[miatt] – 256
miat
miat – 254

nevesse kéd, mert az idö miat még örömest el járná, vagy (TL 35)

kéd. hogy a nagy készület miat oda nem mehetnék. mert annyi (TL 50)

az ember. a sok esö miat., soha sem láttam volt bialokal (TL 65)

és avárost el hadnunk apestis miat., vagyon immár két napja. hogy (TL 73)

lábaira nem álhatot a köszvény miat, erre azt mondhattya kéd, hogy (TL 82)

a hajok. a nagy szelek miat. az utolso levelét ennek elötte (TL 84)

a nagy paraszttságban valo neveltetése miat, azt sem tudgya ha nemes (TL 107)

minden ember reszket a hideg miat; mert itt mindent a hideg (TL 137)

a Constancinápolyi pátriárchák nagy gazdagságok miat. annyira fel fuvalkodának, és ollyan (TL 143)

mindenkor beteges lévén az unadalom miat, mert én egyéb nyavalyályát nem (TL 152)

volt a kastéllyában. a rébellisek miat. az ulémák is kénszeriteni kezdék (TL 165)

gyengeség miat. nem mehetet atemplomban: hanem a (TL 203)

asátorában vinni, a nyavalyának nyughatatlansága miat, már egy nehány naptol fogva (TL 231)

bombák, és a tüzes golyobisok miat (TL 295)

zugása, és haboknak fel háborodása miat. el száradván az emberek azoknak (É 12)

emberek azoknak félelme, és várakodása miat, mellyek az egész világra következnek (É 12)

a hittöl valo el szakadások miat, akiket az eretnekek el vonák (É 43)

nem vehetik sziveknek meg romlása miat (É 68)

atudatlanság, és a rosz neveltetés miat el vesztik magokot (É 102)

el rekesztetének hitetlen, és háláadatlanságok miat, ezekhez tehettyük az ollyan keresztyéneket (É 116)

rosz beszélgetése, és példa adása miat, miis hozája hasonlok legyünk, de (É 128)

fö képen az egyházi szolgák miat. sok lelkek el ne veszenek (É 135)

avétek után, ne hogy lankadságok miat, ismét az ördög, és avétek (É 186)

a sok számu hal. mely miat szakadozni kezde ahálo (É 225)

üldözésekben., mert ahoz valo ragaszkodások miat, és a tartalék. hogy azokot (É 242)

akara szenvedni fáradságokot. az utozások miat (É 340)

erejeket semmivé tenni,. de vakságok miat. ök tehetetlenségnek tulajdonitották., békeséges, és (É 407)

kerülni az üldöztetést, hogy gyengeségünk miat meg ne esünk, mind azon (É 413)

mi gyengeségink, és meg romlásink miat, a melyektöl, tsak a halál (É 428)

vonhattyák vala azt, ahalaknak sokasága miat. mondá azért az a tanitvány (É 519)

vala. a sidoktol valo felelmek miat, el jöve Jésus, és meg (É 540)

jelen létéhez. ragaszkodva, szivbéli keserüségek miat. kérdést sem tehetének néki. hogy (É 554)

tekéntik, hogy a nyelvek mértékletlensége miat. egyszers mind el vesztik a (É 557)

ötet bé vinnék a sereg miat. fel menének ahéjazatra, és apadláson (É 596)

ha pedig sok bajos foglalatoságok miat. anyi idejek nem lehetne. hogy (É 627)

mi fogyatkozásink, vigyázatlanságink, vagy esztelenségink miat, ez az Isten rendelése, és (É 630)

közül, a fiokhoz valo szeretet miat, nem adhatnak nékik üdveséges tanátsot (É 640)

magokban, bánkodván, és alélek szorongatása miat, fohászkodván, ezek akiket valaha tsufnak (É 656)

kereszttségnek. tellyeségel valo szükséges volta miat, a pásztoroknak, az atyáknak, anyáknak (É 665)

rolla le veszi, a mely miat az imádságra kezeit fel nem (É 677)

az után avétekben valo esése miat. az örökös halálra adgya magát (É 707)

avilágban apogányságot, és ugyan azok miat tart még mostanában is (É 723)

ortzájára, az ö ábrázattyának ditsösége miat, mely meg üresül, miképen nem (É 734)

Mojses ortzáját a nagy fényesége miat, ugy anyira, hogy a midön (É 736)

ötet bé vinnék a sereg miat, fel menének ahéjazatra. és a (É 798)

nintsen hogy meg gátolhasuk, nyomoruságink miat. hogy leg aláb alelkünk, a (É 803)

a vétek sokasága. és nagysága. miat, nem kel kéttségben esni. a (É 875)

tselekedete setétes, és homályos, avétkek miat, a melyeket a magunkhoz valo (É 902)

a fregáta a sok lövés miat. el merüle, a második fregáta (MN 20)

leányárol kezde szollani, nagy sirása miat. sokszor félben kelleték hagyni beszedit (MN 94)

nem is szolhatot nagy sirása miat (MN 94)

el vesztet a tisztei tudatlanságok miat, hogy ha te ö érette (MN 101)

a kit kételen voltam kicsinysége miat el hagynom. tekinttsed atyai szeretettel (MN 105)

szemei veresek a sok sirás miat. de még is olyan szép (MN 120)

ölelé. és a sok suhajtási miat. nem szolhata (MN 130)

lévén nyugodalomban a lelke üsmérete miat. idején belizához ment volt. hogy (MN 163)

a sok hadakozások, és egyenetlenségek miat. amioltátol fogvást a saxok azt (MN 171)

tellyeségel ot kelleték maradni. tiszttségek miat és kevesen ollyanok. kik Etelgivát (MN 204)

szolhatna hozája a nagy sirás miat. vegit akará vetni annak a (MN 209)

lévén. az ö együgyü neveltetése miat nem tudhatná azt, a mire (MN 231)

el lepe., és az ajulás miat. melléje le esém, erre nagyot (MN 242)

szomoruság, és a sok fáradság miat egy kevesé el szunyada. de (KKU 253)

bánkodván. és a lélek szorongatása miat fohászkodván: ezek a kiket valaha (KKU 294)

az ö sok felleges törődések miat, azö szive mindenkor nyughatatlanságban vagyon (KKU 296)

taszigállyák, arestek. a nehéz útt miat, hátra maradnak, egy szoval. az (KKU 297)

a sok vétkek miat. melyek az Istent el távoztatták (KKU 298)

azokat nem tarthattya a szükség miat. más pedig meg emészti magát (KKU 306)

sok keserüséget szenved. rosz erkölcsei miat, mindenik méltó a szánásra. az (KKU 306)

aki volt. de jó erkölcse miat mássá lett, magadot meg tagadni (KKU 309)

gyönyörködtetés., a ki az idö miat meg hidegedet. meg nyavalyásodot. és (KKU 317)

el veszti magát. amaga mutogatása miat (KKU 329)

de nem lehete anagy kereszt miat, anovitius azt látván. hozám jött (KKU 340)

én rajtam. az én gyengeségem miat tsak alig hogy el nem (KKU 342)

az után. a hajó hánkodása miat. fö szédelgést éreznek, de az (KKU 344)

meg engedni. hogy gyermeke roszasága miat, magát el veszesse. azért nyomoruságokal (KKU 357)

állapotrol mondgya ezeket. az unadalom miat, el szunnyodot az én lelkem (KKU 399)

tisztán maradhasson. a világi pór miat, mivel az igaz is meg (KKU 406)

vétkek, és asok féle kisértetek miat, mint egy szélvesztöl, szüntelen hánkodik (KKU 413)

kivánságok ösztönözik, némelykor a fösvénység miat. nyughatatlankodik, némelykor pedig a félelem (KKU 413)

egy szoval. az illyen kivánságok miat. mindennél leg nagyob hánkodásban vannak (KKU 413)

az utnak. szoros, és nehézsége miat. storophila gyakorta. nagy szomoruságban vala (KKU 422)

a nyomoruságok, és a szenvedések miat, nem vihetvén végben. hivatallyokot, azért (KKU 426)

atömlöczben léven. szülésekor a fájdalom miat egy nehány szor fel kiálta (KKU 432)

nehéz volta miat viszá ne térj, légy bátor (KKU 445)

meg válék tölle a kevélység miat, ezek a párt ütö lelkek (KJÉ 571)

vihesék eleiben a nagy szoroság miat, azok akik vitték az embert (KJÉ 635)

mehetének hozája a sok nép miat, de ö arra mondá. kitsoda (KJÉ 655)

valának. és az ellenkezö szél miat nem haladhatának. viradta felé pedig (KJÉ 664)

sem kérdé közüllök nagy szomoruságok miat, hogy hová menne; szemekre is (KJÉ 744)

aluva talála öket. nagy keserüségek miat, az után harmadikszor mene imádkozni (KJÉ 748)

agyülölségek elé jönek {elé-jönek}, türhetetlenségek miat. meg bizonyittyák akülömbözést. amelyet salamon (VKT 873)

valya., hogy a nagy fáradsági miat. az élet unadalmasnak tettzet néki (VKT 900)

lehet avilágban., mind annak sokasága miat, mind pedig mitsoda sok rosz (VKT 921)

fogyatkoznak az ifiak a szomjuság miat. kik a Samaria büniért esküsznek (IK/A 57)

halni. vagy abetegségben, vagy aveszekedés miat, vagy a hadakban, vagy a (IK/A 70)

állat, a ki lántzának zörgése miat. nem halhattya a zörgést. mellyet (IK/A 72)

hivatalokra rendeli, a melyeket vétkek miat el nem érhetik, vagy ha (IK/A 74)

feküdtem., jaj avakságnak, a mely miat nem láthattam a menyei fényeséget (IK/A 82)

gyengitti, atestet, a rosz humorok miat. a melyeket gyüjti magában., alelket (IK/A 111)

pedig a sok bajos dolgok miat meg vetik ezt az intésit (IK/A 139)

a vétekben gyakorta valo esések miat, és a sok szenttség törö (IK/A 147)

magokot el vesztik, arosz társaságok miat (IK/A 156)

lehet közelgetni. a nehéz szag miat., azért hogy epéldája lenni az (IK/A 174)

szüntelen valo sütö verö fény miat. hány szor jött elmémben a (IK/A 199)

gyülekezetekben lettem volna. a böjt miat az ábrázatom el haloványodot volt (IK/A 200)

és más sok illyen alkalmatoságok miat, ezer veszedelemben vagyon, jaj akik (IK/A 204)

közelget. atobzodás miat sokan holtak meg, a ki (IK/A 242)

vesznek el a papok tudatlanságok miat. Az Anyaszent egyház. mondgya szent (IK/A 314)

vetemedék attol. az udvariak hizelkedések miat. ugy anyira, hogy jovalásokra tellyeségel (IK/A 327)

tehetnek. ugy mint a szegénység miat, az egésség meg romlása miát (IK/A 350)

vagy valamely más nagy okok miat., választásbol, a midön szán szándékal (IK/A 350)

a részekség, és a torkoság miat, a melyeket abban az idöben (IK/A 360)

a, mert az ilyen tétovázás miat. magokot nem adgyák. az állando (IK/A 361)

iffiak el epednek az szomjuság miat. kik esküsznek az samarianak bünére (IK/B 419)

és az ki lántza zörgése miat, más zörgést nem halhat. ez (IK/B 432)

láttzik meg, kik iffiuságok vétkei miat idején halnak meg, nem csak (IK/B 433)

idöt, de iffiuságok rosz erkölcse miat. érdemetlenneké tették magokot arra az (IK/B 433)

iffiuságot tart fogságában az vétek miat. az mi szent anyánknak semmi (IK/B 438)

ágoztam az én rosz életem miat ollyan nagy és szent attyámtol (IK/B 442)

lehet gyogyulni. de az halgatás miat nevekedik, hogy ha azt meg (IK/B 457)

sok rosz humoroknak meg szaporodások miat. nem aláb valo képen cselekszik (IK/B 469)

ó seregeknek ura., annak kivánsága miat el fogyatkozik az én lelkem (IK/B 486)

az üdveséghez valo igazságoknak, tudatlansága miat vész el, mivel az atyák (IK/B 495)

el veszittsed magadot, azoknak gondviselések miat, az kiknek kéne az te (IK/B 499)

minden nap. az rosz társaság miat (IK/B 508)

adgyák magokot. az rosz társaság miat, ezek annál is méltobak az (IK/B 508)

az rosz társaságnál. hogy az miat szokot az jó erkölcs hajo (IK/B 509)

ágoston iffiukorában az rosz társaság miat. mind ezekböl rettentö (IK/B 510)

közöt volnék. az sok böjt miat el haloványodot. és meg változot (IK/B 548)

ágy, és más egyéb alkalmatoságok miat. nagy veszedelemben forog, ha magadra (IK/B 551)

jár az sárhoz. az mértékletlenség miat sokan holtak meg. de az (IK/B 580)

attyafiának lelkit. mely az vétek miat tévelyedet el. micsoda bocsánatot várhat (IK/B 596)

hivatalban tenni öket az mely miat vétkekben eshetnének,. világtalan attyák. kik (IK/B 631)

vész el az papok tudatlanságok miat. szent bernárd mondgya. hogy az (IK/B 642)

iteletedtöl füg. hogy ha tudatlanságod miat meg csalod magadot az itéletben (IK/B 657)

jobbal. mert én az nyomoruság miat kiálto szegént meg szabaditottam vala (IK/B 659)

nem jol valo végben vitele miat, arrol le eshetel. akor mikor (IK/B 661)

hogy az házánál lévö dolgok miat el hagyván az iskolát. és (IK/B 677)

némellyek az játéknak, rendeletlen szeretete miat vesznek el. el vesztetvén vélek (IK/B 680)

részegség és az sok étel miat. mert azon kivül hogy el (IK/B 680)

pediglen. az miá utálatos vétek miat. mely oly igen nyomorgattya, és (IK/B 680)

neveltettek. nevekedik a külsö foglalatoságok miat., ki ki az ideig tarto (C/A 8)

meg romlottságok miat. minden féle vétkekre. és rendeletlenségekre (C/A 26)

el jövetelekor az emberek hamisági miat. az ördögnek nagyob hatalma lészen (C/A 50)

tsak hamar el veszték. engedetlenségek miat (C/A 57)

{…} A nagy éhség miat Jákob kénszeriteték Egyiptusban menni. minden (C/A 86)

a mi vétkeink, és fogyatkozásink miat anagy áts Mesternek parantsolattyábol. meg (C/A 120)

a királyok szivek meg romlása miat, a hazugságot (C/A 126)

közöt, atartományban lévö sok bálványozok miat, a samaritánusok igen sok babonás (C/A 139)

szállást nem találának a sokaság miat. hanem kénszeritetenek valamely vendég fogado (C/A 157)

által a fö tisztek hamiságok miat., még 156. elég martyrok valának (C/A 220)

tanitványi a sidoktol valo üldöztetések miat. el szélyedvén, oda menének hirdetni (C/A 222)

az ö testek a vétek miat olyan nyomoruságos és irtoztato állapotban (C/A 296)

Mikor vét valaki a resttség miat (C/A 323)

sok változó, és bizonytalan dolgok miat (C/A 409)

azok kik hejában valo költtségek miat a költtsönt meg nem fizethetik (C/A 409)

és agazdagok, nem érdemlik kevélységek miat hogy részt vegyenek a kristus (C/A 439)

a melyben estünk a vétek miat (C/A 493)

a kereszttségben valo lelki szövettség miat, és ugy, hogy ha nalokon (C/A 508)

értem arosz kivánságokot melyek gyarloságunk miat bennünk fel támadnak., és a (C/A 522)

Communicáltatták. 2. a bornak szüksége miat némely helyeken. 3 mert sokan (C/A 548)

tarthatunk hogy agyontato papnak tudatlansága miat el veszünk. mind azon által (C/A 564)

hogy mitsoda okok, és alkalmatoságok miat estünk mind azokban, mi következhetet (C/A 566)

az olyan fogyatkozásokot, a mellyek miat. bé nem vétethetik valaki. az (C/A 619)

sok ideig valo távul létele miat egy férfiunak, vagy aszonynak nem (C/A 657)

2. A Casulának nehézsége miat, apap nem emelhette jol fel (C/A 776)

végben a Ceremoniákot a szoroság miat, de ebböl azt is tanulhattyuk (C/A 886)

el jövetelekor az emberek hamissági miat. az ördögnek nagyob hatalma lészen (C/B 950)

csak hamar el veszték. engedetlenségek miat (C/B 955)

{…} a nagy éhség miat. jákob kénszeriteték. egyiptusban menni minden (C/B 978)

elsöben, ami vétkeink, és fogyatkozásink miat,. anagy ács mesternek parancsolattyábol, meg (C/B 1005)

a királyok, szívek meg romlása miat, a hazugságot kedvellék. az igazságot (C/B 1011)

a tartományban lévö sok bálványozok miat. a samaritánusok., igen sok babonás (C/B 1021)

szállást nem találának. a sokaság miat. hanem kénszeritetének valamely vendég fogado (C/B 1034)

által. a fö tisztek. hamiságok miat. még 156.ban. elég martyrumok (C/B 1072)

tanitvánnyi a sidoktol valo üldöztetések miat. el széllyedvén, oda menének hirdetni (C/B 1073)

az ö testek. a vétek miat. ollyan nyomoruságos. és irtoztato állapotban (C/B 1123)

Mikor vétt valaki a resttség miat (C/B 1145)

sok változo és bizonytalan dolgok miat (C/B 1211)

azok kik hejában valo költtségek miat, a költtsönt meg nem fizethetik (C/B 1211)

a gazdagok, nem erdemlik kevélységek miat, hogy részt vegyenek a kristus (C/B 1234)

a gyengeségtöl. amelyben estünk, avétek miat (C/B 1274)

a kereszttségben valo lelki szövettség miat. és ugy. hogy ha nálokon (C/B 1285)

a rosz kivánságokot, melyek gyarloságunk miat bennünk fel támadnak, és a (C/B 1295)

Communicáltatták., 2. a bornak szüksége miat némely hellyeken. 3. mert sokan (C/B 1315)

hogy a gyontato pap tudatlansága miat el ne veszünk, mind azon (C/B 1327)

hogy mitsoda okok, és alkalmatoságok miat estünk mind azokban. mi következhetett (C/B 1328)

azokot a fogyatkozásokot. a mellyek miat bé nem vétethetik valakí az (C/B 1367)

sok ideig valo távul lete miat. egy férfiunak, vagy egy aszszonynak (C/B 1395)

2. A Casulának nehézsége miat, a pap nem emelhette jol (C/B 1480)

végben a Cérémoniákot. a szoroság miat, De ebböl. azt is tanulhattyuk (C/B 1565)

országokban. mert a nagy melegek miat napal nem lehet dolgozni, azért (IJE 27)

haborodásban eshetik atest az álmatlanság miat. az is igaz, hogy a (IJE 27)

igaz, hogy a sok álom miat. a fö mindenkor gözben lészen (IJE 27)

mert minden tselekedetiben a resttség miat, tsak a maga mulattságát tekénti (IJE 35)

apáter, az ollyan szeles természet miat, igen nehéz el hagyatni az (IJE 40)

bövség leszen. arest a hideg miat nem akart dolgozni, azért koldulni (IJE 72)

meg romlik. a rosz eledel miat. és ha alélek nem munkálodhatik (IJE 76)

esik, vagy pedig a betegség miat, ez attol vagyon, hogy a (IJE 76)

a gyermekek, a dajkák gondviseletlenségek miat. ha valamely anya, ezeket igy (IJE 77)

magát. egy szoval. az ugatás miat. lehetetlen vala. meg érteni a (IJE 79)

hogy tekélletesek lehessünk, de nyomoruságunk miat, tsak a más életbe valo (IJE 103)

mivel ha szinte a mestersége miat a háznál kell is maradni (IJE 114)

nyárban szántunk. a föld kemenysége miat az eke nem hasithattya a (IJE 156)

a resttség, és a rendeletlenség miat. és a más felét, abban (IJE 162)

idönek, és ahelynek mesze volta miat, és mi jó magában, talám (ISZ 170)

a nemesi voltok, se aszépségek miat, magokat nem kényeztették, az illyen (ISZ 177)

aki nem szánt télben ahideg miat, anem érdemli hogy kenyeret talállyon (ISZ 188)

ha valamely familiának a szaporodás miat. egy nehány részre kelleték osztani (ISZ 194)

izraéliták gyermekei az el választás miat, sokat szenvedének, mivel árván maradának (ISZ 215)

ö véres áldozattyok. a mely miat atemplom hasonlo volt amészár székhez (ISZ 231)

az atyai hatalom meg gyengülése miat. mivel a fiu, akár mely (ISZ 249)

hidég országokban szükséges arosz utak miat, és az ollyan országokban. ahol (ISZ 257)

esetek, az országban lévö egyenetlenség miat kezdödék, és akét egy test (ISZ 275)

ezért is, a nép hihetetlensége miat, igen kevés tsudákot tett názárethben (KSZ 294)

akiknek diocletianus idejében, az üldözések miat, mindeneket el kelleték hadni, és (KSZ 321)

arra nem volt, az üldoztetések miat, de leveleket kételenek valának irni (KSZ 321)

azután ettenek, gyakorta az üldözések miat, kételenek valának magokot el rejteni (KSZ 337)

tsuda képen, vagy kemény természetek miat, a kinokban meg nem holtak (KSZ 356)

azokot, a kik az üldöztetések miat, vagy a gyarloság miat, vagy (KSZ 359)

üldöztetések miat, vagy a gyarloság miat, vagy a kinok miat., ahitet (KSZ 359)

gyarloság miat, vagy a kinok miat., ahitet meg tagadák, deákul nevezék (KSZ 359)

bé apenitentziára, az iffiuság gyarlosága miat, tartván attol, hogy állando ne (KSZ 361)

abetegség, szegénység, vagy más nyomoruság miat, tartani kelleték az anyaszent egyháznak (KSZ 369)

volna, vagy anép fel támadása miat, vagy más képen, mivel sok (KSZ 388)

azon panaszolkodot,. hogy beteges volta miat, tsak három oráig álhatot atemplomban (KSZ 415)

a hol a nagy melegek miat, az elme mindenben. amod nélkül (KSZ 450)

széllyedtenek, némelyek el tértenek akinok miat, némellyeket meg öltenek, mások arabságban (KSZ 457)

leg kedvesebbek., aphysicárol valo tudatlanság miat, minden féle. égi tsudát, az (KSZ 459)

más egyéb eretnekekel valo czimborálások miat, {…} mivel azt jovallák isaurianus leo (KSZ 465)

nem is gyakorolhatták, asok változások miat, hogy azokban az országokban. ahit (KSZ 466)

ök éltenek, sokan közüllök, aszegénység miat. magokot illetlen állapotokra adák, vagy (KSZ 468)

idöben, a melyben arettenetes éhség miat, az ember hust is meg (KSZ 468)

amidön másuvá nem mehetet ahadakozás miat, az áitatoság közi egy kis (KSZ 473)

tsorgot a vér, a disciplinázása miat, abbol észre vették, hogy azok (KSZ 476)

lévén, és a nyelv változása miat azokot nem értvén, azon idöbéli (KSZ 480)

lehetetlennek tarttyuk., a mit erötlenségünk miat nem követhetünk (KSZ 484)

hoszasága. és helynek mesze volta miat némely szók elegyettek köziben., a (SUT 530)

a szégyen, és a nyomoruság miat, azt tevé fel magában. hogy (SUT 536)

és atöbbi sokáig nyomorgottanak averés miat, atömlötzben, a melyben tették öket (SUT 571)

melyekbe voltam. a sidok leselkedések miat. semit néktek el nem titkoltam (SUT 701)

hányá, a melyböl a meleg miat egy vipera kigyó. a pál (SUT 726)

arettentö villámlás és meny kövek miat., A koron a Romai keresztyének (SUT 763)

hozája külde. követetvén. hogy betegsége miat hozája nem mehetne. meg tudván (SUT 802)

nyomoruságban esének, aviznek nem volta miat. sokan szomjuan meg halának. mások (SUT 811)

ö magokra, és a fergeteg miat. nem is láthaták a Romaiakot (SUT 819)

de végtire a népnek sokasága miat, kénszeritetének atemplomban viszá térni, a (SUT 824)

öket akö pádimentumon., a szegek miat. a melyekel a tzipelüse talpa (SUT 873)

a templom meg tartásának szándékja miat, anyi sok Romaiak vesztik vala (SUT 877)

mindgyárt nyertesek valának a sokaság miat, Titus pedig az Antonia tornyábol (SUT 878)

azok anyomorult emberek, az éhség miat olyan gyengeségbe valának. hogy ahalál (SUT 885)

gyenge állapotba valának az éhség miat, és meg hagyák azokot akik (SUT 888)

fegyver, pestis. vagy az éhség miat mind ezek noha sidok. valának (SUT 889)

rea. hogy orditot. abelsö égetés miat. a mely tüz meg is (SUT 897)

miát – 2

miat, az egésség meg romlása miát. vagy valamely más nagy okok (IK/A 350)

és a magának ketsegtetö gyengesége miát,, a fejét is alig birja (IJE 58)