együtt – 633
edgyüt
edgyüt – 26
akarja a kristus hogy véle edgyüt itéllyenek a szentek (C/A 297)
hogy még halála elött vélek edgyüt ehessék husvéti bárányt, a vacsora (C/B 1044)
ültetni a szenteket, hogy véle edgyüt itéllyék meg az ördögököt., és (C/B 1124)
akarja a kristus hogy véle edgyüt itéllyenek a szentek (C/B 1124)
areménségröl. valamit ahitröl. a kiben edgyüt vagyon az Isteni szeretettel. akor (C/B 1165)
a nemzeteket. és hogy véle edgyüt fogják meg itélni. Avagy nem (C/B 1188)
Vagyon ollyan veszedelem, mely edgyüt jár. a költtsönel. példának okáért (C/B 1211)
{…} Mind edgyüt valának imádságban, a Boldogságos szüzel (C/B 1241)
jobbat tselekedni, mint a papal edgyüt el mondani azon imádságokat, és (C/B 1254)
azon imádságokat, és ö véle edgyüt ajánlani a szent áldozatott (C/B 1254)
a pásztorokal meg edgyesülvén.. véle edgyüt könyörögjenek., és ajánlyák. a szent (C/B 1254)
örökké uralkodgyunk. és hogy véle edgyüt örökké ajánlyuk az Istennek a (C/B 1293)
{…} Elegendö. hogy ha edgyüt vagyon a szánásal és bánásal (C/B 1322)
el nem végezi., hogy ha edgyüt nincsen. az uralkodo Isteni szeretettel (C/B 1322)
szeretettel. és az igasságnak szeretetével edgyüt nincsen (C/B 1322)
lehet, de lehet a kristusal. edgyüt. aki eleget tett érettünk. és (C/B 1332)
{…} Imadkozni kell a papal edgyüt. és az Istentöl. büneiért valo (C/B 1365)
{…} Imádkozni kell a papal edgyüt abetegért, magokban kell szálniok, meg (C/B 1365)
Ez a Ceremonia. az imádságal edgyüt, a melyet mondanak., leg szükségeseb (C/B 1382)
Hogy békeségben és edgyeségben élhessenek edgyüt, hogy keresztényi képpen nevelhessék. gyermekeket (C/B 1390)
törésben nem éltenek volna is edgyüt annak elötte., és ha szinte (C/B 1394)
imádság a, midön a hivek edgyüt imádkoznak a templomban., a különösön (C/B 1404)
mert az anyaszent egy ház. edgyüt imádkozván, a hathatosab Isten elött (C/B 1404)
az anyaszent egy háznak., midön edgyüt imádkozik (C/B 1404)
hanem hogy a szentek velünk edgyüt meg nyerjék a kristus által (C/B 1411)
hagyot nékünk. a templomban. apappal edgyüt imádkozni kell. és énekelni az (C/B 1421)
edgyütt
edgyütt – 2
jó erkőlcsők gyakorlására. Az testeddel edgyütt nevelkedö alkalmatlanságokat értem úgy mint (IK/B 405)
ültetni a szenteket. hogy véle edgyütt itéllyek meg az ördögöket, és (C/A 297)
edgyűtt
edgyűtt – 1
a’ kedves Őtséim és Hugaimmal edgyűtt, adgya lelki és testi bő (ML 315)
egyut
egyut – 3
örüle hogy ót találá éléonorával egyut, de nagy keserü halgatásban találván (MN 160)
udvara észre nem venné korkal egyut el távozék töllök, és az (MN 184)
birt. Judéát a déli Iduméával egyut, és samariát, ugy anyira. hogy (SUT 606)
együt
együt – 595
kegyelmiben tölttse el kéd. velem együt. masokal is. ha hideg nem (TL 35)
elöre. annak; hogy holnap után. együt eszünk ebédet, és vacsorát. és (TL 51)
aztot. de mit tehetnek. velünk együt rolla. avalo hogy a nem (TL 57)
hétig. vagy kettöig. a feleségivel. együt nem eszik. ennek nem tudom (TL 67)
nem tudom az okát, de együt alusznak. a lakadalmoknak pedig már (TL 67)
avalo hogy igen keveset laktanak együt. de aköteleség mindenkor fent volt (TL 71)
micsoda idökben, és napokban kel együt hálni a feleségivel. és mikor (TL 80)
az idö. akor meg lehet együt. tavasz felé. ha náthások. vagy (TL 80)
együt. mind addig, még a ködös (TL 81)
ád nékik. és azután szabadon együt lakhatnak, de a birót meg (TL 82)
telik, én is ballagok véle együt. de azt kellene bánnom. hogy (TL 91)
a házban hagyván, a házal együt a dajkájának hadgya. fáradcságáért. de (TL 105)
császár is, veszté el, életével együt. de ha szinte aváros meg (TL 111)
mondhatom kédnek., szerencsés jó éttzakával együt (TL 112)
fiára szállot, a melyek mind együt. egy aszszonynak, kedvére lehetnek. mindenikünk (TL 118)
ki, a midön a pátriárchák együt voltanak. három, vagy négy száz (TL 144)
ha tiz püspök volna is együt. de mind atiz. egyszers mind (TL 144)
szándékbol, ki pedig szeretejekel akarának együt részt venni a lelki, és (TL 147)
hiveit, a kik is magával együt, esze kontzolák, hasonlo képen amás (TL 170)
idöt el unnyák. és ha együt laknak., magokot is el unnyák (TL 176)
hogy sok haszontalan suhajtásokot bocsáttunk együt. azért. hogy hamaréb meg nem (TL 192)
tudom már eleget nevetet kétek együt, ha végben mehetne. a miért (TL 196)
fia koporsojában bé zárták. és együt eltemették. mely csudálatos. az Isten (TL 205)
az olyan. a kit gyermekestöl együt veszik meg. mert sokszor történik (TL 226)
fognak rajtunk, kik az országal együt tartanak., és akik füsthöz hasonlo (TL 235)
pediglen Jásziban, de mi ketten együt fogunk járni egészen jászig; innét (TL 236)
zai urfi pedig kocsinban, de együt járunk jászig, kérdgye kéd. ha (TL 237)
hideg. ugy tettzik hogy városostol együt. minket láponiában vittek. a jeges (TL 247)
mulva. meg indulunk zai urfival együt. rodosto felé, és örömest ide (TL 248)
ugy tettzik, hogy tavaszal. avirágokal együt. abarattságot is meg kel ujitani (TL 254)
és lábaidot, a házasok kik együt hálnak, meg feredgyenek. hogy ha (TL 280)
kegyes szeretetel fogadá.. és hajnalig együt maradának hajnalban pedig Eginhárt viszá (TL 292)
mitsoda nyughatatlanságban volna. tanátsot tartának együt hogy miképen tselekedgyenek hogy semit (TL 292)
reménségeket, valamint hogy nem szabad együt kivánni a Menyei jókot. avilági (É 53)
ki szedvén, ki ne gyomlállyátok együt azal abuzát is, hadgyátok mind (É 126)
rejtékben kellene lenni, hogy másokal együt, magokot elne veszesék, mivel szent (É 136)
volna, avakokhoz adván magokot, azokal együt, a mélységben estek volna (É 145)
némely atövisek közi esék, és együt fel nevekedvén, a tövisek meg (É 148)
vala ahiveket, hogy a böjtel együt, atesti meg tartozkodást gyakorollyák (É 161)
hullatást botsát. amely akristus vérével együt el mosa avétket, amelyek nélkül (É 212)
hogy ha meg halunk véle együt avéteknek, és az ó ember (É 218)
az ó ember roszkivánságinak, véle együt fel is támadunk, hogy új (É 218)
ülnek, és meg itélik véle együt az embereket az uj születésen (É 241)
urnak szent templomává, melyre tiis, együt épittettök fel az Istennek lako (É 254)
valo szenvedésre. ugy hogy vele együt, fel is támadhassanak (É 283)
Josef. tömlöczben lévén. és véle együt két fö tiszt, az egyikének (É 295)
akik aveszedelemre vezetik öket magokal. együt,. ebböl ki tettzik mitsoda szükséges (É 333)
életre, hogy aki vet is együt örüllyön. akí arat is. mert (É 340)
és meg halunk, ugyan véle együt fel is támadunk és menyben (É 341)
és minden helyen. a kristuséval együt, a ki fel áldoztatot akereszt (É 343)
az oltárokon ajánlya magát velünk együt. hogy halálának érdemiben részesülhesünk (É 343)
kiknek üdveségekért ök munkálodtanak, és együt el venni munkájoknak jutalmát (É 344)
meg vallák akivánságokat. és akor együt idöt rendelének, mikor találhatnák ötet (É 346)
szültem. szüle ez is és együt valánk, és senki egyéb velünk (É 360)
itéletnek napján, és hogy örökké együt fogunk élni aboldogságban (É 385)
az az, az ö áldozattyával együt. a mi életünk áldozattya által (É 400)
botsátatnak néked büneid, és akik együt le telepedtek vala, kezdék mondani (É 423)
igazit, ki szól ellenem, állyunk együt, kitsoda (É 441)
avaloságos penitentzia tartásnak köny hullatásával. együt az ö szenvedésivel. hogy hadd (É 476)
üdveséges szomoruságot. az ö szeretetével együt, ö mi közöttünk maradna. és (É 505)
sok napokon láttatott azoktol; kik együt fel mentenek vala ö véle (É 509)
szenvednek, meg is ditsöitetnek véle együt, {…} meg jutalmaztattya véghetetlen jutalomal a (É 517)
Tiberiás tengerénél, eképen jelene meg. együt valának simon. péter, és Tamás (É 518)
feszitvén maga magát, rosz kivánságival együt szent pál mondása szerént, de (É 525)
koporsohoz menének, futnak vala pedig együt. m ama más tanitvány hamaréb (É 535)
fején volt, nem a lepedökel együt, hanem külön egy helyen bé (É 535)
részt vévén szenvedéseiben, mennyünk véle együt akoporsoban., és tavozunk el a (É 536)
vitték, mivel a testet lepedövel együt vitték volna el. ugy a (É 536)
és hadd mehessek bé veled együt abban a mennyei legeltetö helyben (É 545)
kristus kegyelme; a jó tselekedetekel együt, szeretethetik, és követtethetik a jó (É 557)
az Attyának. drágalátos szenttséges vérivel együt. melyet a kereszt fan ontotta (É 560)
ha mi is ö véle együt kérjük (É 562)
szolván az Isten országárol; és együt évén. meg parantsolá nékik hogy (É 567)
és mi is uralkodhassunk véle együt az örökké valoságban (É 569)
prédikálának mindenüt, az ur vélek együt munkálkodván, és a beszédet meg (É 570)
Az, az Évangyélium, akristus kegyelmével együt, a ki hija, és kénszeritti (É 590)
asidok kik nem mérnek vala együt lenni az Apostolokal. a salamon (É 592)
már mindenek elkészitettek, és kezdék együt minyájan magokot mentegetni, az elsö (É 625)
keresztyéneket., kik az Isten félökel együt mentenek bé az Anyaszent egyházban (É 638)
akik abban az egyeségben élnének együt. mint a melyre int minket (É 643)
lehesünk. és ötet birhasuk, minnyájan együt. tsak. ez az egy kivánság (É 643)
temeté el. az Arimatiai Josefel együt (É 664)
választ, ugy akristus igéje, kegyelmével együt, el választtya. az ember szivét (É 670)
akik meg alázák magokot véle együt. kik mindentöl el távoznak, és (É 681)
meg, mert el temettettünk véle együt akereszttség által ahalálban, hogy a (É 693)
meg holtunk akristusal. hiszük: hogy együt is élünk akristusal., tudván hogy (É 693)
pál mondgya, el temettettünk véle együt, akereszttség által, ahalálban. mert a (É 694)
vévén magára, a mi büneinkel együt akeresztre feszitette, meg érdemelvén nékünk (É 695)
örökös társai, de ugy ha együt szenvedünk, hogy együt meg is (É 706)
ugy ha együt szenvedünk, hogy együt meg is ditsöitessünk (É 706)
valo munkálodása, a második, az együt valo munkálodása, (Cooperatio) az emberi (É 731)
bövebben munkálodtam minnyájoknál. ez az együt valo munkálodasa a szabad akaratnak (É 731)
volna öket, és ha vélek együt nem munkálodta volna azokot a (É 734)
az új törvénynek kegyelme, abetüvel együt, bé tölteti atörvényt, és szeretteti (É 736)
poklos férfiak miért valának mind együt (É 745)
meg kel egyezni amenyeiekel, hogy együt ditserhesék az Istent (É 750)
néked büneid, és a kik együt le telepedtek vala, kezdének mondani (É 757)
uj utat, és ö, tagjaival együt, kik aválasztottak, aki bé mégyen (É 763)
fel feszittyük atestet rendeletlen kivánságival. együt, ugyan ezt is tselekeszik, a (É 770)
melyet tarttsunk mi is véle együt., inttsük, oktassuk ötet. kegyeségel. a (É 776)
viselni, hogy elne esünk véle együt, és ne táplállyuk benne fogyatkozásit (É 776)
és akiket siratnunk kel véle együt keservesen, a kinek az illyenen (É 780)
napján, és meg adgya hogy együt élhessünk aboldogságban. és az örökké (É 781)
háláadásal. engedelmeségel, és könyörögni véle együt hogy atöbb fiainak is nyerhesse (É 782)
testek legyenek, és éllyenek vélek együt, ugyan azon igéretnek hasznaival akristusban (É 784)
üsmértesse vélek, az egész szentekel együt, hogy melyik legyen szélyesége, hoszasága (É 784)
fellyeb. akor lészen ditsöséged. aveled együt le telepedtek elött, mert minden (É 786)
maga, amaga testét, rendeletlen kivánságival együt. szent pál mondása szerént, kerese (É 839)
hozzája hasonlo Isten, aki véle együt munkálodot az egész teremtésben., és (É 868)
egész teremtésben., és aki véle együt igazgat, és rendel mindeneket. azt (É 868)
{…} Arra hogy vélek együt imádgyuk, és hálákot adgyunk az (É 890)
természetit és keménységit azoknak, akikel együt kel élni, akik engedelmeségel, és (É 892)
három kis aszony mint hogy együt laktanak kivált télben, a szamos (MN 8)
joszágában ki vinné öket, ahol együt tölthetnének ha tsak egy hetet (MN 9)
mivel tizen ött nap mulva együt kelletet meg lenni lakadalmoknak. és (MN 9)
Más nap mindnyájan együt lévén., honoria, aki az emberséget (MN 10)
Isteni szolgálatot végbe vivén. és együt ebédelvén., negy orakor meg indullyunk (MN 10)
ót találkozék, egy nehány tselédivel együt. akiket meg ölték, vagy rabbá (MN 14)
hogy rabjok ne lenne. beatrixal együt. mint hogy pedig látá, hogy (MN 15)
aházban. és ót hagyá beátrixal együt. és ki menvén. rendelést tett (MN 16)
rendele meléje. kik szolgállyák. beátrixal együt. és meg parancsolá, hogy ugy (MN 19)
tesznek felölle. ö is atöbbivel együt fel magasztalá. nagy vitézségét. és (MN 29)
hogy rabságát el végezné életével együt. a midön atolvajokkal hartzolt, de (MN 32)
valo hartzot, gondolván, hogy véle együt talállya társát. mihent meg üsmeré (MN 33)
fernand mellet hagyá, és Ivonal együt. a maga házában mene. de (MN 41)
valo köntösét fel vévén, beátrixal együt. ujontában kezdé ölelgetni az attyát (MN 43)
és hogy mitsoda köteleségben volnának együt. mitsoda nagy hálá adásal tartoznék (MN 43)
tselekedetit mondgyam meg, és azal együt a hires roxán halálának okát (MN 47)
nyeré sok ajándékokal., és véle együt hamis leveleket tsinála. a melyekbe (MN 56)
hogy meg fog indulni. véle együt azért készüllyön (MN 58)
felejtessék amuratestöl. mivel a parancsolattal együt. a tél is el érkezvén (MN 65)
hamar, illyen állapotban töltének el együt, egy nehány holnapokot., amelyekbe réba (MN 68)
magais lábaihoz borulván. ugyan azal együt ajánlom néked azt a szeretetet (MN 69)
volt magát., minden fö tiszteivel együt. a kapitán basa. a tengeri (MN 71)
meg gyözte ellenségidet. a szeretettel együt olyan sorsra vezet, a melybe (MN 81)
akará oda kisérni, hogy véle együt mutassa bé imádságit. thibolt erre (MN 82)
A rémülés. mely együt jár a gonoszságal. el hagyatá (MN 84)
egy kis hajoban ülteté, magával együt. és mikor a tengeren már (MN 87)
a királyné kedvesen vévé, és együt el végezék, hogy miképen beszélhessen (MN 92)
vegyen meg engemet is veled együt; had visellyem a rabságnak lántzát (MN 97)
engemet el adgyanak. a leányal együt. a palmériai sultánnak, a nékik (MN 97)
látá ötet. azután sokat beszélgetének együt. a hadakozásrol. és a sultán (MN 102)
vigyázván az idöre, a nap együt találta volna öket. hogy ha (MN 103)
jó erkölcsöket. az ö szeretetek együt nött vélek. és nagy ohajtásal (MN 107)
aházahoz érkezvén. nagy örömbe találá. együt. Elvirt. és dom sebastient., akik (MN 109)
és tégyen arra alkalmatosá. hogy együt. olyan modot találhassunk a mely (MN 110)
el lehet itélni. hogy ha együt fogják adolgot hogy nyertesek is (MN 111)
Az atyafiak mind együt lévén, dom sebástien elejekben terjesztvén (MN 111)
midön mindenek alunnának, Elvir, éléonorával együt egy titkos gráditson a kertben (MN 116)
ha dom antónius, aki avendégivel együt ment dom baltazár eleiben. és (MN 118)
bizonyitani. hogy az ö élete együt jár az övével, akor beliza (MN 149)
is tekintené; azért. látván hogy együt akarnának bcszélgetni, szabadságban hagyá öket (MN 152)
akarod, kivány élni is velem együt. nem tsak meg botsátok belizának (MN 165)
a leg drágáb. köveivel együt. a maga keze irását is (MN 169)
a kilenczedik napon. az apjával együt látá bé menni hozája korkot (MN 181)
királyném, ihon atiéd, örüly velem együt (MN 194)
london városábol meg indula ahadával együt és angliának az észak felöl (MN 205)
bé londonban, a királynét fiaival együt. viszá hozatá londonba. és azt (MN 214)
szomorusága is szaporodék. a gyermekeivel együt. mind addig tsak leányokot látot (MN 218)
hogy had mehessen el véle együt. és legyen része neki is (MN 220)
már tzélozni szeretetednek., mivel véle együt abátyád fiát látod (MN 223)
beszéllém, és rea hagyá velem együt. hogy a leány hasonlo hajlandoságot (MN 230)
hogy meg akarna halni velem együt (MN 231)
az a szándéka. hogy velünk együt tölttse életét (MN 242)
udvart mindgyárt el hagyá. azal együt gazdagságát. és jó akaroit, és (KKU 247)
azokot a sok féle kereszteket, együt menvén tehát. egy hegy mellé (KKU 260)
hanem az ötséimet is velem együt, mivel azon lészek hogy öket (KKU 284)
is ide hozhassam, és hogy együt hordozhassuk kegyes terhét szent keresztednek (KKU 284)
az ö indulatival. és kivánságival együt (KKU 318)
20 rész hogy a kristusal együt, kel fel feszitetni. 336 (KKU 351)
az éretlen mag a szalmával együt meg töretik a tsép alat (KKU 369)
szenvedésidet., az én kin szenvedésimel együt. illyen formán érdemeseké teheted azokot (KKU 369)
és a szenvedésel az öröm együt lehesen. a már sok volna (KKU 371)
is örüllyetek és örvendezetek velem együt. {…} ugy a több szentek is (KKU 371)
az ö indulatival. és kivánságival együt (KKU 388)
az ö indulatival, és kivánságival együt (KKU 388)
az ö indulatival, és kivánságival együt. mit teszen e? hanem azt (KKU 389)
ez a világ. rosz kivánságival együt, soha meg ne gyükerezhessék az (KKU 392)
vagyon. mert minden javai. véle együt el mulnak, azért is távozom (KKU 393)
Huszadik Rész. Hogy a kristusal. együt kel fel feszitetni (KKU 395)
A kristusal együt meg feszitettem (KKU 395)
fel feszitetted atestet rosz kivánságival együt, ha a világ fel feszitetett (KKU 395)
@: A Kristusal együt fel feszitettem (KKU 395)
lélek lévén, mondá, a kristusal együt meg feszitettem, élek pedig én (KKU 396)
életem, és lelkem, te veled együt akarok lenni akereszten, mert ate (KKU 397)
kaptsoly magadhoz engemet. hogy veled együt halyak, és tamadgyak fel (KKU 397)
a kereszten lévén. a kristusal együt, a ki is kegyeségel halgatván (KKU 397)
idö alat ajutalmát el vészed, együt szenvedtél velem, aditsöséget is velem (KKU 398)
szenvedtél velem, aditsöséget is velem együt veszed el. velem együt holtál (KKU 398)
velem együt veszed el. velem együt holtál meg, velem is fogsz (KKU 398)
akik részt vesznek szenvedésimben., velem együt fel emeltetnek a ditsöségben. ez (KKU 398)
mondanak. {…} A kristus. És storophila. együt menvén a keresztnek uttyán, egy (KKU 408)
mert aki velem szenved, velem együt meg is ditsöitetik (KKU 414)
ó embert, az ö tselekedetivel együt, és fel kel öltözni az (KKU 416)
hazának parttyára; indullyunk meg tehát együt, mivel jobban el végezheted én (KKU 434)
dolog, hogy a ki velem együt hordozta a keresztet eföldön, fel (KKU 438)
érdemesnek vallá, és halálát. akristuséval együt ajánlá, és azt penitentziául vévé (KG 486)
penitentziaja. meg ne halyon véle együt, én adhatok mondgya az olyan (KG 487)
azokot, akikel az Isten rendelésiböl, együt vagyon lakásunk, a kik joszáginkban (KG 491)
azon kel maradni ö véle együt egész életében. nintsen még most (KG 495)
és azö kivánsága is véle együt. akristus azt mondgya, hogy nem (KG 497)
ház magát ajánlya ö véle együt, ez igy lévén, a szent (KG 506)
amidön ökér érettünk. ajánlyuk véle együt, a midön akristust ajánlya az (KG 507)
tselekedetinket, és szenvedésinket, akristus áldozattyával, együt, mely meg engeszteli az ő (KG 513)
vélek az Istenben, hogy mind együt tsak egy szivek, egy lelkek (KG 538)
meg egyesülvén vélek, hogy vélek együt imádgyuk. az ö szenttségeknek, és (KG 538)
ami szenttséginknek eredetit. és vélek együt ajánlyuk néki áldozatunkot, mivel mi (KG 538)
Istentöl. hozájok folyamodunk. hogy velünk együt könyörögvén, mutassák bé könyörgésinket, az (KG 538)
vetteték a pokolban, mind azokal. együt, kik ötet követték fel támadásában (KG 542)
ö felölök is beszéllyenek. mikor együt nem lesznek (KG 558)
életének folyasát. és meg látni együt és rendiben. azokot atselekedetit a (KJÉ 568)
ha el tevelyedet volna vélek együt, azért hogy kalauzok lehesen, ugy (KJÉ 586)
egésségnek meg nyerésiért, menyünk vélek együt a kristus eleiben. és mondgyuk (KJÉ 594)
hozája menének, és vigadának véle együt. hogy fiat szült volna. a (KJÉ 607)
elöljárojátol. meg kereszteltetnék a többivel együt,. szent Jánosnak nehezen ésék. a (KJÉ 619)
a melyre hivatalos volt. tanitványival együt. avendégeknek borok el fogyván, a (KJÉ 622)
aki ebböl ivut. minden tselédivel együt. valaki ebböl avizböl iszik. mondá (KJÉ 626)
zebedéus fiai, ezek az attyokal. együt a hálojokot fóldozák vala, ezek (KJÉ 629)
meg látta. hozája futamodék atársával együt, és az ördög szolván ki (KJÉ 634)
Az után le mene vélek együt ahegyröl. és valamely tér helyen (KJÉ 643)
hogy az Istent a pénzel együt nem lehet szeretni, és hogy (KJÉ 646)
is ki tépjék a konkolyal. együt. hanem várják meg az aratást (KJÉ 657)
népet, és aházához tére atanitványival együt. akik is kérék hogy magyarázná (KJÉ 657)
hol százan, hol öttvenen valának együt. mind eszeségel ött ezer ember (KJÉ 664)
de magát nem látták azokal együt, más hajo pedig ótt nem (KJÉ 665)
igen sok népet talála vélek együt, és doktorokot kik vetekedének vélek (KJÉ 675)
azt fogják felelni. hogy mi együt ettünk, és ittunk. veled, és (KJÉ 697)
székiben ül. ök is véle együt székekben ülvén. itélni fogják. az (KJÉ 707)
mi is. halyunk meg véle együt (KJÉ 710)
ö mindgyárt egy más társával együt. kiáltani kezdé. jésus dávidnak fia (KJÉ 716)
ditsöitvén az Istent a népel együt. a ki jelen volt ezen (KJÉ 716)
egy meg kötöt szamarat, vemhével együt, ódgyátok meg azt, és hozátok (KJÉ 717)
együt, azonban pedig anép mely az (KJÉ 718)
valamint a mesterek, a hérodiánusokal együt ezek hihetö ahérodes tiszttyei valának (KJÉ 726)
maga tett a farisaéusoknak, és együt látván öket atemplomban. kérdé töllök (KJÉ 727)
oda menne, ahová ök véle együt nem mehetnek, de azt hagya (KJÉ 741)
péter is ót füttözöt vélek együt. mivel távul amesterét követvén, egy (KJÉ 751)
josefel. abban aditsöségben. hogy véle együt temese el. mesterét. száz font (KJÉ 761)
közikben adá magát. és vélek együt ment, de ökk meg nem (KJÉ 765)
apostolok ugyan azon ahelyen mind együt lévén. thamás is vélek. nyolcz (KJÉ 767)
meg más kettö; mind ezek együt lévén, péter mondá a többinek (KJÉ 768)
mivel rend szerent a szeretettel együt vagyon és hogy az örök (VKT 809)
meg, és temetettünk el véle együt. hogy fel támadgyunk azö életéhez (VKT 822)
kristus nagyságihoz. és alázatoságihoz. melyek együt vannak az ö szent személyiben (VKT 887)
munkája, el mulnak az idövel együt, és mindent el vesztenek. ugy (VKT 896)
actáiban., akik is amagok házoknál együt ettenek. vigaságal. de együgyü szivel (VKT 899)
Istentöl, hogy ót uralkodgyanak véle együt örökké, még is oly igen (IK/A 21)
töltetnek ifiuságának hamiságival, és vele együt fognak aluni aporban az az (IK/A 56)
És a király a gyermekivel együt el szaladván, bé érék, meg (IK/A 66)
el fogatván sédéciás királyt gyermekeivel együt. meg öleté az gyermekeket az (IK/A 78)
azt hozzám vennem. hogy véle együt éllyek. tudván hogy a jókat (IK/A 87)
és az offertoriumkor ajánlyad véle együt, a prefaciokor mikor azt mondgya (IK/A 110)
el ment szorgalmatoságal. hogy ót együt imádkozanak, az Isten igéjét halgassák (IK/A 134)
nem lehet, hogy a profétával együt. ne tegyem ezeket a szomoru (IK/A 166)
fogyaszttya a joszágot., a szemérmeteségel együt a rosz indulatokot tsak nem (IK/A 169)
inté hogy hagynák el véle együt. sodoma városát., a melynek tsak (IK/A 172)
a kristus halálában valo bizodalomal együt vagyon., ezen imádság után mulasad (IK/A 191)
hogy a meg romlás vélek együt nevekedik. és hogy mentöl inkáb (IK/A 215)
elsö oratiojaban. azt irja. hogy együt tanulván véle ifiuságában romában. még (IK/A 230)
midön ez a két dolog együt találkoznak., 1. a midön tudgyák (IK/A 258)
ha teis el akarnád véle együt azt titkolni, ellenben pedig a (IK/A 260)
más nyomoruságához valo szánakodás, gyermekségivel együt nevekedet benne. hogy pediglen ezeket (IK/A 273)
az is. hogy az imádságal együt. minden tiszteséges modal élyenek, hogy (IK/A 346)
arany, és ezüst bálványokot ékeségekel együt, És sok hasonlo dolgokot mondván (IK/A 354)
hogy bálványozik, a bálványozo aszonyival együt., és annyi féle Isteneket imáda (IK/A 379)
midön ember kort ére. nemzettségivel együt rabságban viteték. az assiriusoktól ninive (IK/B 415)
véle együt huszon két esztendös koráig, akkoron (IK/B 428)
az bölcseséget. hogy én velem együt munkálkodgyék és meg érthessem micsoda (IK/B 448)
{…} fiam az imádságal együt az oktatásra nagy szükséged vagyon (IK/B 449)
hivek egyben gyüllyenek nagy szorgalmatoságal. együt imádkozanak. az Isten szavát halgassák (IK/B 487)
dühösségit végben vitetvén vélek, magával együt vigye öket az örökké valo (IK/B 508)
fogyasztya az joszágot az szégyenel együt, mely fel indittya az rosz (IK/B 518)
együt gyakorollyad az szentségeket. holot erösen (IK/B 541)
hogy az fák az gyümölcsel együt levelet is hoznak azoknak meg (IK/B 571)
mikor ez az két dolog együt vagyon. 1. midön tudhatni hogy (IK/B 594)
igazán valo szándékok vagyon. az együt valo üdveségre (IK/B 675)
oly szerentsétlenek, hogy a téjel együt szopták, hogy ugy mondgyam az (C/A 7)
a keresztyének, vigasztalásal meg találhattyák. együt: mind azt. valami a vallást (C/A 10)
Az imadság pedig mindenkor együt vagyon a szenttségek ki szolgáltatásával (C/A 31)
noha a szent Háromság mind együt munkálodgyék is, de mind azon (C/A 45)
szent Atyák meg nem egyeznek együt. a szent irás is semi (C/A 51)
társaságnak képit láttyuk., a melynek együt kel élni e földön világ (C/A 69)
azon akét társaságon a melyeknek együt kel élni világ végiig (C/A 70)
Miképen tartaték meg noé tselédestöl együt (C/A 74)
állatokal. és minden féle eledelel együt el fértenek (C/A 74)
mint akét latornak, kik véle együt fel feszitettek volt (C/A 92)
egy Izraélitát más idegen aszonyal. együt mind a kettöt meg ölé (C/A 112)
kinos halálal meg öleté anyokal együt, és egy szombaton mind meg (C/A 133)
a hét martyrok. az Annyokal együt, azután Matathiás, és más egyebek (C/A 137)
és szegénységben volt szent Josefel együt. ugy anyira hogy tsak egy (C/A 158)
lehet hini, hogy szent josefel együt dolgozot (C/A 162)
hogy még halála elött. vélek együt ehessék husvéti bárányt, a vatsora (C/A 171)
el nyomta vala; és vélek együt judás eleiben mene, a kinek (C/A 172)
tizen egy Apostolinak, a hol együt valának noha az ajtok zárva (C/A 186)
szent Pál mondgya. szent Janosal együt. meg akarván velünk értetni, hogy (C/A 197)
azt közöllyék ajándékival. és hasznaival együt., mind azokal akik hinni fognak (C/A 210)
ki szolgáltatásiban, és atanitásban, de együt az egész Anyaszent egyház. az (C/A 239)
romai Anyaszent egy ház ellen. együt tartanak, nintsen tehát egyeség köztök (C/A 255)
melyeket az Anyaszent egy házal együt hiszik. az ö Eretnekségek abbol (C/A 263)
az igazságokot melyeket hisznek véle együt. Ez igy lévén. helyesen tekéntik (C/A 264)
nem Condemnálták volna azt. akezdöivel együt (C/A 336)
bé vehetö mint mikor atöbbivel együt meg egyezik: Az Anyaszent egy (C/A 340)
reménségröl. valamit a hitröl. akiben együt vagyon az Isteni szeretettel. akor (C/A 348)
Hogy a szentek a kristusal együt igazgattyák a nemzeteket, és hogy (C/A 378)
a nemzeteket, és hogy véle együt fogják meg. itélni Avagy nem (C/A 378)
tiltva hogy ha a vesztés együt jár a költtsönel. és ha (C/A 408)
Vagyon olyan veszedelem mely együt jár. a költtsönel. példának okáért (C/A 408)
Jésust. apasztorokal és az Angyalokal együt, kik ének szoval ditsérék. mondván (C/A 430)
az Angyalokal és a szentekel. együt az Istennek Fiát, és adgyunk (C/A 431)
helyit. és készüllyünk az Apostolokal. együt. hogy alázatos szivel vehesük a (C/A 447)
{…} Mind együt valának az imádságban. a Boldogságos (C/A 447)
világot. az ö rosz kivánságival együt (C/A 458)
jóbbat tselekedni, mint a papal együt el mondani azon imádságokot, és (C/A 465)
azon imádságokot, és ö véle együt ajánlani a szent áldozatot (C/A 465)
és pásztorokal meg egyesülvén. véle együt könyörögjenek. és ajánlyák a szent (C/A 466)
meg botsátatnak büneink a büntetésel együt (C/A 504)
örökké uralkodgyunk, és hogy vele együt örökké ajánlyuk az Istennek. a (C/A 518)
avér is ugy élö ha együt vagyon alélekel. a testben., ebböl (C/A 537)
a szenttség fel vételének kivánságával együt. a bünnek botsánattyát meg nyeri (C/A 554)
{…} Elegendö hogy ha együt vagyon a szánásal. és bánásal (C/A 558)
el nem végezi, hogy ha együt nintsen az Isteni szeretettel. és (C/A 558)
szeretettel és az igaságnak szeretetivel együt nintsen (C/A 558)
lehet. de lehet a kristusal együt. a ki eleget tett érettük (C/A 571)
életben. ami elég tételeinkel. akristuseval együt, mert minthogy tsak az olyan (C/A 572)
{…} Imádkozni kel apapal együt, és az Istentöl büneiért valo (C/A 615)
{…} Imádkozni kel a papal együt abetegért., magokban kel szálniok, meg (C/A 615)
valo kezeknek tételét az imádságal együt. mint olyan Ceremoniát, amely kegyelmet (C/A 616)
ö nem szentel. de apapal együt ajánlya aszent áldozatot. anépnek nevében (C/A 636)
{…} Eza Ceremonia az imádságal együt amelyet mondanak. leg szükségeseb dolog (C/A 640)
püspök miért mondgya a Misét együt. apüspökel, ki ötet fel szentelte (C/A 641)
Hogy békeségben és egyeségben élhesenek együt hogy keresztyéni képen nevelhesék gyermekeket (C/A 650)
törésben nem éltenek volna is együt, anak elötte, és ha semi (C/A 656)
imádság a, midön a hivek együt imádkoznak atemplomban. akülönösön valo pedig (C/A 669)
mert az Anyaszent egy ház. együt imádkozván, ahathatosab Isten elött, mint (C/A 669)
az Anyaszent egy háznak midön együt imádkozik (C/A 669)
hagyot nékünk, atemplomban a papal együt imádkozni kel. és énekelni az (C/A 696)
5 hogy mi is véle együt uralkodhasunk ditsöségében. 6 hogy akristus (C/A 701)
az olyan külsö áldozatokot, amelyekel együt a sidok nem ajánlották néki (C/A 734)
vagy a papok a népel együt. mit jelentettek mind ezek (C/A 744)
vagy a papok a népel együt ettek az ajánlot áldozatokbol, tsak (C/A 744)
áldozatokbol. a papok a népel együt ettek., de az egészen valo (C/A 744)
olyan áldozattya valamint a papnak., együt kel tehát ajánlani azt a (C/A 769)
és innep napokon, hanem mindnyájan együt ajánlották a szent Áldozatot vagy (C/A 778)
püspök, vagy az uj pap, együt mond misét azal. a ki (C/A 778)
meg egyesülvén apapal. ö véle együt ajánlyák a szent áldozatot, arra (C/A 783)
hogy a nép a papal együt ajánlya a szent áldozatot., azért (C/A 784)
a vizet és a bort együt a kehelyben., mostanában pedig tsak (C/A 809)
A Diaconus apapal együt mondgya el ezt az imádságot (C/A 810)
ezt az imádságot tartván véle együt a kehelynek also részit (C/A 810)
A Diáconus miért mondgya apapal együt ezt az imádságot (C/A 810)
misében a pap a kristusal együt ajánlya anépet., eki tettzik a (C/A 810)
nép nevében ajánlya a papal együt abort elegyesen vizel (C/A 810)
meg kel egyezni apapal, és együt kel véle ajánlani a szent (C/A 816)
Anyaszent egy ház. az Angyalokal. együt az Isten ditséretire. Praefacionak nevezik (C/A 819)
{…} A papal együt hálákot kel adni az Istennek (C/A 819)
az egész világon, és azal együt a pápát, ate szolgadot, a (C/A 820)
Fiu által, a szent Lélekel együt, az Anyaszent egy háznak mindenkori (C/A 821)
nem tselekedhetik mint ha apapal együt azt el mondgya (C/A 821)
földön lévö Anyaszent egy ház együt ajánlya a mennyei Anyaszent egy (C/A 824)
az égben lévö Anyaszent egyházal együt ajánlya a szent Aldozatot, és (C/A 826)
hanem azt el vegye akristuséval együt (C/A 828)
ajánlunk néked, ami szivünknek buzgoságával együt. ugy hogy részesülvén Fiadnak testében (C/A 836)
egyezvén a menyei Anyaszent egyházal., együt tészi véle ezt az ajánlást (C/A 837)
Atya Isten. a szent Lélekel. együt mind örökön örökké Amen (C/A 840)
apap a kelyhet az ostyával együt., és sok helyeken tsengetnek, a (C/A 841)
fel emeli akellyhet, az ostyával együt (C/A 842)
és vérét, apapoknak kik véle együt mondották a misét, azután maga (C/A 855)
apapot, hogy mondhattya tehát apapal együt anép ezt az imádságot hogy (C/A 858)
a népet inti hogy véle együt imadkozék, mondván oremus, figyelmeteségel is (C/A 860)
papok kik mellette voltanak, véle együt mondották a misét (C/A 871)
lévö papok mindnyájan mondották véle együt és mindnyájan azoltár körül voltanak (C/A 871)
a misekor ajelen lévö papok együt miveltek mindent a püspökel, ugy (C/A 871)
püspökel, ugy a szentelésekben is együt miveltek mindent véle, azt láttyuk (C/A 871)
békeségnek Angyala menyen bé véle együt atemplomban., azután harmadikszor meg üti (C/A 878)
hálákot adván az Istennek Zakariasal együt akristus meg testesülésiért,, ezen ének (C/A 879)
nép bé ment volna véle együt (C/A 886)
mindgyárt az egész nép véle együt bé menne, nem vihetné oly (C/A 886)
az épülethez valo élö kövek együt lesznek, a kiket bé mutattya (C/A 886)
ez a négy féle dolog együt jelenti a kristust, Istent, és (C/A 887)
oltáron lévö ött keresztekre temjénel együt (C/A 888)
áldozot a papok kik véle együt áldoztanak., a Diáconusok, sub Diaconusok (C/A 893)
midön ez a három társaság együt leszen. menyekben hogy pediglen el (C/A 905)
noha a szent háromság mind együt munkálodik. de mind azon által (C/B 946)
szent Atyák meg nem egyeznek együt. a szent irás is semmi (C/B 950)
féle társaságnak képit láttyuk., akiknek együt kel élni a földön, világ (C/B 965)
értesz azon akét társaságon. akiknek együt kel élni világ végiig (C/B 965)
miképen tartaték meg noé. Cselédestöl együt (C/B 968)
állatokal. és minden féle eledelel együt. el fértenek (C/B 968)
a két latornak, kik véle együt, fel feszitettek vala (C/B 983)
egy izraélitát más idegen aszszonyal együt. mind akettöt meg ölé egy (C/B 999)
ahét egy testvér atya fiakot. együt az anyokal., és egy szombaton (C/B 1016)
hét machabéus mártyrumok., az anyokal együt. azután matathiás. és más egyebek (C/B 1019)
és szegénységben volt. szent josefel együt. ugy annyira hogy csak egy (C/B 1035)
lehet hinni hogy szent josefel együt dolgozot (C/B 1037)
el nyomta vala, és vélek együt judás eleibe mene., a kinek (C/B 1045)
szent pál mondgya. szent jánosal együt. meg akarván velünk értetni. hogy (C/B 1056)
azt közöllyék ajándékival. és hasznaival. együt. mind azokal., a kik hinni (C/B 1067)
szolgáltatásában. és a tanitásban. de együt az egész. anyaszent egy ház (C/B 1083)
a romai anyaszent egyház ellen együt tartanak, nintsen tehát egyeség köztök (C/B 1095)
Condemnálták volna azt, a kezdöivel együt (C/B 1155)
vehetö., mint mikor. a többivel együt meg egyezik. Az anyaszent egy (C/B 1159)
hogy a szentek a kristusal. együt igazgattyák. a nemzeteket. és hogy (C/B 1188)
tiltva, hogy ha a veszedelem együt jár a költtsönnel, és ha (C/B 1211)
a pasztorokal és az angyalokal együt. kik ének szoval dicsérék mondván (C/B 1228)
az Angyalokal. és a szentekel együt az Istennek fiát, és adgyunk (C/B 1228)
böjtölni, az anyaszent egy házal együt imádkozni kel. minden emberekért., a (C/B 1236)
helyit. és készüllyünk az apostolokal együt., hogy alázatos szivel vehesük a (C/B 1240)
vér is ugy élö. ha együt vagyon a lélekel a testben (C/B 1307)
a szenttség fel vételének, kivánságával együt, a bünnek bocsánatytyát. meg nyeri (C/B 1319)
a mi elégtételeinkel a kristuséval együt, mert mint hogy tsak az (C/B 1332)
ö nem szentel, de apapal együt ajánlya a szent áldozatot a (C/B 1379)
püspök miért mondgya a misét együt a püspökel. ki ötet szentelte (C/B 1383)
5. hogy mi is véle együt uralkodhassunk ditsöségében. 6. hogy a (C/B 1425)
ollyan külsö áldozatokot., a melyekel együt. a sidok nem ajánlották néki (C/B 1449)
vagy a papok, a népel együt, mit jelentettek mind ezek (C/B 1457)
papok. vagy a papok anépel együt, ettek az ajánlott áldozatokbol., tsak (C/B 1457)
áldozatokbol., a papok. a népel együt ettek., de az egészen valo (C/B 1457)
népnek ollyan áldozattya, valamint apapnak, együt kell tehát ajánlani azt a (C/B 1475)
és innep napokon. hanem mindnyájan együt ajánlottak a szent áldozatot, vagy (C/B 1481)
püspök, vagy az ujj pap, együt mond misét azzal, aki ötet (C/B 1482)
meg egyesülvén apapal, ö véle együt ajánlyák a szent áldozatot. arra (C/B 1485)
A Nép a Chorusal együt énekelheti az introitust, akyrieleísont, a (C/B 1486)
hogy a nép a pappal együt ajánlya a szent áldozatot., azért (C/B 1486)
szentelte avizet és a bórt együt a kehelyben, mostanában pedig tsak (C/B 1505)
A Diáconus apapal együt mondgya el ezt az imádságot (C/B 1506)
ezt az imádságot. tartván véle együt a kehelynek alsó részit (C/B 1506)
A diáconus miért mondgya apapal együt ezt az imádságot (C/B 1506)
a misében, a pap, akristusal együt ajánlya a népet, eki tettzik (C/B 1506)
nép nevében ajánlya a papal együt. abórt, elegyesen vizel (C/B 1506)
anyaszent egy ház, az angyalokal együt. az Isten ditséretire. praefacionak nevezik (C/B 1513)
{…} A papal együt hálákot kell adni az Istennek (C/B 1513)
az egész világon. és azal együt, a pápát, a te szolgadot (C/B 1514)
fiu által, a szent lélekel együt., az anyaszent egy háznak mindenkori (C/B 1515)
nem tselekedhetik. mint ha apapal együt mondgya el azt (C/B 1515)
a földön lévö anyaszent egyház, együt ajánlya amenyei anyaszent egyházal a (C/B 1517)
égben lévö anyaszent egy házal együt ajánlya a szent áldozatot., és (C/B 1518)
azt el vegye, a kristuséval együt (C/B 1520)
ajánlunk tenéked. ami szivünknek buzgoságával együt, ugy hogy részesülvén fiadnak testében (C/B 1526)
a menyei anyaszent egy házal, együt teszi véle ezt az ajánlást (C/B 1527)
atya Isten. a szent lélekel együt. mind örökkön örökké (C/B 1529)
fel apap akelyhet. az osttyával együt. és sok hellyeken tsengetnek, amely (C/B 1530)
fel emeli akelyhet. az ostyával együt (C/B 1530)
és vérét, apapoknak, kik véle együt mondották a misét, azután maga (C/B 1541)
pap pedig, az assistens papokal együt osztogatta a szenttséges kenyeret rendröl (C/B 1541)
hogy mondhattya tehát a papal együt anép ezt az imádságot., hogy (C/B 1543)
a nepet inti hogy véle együt imádkozék, mondván. oremus. figyelmetességel is (C/B 1544)
papok. kik mellette voltanak. véle együt mondották a misét (C/B 1553)
lévö papok mindnyájan mondották véle együt, és mindnyájan az oltár körül (C/B 1553)
a misekor ajelen lévö papok együt miveltek mindent apüspökel, ugy a (C/B 1553)
apüspökel, ugy a szentelésekben is együt miveltek mindent véle. azt láttyuk (C/B 1553)
békeségnek Angyala menyen bé véle együt a templomba, azután harmadikszor meg (C/B 1559)
hálakot adván. az Istennek. Zakariásal együt. akristus meg testesüléséért., ezen ének (C/B 1559)
tészen, ugy hogy a gyertyával. együt atemjén el égjen, és az (C/B 1562)
nép bé ment volna véle együt (C/B 1565)
mindgyárt az egész nép. véle együt bé menne, nem vihetné ollyan (C/B 1565)
az épülethez valo élö kövek együt lésznek, a kiket bé mutattya (C/B 1565)
ez a négy féle dolog együt., jelenti a kristust., Istent. s (C/B 1565)
oltáron lévö ött keresztekre temjénnel együt (C/B 1566)
áldozot. apapok a kik véle együt áldoztanak. a diaconusok. subdiaconusok, és (C/B 1570)
midön ez a három társaság együt lészen. menyekben., hogy pediglen el (C/B 1579)
fel megyen, más egyéb párákal együt. meg haladgya. azt a hideg (IJE 26)
abban meg botlik. és azzal együt le esik, és egy asztal (IJE 40)
volna. diánna meg marasztván máriánnát. együt vatsorálának (IJE 54)
végezésére, végtire meg egyezének. hogy együt ebédelvén, az után el végezék (IJE 60)
tsudálták hogy olyan sokáig maradnának együt, de azt is gondolták hogy (IJE 60)
feleli a masik, mert mikor együt tanultunk, ket oráig is el (IJE 82)
hogy ez a két dolog együt jár. a munka. és az (IJE 88)
az atyam. a két bátyáimal együt. maga mellet nevelvén, a mitsoda (IJE 100)
és azt az Isten. atöbbivel együt az egész emberi nemzetnek adta (IJE 109)
felelé apáter, hogy mikor atselédek együt laknak, a roszat nem ollyan (IJE 112)
tsalhassa az ollyan személyeket kik együt laknak, nem kelleték többet mondanom (IJE 124)
az ollyan ember, a ki együt vetné el a buzát, a (IJE 127)
volt. ferdinandusal. az ö urával. együt viselé az ország gondgyát. de (IJE 151)
a kik keresztényi házaságban éltenek együt, máriánnában, mint hogy aleg nagyob (IJE 164)
állo hadal. és más segittségel együt, tsak abban külömbözöt töllök, hogy (ISZ 175)
aratoi ittanak. és hogy vélek együt ennék, és hogy mártogathatná kenyerét (ISZ 204)
egy izraélita, egy idegenel találkozván együt, azt könnyen el hitethette magával (ISZ 208)
iffiu legények valának. kik véle együt vigadtanak., a meny aszszony mellet (ISZ 211)
ött fiával. és husz rabokal együt. a miphiboseth joszágát, azon nem (ISZ 212)
Az egész templom a sanctuáriumal együt Cedrus fábol valo deszkákal vala (ISZ 229)
volt mindenkor, azután avendégség, ahol együt ettenek abékeség áldozattyábol. ugyan atörvény (ISZ 234)
meg mutattyák hogy azö tanitványi együt laktanak, az elsö. amidön az (ISZ 237)
közel százan ezek aproféták, kik együt laknak vala, együt dolgoztanak, és (ISZ 237)
aproféták, kik együt laknak vala, együt dolgoztanak, és mint hogy szoros (ISZ 237)
hetven embereket, kik anépet véle együt igazgassák. ebböl ki tettzik, hogy (ISZ 251)
iffiaknak mondgya, akik is véle együt neveltettek vala, és akik véle (ISZ 251)
neveltettek vala, és akik véle együt tsak nem egy idösüek valának (ISZ 251)
leg inkáb aváros kapujában találkoztanak együt, azt nem kell tsudálni, hogy (ISZ 252)
lett volna, az illyen gonoszság együt jár az emberi meg romlásal (ISZ 255)
világi jókk, és gyönyörüségek ugy együt lettenek volna, mint asalamon életeben (ISZ 261)
is meg tartották a vallásal együt (ISZ 263)
még hecuba királyné is, leányával együt (ISZ 264)
és esseniánusok, a farisaeusok.. atörvényel együt, más egyéb traditiokot is tartottak (ISZ 280)
ezek anagy városokot kerülték, ajoszágokot együt birták, közönséges ételel éltenek, az (ISZ 280)
az apostolokhoz valának kötelezve. vélek együt laktanak, vélek együt utoztanak. és (KSZ 301)
kötelezve. vélek együt laktanak, vélek együt utoztanak. és a midön valamely (KSZ 301)
és mindnyájan akik hisznek vala. együt valának, és köz vala mindenek (KSZ 302)
E tehát, annak a közönségesen együt valo életnek valoságos példája, a (KSZ 303)
szigetében közönséges asztalakot rendelni, ahol együt ettenek, és lycurgus, igyekezék lácédémoniabol (KSZ 303)
álló anyaszent egy háznak, sokáig együt élödni, fundus, és bizonyos jövedelem (KSZ 305)
mindenkor. az Istenhez fordithassák elméjeket, együt is imádkoztanak, amikor, lehetet, tudván (KSZ 316)
értelemben, és egy testben vannak, együt le borulnak, és imádkoznak, együt (KSZ 334)
együt le borulnak, és imádkoznak, együt böjtölnek, egy mást intik, és (KSZ 334)
egy mást intik, és tanittyák, együt mennek atemplomban, és az Isten (KSZ 334)
atemplomban, és az Isten asztalához, együt vannak az üldözetekben, egyik amásika (KSZ 334)
vannak jelen a szent áldozaton, együt énekelik a szent énekeket, az (KSZ 335)
házasok valának. meg engedték hogy együt lakjanak., de nagy gyengeségnek tartották (KSZ 335)
mindnyájan imádkoztanak érette, mint atyafiak együt ugy éltenek, egyik amásikát, attyának (KSZ 336)
volt, de apapok jelen voltanak, együt ajánlották apüspökel, alyturgiában lett változás (KSZ 338)
hálákot adgyon, és az angyalokal együt imádgya ötet, azután akristus szavaival (KSZ 338)
közönséges ételböl állot, és mindnyájan együt ettenek, {…} idövel tsak épen az (KSZ 339)
IV. {…} {…} {…} azzal is káromlották, hogy együt vendégeskedvén, egy ollyan házban, ahol (KSZ 341)
részesültenek, de azon meg egyeztenek együt, hogy nem kel olyan szokás (KSZ 346)
láb mosás, a szállás adásal együt jár, 1 {…} hogy ha avendég (KSZ 374)
anyaszent egy háznak egyeségében volt, együt imádkoztanak véle, minden tiszteletet meg (KSZ 374)
egy háziak házánál. mivel ha együt laktanak is, meg akarták tartani (KSZ 383)
öket, akövetkezendö vasárnapig, amely napon. együt kelleték könyörgeni, és Communikálni, hetfü (KSZ 386)
más két egy testvér leányokal együt, ez az udvart el nem (KSZ 393)
fényes köntösben volt atöb papokal együt, mivel már abban az idöben (KSZ 410)
nagy, és kitsid, jelen voltanak együt az Isteni szolgálaton, más féle (KSZ 412)
az illyenek, egy háznál laktanak, együt ettenek, és semmit különösön nem (KSZ 423)
aláb hárman, vagy négyen laktanak együt. a mely papok pedig. a (KSZ 423)
lako helyet adtak nékik, és együt táplálták öket, mihent pedig az (KSZ 433)
tanitványokot gyüjteni, maga mellé, akik együt éltenek, ezeket nem nevezék azután (KSZ 435)
fel vételére, ót nékik mind együt különös hellyek volt, mind azáltal (KSZ 439)
vagy három barát is lakot együt (KSZ 445)
az anyaszent egy házban, akonkolynak, együt kell lenni ajó magal, az (KSZ 454)
nem kerülheték hogy a törökökkel együt ne élyenek, amiolta ezek el (KSZ 463)
köztök is vannak szerzetesek. akik együt élnek igen nagy sanyaruságban, mivel (KSZ 464)
példát adának a Clericusoknak, az együt valo életre. és hogy a (KSZ 474)
a ki bizonysága légyen velünk együt. az ö fel támadásának (SUT 498)
24 maji az Apostolok mind együt lévén, egy szers mind nagy (SUT 498)
azokot, együvé gyülekeznek vala, és együt ették az oltári kenyeret., a (SUT 501)
kezde, és bé mene vélek együt a templomba. ugralván, és ditsérvén (SUT 502)
atanáts eleiben vitték az Apostolokal együt, másnap esze gyülenek a törvény (SUT 503)
mondá néki, hogy végeztétek el együt. hogy a szent Lelket kisérttsétek (SUT 505)
és azok a kik véle együt saducéusok valának, meg boszonkodván azon (SUT 506)
nékí, veszen el pénzed magadal együt. te, aki azt gondoltad. hogy (SUT 515)
egy darab ideig mentek volna együt. vizet találának, és mondá akomornyik (SUT 524)
ember vagyok mint magad, mind együt bé menének aházban, és szent (SUT 534)
minden felöl esze gyülekezenek. hogy együt menyenek fel ahegyre, Thyratába városát (SUT 541)
esztendönek avége felé, az üdvezitö együt találván öket hogy halásztanak. maga (SUT 552)
aparton volt. az után véle együt évén, az étel után szent (SUT 553)
nem Bertalanrol. Náthánáél és filep együt vannak a szent János Évangyeliumában (SUT 556)
keresztelé. és az után magával együt a predikálásban foglalá. öket (SUT 559)
bal kezében egy tekez. nyilakal együt. valamint Apollo, és némely kor (SUT 565)
fel prédálták, és az emberekel együt meg égették (SUT 570)
a töb szám ki vettetekel együt. a midön flaccushoz menének hogy (SUT 574)
meg botsásanak nékik, vagy mind együt meg öllyék öket. hogy a (SUT 579)
familiábol valo volt, amely familiaban együt volt a királyságal. a papság (SUT 585)
philot más négy sido urakal együt, Appionus Egyiptumi volt, és igen (SUT 589)
magát meg ölék minden embereivel együt (SUT 596)
a hol két esztendeig maradának együt. ót anyi sokakot meg téritének (SUT 612)
ezeket a királyokot., Amidön mind együt volnának. Marsus. a syriai Gubernator (SUT 613)
mene, egy szekérbe lévén véle együt, mind az öt királyok. Marsusnak (SUT 613)
is ahalálra itélék, a midön együt vinnék öket a halálra, az (SUT 614)
jovokot, és mennének által véle együt a jordán vizén, azt igérvén (SUT 622)
egy szombaton a synagogában. atöbbivel együt le ülének, és az olvasás (SUT 624)
áldozatot tenne nékik. a népel együt, De Barnabás. és pál. meg (SUT 630)
meg keresztelkedék. az egész házával együt, sok féle személyeket., szent Márknak (SUT 636)
a hol sok számuan laknak együt (:ezeket philo beszélli felöllök:) fö (SUT 638)
is azon mestersége volt, és együt dolgozot véle, hogy senkinék terhére (SUT 660)
a Timotheus neveit a magáéval együt., ditseri a Thessaloniaknak buzgoságokot. álhatatoságokot (SUT 668)
a gazdagok. és a szegények együt egyenek, azt akarja. hogy ki (SUT 686)
esze gyüjtvén töb ötves legényekel együt. akiknek elejekbe adá, hogy a (SUT 690)
a kik fogságba voltanak véle együt, köszönti az Aristobolus házábol valokot (SUT 699)
tölle. pál hajora ülvén atársaival együt. egyenesen a kos szigetében menének (SUT 703)
mellé. szenteld meg magadot vélek együt, és fizes érettek, mutasd meg (SUT 704)
mert szent palt a városon együt látták Trofimusal. a ki meg (SUT 705)
fog.magára. de a lántzal együt. hogy le fektették volna ötet (SUT 707)
indula. és a sidok véle együt érkezének Czézaréába, más nap Cérémoniával (SUT 718)
pál Romába küldesék, atöb rabokal együt, Julius nevü százados gondviselése aláadák (SUT 723)
alat viszá tér judéába, véle együt meg látogattya öket. ezt véghez (SUT 742)
melyekhez mondgyák. hogy valának kötözve, együt vitték ki öket avárosbol. az (SUT 762)
mellé adák magokot., hogy vélek együt meg örizék avárost a magok (SUT 789)
pedig engedelmeskedik, szabadoson hagyák vélek együt Jérusálembe meni. hogy ót számot (SUT 803)
királyt. a maga hadával, onnét együt meg indulván. ptolémaidában érkezének, A (SUT 806)
mind a körül valo falukal együt, ez a város tsak két (SUT 808)
veretetének, és az üzésbe, vélek együt bé mene a városnak elsö (SUT 811)
része lenne néki is vélek együt (SUT 813)
futának. hogy el szaladhasanak tselédekel együt. de rettentö szélvesz támadván a (SUT 816)
tiz ezer. öt ezer Iduméusokal együt. Simon nem volt szükségbe az (SUT 843)
ahelyen foglalni. a felsö városal együt, és azután az (SUT 850)
és meg kinoztatá három fiaival együt., semi idöt nem adván nékik (SUT 867)
avárosba. mihent pedig egy nehányat együt láttak sirni, azokot mindgyárt meg (SUT 867)
judást meg ölé, és véle együt atiz vitézeket kik véle egyet (SUT 867)
még más hármat is véle együt a résen, atöb nyoltzat a (SUT 872)
helyt, és a várost, magával együt el veszteni., Azonba pedig ö (SUT 873)
udvara marada, valoságal szolván atemplomal együt., ugy mint. a szent., és (SUT 876)
viszá nyomák, a lajtorjákot vitézekel együt le döjték, és egészen el (SUT 877)
volna nékik. ha a Templomal együt el nem vesznének., meg is (SUT 881)
le ronták, egy nehány tornyokal együt., akik atornyokot örizték el szaladának (SUT 886)
öket. az elöl járojokal judásal együt aki is Jerusálemböl szököt volt (SUT 893)
ebben ne gyülekezenek, és mind együt lévén. valamely új támadást ismét (SUT 896)
küldöt volna néki. Catullust, Jonathásal együt. Romában hivaták, vespásiánus meg visgálván (SUT 897)
egyűt
egyűt – 1
meg kell egyezni apapal, és egyűt kell vele ajánlani a szent (C/B 1511)
együtt
együtt – 4
Aszonnyal, és a’ kis Antalkoval együtt {…} maradok Kedves Őtsém Uramnak (ML 325)
adgyad én Istenem hogy veled együtt. szegesztessem fel a keresztre. hogy (KKU 395)
hanem hogy a szentek. velünk együtt meg nyerjék akristus által azt (C/A 679)
A nép a Chorusal együtt énekelheti az introitust. és kyrieleisont (C/A 783)
egyűtt
egyűtt – 1
tartsa meg Kedet Kedves Familiájával egyűtt, és ajánlom magamat (ML 325)