tanítvány – 683
tanidvány
tanidványid – 1

mondá. mester mondgyad hogy halgassanak atanidványid. jésus pedig az illyen irigyeket (KJÉ 718)

tanittvány
tanittványinak – 1

az ö ditsöségét, és a tanittványinak. benne valo hiteket nevelé (KJÉ 623)

tanittványit – 1

azal vádolták. ötet, vagy a tanittványit. hogy ezeket tanitották volna. hogy (C/B 1102)

tanittványival – 1

nemzetinek, és vallásának, ezekel atekélletes tanittványival. akristus Jésusnak, mert tsak nem (SUT 636)

tanittvánnyi – 1

A saturninus. és abasilides tanittvánnyi, csak a simon magus. és (C/B 1101)

tanittványokot – 1

söt még tanittványokot is szegényeket választék. és a (KKU 266)

tanitvan
tanitvant – 1

nem mindnyájan., akarván ezen érteni atanitvant. aki el árulná., ez a (KJÉ 738)

tanitván
tanitváni – 1

Mátyás aleg föveb. és régieb tanitváni közül valo volt az üdvezitönek (SUT 498)

tanitvánt – 1

az ur, ezt az uj tanitvánt, aki még félénk, és tudatlan (É 664)

tanitvany
tanitvanyi – 6

kereskedés házává, meg emlékezének pedig atanitvanyi hogy irva vagyon, ate hazadhoz (É 363)

születet embert, és kérdék ötet atanitvanyi, Rabbi, ki vétkezet, ezé, vagy (É 374)

hallani, talám tiis, az ö tanitvanyi akartok lenni, meg átkozák azért (É 375)

feleletivel, mondván. ha az ö tanitvanyi halgatnak. akövek kiáltozni fognak. végtire (KJÉ 718)

172 XLVIII Meg fedi a tanitvanyi nagyra vágyásit 173 XLIX Zakéushoz (KJÉ 780)

melyeket támaszt az ördög akristus tanitvanyi ellen, fö képen a melyeket (C/A 131)

tanitvanyiéra – 1

Messiás predikálására, vagy az ö tanitvanyiéra, meg üsmérhesék az el mult (C/A 65)

tanitvanyinak – 1

131 XXVIII sok oktatásokot ád tanitvanyinak, 134 XXIX A penitentziának szükségit (KJÉ 779)

tanitvanyivá – 1

modon lettünk keresztyéneké és akristus tanitvanyivá (É 60)

tanitvannyi – 1

irása által, vagy az ö tanitvannyi által. világ végi-ig (C/B 1125)

tanitvány
tanitvány – 27

közöt ebeszéd, hogy az a tanitvány meg nem hal., és nem (É 77)

gondod véle, ez az a tanitvány a ki bizonyságot teszen. ezekröl (É 77)

Damaskusban pedig egy Ananiás nevü tanitvány vala, és mondá néki látásban (É 255)

{…} Ez a két tanitvány ki által kérék akristustol az (É 283)

elöre el láthattyák., mivel a tanitvány, nem nagyob mesterénél. ha ö (É 371)

mesterénél. ha ö üldöztetett, a tanitvány is üldöztetik, a midön valamely (É 371)

miat. mondá azért az a tanitvány akit szeret vala Jésus péternek (É 519)

A tizen egy tanitvány pedig gallilaeában mene, a hegyre (É 529)

azért péter, és ama másik tanitvány és a koporsohoz menének, futnak (É 535)

pedig együt. m ama más tanitvány hamaréb futa péternél, és elöb (É 535)

azért bé mene az a tanitvány is, a ki elsöben érkezet (É 535)

averemben esneké, nem fellyeb valo atanitvány amesternél, tekélletes lészen pedig minden (É 615)

illyeneket tsak várhatunk magunkra, mivel atanitvány nem nagyob a mesterinél (É 788)

urát tekinti. és az ollyan tanitvány. a ki elö akar menni (KKU 330)

tanitvánnyának ahistoriájára tanitalak, ez a tanitvány egyszer valamely vétekben esvén, keré (KKU 381)

hogy követné ötet., de eza tanitvány. szabadságot akara elsöben tölle kérni (KJÉ 632)

menni. de ez a két tanitvány. arra kénszeritték hogy ne menne (KJÉ 766)

huzhaták. erre jános, a kedves tanitvány mondá péternek, ihon az ur (KJÉ 768)

azt akarná, hogy ez a tanitvány holtig ugy maradgyon a mint (KJÉ 769)

mire int minket a kedves tanitvány. kis fiatskáim, maradgyatok öbenne.. ugy (KJÉ 776)

akristus azt mondgya, hogy a tanitvány nem nagyob amesternél. mivel ö (VKT 861)

kristust meg nyerhese., A kedves tanitvány pedig minden hiveknek azt kiálttya (IK/A 376)

másut azt mondgya, nem nagyob atanitvány a mesternél, sem az szolga (C/A 206)

másut azt mondgya. nem nagyob atanitvány a mesternél. sem a szolga (C/B 1063)

többí közöt egy Ananiás nevü tanitvány, ez igen buzgo és szent (SUT 513)

pedig Damaskusban egy Ananiás nevü tanitvány,, szent ember, és leg nevezeteseb (SUT 526)

ezt a Thadéust a ki tanitvány volt. egy személynek tartották lenni (SUT 562)

tanitványa – 23

és mondák, te légy annak tanitványa, mi pedig a Mojses tanitványi (É 375)

ember; ki öis a Jésus tanitványa vala. ez el mene pilátushoz (É 468)

a meg feszitetett kristusnak. valoságos tanitványa lehetne. szent silvester. a silvestriánusok (KKU 247)

teis galiléai vagy? az az, tanitványa. a galiléai embernek. ahonnét azt (KJÉ 682)

legy te magad az ö tanitványa, mivel mi amojses tanitványi vagyunk (KJÉ 686)

az embert nem üsmerem. se tanitványa nem vagyok, azt sem tudom (KJÉ 751)

a galiléus volna, és jésusnak tanitványa. mondá is péternek, nem láttalaké (KJÉ 752)

erre mondani. bizonyára te is tanitványa vagy, mivel a nyelvedröl meg (KJÉ 752)

nevezték. avalo hogy etitkon valo tanitványa volt az üdvezitönek, mert tartot (KJÉ 761)

nem lehet tekélletes tanitványa lenni akristusnak, minden bizonyal. abban (VKT 838)

feleségit, a nem meltó hogy tanitványa legyen. egy más évangyelista szerént (VKT 843)

lettél, és ate meg váltodnak tanitványa. az Isten Atyádá let, akristus (IK/A 26)

el szent Jánost. András azö tanitványa, aki akristus mellé álla. és (C/A 164)

szent Ignátz. a szent Peter tanitványa, szent Irenaeus, aki a második (C/A 333)

szent Jánost. András. az ö tanitványa., a kristus mellé álla. és (C/B 1040)

szent ignátz. a szent péter tanitványa., szent Irénéus. aki amásodik saeculumban (C/B 1153)

eleinte mindgyárt keresztelö szent Jánosnak tanitványa volt. ámbár nem marada is (SUT 551)

velünk Évangyéliumában, ö mindenkor kedves tanitványa volt az üdvezitönek. és minden (SUT 552)

arégiek azt mondgyák hogy hü tanitványa volt szent péternek, ez az (SUT 611)

szent Márk. a ki mind tanitványa. mind tolmátsa volt., segitté ezen (SUT 631)

egy olyan meg világositatot buzgo tanitványa az urnak, és aki tudta (SUT 672)

Menandrius a simon magus tanitványa. samariai fi volt. emég az (SUT 764)

a ki is szent János tanitványa volt (SUT 768)

tanitványainak – 1

Ezért is mondá Jésus atanitványainak, hogy ne legyenek szorgalmatosak. ez (KJÉ 693)

tanitványal – 5

lehetetlen hogy azt nemondgyuk. akedves tanitványal, szeresük az Istent. mivel ö (KJÉ 580)

szent szüz, ezel a szüz tanitványal. lakék, akinek gondviselése alá hagyá (KJÉ 759)

azt meg nyervén. Nicodemus nevü tanitványal a keresztröl le vevé., drága (C/A 183)

azt meg nyervén. Nicodemus nevü tanitványal. a keresztröl le vévé. drága (C/B 1052)

hü szolgát. meg más egy tanitványal, akit. meg nem nevezi, szent (SUT 689)

tanitványának – 12

meg láthattyuk, hogy a kristus tanitványának mit kellesék el kerülni, tselekedni (É 51)

is tanulhattyuk. hogy a kristus tanitványának. soha nagyob oka nem lehet (É 436)

hogy ötet nem fogja többé tanitványának tartani meg maradot volna engedetlenségiben (É 458)

Az ö szüz, és kedves tanitványának gondviselése alá hagyá, akit is (É 478)

keresnünk, valamint josef. aki akristus tanitványának vallá magát lenni minden tartalék (É 479)

igen tarta attol., hogy akristus tanitványának ne mondassék, mert akristusnak aleg (É 663)

látván jó szándékban valo létit tanitványának. olyan helyre vivé ahol sok (KKU 319)

szokta vala mondani pithagorás, égy tanitványának, ha te egészen ezűst volnál (KKU 423)

ate fiad, az után mondá atanitványának, ihon ate anyád (KG 541)

feszitetet. kristus tanitványának bélyegét, légyen keresztyen. a világiak (VKT 836)

nem meré magát a kristus tanitványának mondani, Pilatushoz mene és el (C/A 183)

nem meré magát a kristus tanitványának mondani. pilátushoz mene. és el (C/B 1052)

tanitványát – 5

is eképen inté egy beteges tanitványát, kedves atyám fia. igyekezél azon (KKU 377)

okos öreg ember. jól oktatá tanitványát, azt jovallom neked is. hogy (KKU 377)

nem láthatá testi szemeivel. a tanitványát. aki alat volt az udvarban (KJÉ 752)

tamaszt. 68 XX János két tanitványát küldi akristushoz 69 XXI Hogy (KJÉ 778)

szent bonifacius, a szent romuáldus tanitványát, meg más egy ollyan szentet (KSZ 476)

tanitványátol – 1

de emég nem elég, mivel atanitványátol azt kiváná, hogy meg más (KKU 381)

tanitványává – 1

közé iratott. az meg váltonak tanitványává lettél, az Isten atyádá lett (IK/B 393)

tanitványával – 4

képen kezde banni a filosophus tanitványával is. a ki azt tsak (KKU 381)

mit fog kegyelmed tsinálni a tanitványával, ha az iskolábol ki veszi (IJE 98)

áristotélles, és hecates abderites tanitványával, a sidok valamint apersák alat (ISZ 269)

adá magát, Jánosnak egy más tanitványával, és a kristus szállására menenek (SUT 551)

tanitványhoz – 2

péterhez mene, és a más tanitványhoz, akit szeret vala Jesus, és (É 535)

hogy meg alázná kevelységit, és tanitványhoz illendö engedelmeségre forditaná ötet. a (É 666)

tanitványi – 146

kristus tselekedetit. el küldvén kettöt atanitványi közül monda néki, Te vagyé (É 18)

hogy el mennének az ö tanitványi ebböl azt tanulhattyuk, hogy nem (É 20)

essünk mint a szent Pál tanitványi, az Isten szavához kel kaptsolni (É 42)

Jésus is, és az ö tanitványi a menyegzöre, és el fogyván (É 107)

hivének ö benne az ö tanitványi (É 107)

a fejét hajtsa. mást pedig atanitványi közül mondá néki, uram engedd (É 114)

hajoban követék ötet az ö tanitványi, és imé nagy indulat lön (É 114)

aluszik vala, és hozzája járulanak atanitványi és fel költék ötet, mondván (É 114)

aluszik vala, és hozája járulának atanitványi és fel költék ötet, mondván (É 120)

meg. kerdik vala pedig ötet atanitványi, mi volna e példa beszéd (É 148)

felele neki, és el jövén, atanitványi kérik vala ötet, mondván, Botsásd (É 206)

keresztének gyalázatos halálát. szükséges hogy atanitványi se felejttsék el. akár mely (É 219)

ismég benn valának az ö tanitványi, és tamás ö vélek, el (É 254)

fenyegetésekkel, és öldökléssel az ur tanitványi ellen. apapi fejdelemhez mene, és (É 255)

aszájábol származik, akkor hozája járulván atanitványi, mondának néki, tudodé hogy a (É 330)

Jesus adgy innom (mert a tanitványi el mentenek vala avárosba. hogy (É 339)

és azonnal el érkezének a tanitványi, és tsudálkoznak vala, hogy az (É 340)

azt azött kenyeret, amaga. és atanitványi kezekben. kik anépnek osztogaták, eszerént (É 359)

volna halottaibol meg emlékezének a tanitványi, hogy ezt mondotta vala, és (É 363)

tanitványa, mi pedig a Mojses tanitványi vagyunk, mi tudgyuk hogy Mojsesnek (É 375)

hivattatik. és mennek vala véle atanitványi, és sokaságos sereg, mikor pedig (É 383)

fel serkenttsem ötet, mondának azért atanitványi, uram ha aluszik meg gyógyul (É 389)

szándékjokot. láthatatlan hatalmával., és azt, atanitványi oktatásokra, és vigasztalásokra tselekedé, ugy (É 407)

tsuda tételeit, és halhatta. hogy tanitványi menyit téritettek meg nevében, ha (É 425)

vemhén. ezeket nem érték a tanitványi elsöben, hanem mikor meg ditsöitet (É 434)

illattyával. mondá azért egy a tanitványi közül. judás Iskariotes, aki ötet (É 444)

el ne jöjjenek az ö tanitványi, és el lopják, ötet, és (É 468)

örülnek azon, hogy a kristus tanitványi közi számláltatnak. mert az ö (É 476)

és más kettö az ö tanitványi közül. mondá nékik simon péter (É 518)

ismég ben valának az ö tanitványi és Tamás ö vélek, el (É 540)

és hogy akristusnak ugy leszünk tanitványi., hogy ha követtyük szenvedéseiben, etehát (É 541)

megyek, Mondának azért az ö tanitványi közül egy másnak, mitsoda ez (É 548)

mégyek, mondák néki az ö tanitványi (É 558)

lévén a kristus. tanittya tudományát. atanitványi által, és a szent lélek (É 638)

{…} Mert ezek, az Apostolok tanitványi valának, és társok szenvedésekben. szent (É 652)

azt kivánnya, hogy az ö tanitványi mindenüvé békeséget vigyenek, valahová küldi (É 654)

meg bizonyitatot, a kristus, és atanitványi tsuda tételeivel. és az Évangyélium (É 684)

és felelének néki az ö tanitványi, honnét elégitheti meg ezeket valaki (É 696)

bé ment volna aházba, a tanitványi kérdék ötet tikon. miért nem (É 751)

hogy kik az ö valoságos tanitványi (É 777)

hivatatik, és mennek vala véle atanitványi, és sokaságos sereg, mikor pedig (É 779)

hogy ugy élyenek mint valoságos tanitványi a kristusnak, az üldözés, melyet (É 790)

vala ötet, és az ö tanitványi, és imé egy aszszony ki (É 826)

igazságért, hogy ha a kristus tanitványi akarnak lenni (É 841)

igen kivánnák a ditsöséges kristusnak tanitványi lenni, de nem akarnak tanitványí (É 849)

{…} Mert ezek tanitványi valának az Apostoloknak, szent Márk (É 863)

nem akará az ur, hogy atanitványi, se erszényt, se sákot, se (É 864)

hogy meg külömböztessenek az ö tanitványi másoktol (É 886)

volna, hozzája járulának az ö tanitványi és meg nyitván száját, tanittya (É 890)

valoságit követik. hogy az udvarnak tanitványi, és az ördögnek vitézi, és (KKU 302)

tettzik némelykor mint ha akristus tanitványi el volnának nyomatva. a nyomoruságok (KG 494)

az emberek hogy a kristus tanitványi vagyunk. hogy ha egy mást (KG 529)

gyalázatnak tartottuk volna olyan mesternek tanitványi lenni, akivel. egyaránsu. állapotban tett (KJÉ 583)

jött közinkben, akinek nem szégyenelhettyük tanitványi lenni, mert aza (KJÉ 583)

tselekedte. ötet ditsérték. és imádták. tanitványi lettek, tselekedgyünk hasonlo képen, amidön (KJÉ 594)

báránya. atanitványi ezeket halván. akristust kezdék követni (KJÉ 622)

is tudnák. hogy mind több tanitványi, mind. többet keresztelne szent jánosnál (KJÉ 626)

jésus pediglen akut mellet lévén. atanitványi kinálák hogy ennék, ö pedig (KJÉ 627)

más képen bánék pediglen egyel atanitványiközül, mivel azt parancsolá néki, hogy (KJÉ 632)

a, hogy ajános. és afarisaeusok tanitványi gyakorta böjtölnek. és imádkoznak. és (KJÉ 637)

mindgyárt el mene. véle, a tanitványi, és sok nép követé ötet (KJÉ 637)

ö köntösit, péter, és atöbb tanitványi felelék néki. mester. látod hogy (KJÉ 638)

buza föld mellet menne el, atanitványi, kik éheztenek. buza fejeket szagatának (KJÉ 641)

mely város galiléa tartományában vagyon. atanitványi, és sok. nép kiséri vala (KJÉ 649)

oda, hogy se maga. se atanitványi nem ehetének. az attyafiai azt (KJÉ 653)

az örökké valoságban. az ö tanitványi ugy lehetnek. hogy ha keresztit (KJÉ 661)

ki azanyának vivé. a jános tanitványi ezt meg tudván, el vivék (KJÉ 662)

udvaránál, és azon idöben a tanitványi is viszá térvén melléje, számot (KJÉ 663)

ötet, és nem akarának többé tanitványi lenni. Az apostolok. okosabbak lévén (KJÉ 667)

észre vévén pedig azt hogy atanitványi. nem igen hajtanának arra hogy (KJÉ 668)

az után különösön lévén, a tanitványi kérék hogy magyarázná meg nékik (KJÉ 669)

meszünen valok, mondák néki a tanitványi, hol vehesünk ilyen pusztában. elegendö (KJÉ 670)

ótt lévö tanitványi is, azt felelé nékiek, hogy (KJÉ 680)

követnék az ö beszédit, valoságos tanitványi lennének ö néki, az igazságot (KJÉ 684)

látván egy vakon szuletet embert, atanitványi kérdék tölle, hogy ha az (KJÉ 685)

talám ti is az ö tanitványi akartok lenni? erre a szora (KJÉ 686)

ö tanitványa, mivel mi amojses tanitványi vagyunk, azt tudgyuk hogy mojsesel (KJÉ 686)

olyan is házaság törö lészen,. atanitványi ez iránt ujab kerdéseket tevének (KJÉ 704)

meg másoknak. hogy az ö tanitványi. péter erre kérdé tölle. hogy (KJÉ 741)

ditsösége avolna, hogy az ö tanitványi sok gyümölcsöt hozanak, mivel azokot (KJÉ 744)

bé tellyesedni az irásoknak, akoron atanitványi el hagyák. és el szaladának (KJÉ 750)

is tudakozodni kezdék jésustol. a tanitványi, és atanitása iránt, jésus felelé (KJÉ 750)

kérdé tölle. nem vagyé teis atanitványi közül.? de péter mindenek elött (KJÉ 751)

vala a jésus tanitványi közöt, egy gazdag. és nevezetes (KJÉ 761)

a midön aluttanak. a jésus tanitványi el. lopták volna atestét, a (KJÉ 765)

meg mutatá jésus magát. némelyeknek atanitványi közül a genezáreti tó mellet (KJÉ 768)

tsalárdság lett volna adologban, a tanitványi is meg tsaltak volna, Leheté (VKT 790)

azért hogy szolgáltassék, miért a tanitványi kivánnyák tehát az uralkodást.? nézük (VKT 861)

Azonnal akristus tanitványi, akik közül tizen kettöt Apostoloknak (C/A 27)

melyeket az Apostolok, az ö tanitványi, és annyi veghetetlen Mártyrok vérekel (C/A 27)

kik az Apostolok Az ö tanitványi. és utánnok valojoknak prédikálások által (C/A 28)

még aludtanak, addig a kristus tanitványi a testét el vitték., mint (C/A 186)

az egész földre. az Apostolok tanitványi, követték az ö prédikállásokot és (C/A 217)

Az Apostolok. és az ö tanitványi miképen viselék magokot az üldözésekben (C/A 218)

neveztetének keresztyéneknek, mivel az Apostolok tanitványi a sidoktol valo üldöztetések miat (C/A 222)

Simon magusnak sok tanitványi valának. aleg nevezeteseb Menander, ez (C/A 266)

A saturninus, és a Basilides tanitványi. A Gnosticusok, Valentinianusok, Marcioniták. és (C/A 266)

A Saturninus, és Basilides tanitványi tsak a simon magus, és (C/A 266)

simon magus, és a Menander tanitványi valának, saturninus volt elsö a (C/A 266)

tanitotta volna. hanem valamelyik a tanitványi közül (C/A 268)

irása altal. vagy az ö tanitványi által. idöröl idöre. mind világ (C/A 299)

a farisaeusoknak. hogy az ö tanitványi böjtolni fognak menyben menetele után (C/A 421)

és példáját követni az ö tanitványi közöt akarok lenni, ötet is (C/A 516)

valo menetele, amelynek bizonysági lésznek atanitványi. meg bizonyitaná nékik ezt a (C/A 532)

Az apostolok. és az ö tanitványi. miképpen viselék magokot, az üldözésekbe (C/B 1070)

Simon magusnak sok tanitványi valának. a leg nevezeteseb, menánder (C/B 1100)

tanitotta volna. hanem valamellyik a tanitványi közül. ezek ellen irt. szent (C/B 1102)

a melynek bizonysági lésznek a tanitványi,, meg bizonyittaná nékik ezt a (C/B 1302)

mint ha ezek az ö tanitványi lettek volna, de soha annyi (ISZ 237)

aprofétának. meg mutattyák hogy azö tanitványi együt laktanak, az elsö. amidön (ISZ 237)

azujával, és hogy az ö tanitványi, abuza fejet le szakasztották szombat (ISZ 281)

gondolt az étellel, hogy a tanitványi étellel kinálván. azt felelé nékiek (KSZ 295)

egy szoval, hogy beszédit, a tanitványi jobban halgassák, és példáját kövessék (KSZ 297)

és a bujálkodást, a pytagoras tanitványi közre adgyák vala joszágokot. és (KSZ 303)

arrol üsmértetnek meg az ö tanitványi, de leg inkáb az üdvezitö (KSZ 305)

mint magokét, és mint akristus tanitványi, a ki is ige, {…} az (KSZ 322)

a martyrumságra, az apostolok elsö tanitványi, kik az évangyélium hirdetésében munkálodnak (KSZ 322)

st theod. a szent ignátz tanitványi, romábol viszá vivék antiochiában. az (KSZ 357)

égyiptumba valának a szent marcus tanitványi, Cassiánus irása szerént, XVIII. {…} akik (KSZ 435)

képen tselekedtenek, a szent apollonius tanitványi rufinus mondása szerént, minden (KSZ 441)

az apostolok, és az ö tanitványi számtalan sok tsudákot tettenek, és (KSZ 459)

az apostolok, és az ö tanitványi, gondolhattáké, hogy még valaha, a (KSZ 487)

valának három ezeren. akik akristus tanitványi mellé adák magokot., és akiket (SUT 500)

Barnabas a kristus hetven két tanitványi közül valo volt. és hogy (SUT 505)

meg ölették volt, de a tanitványi éttzaka el lopták atestet a (SUT 517)

tették volt. hogy az ö tanitványi mindeneket meg tsalnának, a bízonyság (SUT 517)

egész világot, Annak az Embernek tanitványi. még meg vannak, és a (SUT 520)

Messiást, azotátol fogvást a kristus tanitványi kezdének lenni, noha el nem (SUT 551)

Didymus, akristusnak a leg elsö tanitványi közül valo. nem tudhatni az (SUT 558)

kik az Apostoloknak az elsö tanitványi közül valok valának, és azok (SUT 612)

napon fel támada, és a tanitványi. sok napokig látták a kik (SUT 625)

valamely verembe vessék. De a tanitványi körül vévén. fel kele. és (SUT 630)

hogy szent péter, az ö tanitványi, vagy utánna valoi, fundálák azokot (SUT 635)

mások, hanem a szent Márk tanitványi, philo. tiszteletet akara adni nemzetinek (SUT 636)

varáslásival, babonaságival, ennek az Egyiptiusnak. atanitványi közöt négy ezer gyilkosok valának (SUT 673)

péterére, akinek hihetö valának valamely tanitványi korintusba, ezeknek az Apostoloknak, mindenikének (SUT 674)

ezeknek az Apostoloknak, mindenikének valának tanitványi, szent Hieronimus azt mondgya, hogy (SUT 674)

kezdöi. és hogy mindenikének külömb tanitványi volnának., A korintus béliek igen (SUT 683)

azal ditsekednek némellyek. hogy pál tanitványi. némellyek. péteré. meg mások Apolloé (SUT 684)

hanem az egész Ásiába, sok tanitványi volnának, akik mind ellene volnának (SUT 690)

tsendesittse a népet, De a tanitványi nem engedék, sőt a pogány (SUT 691)

és ót hagyá Erasmust. egyikét atanitványi közül, végtire Romában érkezék, ahol (SUT 758)

azután beszél a simon Mágus tanitványi ellen, és azon idö béli (SUT 760)

hiják vala., a leg hireseb tanitványi Menandriusnak., saturnius. és Basilides valának (SUT 765)

volna meg maradás., az Apollonius tanitványi. a kik harmintz négyen valának (SUT 765)

voltát. hogy azok a Cerinthus tanitványi valának (SUT 769)

tanitványí – 2

tanitványi lenni, de nem akarnak tanitványí lenni ugyan azon kristusnak ki (É 849)

fel támasztá és az ö tanitványí ettenek és ittanak ö véle (SUT 534)

tanitványiban – 1

bé töltek. a kristusban. a tanitványiban. és az Anyaszent egyházában, azok (É 572)

tanitványid – 4

mondván, miért hagyák el a tanitványid arégiek hagyományát, miért nem mossák (É 330)

és meny judaeába, hogy a tanitványid is lássák tselekedetidet, melyeket tselekeszel (É 412)

és mondák néki. látodé hogy atanitványid olyan dolgot tselekesznek. a mely (KJÉ 641)

ezért is mondák. akristusnak. ate tanitványid. miért nem tarttyák meg arégi (KJÉ 668)

tanitványidnak – 1

és el szárad, és mondám atanitványidnak hogy ki üznék azt, és (É 751)

tanitványiéra – 1

messiás predikálására, vagy az ö tanitványiéra, meg üsmérhessék az el mult (C/B 961)

tanitványihoz – 10

kérje, ugyan azért is folyamodik atanitványihoz, hogy azok altal meg nyerhesse (É 207)

ugy mint illik a szentek tanitványihoz, kérni kel azt a kegyelmet (É 370)

a mint te, és mene atanitványihoz, és aluva találá öket, és (É 464)

azon beszédeket mondván. akor a tanitványihoz jöve. és mondá nékik. aludgyatok (É 464)

a mint illik a kristus tanitványihoz (É 523)

mely nem illik az üdvezitö tanitványihoz (É 721)

Es fordulván atanitványihoz mondá, boldogok a szemek. mellyek (É 736)

anéphez. de fö képen. a tanitványihoz forditá beszédit, és tudtokra adá (KJÉ 728)

imádság után fel kele, és atanitványihoz mene. a kiket aluva találá (KJÉ 748)

akaratod, másodszoris visza tervén. a tanitványihoz aluva talála öket. nagy keserüségek (KJÉ 748)

tanitványiknak – 1

adta, az Apostolok, az ö tanitványiknak hagyták. és ezt az hagyománt (É 369)

tanitványim – 3

tudodé azt. hogy az én tanitványim azt ditsöségnek tartották, ugyan azért (KKU 326)

szinemet el változtatni az én tanitványim elött., hanem azért. hogy ditsöségben (KKU 359)

térek hozád el küldöm egyikét atanitványim közül, hogy meg gyogyittson nyavalyádbol (SUT 560)

tanitványimal – 1

hogy a mely hajoban valék atanitványimal, noha ura vagyok a szeleknek (KKU 436)

tanitványimnak – 1

tsak az apostolimnak és a tanitványimnak. mondottam, egy más Evangyelista világosan (KKU 255)

tanitványinak – 90

törvény tsinálot arra, hogy a tanitványinak meg tilttsa abór italt, óhjátok (TL 271)

Az idöben mondá Jesus atanitványinak, jelek lésznek anapban, és holdban (É 12)

más képen a szent János tanitványinak hanem tsudákot téve elöttök (É 20)

meg mutatá ditsöségit az ö tanitványinak, tsuda tételeinek, és szenttséges voltának (É 93)

hogy az által meg mutassa atanitványinak. hogy ök is el távozanak (É 218)

tudta amit kivánt, ameg válto tanitványinak köteleségek a, hogy ötet a (É 219)

napon ellene mond azoknak, se tanitványinak nem tarttya azokot. kik meg (É 221)

a seregnek, és az ö tanitványinak, mondván. a Mojses székin ültek (É 277)

amelytöl parantsolá az ur a tanitványinak hogy meg oltalmazák magokot (É 279)

mene imádkozni. ezel példát ada tanitványinak és szolgainak,. hogy mitsoda szükséges (É 336)

hogy pedig bé telének., mondá atanitványinak szedgyétek fel. a mely morsalékok (É 357)

tételünkben. mivel ö nem üsmeri tanitványinak lenni azokot, kik meg pirulnak (É 378)

nap azon ahelyen, ezekután mondá atanitványinak. mennyünk ismét Judaeába. mondának néki (É 389)

Lázár fel támadván, miért parantsolá atanitványinak. hogy meg oldanák ötet (É 393)

{…} Miért beszélle halálárol, tanitványinak. gyözedelmes bé menetele alkalmatoságával (É 437)

ellenségi a kristus tanitásának, és tanitványinak, a kiket ollyan férgek fogják (É 443)

és meg szegé és adá atanitványinak, és mondá, vegyétek., és egyétek (É 463)

mely Getsemaninak mondatik., és mondá atanitványinak, üllyetek itt. míg amoda megyek (É 464)

ortzáját, valamint tanitotta vala a tanitványinak (É 473)

{…} Meg akará mutatni tanitványinak, hogy mitsoda békeséges türésel, és (É 473)

menvén, mondgyátok meg az ö tanitványinak hogy fel támadot, és imé (É 482)

de mennyetek el, mondgyátok meg atanitványinak, és Péternek. hogy elötöket, vészi (É 501)

indulatbol. mondá az üdvezitö a tanitványinak hogy balgatagok, meg akarván vélek (É 506)

monda még az ur akét tanitványinak, hogy meg gyözhese hitetlenségeket (É 507)

után ismég meg jelene Jesus atanitványinak. a Tiberiás tengerénél, eképen jelene (É 518)

jelent meg Jésus az ö tanitványinak, minek utánna fel támadot volna (É 519)

volté mikor meg mutatta magát tanitványinak, ? a Tridentinumi Conciliumnak mondása szerént (É 550)

miért jelent meg sok izben. atanitványinak, menybe menetele elöt (É 568)

mondgya az Isten Fia, a tanitványinak, az igazságnak lelke meg tanit (É 577)

fel kele. akristusnak, és a tanitványinak kezde szolgálni asztalnál., arra tanit (É 602)

mind azon által azt mondá atanitványinak, hogy ugy küldi öket, mint (É 653)

{…} Miért parantsolá az ur, atanitványinak hogy a port, mely reájok (É 655)

is nevezé, hogy meg mutassa atanitványinak, hogy az emberi elmének okoságánál (É 679)

adván. meg szegé, és adá atanitványinak, hogy eleikbe tennék. és a (É 696)

Mondá pedig az ö tanitványinak is. vala egy gazdag ember (É 710)

{…} Miért mondá az ur atanitványinak hogy nem tudgyák mit kivánnak (É 844)

az ur. azt parantsollya, a tanitványinak, hogy a hol bé nem (É 866)

a farisaeusok. mondák az ö tanitványinak. miért eszik a publikánusokal, és (É 875)

rekesztik, ahol pedig akristus nintsen, atanitványinak nem kel oda el menni (É 876)

és azt szemekre hánnyák a tanitványinak (É 877)

nem ti választottatok engemet, mondá atanitványinak, hanem én választottalak (É 884)

ö mennyei tanitásárol, melyet prédikállot tanitványinak, és a népnek, 3. meg (É 891)

menyekben fel ment. meg parancsolván atanitványinak hogy az egész világon ki (KJÉ 575)

vize mellet. ennek aszent elöljáró tanitványinak. holmi vetekedések támada a sidokal (KJÉ 625)

feleletet ada nékik, valamínt a tanitványinak. mondván. szükséges hogy amás városokban (KJÉ 631)

nép todulván reája parantsolá a tanitványinak. hogy a genezarethi tónak, a (KJÉ 632)

meg gyogyitassanak, ezért is parantsolá atanitványinak, hogy tarttsanak néki készen egy (KJÉ 642)

Az után mondá atanitványinak, hogy ök volnának a világ (KJÉ 644)

azon igyekezék. hogy el vonhassa tanitványinak elméjeket a földi jókhoz valo (KJÉ 646)

nagy szánakodásal lévén hozájok. mondá atanitványinak. igen nagy az aratás, de (KJÉ 660)

fogni, és királynak tenni. parantsolá tanitványinak. hogy siettségel. ülnének a hajoban (KJÉ 664)

de akristus üsmervén szükségeket, mondá atanitványinak, szánakodom ezen anépen, mivel már (KJÉ 670)

A kristus meg jelenti halálát. tanitványinak (KJÉ 672)

Ugyan azon idöben, a Jésus tanitványinak olyan gondolat foglalá el elméjeket (KJÉ 677)

meg akarja jelenteni. mondá ismét atanitványinak, hogy mitsoda boldogok volnának ök (KJÉ 689)

A kristus sok oktatásokot ád tanitványinak (KJÉ 692)

meg más példa beszédet mondá atanitványinak, és olyan lettzkét tett nékik (KJÉ 701)

banék. a kristus értésekre adá atanitványinak. hogy kövessék. nem igasságtalanságát. ennek (KJÉ 701)

szeretet által., az után mondá atanitványinak, hogy el jö még az (KJÉ 704)

jésus látván szomoruságát. mondá a tanitványinak, bizonyal mondom néktek, hogy igen (KJÉ 707)

két napig. az után mondá atanitványinak, térjünk viszá judéában.. mivel bethánia (KJÉ 709)

@: XLVIII meg feddi tanitványinak nagyra vágyodásokot (KJÉ 713)

száz lépésnire jérusálemtöl,. mondá két tanitványinak, menyetek akastélyban mely elötetek vagyon (KJÉ 717)

szegényittik az özvegyeket, meg hagyá atanitványinak., hogy ne kivánnyák mestereknek hivatatni (KJÉ 728)

kezekben. jésust, aki is mondá atanitványinak, tudgyátok hogy két nap mulva (KJÉ 735)

ételére, akoron pedig kezdé mondani atanitványinak, kivánva kivántam meg enni ahusvétot (KJÉ 737)

meg is akará mutatni a tanitványinak, minek elötte az ellenségi keziben (KJÉ 738)

maga meg alázásának jutalmáért, mondá atanitványinak. mostanában ditsöitetik meg az embernek (KJÉ 740)

után. mivel akor tsak a tanitványinak jelent meg). hogy még meg (KJÉ 743)

jóbb fülét, jésus pedig parantsolá atanitványinak. hogy meg tsendesednének, amálkus fülét (KJÉ 749)

és eredgyetek siettségel meg mondani atanitványinak és péternek, hogy fel támadot (KJÉ 764)

XI Elöre meg mondgya halálát tanitványinak 103 XII A szinét el (KJÉ 779)

lenniek. mindnyájoknak. ugy mint kristus tanitványinak (VKT 785)

az emberek elött, szégyenlik akristus tanitványinak mutatni magokat. ezek nem Istentelenek (VKT 834)

véghetetlen a meg feszitetet Jésus tanitványinak (VKT 847)

egyedül szent Pál a kedves tanitványinak. és minden keresztyéneknek. Nem szününk (IK/A 371)

sokaságot, akik magokot az igazság tanitványinak vallyák lenni, bátran lehet azt (IK/A 374)

kivánta az apostol az ö tanitványinak. nem szününk meg ti érettetek (IK/B 689)

az tévelygö sokaságot. az kik tanitványinak tarttyák magokot az igazságnak. mert (IK/B 692)

esztendöben, akarván idöt adni a tanitványinak, hogy sok fáradságok után meg (C/A 167)

indula. és elöre meg mondá atanitványinak, hogy azért mégyen. oda. hogy (C/A 170)

kristustol., a kristus az ö tanitványinak kereszteket igért szent pál azt (C/A 260)

meg szegé. és adá a tanitványinak. mondván. vegyétek. és egyétek. ez (C/A 528)

az esztendöben. idöt akarván adni tanitványinak. hogy sok fáradságok utan meg (C/B 1041)

és elöre meg mondá a tanitványinak, hogy azért mégyen oda hogy (C/B 1043)

áldá. meg szegé., és adá atanitványinak mondván. vegyétek és egyétek. ez (C/B 1300)

mint mikor a szent jános tanitványinak mondá, menyetek el, és mondgyátok (KSZ 296)

Illyen formában készitté a tanitványinak elméjeket, hogy azokot, az Isteni (KSZ 297)

a gyermekinek, és a mester atanitványinak, azért is nevezik az ö (KSZ 407)

adna a munkás életre. akristus tanitványinak, Egy napon, a Thessalonikai sidok (SUT 656)

tanitványira – 5

és ki nyujtván kezét a tanitványira, mondá, ihol az en Anyám (É 201)

A kristus atanitványira tekintvén mondá. bóldógók a lelki (KJÉ 643)

kitsodák az én atyámfiai, a tanitványira tévén kezeit mondá, ezek. az (KJÉ 655)

után. a szent Lelket A tanitványira le küldé, a kik mind (C/A 27)

leg inkáb a simon magus tanitványira, és a Nicoláitakra tzéloz, akiket (SUT 757)

tanitványit – 47

keresztelö {…} János miért küldé azö tanitványit a kristushoz (É 18)

fesziték ötet, és egy nehány tanitványit és Apostolit meg ölék (É 73)

ellen. fenyegetvén öldöklésel az ur tanitványit (É 238)

valamint a kristusé, akí szerette tanitványit, noha tudta hogy el hagynák (É 457)

szent szokásokra, és tekélleteségre tanithassa tanitványit, meg bizonyitván küldetését, és tanitását (É 479)

mondgyuk. mitöl vagyon tehát, hogy tanitványit balgatagoknak nevezi (É 506)

hija asztalához, mint baráttyit, és tanitványit, ugyan az illyenekel is akarja (É 620)

ö élt, hogy szerethetnék akristus tanitványit azok., kik avilágot szeretik, várhattyáké (É 623)

Caesaraeájának részeire, és kérdé a tanitványit mondván, kinek mondgyák lenni az (É 678)

és örökös jutalmakot igér, és atanitványit durva, és szenvedö életre inti (É 843)

azt akarja, hogy valahová küldi tanitványit, magokal el vigyék mindenüvé abékeséget (É 865)

találhassanak a rágalmazásra. hogy a tanitványit tölle el idegenithessék. és ötet (É 877)

ha akristust, és az ö tanitványit nem szeretik (É 886)

valo, el is választotta attol. tanitványit (KG 497)

kristus ujonnan meg feddé a tanitványit mondván. miért vagyon olyan kevés (KJÉ 633)

más nap pediglen, magahoz hivá atanitványit. és azok közül tizen. kettöt (KJÉ 642)

@: XX János két tanitványit küldi akristushoz (KJÉ 649)

azon gondolkodék hogy miképen készithesse tanitványit az ö gyalázatos halálahoz, erre (KJÉ 676)

A kristus eszerént oktatván tanitványit galileában. némellyek az attyafiai kozül (KJÉ 679)

jános meg tanitotta az ö tanitványit, jésus meg tanitá öket arra (KJÉ 690)

tapodák, jésus pedig arra inté atanitványit hogy a farisaéusok kovászátol oják (KJÉ 692)

szerént oktattya vala jésus a tanitványit. ajordánon tul. martha, és maria (KJÉ 709)

farisaéusoktol., a kik az ö tanitványit. ki üzték a synagogákbol. ez (KJÉ 720)

abban két fillért vetne. szolittá atanitványit, a kiknek mondá. hogy az (KJÉ 728)

nagy dolgokra oktattya vala a tanitványit. azonban pedig apapok. és az (KJÉ 734)

emelé kezeit. hogy meg áldaná tanitványit, és a midön áldaná (KJÉ 771)

valo beteget gyogyit 55 XIII Atanitványit azal vadollyák hogy a szombatot (KJÉ 778)

az értelmet; akristus arra tanittya atanitványit, hogy ne féllyenek attol. amit (VKT 826)

{…} Felkölté tanitványit, a kiket is a szomoruság (C/A 172)

Az után Bethániában vivé a tanitványit tsak közél Jérusalemhez, és onnét (C/A 192)

söt még szaporitották a kristus tanitványit (C/A 219)

üldöztetések miformában szaporitták a kristus tanitványit (C/A 219)

Ez a szó keresztyén. akristus tanitványit teszi, eszerént hivatatnak mind azok (C/A 222)

azal vádolták ötet, vagy a tanitványit. hogy ezeket tanitották volna. hogy (C/A 268)

vették volna, aki el küldvén tanitványit egyenlö oktatást és rendelést adot (C/A 335)

gyerttyák az Apostolokot és akristus tanitványit jelentik. a kiket is a (C/A 443)

{…} Fel költé tanitványit. akiket is a szomoruság, és (C/B 1045)

söt még szaporitotta a kristus tanitványit (C/B 1070)

mi formában szaporitták a kristus tanitványit (C/B 1071)

vették. volna. aki el küldvén tanitványit., egyenlö oktatást. és rendelést adot (C/B 1155)

le tette, de különosön a tanitványit, inkáb szerette, és azok közöt (KSZ 298)

szüntelen fenyegeti vala az ur tanitványit, akiknek véreket szomjuhozta, a fö (SUT 525)

atisztátalan szeretet iránt, a pitagorás tanitványit követvén, öt esztendeig nem szolla (SUT 547)

és más helyekre el küldé tanitványit. mivel azt bizonyosnak tarták a (SUT 634)

segithese jó akaroit. és kedves tanitványit azokban. az elsö. és kemény (SUT 660)

el távozék töllök. és a tanitványit ís el választá töllök Azután (SUT 676)

leg inkáb üsmérék, a Menandrius tanitványit. Menandriánistaknak hiják vala., a leg (SUT 765)

tanitványitol – 6

el nem veheti a kristus tanitványitol (É 550)

Mi okbol kérdezé az ur atanitványitol hogy mit mondanak felölle az (É 678)

ez a szent elöl járo. atanitványitol hallá meg a hirét anagy (KJÉ 649)

mene; midön utban volna, kérdé atanitványitol. hogy mit mondanának az emberek (KJÉ 672)

személyektöl. ugy mint, a maga tanitványitol, a sidoktol. pogányoktol. a papoktol (C/A 441)

személyektöl, ugy mint a maga tanitványitol, a sidoktol. a pogányoktol. a (C/B 1236)

tanitványivá – 1

pogányokot keresztyéneké és a kristus tanitványivá tették. és mind ezekböl a (C/A 246)

tanitványival – 32

ahegyre. és ót ül vala atanitványival, közel vala pedig ahusvét, a (É 356)

mondatik. és ót lakik vala, atanitványival (É 429)

telepedett vala a tizen két tanitványival és midön ök ennének. mondá (É 463)

nem üsmérteté meg magát a tanitványival. a midön vélek beszélle, hanem (É 507)

meg magát, az ur, aket tanitványival (É 508)

telepedének Jesusal. és az ö tanitványival, és látván a farisaeusok. mondák (É 875)

elö szolittá a sokaságot ö tanitványival egybe. mondá nékiek. valaki engemet (KKU 255)

valamint a mester az ö tanitványival, aki is többet kiván attol (KKU 277)

nyugot elött, szent jános két tanitványival ót lévén. mihent meg látá (KJÉ 621)

szüzel. a melyre hivatalos volt. tanitványival együt. avendégeknek borok el fogyván (KJÉ 622)

városábol, az ánnyával, attyafiaival. és atanitványival. kafarnaum városaban mene. amely város (KJÉ 623)

el hagyván. judéának tartományában marada tanitványival, és ót keresztel vala, hasonlo (KJÉ 625)

asztalhoz ülének a kristusal. és atanitványival, az irás tudó doktorok, és (KJÉ 636)

farisaeusokot., mivel a szent jános tanitványival hozája közelitvén, azt kérdék tölle (KJÉ 637)

vala afarisaéusokal, és a jános tanitványival. jöve hozája jáirus nevü. egy (KJÉ 637)

tó felé vévé uttyát, a tanitványival, ahová igen nagy sokaság követé (KJÉ 642)

a népet, és aházához tére atanitványival együt. akik is kérék hogy (KJÉ 657)

el végezvén ezeket apélda beszédeket. atanitványival. názarethben mene. ahol fogantatot. és (KJÉ 659)

és a népnek. el osztogatatá atanitványival, hasonlo képen ahalat is el (KJÉ 664)

hagyván öket, által mene avizen atanitványival. akiknek mondá. meg lássátok. és (KJÉ 671)

Bethsáidában menvén atanitványival. ót egy vakot vivének eleiben (KJÉ 672)

Jésus pedig követvén uttyát atanitványival, egy kastélyhan érkezék, ahol egy (KJÉ 690)

melyeket meg oldatá jésus. az tanitványival, sokan a sidok közül. kik (KJÉ 711)

városban mene. a hol a tanitványival marada (KJÉ 712)

estve viszá tére bethaniában. a tanitványival. másnap pedig regel visza tére (KJÉ 721)

nála akarná meg enni ahusvetot atanitványival, és fog néktek mutatni egy (KJÉ 737)

a gethsemáni kertben mene a tanitványival, ót mondá nékik hogy üllyenek (KJÉ 747)

akik hozája meg tértenek, azokot tanitványival meg keresztelteté. Ebben az idöben (C/A 165)

maga is oda mene. atöbb tanitványival. és elejekben adá hogy mitsoda (C/A 170)

akik hozája meg tértenek. azokot tanitványival meg kereszteltette. Ebben az idöben (C/B 1040)

is oda mene a több tanitványival, és elejekben adá. hogy micsoda (C/B 1044)

az aszszonyt. és a midön atanitványival egy kis hajoban üle, hogy (KSZ 294)

tanitványnak – 11

Mire tanit minket, ezen két tanitványnak, a kristus haláláért valo szomoruságok (É 505)

beszélgetése mit okoza a két tanitványnak szivekben (É 507)

vagy olvasuk alázatoságal., ezen két tanitványnak példája, a szemünkre hánnya, nékünk (É 507)

feltámadását. és az ött száz tanitványnak bizonyságit, végtire azt teszi fel (É 731)

ihon ate fiad, és mondá atanitványnak. ihon ate anyád, azon naptol (KJÉ 759)

@: XLVI meg jelenik. két tanitványnak, és péternek (KJÉ 765)

XLVI Jesus meg jelenik két tanitványnak, és péternek. 280 XLVII meg (KJÉ 782)

égeté az emmausban menö két tanitványnak sziveket. a midön akristus meg (VKT 808)

4. A két tanitványnak kik Emmausban mentenek volna (C/A 186)

szolga az uránál; elég a tanitványnak hogy olyan légyen mint a (C/A 206)

a szolga az uránál. elég atanitványnak hogy ollyan légyen, mint a (C/B 1063)

tanitvánnya – 4

aki nem alázatos, nem azö tanitvánnya, ámbár csudákot tenne is., egy (É 253)

hordozó, fel feszitetet., a keresztnek tanitvánnya, de bezeg ám én nem (KKU 291)

mondá hogy nem volna ajésus tanitvánnya, sött még, nemis üsmerné. mint (KJÉ 751)

és szent heraclas, az origenes tanitvánnya, {…} VI (KSZ 330)

tanitvánnyának – 1

ez iránt egy régi filosophus tanitvánnyának ahistoriájára tanitalak, ez a tanitvány (KKU 381)

tanitvánnyát – 1

fogadgy magadhoz engemet, mint annak tanitvánnyát, akit magadhoz fogadtál vala. mert (KKU 288)

tanitvánnyi – 11

meg azö mestere, és annak tanitvánnyi, azt a ditsöséget, azért mondgya (É 219)

{…} arra hi hogy tanitvánnyi legyünk. és mesterünknek fogadgyuk. mert (É 253)

mivel egykor, valamelyik egy a tanitvánnyi közül, hogy látná ötet imádkozni (KJÉ 690)

ö koporsoját. harmad napig, nehogy atanitvánnyi éttzaka el lopják atestet, és (KJÉ 762)

nem támadot volna. és a tanitvánnyi ötet nem látták volna fel (VKT 790)

támaszt az ördög. a kristus tanitvánnyi ellen, fö képen amelyeket fog (C/B 1014)

neveztetének keresztényeknek, mivel az apostolok tanitvánnyi a sidoktol valo üldöztetések miat (C/B 1073)

A saturninus. és a basilides tanitvánnyi, a gnosticusok, valentinianusok. marcioniták, és (C/B 1101)

simon magus. és a menander tanitvánnyi valának., saturninus volt elsö a (C/B 1101)

a farisaeusoknak., hogy az ö tanitvánnyi böjtölni fognak menyben menetele után (C/B 1221)

példáját követni akarom., az ö tanitvánnyi közöt akarok lenni. ötet is (C/B 1291)

tanitvánnyimal – 1

szerzem a husvetet az én tanitvánnyimal., és tselekedének a tanitványok. amint (É 463)

tanitvánnyinak – 4

kivánságit, ezeket maga beszéllé elö tanitvánnyinak, bernárd, hasonlo kisértetben lévén, ajeges (KKU 403)

botsátván magára,. hogy meg probállya tanitvánnyinak hiteket, ahajo végin egy vánkoson (KJÉ 633)

okot ada, amely az ö tanitvánnyinak gyarloságit illeté, mivel meg mutatá (KJÉ 637)

mutatni, hogy az ö valoságos tanitvánnyinak, felebaráti szeretöknek, és nem boszu (KJÉ 712)

tanitvánnyit – 6

@: XIII a tanitvánnyit azal vádollyák hogy a szombat (KJÉ 641)

tekélletesebbé tegye. oktatván az ö tanitvánnyit olyan igasságra. amely tekélletesebb az (KJÉ 644)

kristus galiléában megyen. és a tanitvánnyit prédikáltattya (KJÉ 660)

Lelket; Azután bethániában vivé a tanitvánnyit. csak közél jérusálemhez. és onnét (C/B 1053)

a szó keresztény. a kristus tanitvánnyit tészi; ekképpen hivatatnak mind azok (C/B 1074)

gyerttyák az apostolokot, és akristus tanitvánnyit jelentik akiket is a kristus (C/B 1237)

tanitvánnyivá – 1

pogányokot keresztényekké, és a kristus tanitvánnyivá tették., és mind ezekböl a (C/B 1088)

tanitvánnyok – 1

ö magok által, vagy a tanitvánnyok vagy azoknak utánnok valojoktol let (C/A 217)

tanitványodnak – 1

kérlek botsás meg ily új tanitványodnak, a ki még keveset tud (KKU 256)

tanitványok – 101

sokan tarttyák. ugy is ollyan tanitványok rendelték. akik üsmérhették az apostolokot (TL 144)

{…} Azok a tanitványok, Apostolok, és az Évangyeliumnak predikátori (É 72)

ötet halgassátok, és halván a tanitványok ortzájokra esének, és igen meg (É 217)

tanitványok, akik aditsöséges kristust örömest követnék (É 220)

és azzal élyünk mint alázatos tanitványok (É 220)

mélységéböl, Saulus nagy fenyegetésel vagyon atanitványok ellen. damaskusba mégyen. ollyan hatalomal (É 238)

az egész apostoli rend, és atanitványok, egyes akaratbol. aválasztáshoz kezdenek. és (É 249)

valanak. az apostolok és a tanitványok., kik mindent (É 251)

mondának azért néki a több tanitványok. láttuk az urat, ö pedig (É 254)

{…} Miért mondá akristus, hogy atanitványok nem tudták mit kérnek (É 284)

{…} Mitsoda indulatbol boszonkodának atöbb tanitványok. ekét atyafi ellen (É 284)

ki azt hirdeték hogy a tanitványok lopták volna el atestét akoporsobol (É 292)

azon közben kérik vala ötet atanitványok, mondván, Rabbi egyél., ö pedig (É 340)

ti nem tudgyátok., mondának azért atanitványok egy másnak, valyon hozotté néki (É 340)

{…} Miért tsudálkozának azon atanitványok hogy akristus egy aszszonyi állatal (É 343)

is, mondá néki egy a tanitványok közül. András, simon péternek abáttya (É 356)

tarttyák. az Emmausban menö két tanitványok, a nagy szent Gergely pápa (É 371)

mennyünk ismét Judaeába. mondának néki atanitványok. Rabbi. most keresnek vala tégedet (É 389)

elé. {…}, láttyátok mondgya. hogy a tanitványok életiben oldgyák fel azt. akit (É 393)

még az ö Istenségit. a tanitványok elméjekböl is el törölé a (É 441)

a medentzébe. és kezdé mosni atanitványok lábait, és meg törölni akendövel (É 456)

a fejére önté, látván pedig atanitványok boszonkodának mondván, mirevalo evesztegetés., mert (É 463)

árulná; akovásztalanoknak elsö napján., járulának atanitványok Jésushoz, mondván, hol akarod hogy (É 463)

én tanitvánnyimal., és tselekedének a tanitványok. amint nekik rendelte vala Jesus (É 463)

tagadlak téged. hasonlo képen mondának tanitványok is minnyájan, akkor mene Jésus (É 464)

a proféták irási, akkoron a tanitványok minnyájan el hagyák ötet, el (É 466)

mint a melyet éreztek ezek atanitványok., az ö társaságában. noha ök (É 506)

bennünk, mint a melyet éreztek atanitványok (É 508)

Azok az Apostolok, és a tanitványok, akik ötet üsmérvén, véle lakván (É 510)

de nem üsmérék meg a tanitványok hogy Jesus volna. mondá azért (É 518)

és a tengerben ereszkedék. atöbb tanitványok pedig a hajoval jövének, mert (É 519)

midön azt mondgya, hogy a tanitványok többen valának ött száznál, akiknek (É 529)

bé téve volnának, ahol a tanitványok egybe gyültek vala. a sidoktol (É 540)

kezeit és oldalát, örülének azért atanitványok, látván az urat, mondá azért (É 540)

jöve, mondának azért néki atöbb tanitványok, láttuk az urat, ö pedig (É 540)

szent Lélek, az Apostolok, és atanitványok szájok által szolván, sok tsudákot (É 555)

Miért olvasák a hetvén két tanitványok el küldetésekröl valo Évangyéliumot szent (É 652)

üldözöjökhöz. mind azon által, ezek atanitványok, a kegyelemnek hatalmával, mely vélek (É 653)

jelenték, ugy a hetven két tanitványok, jelenték a papokot, kik utánnok (É 653)

nem akarja az ur, hogy atanitványok hordozanak, se zatskot, se táskát (É 654)

örizések alá hagyák, az ö tanitványok, másoknak hagyák, és igy idöröl (É 730)

hamis apostolok valának kik engedtek, tanitványok meg romlot hajlandoságinak. azt mondgya (É 824)

tölt, ötet halgassátok, és halván atanitványok. ortzájokra borulának. és meg félemlének (É 847)

azoknak, kik öket üldözék. ezek atanitványok mind azon által, a farkasok (É 864)

püspökököt, ugy a hetven két tanitványok, jelentik apásztorokot. és a papokot (É 864)

Azon orában járulának atanitványok Jesushoz. mondván, kit vélsz mennyeknek (É 880)

anapon. egyikének pedig ezen két tanitványok közül. andras volt aneve, aki (KJÉ 622)

Azon orában. atanitványok. akik avárosban mentek volt. hogy (KJÉ 627)

ahajo végin egy vánkoson alut., atanitványok veszedelemben látván magokot, akristushoz közelitének (KJÉ 633)

mindenét e hagyá. és atöbb tanitványok közi álla, az után nagy (KJÉ 636)

tsendesedék. és a parthoz jutának, atanitványok a kik nem visgálták vala (KJÉ 665)

a sidokot. söt még sokakot atanitványok közül is, a kik azokot (KJÉ 667)

XV A kristus meg feddi. atanitványok. nagyra vágyásit. {…} és 17 (KJÉ 677)

kezeit, és hogy imádkozék érettek. atanitványok. pedig kemény szokal, és fenyegetésel (KJÉ 705)

A tanitványok mondák neki, mester alig vagyon (KJÉ 709)

mégyek fel költeni ötet. a tanitványok. ezt betü szerént értvén. mondák (KJÉ 709)

napján fel. fog támadni, de atanitványok. ezeket meg nem foghaták. noha (KJÉ 713)

reá, és nem fogja ellenzeni, atanitványok engedelmeskedvén parantsolattyának, ugy találák adolgot (KJÉ 717)

aki az ur nevében jö, atanitványok a szamára teritvén ruhájokot, jésus (KJÉ 718)

a midön már közelitene avároshoz. atanitványok látván mestereknek ditsöséges voltát. nagy (KJÉ 718)

vinni., jésushoz kűldének tehát. némelyeket atanitványok közül., akik olyan két szinuek (KJÉ 726)

hogy bethániában viszá térjén, a tanitványok., atemplomnak nagyságán., és szépségén. kezdének (KJÉ 728)

soha avilágra nem jöni. a tanitványok nem tudhaták hogy kiröl beszéllene (KJÉ 739)

nem tagadgya. és mind atöbb tanitványok is hasonlot kezdének mondani, tekintvén (KJÉ 741)

az atyámhoz viszá megyek. a tanitványok meg nem érték értelmét ezeknek (KJÉ 745)

adván magát. meg fogák ötet. atanitványok kérdék tölle hogy ha fegyverel (KJÉ 749)

távul amesterét követvén, egy a tanitványok. közül, aki üsmeretes volt a (KJÉ 751)

Ugyan azon a napon. kettö atanitványok közül, emmaus varósában menének. harmad (KJÉ 765)

el tünék szemek elöl. a tanitványok pedig kezdék egy mástol kérdeni (KJÉ 766)

és péternek meg jelent., akét tanitványok is elé beszéllék nékik. hogy (KJÉ 766)

is. valának még felesen a tanitványok közül olyanok, kik ezeknek hitelt (KJÉ 766)

part mellé mene. de a tanitványok meg nem üsmerék, és kérdé (KJÉ 768)

a mesteréhez mehesen. a több tanitványok is kik nem mesze valának (KJÉ 768)

atanitványoknak, hogy galiléában menyenek, a tanitványok oda menvén, ót meg láták (KJÉ 771)

nem lehet kételkedni, hogy mindnyájan. atanitványok, és az apostolok, ótt ne (KJÉ 771)

XV. A kristus meg feddi atanitványok nagyra vágyásit (KJÉ 779)

napon, tsötörtökön, el külde kettöt atanitványok közül, hogy a husveti bárányt (C/A 170)

atanitványok. a Boldogságos szüzel. azonal tüzes (C/A 210)

örökké. ezekre valo nézve sokan atanitványok közül meg ütközvén. meg is (C/A 531)

2 Hogy midön atanitványok látni fogják mestereket az égben (C/A 532)

{…} A tanitványok közül hitteneké mindnyájan a kristus (C/A 533)

napon. csütörtökön. el külde kettöt atanitványok közül. hogy a husvéti bárányt (C/B 1044)

a házat. melyben valának mindnyájan atanitványok. a Boldogságos szüzel. azonal tüzes (C/B 1066)

ezekre valo nézve, sokan a tanitványok közül meg ütközvén, meg is (C/B 1302)

2 hogy midön a tanitványok látni fogják. mestereket az égben (C/B 1302)

{…} A tanitványok közül. hitteneké mindnyájan. a kristus (C/B 1303)

irás fel tészi, hogy a tanitványok tsudálák, hogy egy aszszonyal beszélleni (KSZ 295)

mivel tellyeségel. apüspöktöl függöttek, mint tanitványok, és mint ollyanok, akiket ö (KSZ 381)

segitették minden külsö hivatalyiban. valamint atanitványok, kik mestereket kisérik, amint hogy (KSZ 382)

menetele után, az Apostolok. és atanitványok viszá térének Jérusalemben. és azon (SUT 497)

kelvén. az Apostolok, és a tanitványok közöt, mondá nékik, Atyám fiai (SUT 497)

a kristushoz, és a hetven tanitványok közöt meg külömböztettek (SUT 498)

felsö házban ki nyujtoztaták. A tanitványok meg tudván, hogy szent péter (SUT 531)

Jérusalemben érkezvén, a tanitványok mellé akará magát adni, de (SUT 550)

Damaskusba, ez igy lévén, a tanitványok hittenek néki. és társaságokban vevék (SUT 550)

fiai. Náthánáel, és más ket tanitványok, halaszni menvén, a kristus meg (SUT 557)

városában küldé Thadéust. égyet a tanitványok közül, aki igen külömbözik szent (SUT 560)

Apostol. eleinte mindgyárt a hetven tanitványok közül valo volt. az ur (SUT 563)

és lehet, hogy a hetven tanitványok közül voltak, A historia nem (SUT 648)

és korintusba akara menni, a tanitványok arra fel biztaták, és azt (SUT 672)

is az ur Jésus neviért, atanitványok látván szándekját. nem kénszeritték többet (SUT 704)

tanitványokal – 4

volna meg erösödék, lön pedig atanitványokal kik Damaskusban valának egy nehány (É 256)

erösödék, egy nehány napig még atanitványokal marada, a kik Damaskusban valának (SUT 527)

sokáig maradának azon helyben. a tanitványokal, Azonba pedig szent péter a (SUT 631)

érkezvén ót marada egy nap atanitványokal., onnét földön meg indulván. Czezáréaban (SUT 703)

tanitványokat – 1

ötet beszédében, és hozzája küldék atanitványokat, aHerodiánusokal, mondván, Mester, tudgyuk hogy (É 821)

tanitványoknak – 18

{…} A kristus miért parantsolá atanitványoknak. hogy fel szednék a morsalékokot (É 360)

az Apostoloknak, és az ö tanitványoknak predikálások által, ugy anyira hogy (É 441)

a mái Évangyéliumban lévö két tanitványoknak példájokbol., akik az uton beszélgetének (É 505)

Mária magdolna, hirt tenni a tanitványoknak. hogy látta az urat, és (É 524)

Istenségét meg üsmérhesék, söt még atanitványoknak is elméjekböl, is, ki törlötte (É 662)

jöve Mária Magdolna. hirt tévén atanitványoknak, hogy láttam az Urat. és (É 839)

azt ugy kel halgatni mint tanitványoknak, és hitelt kel adni mind (KJÉ 595)

beszéllék az apostoloknak, és atöbb tanitványoknak. mind azokot amiket láttak. és (KJÉ 764)

aszonyoknak, hogy mennének meg mondani atanitványoknak, hogy galiléában menyenek, a tanitványok (KJÉ 771)

azt mondá az Emmausban menö tanitványoknak. hogy szükséges volt akristusnak szenvedni (VKT 838)

Thamásnak., Náthánáelnek. és más két tanitványoknak., egyszer a midön halasztanak volna (C/A 187)

választot volt, noha az irás tanitványoknak nevezi mind azokot, kik azö (KSZ 298)

apostolok tudományában, és sok helyt tanitványoknak neveztetnek, mert az üdvességnek. tanulásában (KSZ 305)

személyek szerént valo érdemek, a tanitványoknak szabad volt. olyan professort választani (KSZ 481)

meg beszellék atöb Apostoloknak, és tanitványoknak hogy mi történt volna vélek (SUT 504)

Abban az idöben atanitványoknak száma nevekedvén., zugolodás támada, az (SUT 508)

titokban Saulnál, és rea álla atanitványoknak akarattyokra, akik egy étzaka kosárban (SUT 549)

levelet irának az ót lévö tanitványoknak, a melyben nagy ditséretel. irának (SUT 672)

tanitványokon – 1

A tanitványokon itt értem azt a tizen (KSZ 298)

tanitványokot – 31

volna mit enniek, egybe hiván atanitványokot, mondá nékik, szanom a sereget (É 696)

félét tanitani. az Apostolok, más tanitványokot, hagyának magok után, és akristus (É 730)

Apostolokon kivül még hetven két tanitványokot (É 863)

@: XVII A kristus tanitványokot kezd gyüjteni (KJÉ 621)

aki tsak azért gyüjtöt volt tanitványokot. hogy azokot az Isten fiának (KJÉ 625)

tanitványokot választa, hogy azokot ketten ketten (KJÉ 688)

botsásátok el ezeket, ugy mint atanitványokot., hogy bé tellyesednék az irás (KJÉ 749)

viszá térének jérusalemben. ahol atöbb tanitványokot, esze gyülve találák. és akik (KJÉ 766)

jánosrol 27 XVII A kristus tanitványokot gyüjt 28 XVIII A kristus (KJÉ 777)

XXIV hetven ket tanitványokot választ. 127 XXV. Egy irás (KJÉ 779)

idöben választá a tizen két tanitványokot, akiket Apostoloknak nevezé., az az (C/A 166)

idöben választá. a tizen két tanitványokot. a kiket apostoloknak nevezé. az (C/B 1041)

de azt nem láthattyuk hogy tanitványokot hagytak volna magok után. se (ISZ 197)

pogány filosophusokis a mértékletességre intették tanitványokot, tertulliánus pedig eszerént beszél arrol (ISZ 206)

magokért. és a népért, ök atanitványokot. atörvényre tanityak vala. a népet (ISZ 238)

kik nagy haragos vetekedésekre szoktatták tanitványokot, azon szin alat, hogy az (KSZ 297)

tizen két apostolokot, és hetven tanitványokot, akiket ketten ketten küldi vala (KSZ 298)

ahivek közül választnak vala magoknak tanitványokot, a kiket kivalt képen oktatták (KSZ 301)

ö magok meg más ollyan tanitványokot hagytak magok után, a kik (KSZ 301)

okozhatnák, ö kezde leg elöbször tanitványokot gyüjteni, maga mellé, akik együt (KSZ 435)

Camaldulensis barátokot, és sok szent tanitványokot hagya maga után. ugyan azon (KSZ 470)

Agoston ezeket a bujdoso tanitványokot., mind anyi fáklyákhoz hasonlittya, a (SUT 514)

meg áldá tanitásokot. és sok tanitványokot szerzének az urnak. azután viszá (SUT 630)

A syriai Antiokiában érkezvén, a tanitványokot esze gyüjték. és elé beszéllék (SUT 631)

Galatiába, és frigiába oktatván mindenüt atanitványokot (SUT 671)

latni, hogy szent pál olyan tanitványokot talála Efesusba. a kik tsak (SUT 672)

Éfésusban érkezék. ót egy nehány tanitványokot talála, és kérdé tölök: vettéteké (SUT 675)

Éfésusba, annak okáért esze gyüjté atanitványokot, akiket, a békeséges türésre, és (SUT 691)

romlot tudományokot fognak hirdetni. hogy tanitványokot tsalhasanak magok mellé., az okáért (SUT 702)

el menvén. Tyrusba érkezék, ót tanitványokot talalván, hét nap marada vélek (SUT 703)

meg halhatatlanságot Menandrius leg több tanitványokot. Antiokiába szerze magának. ezek keresztyéneknek (SUT 765)

tanitványokra – 3

szálla az Apostolokra, és a tanitványokra, a kik tudatlanok, és félénkek (É 539)

menyben menetelének, a szent Lélek tanitványokra valo le szállásának, ezek valoságos (É 611)

Istent kisérteni, olyan jármat adván atanitványokra, a melyet se mi, se (SUT 645)

tanitványoktol – 1

meg nem álhaták. meg kérdeni atanitványoktol., hogy az ö mesterek. és (KJÉ 637)

tanitványom – 7

engemet., nem lehet az én tanitványom (KKU 256)

állani. erre valo nézve, ha tanitványom akarsz lenni, jó szivel és (KKU 257)

bir. nem lehet az én tanitványom. vigyáz erre, mivel én semmit (KKU 308)

nem hordozod, az én kedves tanitványom ezt jol tudta. midön azt (KKU 361)

is. nem lehet az én tanitványom. az olyan sem lehet, a (KJÉ 699)

bir. nem lehet az én tanitványom; mint ha azt mondaná. haszontalan (KJÉ 700)

a nem lehet az én tanitványom., magát szereti az olyan. aki (VKT 842)

tanitványra – 1

Lystriában. ahol egy Timotheus nevü tanitványra talála, ennek az Annya sidó (SUT 650)

tanitványt – 6

fordulván Péter, látá azt a tanitványt, akit szeret vala Jesus. utánna (É 77)

miért választa még hetven két tanitványt (É 652)

meg rettenté ezt a három tanitványt, hogy artzal a földre esének (KJÉ 674)

@: XXIV jesus. hetven tanitványt választ (KJÉ 688)

tekintvén. látá jánost a kedves tanitványt hogy utánna menne, kérdé jésustol (KJÉ 769)

a kik azt a kedves tanitványt. az áítatoságban. és a szent (SUT 761)

tanitványtol – 1

azért is kérdé ezen két tanitványtol. hogy ha követhetiké ötet szenvedésiben (KJÉ 713)

tanitványunknak – 1

kell azt verni a mi tanitványunknak. hogy az Istenhez áitatos legyen (IJE 96)

tanitványunkot – 1

fel kel indittani a mi tanitványunkot. a betsület szeretetire. meg értetvén (IJE 96)

Tanitvány
Tanitványok – 1

halála után, az Apostolok, a Tanitványok, és a kristus attya fiai (SUT 740)

tanítvány
tanítványi – 2

bé menvén ahajoban, követék ötet atanítványi, és imé nagy indulat lön (É 120)

a mint már meg mondottuk. atanítványi véle valának. akik is el (KJÉ 633)

tanítványimnak – 1

beszédimet. melyeket mondottam. az én tanítványimnak szenvedésimröl. ezt is mondgya. Es (KKU 255)

tanítványit – 1

el terjede, mivel addig akristus tanítványit másnak nem nevezték, hanem atyafiaknak (SUT 613)

tanítványok – 1

Cesáreábol. atanítványok tharsisba küldék, hihetö tengeren, hogy (SUT 550)

tanítványokot – 1

gyülésnek követyi Antiokiaba erkezvén, a tanítványokot esze gyüjték. és alevelet meg (SUT 648)

tanyitván
tanyitván – 2

kristus jésust. * és az kedves tanyitván azt mondgya. hogy ne szeresétek (IK/B 693)

a szent mátyás választásán, százhusz tanyitván vala jelen, többen is valának (KSZ 298)

tanyitvánt – 1

meg feddé ezt a két tanyitvánt. mondván. nem tudgyátok ki lelkei (VKT 868)

tanyitvány
tanyitványához – 1

erkölcsökben, valamint illik az kristus tanyitványához. és fiához, és hogy azt (IK/B 560)

tanyitványival – 1

hét kenyeret, és ahalatskakot., és aztanyitványival el osztogattatá a nép közöt (KJÉ 670)