törvény – 799
torvény
torvényben – 1

azt, a mi leg szükségeseb. atorvényben. ugy mint az igasság, az (KJÉ 691)

torvényhez – 1

Az egész nép fel álla, atorvényhez. és az Isten igéjéhez valo (É 749)

torvényit – 2

járt, és abban az Isten torvényit követték. ezért is láttyuk az (ISZ 194)

az Isten. és a természet torvényit (SUT 829)

torvénynek – 2

jelentik még ezek az uj torvénynek ollyan szolgait, kiknek nintsen valoságos (É 739)

el, hogy meg magyaráza. a torvénynek valoságos értelmét, nékünk azt parancsolta (VKT 799)

torvényt – 2

abban ditsekedtek, hogy tölle vették atorvényt, akik az ö népének tartották (É 202)

hát ha hillária a ki atorvényt (MN 12)

törvén
törvént – 6

tanitá, hogy három féle irot törvént adot ki azur az embereknek (TL 269)

a mely el törölné a törvént. aprofétákot, az Évangyéliumot., és az (É 793)

meg szünvén minden munkátol, * azután törvént adván az Izrael népinek, meg (IK/B 483)

Isten törvényét. mivel mojses aki atörvént ki adta, és Illyés a (C/B 1043)

lévö bölttsek, jobban szereték. a törvént illyen képen magyarázni, és ki (ISZ 266)

Constantinus és azö utánna valoi törvént adának ki, nem mértenek azután (KSZ 422)

törveny
törveny – 1

A midön pedig valaki törveny szerént akar meg házasodni, a (TL 277)

törvenyben – 2

aszszony most találtatott házaság törésben. atörvenyben pedig Mojses meg parantsolta nékünk (É 351)

az áldozo papok, az uj törvenyben, tsak a törvény szerént valo (C/B 1450)

törvenye – 4

felebaráttyok ellen, hogy a mojses törvenye szerént tselekednének, és meg ölék (É 348)

4 Art A Mojses törvenye elöt valo áldozatok figuráinak magyarázattya (C/A 916)

5 Art A Mojses törvenye alat valo áldozatok figurainak magyarázattya (C/A 916)

4 art amojses törvenye elött valo áldozatok figuráinak. magyarázattya (C/B 1588)

törvenyek – 1

A töb törvenyek, szabad akarat alat vannak, illyen (C/B 988)

törvenyének – 1

voltak meg tartoji az Isten törvenyének, és a jövendöléseknek (C/B 1068)

törvenyét – 2

foglalni, és abban irni szent törvenyét. a második a, hogy igen (KG 475)

bé vétettek. és az egész törvenyét mojsesnek. vélek meg tartatták, ezeket (ISZ 209)

törvenyit – 3

meg szegni az anyaszent egyház törvenyit, azért hogy a közönséges népnél (É 247)

és tanulni kel az Isten törvenyit. gondolkodgyál az urnak parancsolattyárol tökélletesen (IK/B 473)

kezdetböl szegjük meg az Isten törvenyit (C/B 1134)

törvenynek – 3

a valoságos sánctuáriumban, hogy a törvenynek árnyéka el mulnék, és hogy (C/B 1048)

nagyra vágyó, és fösvény vala, atörvenynek külsö képen valo meg tartására (ISZ 281)

Gamaliel lábainál neveltetet, az atyai törvenynek igasságára oktattatot, buzgo volt a (SUT 706)

törvennye – 1

ugy mint rabjait. a szeretetnek törvennye vagyon a keresztényeknél. akristus öket (C/B 973)

törvenyre – 1

fel. az Isteni félelemben. a törvenyre oktatá (IK/A 93)

törvenyt – 1

térések után is meg tartották atörvenyt. mint annak elötte., szent pál (SUT 683)

törvény
törvény – 20

aszszony tánczát is. nem jó törvény volté alykurgus törvénye lacedemoniában. ahol (TL 81)

vesztenének rajta. ha az illyen törvény szokásban volna,. tudom hogy, a (TL 82)

e ritka példa. de a törvény meg. engedi. hogy ha pediglen (TL 124)

venni, a meg lehet. a törvény azt meg engedi, de ollyan (TL 124)

a micsodás neki tettzik. ecsufos törvény, és nem látom mivégre rendelte (TL 124)

mondván hogy ötet illeti a törvény szerént. {…} az aszszony koréhoz folyamodék (TL 163)

azt is vevé. mondván. hogy atörvény parancsollya, az Urnak kel szentelni (TL 163)

a juhbol. melyel néki tartoznak törvény szerént. a ki is azt (TL 163)

ha kevés okoságal volnais. de törvény és példa, a portán, nem (TL 261)

árnyékának, ezért is tartyák a törvény doktorai, hogy fellyeb valo a (TL 262)

törvény, a törvény szájának, és magyarázojának (TL 263)

törvény, a törvény szájának, és magyarázojának nevezi, de (TL 263)

teremtöjében, és birájában, az elsö törvény Mojses által adatot ki, de (TL 269)

azt jól végben, a második törvény a kristusé, a mely noha (TL 269)

Asiai, ezek eleiben minden féle törvény el mehet és minden féle (TL 273)

a templomért. szabad. mert a törvény tilttya az interesre valo adást (TL 275)

közöt két féle hazaság vagyon, atörvény szerént valo hazaság, és a (TL 278)

arab leányal valo ágyaság. a törvény szerént. egy török akár mely (TL 278)

pedig a rab aszonyokot illeti atörvény szerént a törökök arra fordithattyák (TL 278)

az Isteni, mind az emberi törvény kőtelez, ha szinte olyan szerentsétlen (ML 324)

törvénybe – 2

kötelez, mellyek nintsenek más különös törvénybe fel téve, és hogy sok (É 88)

annak parantsolattyábol tselekedte, a ki atörvénybe meg parantsolta a sidoknak., hogy (IJE 137)

törvényben – 27

keresztet, már azt nem lehetet törvényben citálni. mind addig még viszá (TL 146)

hamis tanuságon kivül. melyet mondunk atörvényben. élete, joszága, és betsülete ellen (É 328)

életet, ö pedig mondá néki, atörvényben mi vagyon irva, mint olvasod (É 736)

ötet, Mester melyik anagy parantsolat atörvényben, mondá néki Jesus., szeresed ate (É 792)

a gyilkoságot., de az uj törvényben. egy harag. egy mérges szó (KG 547)

kérdé tölle, hogy melyik volna, atörvényben. aleg elsöbb, és aleg nagyob (KJÉ 727)

hattátok a mik nehezebbek a törvényben. ugy mint, az itéletet, és (VKT 816)

nekünk az alamisnálkodást. azt olvasuk atörvényben. melyet az Isten adot a (VKT 884)

nagyob tekélleteségre vitetet az új törvényben gyakoroltatot a hetedik napnak nieg (IK/A 129)

Az uj törvényben pedig az innepeknek számok, meg (IK/B 483)

mellyek meg vannak hagyva az törvényben (IK/B 652)

kelleték bé tellyesedni, az uj törvényben (C/A 101)

a hitet leteszik. mikor a törvényben valaki meg esküszik az ígasság (C/A 392)

hogy kel beszélleni egy exCommunicatusal; törvényben lehet hini. az adoságot meg (C/A 606)

nem következetté avaloság. az uj törvényben (C/A 729)

az áldozo papok, az uj törvényben a tsak, a törvény szerént (C/A 735)

ajánlot az Istennek, az irot törvényben.. az Isten a sidok közöt (C/A 740)

erejével,. a mellyet az uj törvényben ajánlotta (C/A 748)

vérének ereje által, az uj törvényben akristus teste. és vére. a (C/A 761)

kelleték bé tellyesedni, az uj törvényben (C/B 990)

hitet le teszik. mikor a törvényben valaki meg esküszik. az igazság (C/B 1198)

hogy kell beszélleni egy exCommunicatusal; törvényben lehet hini, az adoságot meg (C/B 1358)

ajánlot az Istennek., az irot törvényben., az Isten, mojses által a (C/B 1454)

vérének ereje által, az ujj törvényben, akristus teste es vére, a (C/B 1468)

kivánság, és azután. az uj törvényben. a szenttségek közi számlálák, de (ISZ 214)

Valami atörvényben ki adatot az aldozatokrol, mind (ISZ 232)

atraditiokot, és gyermekségektöl fogvást a törvényben, és a valoságos Istenröl valo (KSZ 290)

törvényböl – 4

volna, mely meg elevenithetne. bizony atörvényböl volna az igazság de az (É 742)

volna mely meg elevenithetne, bizony atörvényböl volna az igazság, és ugy (É 744)

sereg, mi azt hallottuk a törvényböl, hogy a kristus meg marad (É 852)

meg, eztet láttyuk mind a törvényböl. mind afö pap héli fiainak (ISZ 231)

törvénye – 117

nem jó törvény volté alykurgus törvénye lacedemoniában. ahol proba esztendöt el (TL 81)

el végezének mindeneket, az ur törvénye szerént. meg térének Galileaba az (É 85)

adá magát akristus akörnyül metélkedésnek törvénye alá (É 88)

valo volna., akinek akörnyül metélkedésnek törvénye, petsétül adatot vala, az Isten (É 88)

törvénye, és szent Agoston szerént, minden (É 119)

ingereli ötet, ezt az Isten törvénye is igy parantsolya (É 119)

nem viszük, mivel az ö törvénye a szeretetnek törvénye mely minket (É 169)

az ö törvénye a szeretetnek törvénye mely minket arra kötelez hogy (É 169)

adgyuk magunkot. az ö évangyéliumának törvénye, és oktatása alá, mivel haminket (É 253)

meg tisztulásának napjai a Mojses törvénye szerént. vivék ötet jerusalembe hogy (É 258)

sem valamit tselekedgyék az Isten törvénye és akarattya ellen; nagy példa (É 281)

királyokot adot, akik tanittsák és törvénye alat tarttsák. aszolgák, akiket némely (É 297)

az ö leányokot a Mojses törvénye szerént. joakim pedíg ígen gazdag (É 345)

fel ne bontassék a Mojses törvénye, reám boszszonkodtoké, hogy az egész (É 368)

mint hogy az Isteni rendelésnek törvénye alá vagyon vettetve. az egész (É 376)

meg tanitá arra, a természetnek törvénye, hogy tsak olyan modal. lehetne (É 405)

modon, és az Anyaszent egyház törvénye szerént elni, valamint azok, kik (É 411)

magokot szivel lélekel az Évangyélium törvénye alá adgyák (É 534)

és segitvén másokot, az Isten törvénye szerént, és az üdveségekre valo (É 644)

és tselekedetinket, hanem az Isten törvénye, és az ö akarattya, és (É 694)

hajlandoságinkra, és azokot az Isten törvénye alá vetni, mert mi nem (É 716)

töltenék is amit az Isten törvénye parantsol, magokot nagy bünösöknek tartanák (É 726)

se nem jutalma, a Mojses törvénye megtartásának, valamint ezt gondolták a (É 742)

hogy elö hozná á Mojses törvénye könyvét, melyet parantsolt vala az (É 748)

vala, és olvasának az Isten törvénye könyviben. világosan, és nyilván, hogy (É 748)

pedig amiénk, tartozának a Mojses törvénye szerént élni, mi is tartozunk (É 749)

ez is valojában a kristus törvénye, ebben foglaltatik egeszen az ö (É 777)

a természetnek, mind az Istennek törvénye szerént, akik az oltárnak szolgálnak (É 778)

kivánságnak. minden indulatit, az Isten törvénye alá vessük. testi életünket, az (É 794)

a természetnek., mind az Istennek törvénye hozza magával, a midön az (É 865)

ezekel ne élyenek az ö törvénye ellen. és hogy el távozanak (É 882)

által, se nem a Mojses törvénye által, hanem akristus keresztének és (É 889)

A honoria törvénye szerént. tizen egy ora felé (MN 13)

Három orakor pedig a hilária törvénye szerént az egész társaság a (MN 13)

jól tudod hogy a hadakozásnak törvénye mitsoda hatalmat ád nékünk te (MN 26)

is siránkozik. annak a kegyetlennek törvénye alat. a ki ellensége az (MN 45)

sem kivánod hogy a betsületnek törvénye ellen tselekedgyem. és viszá vonnyam (MN 108)

mivel az Istennek. meg változhatatlan törvénye, és rendelése szerént, minden rendeletlen (KKU 295)

itélni, és ha keménységének szoros törvénye alat tarttya azokot, a kiket (KKU 407)

A jésus törvénye, alat ti éllyetek, az ö (KKU 448)

Az Isten törvénye egyaránsu képen tilttya a roszat (KG 479)

magával. hogy ötet szerese, annak törvénye, a sziviben vagyon irva, amelyet (KG 521)

parancsolatoknak. amelyekböl állot a sidok törvénye. csak éppen törvény béli ceremoniák (KG 546)

A Mojses törvénye. szerent minden férfiu gyermeket környul (KJÉ 612)

kel magunkot szeretnünk. ugyan azö törvénye szerént is kel. rendelnünk a (VKT 862)

ezt fel teszi az Isten törvénye. az ur azt akarván. hogy (VKT 919)

és töb illyeneket az Isten törvénye szerént., még igen ifiu gyermek (IK/A 52)

ételekböl: a melyet az Isten törvénye tiltotta (IK/A 52)

szüléi Istenesek lévén, a mojses törvénye szerént oktatták volt (IK/A 143)

világiaktol. Ez az Anyaszent egyház törvénye ellen valo engedetlenség, a ki (IK/A 211)

atyák. lévén, tartoznak a természet törvénye szerént, afioknak jóvokot keresni, a (IK/A 298)

Isten. mind az anyaszent egyház törvénye ellen vagyon. atheologusok ezt valoságal (IK/A 305)

élned. parantsolván indulatidnak, az Isten törvénye szerént igazgatván minden tselekedetidet. meg (IK/A 324)

az a rend az Isten törvénye légyen. a kristus példájára. és (IK/A 374)

vala az pogányokal. az Istennek törvénye. ellen (IK/B 415)

okoságnak. és a lelki üsméretnek törvénye szerént élni (C/A 66)

ugy mint rabjait. a szeretetnek törvénye vagyon a keresztyéneknél, a kristus (C/A 80)

üsméret, és az egyenes okoságnak törvénye szerént élni, hinni, és reménleni (C/A 141)

szabad meg törni. a Mojses törvénye szerént (C/A 183)

ugy tekénteni, vagy a Mojses törvénye elött valot. vagy a törvény (C/A 223)

sidokbol, a kik a Mojses törvénye alat éltenek, ezt nevezik synagoganak (C/A 229)

a messiást. és a természet törvénye alat éltenek., némellyek ezek közül (C/A 229)

az Isten rendelése., az igasságnak törvénye. az okoság és a szeretet (C/A 316)

azokot igasságtalanul., és az Isten törvénye ellen keresük., vagy is akarjuk (C/A 316)

és leg elsöb a Mojses törvénye közöt, „szeresed ate uradot Istenedet (C/A 350)

és Alexandert. káromkodásokért, az ország törvénye is azt hagya hogy a (C/A 394)

sziveket, és hogy az ö törvénye felyeb valo az emberek törvényénél (C/A 418)

Az Anyaszent egy ház törvénye szerént lelki szövettségben esik az (C/A 508)

kelletet lenni. mert a Mojses törvénye szerént meg vala tiltva halálnak (C/A 529)

{…} Mert a mostani törvénye szerént az Anyaszent egy háznak (C/A 639)

tsalárdok valának, mivel a kristus törvénye ellen meg engedek a Hassiai (C/A 649)

{…} A Mojses törvénye elöt szabad volt kinek. kinek (C/A 739)

4. Articulus A Mojses törvénye elöt valo áldozatok figuráinak magyarázattya (C/A 741)

5 Articulus. A Mojses törvénye alat valo áldozatok figuráinak magyarázattya (C/A 743)

okosságnak, és a lelki üsméretnek törvénye szerént élni (C/B 962)

üsméret. és az egyenes okoságnak törvénye szerént élni., hinni, és remélleni (C/B 1022)

az Isten rendelése, az ígazságnak törvénye, az okosság. és a szeretett (C/B 1139)

azokot igasságtalanul. és az Isten törvénye ellen keresük, vagy is akarjuk (C/B 1140)

és legg elsöbb a Mojses törvénye közöt, mondván. szeressed ate uradot (C/B 1167)

és alexándert. káromkodásokért., {…} az ország törvénye is azt hadgya hogy a (C/B 1200)

a sziveket, és hogy azö törvénye fellyeb valo az emberek törvényénél (C/B 1219)

Az anyaszent egy ház törvénye szerént., lelki szövettségben esik az (C/B 1285)

kelletet lenni. mert a Mojses törvénye szerént meg vala tiltva, halálnak (C/B 1300)

{…} Mert a mostaní törvénye szerént az anyaszent egy háznak (C/B 1381)

tsalárdok valának. mivel. a kristus törvénye ellen. meg engedék a Hassiai (C/B 1389)

voltak az áldozatok. a mojses törvénye elött, és utánna (C/B 1453)

{…} A Mojses törvénye elött. szabad volt kinek kinek (C/B 1454)

4 Articulus. A Mojses törvénye elött valo áldozatok figuráinak magyarázattya (C/B 1455)

5. Articulus. A Mojses törvénye alat valo áldozatok figuráinak magyarázattya (C/B 1457)

voltak az áldozatok, a mojses törvénye elött, és utánna. 283 (C/B 1588)

5 art a mojses törvénye alat valo áldozatok figuráinak magyarázattya (C/B 1588)

felelé apáter, mert a természet. törvénye szerént, a felebaráti szeretet, elsöben (IJE 78)

kölykökhöz, atermészet, és az Isten törvénye ellen is tselekeszik az ollyan (IJE 80)

azal tartozik tellyeségel az Isten törvénye szerént. abölcs azt mondgya, hogy (IJE 104)

népe közibe, de a természetnek törvénye nem engedi hogy egyik ember (IJE 109)

másikát szükségbe hagya, az Isten törvénye pedig azt parantsollya és oly (IJE 109)

a szükség, a kinek nintsen törvénye, annak ellene nem áll, ezel (IJE 109)

osztás végben megyen. a természetnek törvénye ellen volna. a más joszágát (IJE 110)

az örökségtől ez a termeszetnek törvénye ellen volna, a mely azt (IJE 120)

Ihon ez a gazdaszonyságnak. törvénye, ugy tettzik hogy ez elég (IJE 148)

a természetnek, mind az Isten törvénye szerént (IJE 150)

A mojses törvénye nem vala tehát uj törvény (ISZ 205)

nem bünteté meg az Isten törvénye az olyat, aki meg ütvén (ISZ 248)

valo aszszonyokot tarta. az Isten törvénye ellen, a mely szeretet abálványozásban (ISZ 262)

nekik hagyva, hogy az Isten törvénye mindenkor a szemek elött, és (ISZ 281)

sidokot meg tanyitván az Isten törvénye, ö közöttök, sokal tekélleteseb példáit (KSZ 304)

követték ezen jó erkölcsököt, akegyelemnek törvénye alat, ugyan ezeket láttyuk követni (KSZ 304)

de másként is, az ország törvénye, azt meg nem engedte, hogy (KSZ 370)

törvénye., ugy tettzik, rnint ha mind (KSZ 443)

nemzetnek volna maga szokása. és törvénye, és hogy volnának mások is (SUT 593)

Gubernatort válaszanak, és a magok törvénye, és vallások szerént élhesenek. és (SUT 607)

különös kegyelem, a mellyet, Mojses törvénye által. meg nem nyerhettétek volna (SUT 625)

a nemzeteket hogy a sidok törvénye szerént élyenek A mint is (SUT 649)

valamit tselekedet volna a sidok törvénye ellen, meg tudván hogy halálára (SUT 710)

fogván ötet. és a Mojses törvénye szerént akarván ötet meg itélni (SUT 710)

hat egeknek, és a sidok törvénye kezdöjének (SUT 774)

szép munka volt, A sidok törvénye, pergamenan irva. és drágán bé (SUT 892)

törvényé – 4

és ez a szokás végtire törvényé vált (C/A 441)

Évangyéliumot énekelik., és eza szokás törvényé válek (C/A 796)

és ez a szokás végtire törvényé lett (C/B 1235)

és ez a szokás végtire törvényé változék (C/B 1495)

törvényébe – 1

amint meg mondatot az ur törvényébe egy bokor gerlitzét, vagy két (É 258)

törvényében – 9

amint meg iratot az ur törvényében, hogy mind férfiu aki az (É 258)

mellyek irva vannak a Mojses törvényében. és a profétákban. és a (É 512)

aviz, ésa vér, a Mojses törvényében a mely vizel valo hintést (É 539)

bé teként a szabadságnak tekélletes törvényében, és abban marad, nem feledékeny (É 556)

azt. mivel gyönyörködöm az Isten törvényében a belsö ember szerént, de (KKU 389)

mondatot volt felölle, a mojses törvényében, aproféták könyveiben, és a soltárokban (KJÉ 770)

ezért is vagyon. hogy amojses törvényében. ezek tsak nem anyi szokbol (C/A 371)

is vagyon hogy a mojses törvényében., ezek csak nem annyi szókból (C/B 1183)

agenesisben, egy szoval, az urnak törvényében üdveséges intéseket, és oktatásokot találsz (KSZ 322)

törvényéböl – 2

a melyet vett a Mojses törvényéböl, mostanában pedig ugy tettzik. mint (É 522)

kristusba valo hitet a Mojses törvényéböl, és a profétákbol, némellyek bé (SUT 730)

törvényedet – 3

en engedetlenségemel meg vetettem Isteni törvényedet, vétettem az emberek ellen rosz (É 306)

én Istenem. és tsak ate törvényedet kivánnya az én lelkem. az (KG 517)

meg érthetném magamtol az te törvényedet, bocsásd alá mennyekböl az te (IK/B 448)

törvényedre – 1

kit te oktatz, és akit törvényedre tanyitasz (KKU 278)

törvényedröl – 1

Bizonyságot szolottam törvényedröl a királyok elött, és azért (KG 500)

törvényéért – 1

akoron meg öletettek az Isten törvényéért (ISZ 273)

törvényéhez – 5

valojában., a mí, az Isten törvényéhez, a keresztyéni jó erköltsökhöz, és (É 373)

peldát adni anépnek, az ö törvényéhez valo engedelmeségröl., igy is nyerik (É 900)

vannak olyanok kik az Isten törvényéhez szabják életeket, és az Anyaszent (C/A 7)

Isten fiához. és az ö törvényéhez. mivel nem tsak a, hogy (IJE 68)

azután, az athénes bélieknek. amojses törvényéhez nagyon hasonlitot, pythagorás egyiptumban sok (ISZ 268)

törvényeit – 1

egy ház. és az ország törvényeit véle meg tartassák. anépnek attyai (C/B 1205)

törvények – 23

láttya, hát ijesztö. de azö törvények. abban kedvezet a férfiaknak. és (TL 124)

azokhoz jönek vala minyájan akiknek törvények (É 345)

és avilágot, mert az ö törvények, és tanitások, tellyeségel. ellenkeznek egy (É 771)

az oda valo lakosoknak mitsoda törvények volna., és hogy miért ölnék (MN 235)

és kivánságot is. az emberi törvények meg tilthattyák. alopást. és a (KG 547)

a sziveknek. de az Isteni törvények közöt. a csak a keresztényi (KG 547)

hogy itéllyék meg ö magok, atörvények szerént. de ök azt felelék (KJÉ 753)

A töb törvények szabad akarat alatt vannak.illyen (C/A 99)

a meg tisztulás., az illyen törvények tsak a sidokot kötelezték. ugyan (C/A 99)

birodalomban közönseges nyelv volt., minden törvények, és parantsolatok azon anyelven voltanak (C/A 721)

nyelv volt. minden parancsolatok, és törvények. azon a nyelven folytanak, a (C/B 1439)

és azt jol tudták, minden törvények, tudományok, tsak a földi dolgokot (ISZ 240)

másokot valo meg haladtak, azö törvények bölcs volt. egy szoval. a (ISZ 243)

apersak birodalma alat, a magok törvények alat éltenek, {…} formájára, a fö (ISZ 267)

eleiben adván. hogy az ö törvények nem engedi hogy az ö (SUT 544)

hozája. valamit néki adhatnak. a törvények szerént, flaccus el olvasván ezt (SUT 568)

hogy a magok országában. a törvények ellen tselekesznek, az ellen fel (SUT 576)

olyan halál. amelyet elne szenvedgyék törvények meg tartásáért, El végeztéteké tehát (SUT 581)

lévö sidoknak meg engedi. hogy törvények szerént éllyenek. valamint azt meg (SUT 607)

hogy meg engedvén nékik atörvények szerént élni. meg tiltá nékik (SUT 608)

nem tselekedtem. se a sidok törvények ellen, se a templom ellen (SUT 718)

eleiben is hivok, A Romai törvények tilták abiráknak, és más tiszteknek (SUT 719)

meg sérté, mivel az ö törvények. azt meg nem engedé hogy (SUT 731)

törvényekben – 3

a beszéd, mely az ö törvényekben bé iratot, hogy ók nélkül (É 885)

szabadságot., hogy amagok vallásokban. és törvényekben (ISZ 269)

hogy a romaiak, kik minden törvényekben. és magok viselésekben. nékünk oly (KSZ 348)

törvényekel – 1

fejdelmek birodalmok alat is, amagok törvényekel éltenek, de mint hogy, a (ISZ 269)

törvényeket – 10

Ceremoniákot, parantsolatokot, és a városi törvényeket, és valamit nékik kelletet tartaniok (ISZ 216)

féle dolgokrol is jol irtanak, atörvényeket. világosan, és rövideden le irták (ISZ 221)

susánna historiájábol, hogy rabságokban is atörvényeket követték, birót tehettek, akinek lehete (ISZ 264)

hivségeket meg tarták, annyira szereték törvényeket, és szabadságokot, hogy végtire fegyvert (ISZ 274)

magad vallására szabni az ö törvényeket, amelyek nem neked valok, igy (KSZ 345)

talám haszontalan., ez iránt valo törvényeket, és szokást meg látni, és (KSZ 348)

a CSászároknak. írásban. aleg nevezeteseb törvényeket melyeket tettek másokra. vagy mi (SUT 519)

petroniust arra kénszeritték, hogy a törvényeket meg akarván ferteztetni (SUT 580)

és igen meg tartotta a törvényeket. egy nap sem mulatá el (SUT 609)

valo vádolásnak alkalmatoságával., tsinalák a törvényeket. és adának ki parantsolatokot. a (SUT 754)

törvényekhez – 2

felöl. a sidoknak., az ö törvényekhez valo ragaszkodásokot. mind azon által (SUT 577)

vannak az emberek hazájokhoz, és törvényekhez, kénszeritené öket arra (SUT 584)

törvényeknek – 6

törökök ugy tekéntik mint vallásoknak. törvényeknek. fejit. és oraculumját, ennek választása (TL 272)

akristust., mint ha vallásoknak, és törvényeknek ellensége lett volna, azok azért (É 433)

arra, hogy ellene mondgyanak az törvényeknek, és az Isten imádásának. az (IK/B 417)

tudományon nem kaptanak, hanem tsak atörvényeknek tudományán, erre valo nézve is (ISZ 271)

kik ellene mondának vallásoknak, és törvényeknek, de az ollyanok nem tartatának (ISZ 274)

nálok meg legyen, ahivekre tett törvényeknek, és azt drágan meg veszik (KSZ 353)

törvényekor – 6

A Mojses törvényekor tsak az Ááron. maradékiból voltanak (C/A 735)

szabad, Mojses elött, és atermészetnek törvényekor, azt el hihettyük, hogy még (C/A 735)

kik voltak az áldozok atermészet törvényekor, azt tarttyák közönségesen hogy a (C/A 735)

A mojses törvényekor., tsak az ááron maradékibol voltanak (C/B 1450)

a, mojses elött, és atermeszetnek törvényekor., azt el hihettyük. hogy még (C/B 1450)

voltak az áldozok a természet törvényekor. azt tarttyák közönségesen. hogy a (C/B 1450)

törvényel – 11

mind az elvételt, az egyházi törvényel ellenkezönek tarttyák., azt a papok (TL 64)

a tzifrálkodás ellenkezik az Evangyéliumi törvényel, és akereszttségben tett fogadásal, abban (É 445)

az aszonyi állat meg köteleztetet törvényel., még az ö férje éll (KKU 304)

tellyeségel ellenkezök valának a szent törvényel (C/A 138)

mely ellenkeznék az egy házi törvényel., és a tiszteségel. se olyan (C/A 644)

a sziv tellyes légyen a törvényel, ugy hogy mindenkor. a légyen (C/A 694)

tellyeségel ellenkezők valának a szent törvényel (C/B 1020)

mely ellenkeznék. az egy házi törvényel: és a tiszteségel. se ollyan (C/B 1386)

és a sziv tellyes légyen atörvényel. ugy hogy mindenkor a légyen (C/B 1420)

saducenusok. és esseniánusok, a farisaeusok.. atörvényel együt, más egyéb traditiokot is (ISZ 280)

a melyek ellenkeznek a Romai törvényel, és hogy azö városokot sok (SUT 654)

törvényem – 3

valo fel szabadulásimot, mivel pedig törvényem azt parancsolta., hogy az Istent (TL 208)

akarom azt tartani. az én törvényem abbol áll. hogy ugy mint (MN 12)

az Isten nékik: Az én törvényem. ate szivedben légyen., mindenkor szemeid (VKT 796)

törvényemet – 1

én az ur, az en törvényemet meg örizzétek (É 415)

törvényen – 1

három bironak kelletet jelen lenni atörvényen, és amidön pénzröl, vagy aláb (ISZ 252)

törvényenek – 2

Felelet Az Isten törvényenek által hágása (C/A 309)

{…} Az Isten törvényenek által hágása (C/B 1133)

törvényének – 26

az igaságnak, és az Isten törvényének határiban. mind azokot az indulatokat (É 36)

azért mégyen hogy engedelmeskedgyék amojses törvényének, amely azt hadta az aszszonynak (É 246)

tegye. és magát a mojses törvényének. Ceremoniái alá vesse. hogy másokot (É 246)

nem engedelmeskedhetik. atest, és alélek törvényének, aki egy alá vettetet, nem (É 701)

mond szent pál. a Mojses törvényének ajándékirol, és áldozatirol (É 763)

Concupiscentianak, rosz kivánságnak, a tagok törvényének, ó embernek, meg romlot természetnek (É 768)

igazságot, ugy mint; az Isten törvényének, és a keresztyéni jó erköltsöknek (É 774)

vannak, akik engedelmeskednének az Isten törvényének (É 823)

engem rabul ád abün törvényének. mely az én tagaimban vagyon (KKU 390)

én elmémel szolgálok az Isten törvényének. de atestemel, a bün törvényének (KKU 390)

törvényének. de atestemel, a bün törvényének. óh én szegény nyomorult.! kitsoda (KKU 390)

kérdést tevének néki. a mojses törvényének. parantsolattyárol, a mely azt hagya (KJÉ 726)

továb nem ment a természet törvényének parantsolattyánál. amelyet tobiás a fiának (VKT 799)

elönkben. akik tsak az Isten törvényének. és hazájoknak oltalmáért hadakoztanak, hogy (VKT 913)

magát., és visellye az Isten törvényének kedves igáját (IK/A 44)

volt meg tartoja az Isten törvényének, igéretinek. és a jövendöléseknek, és (C/A 26)

öket szabaditotta fel a mojses törvényének szolgálattya alol. a mely törvény (C/A 80)

voltak meg tartoji az Isten törvényének., és a jövendöléseknek (C/A 212)

negyven napal. hogy a Mojses törvényének eleget tenne, a mely parantsollya (C/A 435)

magát vetni, hogy a Mojses törvényének eleget tenne; a mely parantsollya (C/A 436)

öket fel szabaditotta a mojsés törvényének szolgálattya alol., a mely törvény (C/B 973)

akará öket tartani: a szeretet törvényének ideje, nem jöt vala még (C/B 987)

negyven napal. hogy a mojses törvényének eleget tenne., a mely parancsolya (C/B 1232)

magát vetni hogy a mojses törvényének eleget tenne., a mely parancsollya (C/B 1232)

Isten népei, és az ö törvényének, meg örzöji, agörögöket, aromaiakot, és (ISZ 282)

Azt tanitá, hogy a mojses törvényének a kezdöje. gonosz volt. Hogy (SUT 770)

törvényénel – 1

mely kegyelem hatalmasab a Mojses törvényénel.:/ tisztit. és tart meg minket (C/A 114)

törvényénél – 4

nagyobra betsülik hagyományokot az Isten törvényénél, nem szállottaké mi reánk (É 331)

törvénye felyeb valo az emberek törvényénél. a mely tsak a külsö (C/A 418)

mely kegyelem hatalmasab a mojses törvényénél, tisztit. és tart minket. és (C/B 1000)

törvénye fellyeb valo az emberek törvényénél. a mely csak a külsö (C/B 1219)

törvényére – 7

hogy mindenkor ahitnek szemeit azö törvényére, és akarattyára fordittsa. és ugy (KG 473)

6 Mindenekben az ország törvényére és szokására vigyázon. ajoszág iránt (C/A 610)

egy ház és az ország törvényére kel vigyázni, azután a felebarati (C/A 611)

6. Mindenekben az ország törvényére és szokására vigyazon. a joszág (C/B 1361)

egy ház, és az ország törvényére kell vigyázni. azután a felebaráti (C/B 1362)

gombokat visellyenek. hogy az Isten törvényére emlékezenek, a (ISZ 201)

föveb hivatallyok, hogy az Isten törvényére tanittsák anépet minden városokban, szombatokon (ISZ 220)

törvényéröl – 18

és az olyanoknak, kik azö törvényéröl beszelgetnek (É 102)

tselekedetekben foglalatoskodni, elmélkedni az Isten törvényéröl, az alattunk valokot oktatni, semmit (É 175)

az imádságal, és az Isten törvényéröl valo elmélkedésel. meg tanit ez (É 673)

a szivben, mivel az Isten törvényéröl valo üsmerettségért, arosz kivánság fel (É 735)

10 Articulus Az Izraéliták törvényéröl, a szövettségnek véréröl (C/A 97)

{…} szükségesé az Isten törvényéröl elmélkedni (C/A 694)

idöben kel elmélkedni az Isten törvényéröl (C/A 694)

leheté a, hogy az Isten törvényéröl elmélkedgyék valaki (C/A 694)

hogy éjel napal. kel elmélkedni. törvényéröl., annak értelme a, hogy mindenkor (C/A 694)

tudnak olvasni elmélkedhetneké az Isten törvényéröl (C/A 694)

10 art. az izraeliták. törvényéröl., aszövettségnek véréröl. 67 (C/B 930)

10 Articulus Az izraélitaknak törvényéröl. a szövettségnek véréröl (C/B 987)

{…} szükségesé az Isten törvényéröl elmélkedni (C/B 1420)

idöben kell elmélkedni az Isten törvényéröl (C/B 1420)

leheté a, hogy az Isten törvényéröl. elmélkedgyék mindenkor valaki (C/B 1420)

hogy éjjel napal kell elmélkedni törvényéröl, annak értelme a, hogy mindenkor (C/B 1420)

tudnak olvasni. elmélkedhetneké az Isten törvényéröl (C/B 1420)

foglalatosságok avala, hogy az Isten törvényéröl elmélkedgyenek. hogy egy nehány szor (ISZ 238)

törvényét – 30

mellyel meg másolák az Isten törvényét., hogy bé fedezék rosz kivánságokot (É 469)

tartotta volna meg a felségesnek törvényét, aki engedelmeségéért méltó volt arra (É 900)

adta volt szöllöjét, az az, törvényét, és anyaszent egy házát, és (KJÉ 724)

ellenségit. A ki a mojses törvényét által hágta, minden irgalmaság nélkül (KJÉ 774)

és a maradéki az Isten törvényét meg tartanák (IK/A 73)

parantsolatot ada ki, a midön törvényét adá az Izrael népének, akinek (IK/A 129)

emberek itéletit, hanem az Isten törvényét. a kristus, és az Anyaszent (IK/A 375)

oltá az embereknek az Isten törvényét., a melyet már onnét régen (C/A 27)

Nem valának mivel azok atermészet törvényét foglalták vala magokban, tudni illik (C/A 98)

hogy meg szegi az Isten törvényét. mivel Mojses aki a törvényt (C/A 169)

akik meg tartották a természetnek törvényét. és a kik reménlettek a (C/A 228)

kezdetböl szegjük meg az Isten törvényét (C/A 309)

szent Lélek. hogy az Istennek törvényét. nem a kö táblákra, hanem (C/A 448)

hogy szivünkben irja az Isten törvényét (C/A 448)

az ártatlanságot szeresük. az Isten törvényét. életünk vesztésivel is meg tarttsuk (C/A 457)

mindennek kel tudni az Isten törvényét, mindennek is kel meg visgálni (C/A 695)

valának., mivel azok. a természet törvényét foglallyák vala magokban. tudni illik (C/B 987)

hogy meg szegi az Isten törvényét. mivel mojses aki atörvént ki (C/B 1043)

szent lélek, hogy az Istennek törvényét, nem a kö táblákra, hanem (C/B 1241)

az ártatlanságot szeresük. az Isten törvényét. életünk vesztésével is meg tarttsuk (C/B 1248)

mindennek kell tudni az Isten törvényét, mindennek is kell meg visgálni (C/B 1421)

resttség, aki fel forditod atermészetnek. törvényét, fel kiálta apáter. természet nélkül (IJE 80)

a felebaráti szeretetnek meg változhatatlan törvényét (IJE 138)

olvasni tudot, mivel az Isten törvényét tudniok kelletet. és a szombat (ISZ 216)

keménynek gondolák lenni az Isten törvényét, mivel nem vala nékik szabad (ISZ 245)

maradni. meg tartván az Isten törvényét (ISZ 247)

környül metéltessék, és a mojses törvényét bé vegyék, ennek a fia (ISZ 275)

sidok, azIstennek nagyságu, és méltoságu törvényét. ragaszkodván, az alá valo, és (ISZ 282)

is tanullyák vala az Isten törvényét, és arrol elmélkednek vala, amit (KSZ 320)

szoval avilági életnek rendét, és törvényét meg tartottak, közönségesen azt tartván (KSZ 451)

törvényetekbe – 1

Jésus, níntsené irva. a ti törvényetekbe, hogy én mondottam Istenek vattok (É 417)

törvényetekben – 1

küldött, az Atya. és ati törvényetekben irva vagyon, hogy két embernek (É 395)

törvényetekröl – 1

tsak a szoról. és a törvényetekröl vagyon osztozátok el magatok közöt (SUT 670)

törvényetöl – 2

és az Anyaszent egy háznak törvényetöl (C/A 408)

és az anyaszent egy háznak törvényetöl (C/B 1210)

törvényétöl – 3

akarattal valo hamiságbol. az Isten törvényétöl el tavozot; az oltátol fogvást (KKU 251)

midön pedig érzené. hogy atestnek törvényétöl üldöztetnék, és tartván attol. hogy (VKT 901)

lévén arra szabadságok az ország törvényétöl, azt is rosznak tartották, hogy (KSZ 335)

törvényével – 23

esküvésnek szokása. ellenkezik az Isten törvényével, aki azt tilttya hogy az (É 146)

nem tanitanak ellenkezöt az Isten törvényével, és akristus tanitásával, mivel az (É 277)

tellyeségel nem ellenkeznek az Isten törvényével, de söt még annak meg (É 332)

ellenkeznék hivatalunkal. és az Isten törvényével (É 413)

ellenkeznék ahittel, és az Isten törvényével (É 547)

a melyek ellenkeznek a természet törvényével, a mely törvényt az Isten (É 587)

láthato képen, ellenkezik az Isten törvényével., és valami láthato képen rosz (É 616)

azok magokban. ellenkeznek az Isten törvényével., és meg ronttyák a szivböl (É 648)

a mellyek. ellenkeznek az Isten törvényével, egy hirtelen, és gondolatlanul mondot (É 648)

ha az egyeziké az Isten törvényével, és ugy ditsekedgyék, de nem (É 778)

ollyat, ami ellenkeznék a mojses törvényével. azt kérdvén tölle, hogy mellyik (É 792)

birunk, vagy hogy az ö törvényével ellenkezö hivatalban vagyunk, ollyankor azon (É 875)

törvényt, mely az én elmémnek törvényével ellenkezik (KKU 389)

és tselekedet, mely az Isten törvényével ellenkezik., ez örökös, és meg (KG 479)

ami nem ellenkezik az ö törvényével, az érdem bizonyos. ez az (VKT 814)

olyan keresztyeneket, kik az Isten törvényével. meg egyezö életet élnek e (C/A 29)

{…} Miért akarta Isten törvényével rendben venni az emberek kivánságit (C/A 418)

rosz hajlandoságinkot a melyek ellenkeznek törvényével (C/A 692)

{…} Miért akarta Isten törvényével rendben venni az emberek kivánságit (C/B 1219)

rosz hajlandoságinkot, a mellyek ellenkeznek. törvényével (C/B 1418)

valo házaság. nem ellenkezék. atermészet törvényével, amely is meg engedte. atestvér (ISZ 213)

Isten maga igazgattya vala öket törvényével, amég azt meg tarták, addig (ISZ 246)

E pediglen ellenkezet. az Isten törvényével. mondgya Josef. és azt soha (SUT 745)

törvényhez – 6

közöt. a csak a keresztényi törvényhez valo. ugyan az is külömbözteti (KG 547)

olyan emberi hagyásokot tésznek vala atörvényhez. a melyeket némelykor inkáb meg (KJÉ 668)

hasznos, hogy egy kevesé tudgyon atörvényhez (IJE 96)

azegymáshoz valo egyeségre, és az törvényhez valo engedelmeségre intették, mind ezek (ISZ 191)

volna, akínek engedelmeskedni kel, a törvényhez nagy ditséretel lön, noha azal (SUT 510)

tanula, nagy buzgoságal volt a törvényhez, és érdemesnek tartá lenni. az (SUT 513)

törvényi – 2

vannak a kik a. fejdelmek törvényi ellen tselekednének. de még kevesebben (É 823)

az igaságnak, és a szeretetnek törvényi által, a reájok bizatatot just (VKT 917)

törvényiben – 3

az Isten félelmiben, az ö törvényiben, és az jó erkölcsnek uttyán (IK/B 452)

kik is ötet az mojses törvényiben nevelték volt fel (IK/B 495)

Valamit pláto atörvényiben fel tészen. aztot mind követték (ISZ 268)

törvényidet – 1

fogtak engem. és a te törvényidet el nem felejtettem. Meg oltalmaztál (IK/A 359)

törvényiért – 1

a hegyen vala, az Isten törvényiért, arany bornyut tsinála, imádá, és (É 716)

törvényihez – 7

aszivek tisztaságáért tessenek, és azö törvényihez valo szeretetekért, az anyaszent egyhaz (É 334)

{…} Az Isten törvényihez igazittá ötet, és kénszeritté hogy (É 738)

az magad indulatinak, az Isten törvényihez szabván magadot minden cselekedetidben. meg (IK/B 651)

az mi cselekedetinket az Isten törvényihez, az kristus példájához, és tanitásahoz (IK/B 692)

a mi tselekedetinket. az Isten törvényihez, a kristus példájához, és tanitásához (IK/B 708)

féle magyarázatot adának az Isten törvényihez, a melyek vagy emberi, vagy (C/A 138)

féle magyarázatot adának az Isten törvényihez amelyek vagy emberi, vagy babonások (C/B 1020)

törvényinek – 4

Isten. és az Anyaszent egyház törvényinek. hogy (É 84)

esnénk, hogy ha nem engedelmeskedünk törvényinek. és nem követtyük tselekedetit. mivel (KJÉ 775)

akará öket tartani. a szeretet törvényinek ideje nem jöt volt még (C/A 97)

meg kellene tartani a Mojses törvényinek Cérémoniáit.; esze elegyitvén illyen formában (SUT 682)

törvényinkel – 1

kérdés amely ellenkeznék a mi törvényinkel, vagy az igaságal., kötelesnek tartanám (SUT 670)

törvényinket – 1

vannak. bé zárva. hogy kövessék törvényinket. én tegedet szeretlek, és noha (MN 99)

törvényire – 2

szükséges hogy a felebarati szeretetnek törvényire valo nézve. még az ollyan (É 89)

világosit minket, ö oktat szent törvényire. ö az élet, kegyelme által (KG 524)

törvényiröl – 2

tanulni. és elmélkedni az Isten törvényiröl. gondolkodgyál az Istennek hagyásirol. és (IK/A 116)

10 Art Az Izraélitáknak törvényiröl. a szövettségnek vériröl. 91 (C/A 12)

törvényit – 68

nem veszik. nemis az ország törvényit, hanem az évangyeliumot teszik ót (TL 46)

török vallást. és a mahomet törvényit, de ugyan azon (TL 262)

akarnak lenni, meg tanullyák mindenben törvényit, és parantsolatit, hogy meg tudhasák (É 100)

ollyan keresztyéneket, kik az Isten törvényit meg szegik, és tsak külsö (É 116)

nem hágták volna az Isten törvényit, ollyan bátran mennek az Istenhez (É 166)

Isten azt aki az ö törvényit által hágja (É 206)

által hágatattya véle az Isten törvényit, amennyiszor gondollya hogy azt észre (É 251)

és ugyan abban is olttya törvényit, és szeretetit, akaratot ád beléje (É 276)

az ö népével. ki adván törvényit néki, a sinai hegyen (É 355)

üsmérje, és kövesse, az Isten törvényit, és akaratit, az értelem, és (É 362)

akaratot., atölti bé. az Isten törvényit. ugy amint kel. és az (É 613)

szorgalmatoságal vitték végben a Mojses törvényit, meg elégedvén, akülsö képen valo (É 646)

betü szerént kövesük az Isten törvényit, azt, lélek szerént kel követni (É 646)

minden ditsöségit hogy az ur törvényit kövesse, a mellöl soha el (É 657)

olvasná el néki az Isten törvényit (É 748)

a szivekben, és az Istennek törvényit olttya azokban, tsak egyedül az (É 767)

és ugy tellyesititek bé akristus törvényit, mert ha valaki magat valaminek (É 775)

aki amás terhét viseli, akristus törvényit bé tellyesiti (É 777)

dolgokban hágják által az Isten törvényit, vannak olyanok. akik magokban nagy (É 788)

ugy hartzolnak. ha az Isten törvényit bé töltik szeretettel (É 896)

azon által hogy az Istennek törvényit kövessük., vigyük végben mind azt (MN 225)

meg nem vetette az Isten törvényit, mert az ö iteleti szemei (KG 464)

A ki a mojses törvényit meg szegte. halálra itéltetet. minden (KG 480)

szeretet tolti bé az Isten törvényit, ugyan az is tészi kedvesé (KG 522)

valoságal. és az ö szent törvényit, a felebaráti szeretet, szent péter (KG 531)

az ö népit, hogy annak törvényit kiadgyák. hogy a meg igért (KG 543)

akik esze keverték volt. amojses törvényit, sok bálványozo babonaságokal. a kristus (KJÉ 626)

meg szegte volna az Isten törvényit, ugyan azon vétket tulajdonitták neki (KJÉ 641)

a világra hogy a mojses törvényit el ronttsa, hanem hogy azt (KJÉ 644)

azal meg szegni a mojses törvényit. némely jérusálemböl valok, tudván hogy (KJÉ 681)

el olvastatta nékik az Isten törvényit., a melyet ök nem hallották (IK/A 81)

és elne hadd az anyád törvényit. meg másut azt mondgya, hogy (IK/A 222)

meg nem öriztétek az igazság törvényit. se az Isten akarattya szerént (IK/A 328)

ki ne vetnék az Isten törvényit (IK/A 354)

hogy magadra vigyáz, az Isten törvényit soha a szivedböl ki ne (IK/A 355)

maga az igazság. azért adta törvényit hogy a szerént éllyünk, a (IK/A 374)

el olvasá nékik az Isten törvényit. az melyröl semmit nem hallottak (IK/B 440)

ki ne vesed az Isten törvényit az szivedböl. azért is adom (IK/B 676)

maga az igazság, azért adta törvényit, hogy az szerént járjunk. azért (IK/B 692)

itéletit tekincsed, hanem az Isten törvényit, az kristus jésus, és az (IK/B 692)

teremté öket, és szivekben oltá törvényit, ugy anyira hogy jól tudták (C/A 25)

hivségesen meg tartani a Mojses törvényit, és hinni mind azt amit (C/A 66)

vehese a harmadikán az Isten törvényit, határt vete a hegy körül (C/A 97)

Miért ada Isten az ö törvényit oly rettentö modon (C/A 97)

szálla reájok, hogy az Isten törvényit ne aköre, hanem szivekben irja (C/A 100)

melyekre az Isten irta vala törvényit., és meg tsináltatá mind azokot (C/A 105)

nézve nagyob köteleségel tarttsák meg törvényit. Ezek a keresztyéneket is illetik (C/A 372)

egy ház, és az ország törvényit véle meg tartasák, a népnek (C/A 400)

szegjék az Anyaszent egy ház törvényit. és a szent Canonokot (C/A 624)

hivségesen meg tartani a mojses törvényit, és hinni mind azt. amit (C/B 962)

vehesse a harmadikán, az Isten törvényit, határt vete a hegy körül (C/B 987)

miért adá az Isten. azö törvényit az izraélitaknak ollyan rettentö modon (C/B 987)

le reájok., hogy az Isten törvényit, ne a köre, hanem szivekben (C/B 989)

melyekre az Isten irta vala törvényit., és meg csináltatá mind azokot (C/B 994)

nézve nagyob köteleségel tarttsák meg törvényit. Ezek a keresztényeket is illetik (C/B 1184)

hogy szivünkben irja, az Isten törvényit (C/B 1241)

válallya a más dolgait, se törvényit (IJE 52)

szent földön lakjanak, tsak atermészetnek törvényit meg tarttsák, és vért neegyenek (ISZ 209)

annak emlékezetire, hogy a sidok törvényit, meg forditatá amaga nyelvére (ISZ 269)

azt tanitották, hogy az Isten törvényit meg kel tartani, azt ugy (KSZ 483)

nints Isten, és a Mojses törvényit el rontanák, ezek a káromlások (SUT 517)

a Romaiak. se a Mojses törvényit nem követi. pál készen lévén (SUT 670)

és a külsö jó erköltsöknek törvényit olyan (SUT 696)

hogy hagynák el. a Mojses törvényit, a gyermekeket környül ne metéllyék (SUT 704)

reájok, azért. mert a Mojses törvényit el hagyták volt. Jakabot, és (SUT 738)

el akarná rontani a Mojses törvényit (SUT 742)

környül metélést. és a sidok törvényit Hirkanus János idejében, az oltátol (SUT 825)

nem tekinték ugy a Ceremoniának törvényit mint tellyeségel el töröltetettet. A (SUT 898)

törvényivel – 3

és tiszttségek. ellenkezneké a Isten törvényivel., és ha azokot nem leheté (É 626)

természetnek. és a szabot rend törvényivel (C/A 389)

természetnek., és a szabot rendnek törvényivel (C/B 1196)

törvénynek – 87

a szájából meg halván a törvénynek magyarázattyát. nem lehetne az ellen (TL 36)

Decretumit., és végezésit a birák törvénynek tarttsák is., de császárt semire (TL 272)

büntetéstöl valo féltekben engedelmeskettek a törvénynek, valamint a szolgák., de még (É 84)

szereteti gonoszt nem tselekeszik, a törvénynek tellyes volta azért a szeretett (É 118)

inditoja minden keresztyeni erkölcsöknek, ez atörvénynek bé tellyesitése mentöl inkáb el (É 150)

nagy szorgalmatoságal viszik végben a törvénynek leg nehezeb részeit, nagy alázatoságal (É 247)

tanitásának igazságát. mint sem a törvénynek doktori, a papok. és a (É 252)

atsudatételektöl. agyümölcs melyet vár szöllöjiböl, atörvénynek meg tartása, az akarattyához valo (É 297)

kel tzélozni, mivel ez a törvénynek. lelki értelme. a melyet meg (É 325)

mint arabok, abajos. és nehéz törvénynek járma alá valának vettetve. amely (É 355)

Dávid azt mondgya, hogy a törvénynek meg tartásával. lett tudosab. a (É 370)

jelenti keménységit, és fenyegetésit a törvénynek. a melyek félelmet okozhatának., de (É 382)

ki is mind addig a törvénynek igája alat volt, ezt jelenté (É 435)

szeretet. mondgya szent pál. bétellyesitése atörvénynek, {…} aleg nagyob parantsolat mondgya akristus (É 580)

akristusra valo nézve, aki eredete atörvénynek. ahoz is szabjuk minden indulatit (É 646)

rolla, a jelentéseknek ruháját; és atörvénynek árnyékit, és hogy ate szozatod (É 685)

a szeretet, mely az új törvénynek kegyelme, abetüvel együt, bé tölteti (É 736)

aki is vége vala a törvénynek, és hogy vakságokban meg maradnának (É 736)

{…} Azt hogy, az uj törvénynek szolgálattya. sokal ditsöségeseb, mert az (É 736)

halál szolgálat volt, az új törvénynek pedig szolgálattya, életet, és igasságot (É 736)

Apostol elleniben tészi az igéretet. atörvénynek, és világosan azt mondgya, hogy (É 743)

midön Esdrás fel nyittá a törvénynek képit (É 749)

{…} Mitsoda elmével halgatá anép, atörvénynek olvasását (É 750)

vala. a midön hallá a törvénynek igéjét. ugy anyira, hogy Esdras (É 750)

valo fö papját az uj törvénynek, ajövendö beli jóknak fö papját (É 763)

a szivben, azok nem szolgai atörvénynek, a mely erölteti, fenyegeti, és (É 769)

a mennyei gyümöltsököt hoza. a törvénynek minden parantsolatit bé töltik. szeretettel (É 770)

nem kel oly babonaságal ragaszkodnunk atörvénynek betüjéhez, hanem annak lelkéhez, amely (É 787)

az egész világon. az uj törvénynek predikálásával (É 848)

szaggatá a feftát. amely, a törvénynek valamely verse. a melyel adivánban (MN 71)

hogy, az évangyélium a törvénynek terhét. mind tekélletesebbé, mind könnyebbé (KKU 439)

kezdödik az engedetlenség, és a törvénynek meg szegése, ugyan abban is (KG 479)

A szeretet a törvénynek bé töltése, lehetetlen hogy elvegyék (KG 530)

ellenkezik ami életünkel, szemünkre hánya. atörvénynek által hagását. és minket gyaláz (KJÉ 582)

hüségel akarák véghez vinni a törvénynek. meg más más két parantsolattyát (KJÉ 613)

A második parantsolattya a törvénynek., a mely az elsö szülöt (KJÉ 614)

minek utánna véghez vitték volna atörvénynek parantsolatit. azonban pedig hérodes várván (KJÉ 615)

mely magában foglallya az keresztényi törvénynek. minden tudományát, és atanittása kezdetin (KJÉ 643)

azért hogy lett volna a törvénynek arra valamely parantsolattya. hogy nem (KJÉ 668)

a melyeket vettek. az Isteni törvénynek követésire. meg tsalná. magát aki (VKT 796)

Tobiás. a törvénynek oktatásában nevelé az ö fiát (VKT 922)

napokon templomban valo menetelével, a törvénynek parantsolattya szerént., noha arra nem (IK/A 214)

ki mind a doktoroknak., mind atörvénynek ura volt. Etsudálatos példa, a (IK/A 214)

mind maga. mind gyermekei, az törvénynek által hágásával erdemetlenné tették vala (IK/B 434)

hogy mindenkor magánál hordoza. az törvénynek könyvét. minden nap olvasván azt (IK/B 652)

volt, hogy abban állyon a törvénynek két táblája, erröl is nevezék (C/A 102)

melyre igyekezenek, de annak a törvénynek nem vala anyi ereje hogy (C/A 113)

leg eröseb oltalmazoja volt a törvénynek, jelen létekel bizonyságot tesznek. akristusrol (C/A 169)

ment avaloságos sanctuariumban, hogy a törvénynek árnyeka el mulnék, és hogy (C/A 177)

{…} Mitsoda atörvénynek által hágása (C/A 309)

Azok négy félék, 1. a törvénynek könyvei. 2. a historiának könyvei (C/A 330)

arra, mivel atiz parantsolat. a törvénynek, és atermészet szerént valo okoságnak (C/A 369)

tehát alája vettetve. ennek a törvénynek (C/A 432)

azt is hogy az új törvénynek két valoságos szenttségi vannak, a (C/A 482)

keresztyének hazaságát mint az uj törvénynek ígazán valo szenttségét (C/A 650)

kel lenni hogy az uj törvénynek áldozattyában lehesen részesülni, apapok ajánlhattyák (C/A 745)

valo volt, hogy abban állyon. atörvénynek két táblája, erröl is nevezék (C/B 990)

melyre igyekezenek. de annak a törvénynek, nem vala annyi ereje hogy (C/B 1000)

leg erösebb oltalmazoja volt a törvénynek. jelen létekel bizonyságot tésznek a (C/B 1043)

{…} Micsoda a törvénynek által hágása (C/B 1133)

Azok négy félek, 1. a törvénynek könyvei, 2. a historiának könyvei (C/B 1151)

A törvénynek könyvei ezek. Mojsesnek ött könyvei (C/B 1151)

arra. mivel atiz parancsolat. a törvénynek, és a termeszet szerént valo (C/B 1181)

vala tehat alája vettetve ennek atörvénynek (C/B 1229)

azt is. hogy az uj törvénynek. hét valoságos szenttségi vannak, amelyeket (C/B 1265)

akeresztények házaságát, mint az ujj törvénynek. igazán valo szenttségét (C/B 1390)

kell lenni, hogy az uj törvénynek áldozattyában. lehesen Communicálni., A papok (C/B 1458)

és igy a szeretet, a törvénynek, bé tellyesittése (IJE 70)

szokásoktol., külömböztetést nem tévén, mindent atörvénynek tulajdonittanak, vagy azt gondollyák, hogy (ISZ 170)

tsudálni, mert a fundámentuma vala atörvénynek, a mely is azt parantsollya (ISZ 213)

Cérémoniákot, noha ura volt, mind atörvénynek, mind a szombatnak., avilági dolgok (KSZ 299)

ugy éltenek valamint más sidok. atörvénynek Cérémoniáit meg tartották, és áldozatokot (KSZ 306)

házaságok ellen valo törvényt. kegyetlen törvénynek tartak lenni, ez is okozá (KSZ 474)

engedte volt nékik tartani a törvénynek Cérémoniáit, holot szent pál. azoknak (SUT 548)

nem tartozomé magam is engedelmeskednem atörvénynek, és a fejdelemnek.; mondá petronius (SUT 581)

akirálynak, hogy a sidó vallás, atörvénynek meg tartásábol állana,, és hogy (SUT 598)

követöi akarák tanitani, hogy a törvénynek Céremoniái szükségesek az üdveségre. Pál (SUT 644)

egy házba meg tartani a törvénynek Cérémoniáit, igen kezdék arra eröltetni (SUT 647)

környül metélés nélkül, és a törvénynek Ceremoniális tselekedeti nélkül. üdvezülni nem (SUT 696)

által. mindnyájan buzgoságal tarttyák meg. atörvénynek Céremoniáit. azt mondották pedig nékik (SUT 704)

azt nem kiványuk hogy a törvénynek Ceremoniái alá vettessenek, mi tsak (SUT 705)

leveleiben. azt erösitti. hogy a törvénynek tselekedeti. hit nélkül. haszontalanok, és (SUT 741)

keresztyénségre meg tért sidok. a törvénynek meg tartása alat. imádák az (SUT 770)

hogy a Cerinthiánusok., hitték volna atörvénynek szükséges voltát. és hogy ök (SUT 771)

káromlák a törvényt, és a törvénynek Istenét. a fel támadást tagadák (SUT 773)

magokot. el vivén magokal. a törvénynek könyveit, a mely város czézariához (SUT 780)

volna. de két szinüségböl, a törvénynek valamely igasságos formát akarának adni (SUT 828)

törvénynél – 2

doktorai, hogy fellyeb valo a törvénynél, valo hogy bizonyos dolgokba, a (TL 262)

kérne tölle hathatobb orvoságot a törvénynél, a mely akristusban valo hitt (É 744)

törvénnye – 3

eleiben citáltatunk. sem nem annak törvénnye szerént mondgyák ki a sententiát (TL 46)

és más illyeneket, az Isten törvénnye szerént, mondgya felölle az sz (IK/B 415)

másképen keresi, a szükségnek nintsen törvénnye, és illyen formán. ollyan tékozlást (IJE 145)

törvénnyébenn – 1

látunk, az Isten törvénnyébenné,? az ö kegyelmébenné? az ö (KSZ 485)

törvényre – 10

keresztyenségnek. a mely erre akét törvényre vagyon épitve. szeresed az Istent (IK/A 254)

mert a térmészet szerent valo törvényre vannak fundálva (C/A 99)

akik meg téritik, és a törvényre vezetik vala öket (C/A 124)

akik pedig meg házasodtanak a törvényre igen vigyáztanak. ezek igen mértékletes (C/A 139)

mert a természet szerent valo törvényre vannak fundalva (C/B 988)

a kik meg teritik, és atörvényre vezetik vala öket (C/B 1008)

házasodtanak, azok igen vigyáztak a törvényre. ezek igen mértékletes életet éltenek (C/B 1020)

olvastam valamely könyvben, hogy agyermekeket atörvényre ugy tanitották hogy törvényt láttatak (IJE 97)

nézve. az Isteni félelemre. és törvényre kell öket inteni (IJE 117)

és a népért, ök atanitványokot. atörvényre tanityak vala. a népet oktatták (ISZ 238)

törvényröl – 5

5 A törvényröl rövideden. 21 (VKT 927)

kel meg visgálni életét. azon törvényröl. keseregni kel a vétkekért, a (C/A 695)

kell meg visgálni, életét azon törvényröl,, keseregni kell a vétkekért, amelyekel (C/B 1421)

ételel éltenek, az imádságokban, és atörvényröl valo elmélkedésekben sok idöt töltöttek (ISZ 280)

valo dolgot. abban ök a törvényröl., a profétakrol elmélkednek, és szent (SUT 638)

törvényt – 157

tevésben, azö hathatos szemekel. hathatosab törvényt tettek volna, a sidoknak volt (TL 36)

két orakor asztalhoz ülünk. és törvényt teszünk a gyukokra, harmad fél (TL 57)

a hadakozásra, ö adot parancsolatot. törvényt ö tet a nép közöt (TL 153)

általam küld néktek egy olyan törvényt, a mely könyü, és a (TL 270)

mind a papi, minda városi törvényt, és elejekbe adgya atörököknek. mind (TL 270)

el mehet és minden féle törvényt meg itélhetnek ebböl a tiszttségböl (TL 273)

mert a törökök közöt avallasbéli törvényt, a városi törvénytöl meg nem (TL 273)

templomok vannak ahol iskolák lévén. atörvényt tanittyák, vannak ispotályok, szállások, az (TL 274)

Isten küldötte el. hogy olyan törvényt hozon. a mely telyes kegyelemel (TL 277)

is mondgyák hogy Mojses adta atörvényt, de a kristus hozta el (É 69)

asidoknak hogy meg tartaná a törvényt, a mely kénszeritette a bélpoklost (É 115)

mert aki felebarattyát szereti, a törvényt bé töltötte mert ne paráználkodgyál (É 117)

aki felebaráttyát szereti, abé tölti atörvényt (É 118)

szeretet nélkül bé nem tellyesittik atörvényt, ha szinte külsö képen végben (É 151)

veti vala atenger határát, és törvényt ád vala avizeknek, hogy által (É 229)

példának okáért, a böjtröl valo törvényt, gondolván kényeségböl. hogy a meg (É 247)

büntetésre itéli az aszszonyt. vagy törvényt nem tartonak. ha büntetésre nem (É 351)

járma alá valának vettetve. amely törvényt ök, abüntetésnek félelméböl viszik vala (É 355)

benne, nem Mojses adotté néktek törvényt, és senki közületek nem tselekeszi (É 368)

és senki közületek nem tselekeszi atörvényt, miért kerestek engem meg ölni (É 368)

ahitnek járma alá vessék. nékik törvényt szabjanak, egyházi pásztorokot rendellyenek, és (É 530)

emagában foglallya egyedül az egész törvényt., és a profétákot, és ez (É 580)

a természet törvényével, a mely törvényt az Isten mindennek a szivében (É 587)

ahitnek járma alá tegyék. nékik törvényt szabjanak, szenttségeket, és egyházi szolgákot (É 606)

erköltsöknek, a mely magában foglallya atörvényt, és a profétákot, ugyan az (É 647)

érti, a hatalmat, a melyel törvényt szabhatnak, a lelkek igazgatására. és (É 681)

az is irja az uj törvényt (É 708)

{…} Érti abetün egyedül atörvényt, és az igazságokot. akegyelmen kivül (É 735)

mert a szeretet viteti vegben atörvényt, az is szereteti, és követeti (É 735)

kegyelme, abetüvel együt, bé tölteti atörvényt, és szeretteti, és életet ád (É 736)

a pap, és alevita, jelentik atörvényt, és aprofétákot, amelyek meg nem (É 739)

elö hozá azért Esdras pap, atörvényt, aférfiak, és az aszszonyok sokasága (É 748)

vala a tenger határát, és törvényt ád vala avizeknek, hogy által (É 867)

fíguráit, és jövendölésit, ugyan azon törvényt tekélletesé tette, és kegyelmet nyert (É 884)

azt akarja a társaság hogy törvényt szabjak. mondá honoria. az én (MN 12)

ennél. se hoszab. se nehezeb törvényt nem tsinálhatok. hát a leányoknak (MN 12)

arra már nekem kell tsinálni törvényt mondá nevetve hilária, hogy ha (MN 12)

mondák. hogy mínd a két törvényt meg akarnák tartani. hát ha (MN 12)

még a mulattságra is kel törvényt szabnom. mint hogy már törvény (MN 13)

egy se szaladhasson el bennek. törvényt láttatna reájok, és vallatatná meg (MN 61)

azután meg öleté öket, és atörvényt irásba a portára küldé. avezér (MN 61)

az Isteni, mind az emberi törvényt. meg másolván. szent igéretimet. azért (MN 117)

laktanak. bizonytalan vádolásra meg fogatá. törvényt láttata reájok, és meg öleté (MN 213)

iro deákot meg fogák, és törvényt látának reája, de a pátriárcha (KKU 382)

látok az én tagaimban más törvényt, mely az én elmémnek törvényével (KKU 389)

nyilatkoztatta ki nékünk, hanem még törvényt is szabot., és rendet hogy (KG 453)

aki ezt el mulattya, a törvényt meg nem tarttya, az üdveségnek (KG 488)

és el hagyák a szent törvényt melyet nékik hagyot (KG 510)

tanátsot, hanem mint meg másolhatatlan törvényt (KG 533)

hatalmokban., az csak az Isteni törvényt illeti,. mivel atörvény csinálo ura (KG 547)

hogy ha vegben viszik a törvényt melyet adot, és ha követik (KJÉ 567)

meg tarták hüségel ezt a törvényt. akristus meg akarván tartani ezt (KJÉ 612)

meg akarván tartani ezt a törvényt, azért is Évangyélium nékünk fel (KJÉ 612)

és tarttyák meg leg jobban atörvényt, ezek is valának, mind nagyob (KJÉ 618)

hogy miért szegné meg a törvényt., de ö azt felelé nékik (KJÉ 640)

meg tartották mint sem magát atörvényt. ezért is mondák. akristusnak. ate (KJÉ 668)

ök mért szegnék meg a törvényt. az emberi hagyományokért., és miért (KJÉ 668)

keresi, de mint hogy a törvényt bé nem töltenék. nem hogy (KJÉ 681)

az aszonyt, vagy hogy a törvényt el akarja rontani, ha azt (KJÉ 683)

és hogy hüségesen meg tartaná atörvényt, ísmét azt kérdé, hogy ki (KJÉ 689)

élnek azokal atálentumokal, elejekben adgya atörvényt hogy azt meg tarttsák. meg (VKT 795)

nem elég olvasni, és halgatni atörvényt, mert valamint szent pál mondgya (VKT 797)

szent pál mondgya. azok akik atörvényt halgattyák. nem lesznek azal igazak (VKT 797)

nem vadolták azal, hogy a törvényt nem tudták volna, ök annak (VKT 797)

kevesen követik ezt az Isteni törvényt, még akönyü dolgokban is? de (VKT 800)

parantsolat magában foglallya. az egész törvényt. a világos. hogy azok. akik (VKT 801)

szükséges. hogy az Isten különös törvényt tsinályon, mely nékünk a magunkhoz (VKT 841)

példa beszédben, hogy azok akik atörvényt el hagyák. könyen ditsérik az (VKT 866)

szeme elött viseli ezt a törvényt. tselekedgyed azt, másokal, a mit (VKT 883)

A nép mihent atörvényt kezdé halani, keservesen kezde sirni (IK/A 81)

Tegyük még ezekhez a kemény törvényt a melyet adot (IK/A 220)

Az ó testamentumban micsoda kemény törvényt adot vala ki az Isten (IK/B 564)

Látod fiam micsoda kemény törvényt adot vala az Isten. az (IK/B 565)

igazán. meg sem tartottátok az törvényt, sem az Istennek tanácsát nem (IK/B 654)

szolgálattyát. azért meg parancsolta, az törvényt nékik adván, hogy el ne (IK/B 675)

adá a kö tablára irot törvényt nékik, és ö tanitá öket (C/A 26)

vala magokban, tudni illik. azon törvényt, a melyet oltot vala Isten (C/A 98)

Az Isten adaé meg mást törvényt az Izraelitáknak atiz parantsolaton kivül (C/A 98)

Istennek, hogy meg tarttyák a törvényt (C/A 101)

akarván öket szabaditani, az irot törvényt adá nékik. Mojses által, ez (C/A 113)

meg tartották atudományt és a törvényt, és azon kivül az Isten (C/A 124)

ezek sokban meg valtoztatták a törvényt., akristus sok dolgokot hánya ezeknek (C/A 138)

törvényét. mivel Mojses aki a törvényt adta ki, és Illyés aki (C/A 169)

által a kö táblára irot törvényt, az Isten azt akará hogy (C/A 209)

az embereknek szivekben irja a törvényt, ötven napal azután hogy a (C/A 209)

magokot, és akoron tartoztanak a törvényt meg tartani, és a sidó (C/A 229)

a világi birák kezében adatván. törvényt látának reája és elevenen meg (C/A 275)

szereti. bé töltötte az egész törvényt. de arra kel vigyázni szent (C/A 371)

{…} Kitsodák azok a kik törvényt szabnak az Anyaszent egy házban (C/A 419)

ház igazgatására, tehát azoknak kel törvényt tsinálni. és a hiveknek engedelmeskedni (C/A 419)

Anyaszent egy házon áll olyan törvényt szabni, a mitsodást szükségesnek itéli (C/A 419)

adá az Isten ezt a törvényt (C/A 435)

által a kö táblákra irot törvényt., ugyan ezen a napon szoktak (C/A 448)

nevezték. az Isten ezt a törvényt azért adta volt nékik., hogy (C/A 594)

gyülvén. acsászár palotájában. arol törvényt tsináltanak (C/A 635)

vala magokban. tudni illik. azon törvényt, a melyet óltót volt Isten (C/B 987)

adaé az izraélitáknak, meg más törvényt is a tiz parancsolaton kivül (C/B 988)

hogy ha meg tarttyák a törvényt (C/B 989)

akarván öket szabaditani, az irot törvényt adá nékik, mojses által, ez (C/B 1000)

tartották a tudományt, és a törvényt, és azon kivül. az Isten (C/B 1008)

romolva. ezek sokakban. meg változtaták atörvényt. akristus sokdolgokot hánya ezeknek szemekre (C/B 1020)

által. a kö táblára. irott törvényt, az Isten azt akará, hogy (C/B 1066)

az embereknek szivekben irja. a törvényt. ötven napal azután. hogy a (C/B 1066)

a világi birák kezekben adatván, törvényt láttanak reájok. és elevenen meg (C/B 1107)

szereti. bé töltötte az egész törvényt (C/B 1182)

{…} kicsodák. azok kik törvényt szabnak az anyaszent egy házban (C/B 1219)

ház igazgatására, tehát nékik kel törvényt csinálni, és a hiveknek, engedelmeskedni (C/B 1219)

anyaszent egy házon áll ollyan törvényt szabni. amicsodást szükségesnek láttya lenni (C/B 1220)

adá az Isten ezt a törvényt (C/B 1232)

Mojses által. akö táblákra irot törvényt, ugyan ezen a napon szoktak (C/B 1241)

adta volt nékik ezt a törvényt, hogy mindenkor eszekben tarttsák., hogy (C/B 1349)

gyülvén,, a Császár palotájában., arrol törvényt tsinálának (C/B 1378)

a mint tettzik. a hol törvényt szabnak avétekért, hogy azt ne (IJE 83)

itt a gyermekek neveléséröl valo törvényt kel érteni. {…}l (IJE 83)

vagy az olyan biroért. aki atörvényt, tsak imigy amugy tudgya. vagy (IJE 95)

agyermekeket atörvényre ugy tanitották hogy törvényt láttatak vélek. azokra, kik közüllök (IJE 97)

magunkot viselnünk, hanem tsak azt atörvényt szabjuk magunknak, hogy inkáb legyünk (IJE 119)

ugyan ezért mondgya pláto. a törvényt mint hogy én tsinálom. tudtotokra (IJE 121)

egy tiszt viselö személynek a törvényt meg kell tartatni, és meg (IJE 125)

is nagy szabadságban lévén, más törvényt nem üsmért az attyok akarattyán (ISZ 179)

joságát, aki annyi haszonra valo törvényt ad az ö népének, mivel (ISZ 207)

tertulliánus igy magyarázza az illyen törvényt, mondván, ö az embereknek (ISZ 207)

inkáb kedves. mint sem nehéz törvényt, ugyan azonjoságábol profétákot rendele az (ISZ 208)

olvasásbol meg tanulta amaga vallását, atörvényt, és a nemzettsége historiáját, aki (ISZ 219)

hozá, a sinai hegyén a törvényt ki adá. és hogy a (ISZ 234)

apiatzra, és ótt olvasták a törvényt, az öregek között aleg tudosabb (ISZ 235)

valának, {…}, a fökk, {…}, abirák, {…}, kik atörvényt végben vitették (ISZ 256)

meg vala határozva., ugy tartoztanak atörvényt meg tartani valamint mások. nem (ISZ 259)

láttyuk, hogy valamellyik közüllök uj törvényt tsinált volna. házoknál pedig igen (ISZ 259)

és aléviták, mind oda gyülekezvén, atörvényt is meg tartották a vallásal (ISZ 263)

idegenektöl, és hogy meg tartassák atörvényt, amely tilttya az idegenekel valo (ISZ 266)

leg inkáb tarták meg ezt atörvényt, nem vévén mást, hanem ki (ISZ 266)

mely törvényt ada azután, az athénes bélieknek (ISZ 268)

épitvén, sidokal meg telepitté, ollyan törvényt, és szabadságot ada nékiek, valamint (ISZ 269)

ki tanulhaták asidó vallást. és törvényt, fö képpen az után, hogy (ISZ 270)

sidok, ezekben az utolso idökben, atörvényt, és az irásokot igen tanulták (ISZ 283)

beszéd közben. sokszor hozá elé atörvényt, és a profétákot, meg akarván (KSZ 297)

lenniek, nagy szorgalmatosságal követte a törvényt, és avallásbéli Cérémoniákot, noha ura (KSZ 299)

minek elötte ki mondgya reájok atörvényt, azon alkalmatoságal, azokot is meg (KSZ 386)

Clericusok meg tartották aromai köntöst, törvényt, és nyelvet (KSZ 423)

a papok házaságok ellen valo törvényt. kegyetlen törvénynek tartak lenni, ez (KSZ 474)

mondá, hogy a törvényt. az Isten Mojsesnek, az Angyalok (SUT 511)

és a kinek gyilkosi voltatok, atörvényt, az Angyalok által. vettétek, és (SUT 511)

Simon magus seminek tartotta a törvényt, és aprofétákot, mondván hogy azért (SUT 516)

pilatus Tíbériusnak, írásban. hogy mitsoda törvényt láttak, és mitsoda itéletet tett (SUT 519)

nevét emlegetik vala. aki is atörvényt meg tartotta, és rend szerént (SUT 683)

Azt felelik vala, hogy ha törvényt nem vettek az Istentöl. azt (SUT 696)

fejeségeket. és meg keményedéseket, ök atörvényt vették. volt, de azt nem (SUT 697)

eretnekséginek tarttyák. lenni. Hiszem a törvényt, és a profétákot., És reménlem (SUT 711)

és még másokot is. hogy törvényt látnának reájok, azért. mert a (SUT 738)

félö embereknek. és azoknak. kik atörvényt és avallást szerették. Ezt Josef (SUT 738)

Apostolok keményen meg tarták a törvényt, szent Justinus martyr., a második (SUT 770)

álla tehát tellyeségel., hogy a törvényt meg tarttsák, hanem abban. hogy (SUT 770)

felöl azt mondgya hogy a törvényt meg nem tarttyák, és amit (SUT 771)

ronttsa az igazságot., káromlák a törvényt, és a törvénynek Istenét. a (SUT 773)

közüllök. meg vetik vala. a törvényt, és a profétákot, és azoknak (SUT 775)

szokták volt tartani. és ahol törvényt tettek, az égés a Héléna (SUT 884)

törvénytöl – 8

közöt avallasbéli törvényt, a városi törvénytöl meg nem választtyák (TL 273)

nem menthet tégedet attol a törvénytöl. a mely arra kénszeritté azokot (MN 99)

a szükség, fel szabadithat a törvénytöl. másodszor. az ö papjoknak példájokbol (KJÉ 641)

ki vonnyad magadot, a mely törvénytöl soha senkit meg nem mentet (IK/A 164)

az Isteni, mind az emberi törvénytöl. ha azt mondgyák hogy bátorságod (IK/B 666)

véteknek. különös büntetése. volt rendeltetve. atörvénytöl,. de a személyben volt valagatás (KSZ 349)

sidokal., nem ís vigyáza atörvénytöl meg tiltatot husokra. ebben, ahoz (SUT 649)

a valoságos igasság, nem a törvénytöl vagyon., hanem a kristus Jésus (SUT 742)

törvényünk – 2

a sidok felelék, nékünk olyan törvényünk vagyon, a mely szerént meg (KJÉ 756)

halnunk, halyunk meg betsületesen a törvényünk meg tartásáért, az illyen halál (SUT 591)

törvényünkel – 1

hogy az Istent a mi törvényünkel ellenkezö képen kel imádni, Ez (SUT 670)

törvényünknek – 1

tartozunk engedelmeskedni az Istennek, és törvényünknek, mind egyike, mind a másika (SUT 580)

Törvény
Törvények – 1

Keresztyének Üllik, mert az a’ Törvények. Itt a’ sok Per és (ML 330)

Törvénynek – 1

A Törvénynek könyvei ezek. Mojses ött könyvei (C/A 331)

Törvényt – 1

meg maradna az Isten hüségében, Törvényt ada nékik mondgya az irás (IK/A 354)