[erő] – 876
erö
erei – 2

egész világra következnek, mert azegek erei meg indulnak, és akor láttyák (É 12)

az égböl, és az egek erei meg indulnak, és akor fel (É 833)

ereit – 1

akristus kegyelmének rend szerént valo ereit, a mellyeket jelentette ez a (É 122)

ereje – 144

jó akarattyát, mert azö vizes ereje nélkül. talám az egész telet (TL 154)

hogy apestisnek nintsen egészen valo ereje, mivel sokan meg gyógyulnak belöle (TL 275)

elöre meg kivántattya azö munkájának ereje által, meg is érezteti magát (É 17)

reád, és a magoság bélinek ereje meg árnyékoz téged, és azért (É 31)

{…} Mert az Isten ereje örökös igasság, és bölcseség lévén (É 66)

ö von minket magához kegyelmének ereje által akristus mondása szerént, és (É 75)

ki magává változtattya öket, szentségének ereje által (É 75)

atengernek sokasága, és a pogányok ereje hozád jö. a tevék sokasága (É 92)

amidön semit nem szenved., se ereje, se gyorsasága nintsen, hogy ha (É 135)

azonnal asónak meg jöt az ereje (É 135)

erötlenségimben, hogy bennem lakjék akristus ereje (É 145)

azö gyengesége. és ha valami ereje vagyon azt a Istentöl vészi (É 198)

errol világos példa, annyira valo ereje volt néki, hogy a Jézabel (É 199)

Hogy meg lássuk abbol. mitsoda ereje vagyon az imádságnak, a mely (É 218)

hogy a jordán vizének nagyob ereje volna agyogyitásra, mint sem amás (É 317)

viz a melynek magában semi ereje nintsen, olyan vizé lészen. hogy (É 317)

felöl, hogy elegendö világosága, és ereje vagyon., ajó tselekedetre, és arosznak (É 379)

bottya. amelynek nem vala anyi ereje hogy fel támaszthassa a gyermeket (É 382)

a melynek nem vala anyi ereje, hogy az embereknek életet adhatot (É 382)

mivel ahatalmaskodásnak, és az uralkodásnak ereje olyan nagy, hogy akin egyszer (É 430)

Anyaszent egyházat, birni fogja, halálának ereje, és érdeme által. az egyik (É 435)

meg is visgálta, hogy mitsoda ereje, és haszna vagyon a böltseségnek (É 486)

{…} Mitsoda ereje. és haszna vagyon, a böltseségnek (É 486)

te reád és amagasság bélinek ereje meg árnyékoz téged, és azért (É 492)

ember, a földön, akinek anyi ereje légyen, hogy meg botsáthassa büneit (É 515)

emberi természettel valo meg egyesülésnek ereje által, de az ö böltseségének (É 529)

és kegyelmit; ugyan ennek ahatalomnak ereje által, ö kut feje minden (É 530)

abermálásnak az a haszna, és ereje, hogy minket meg erösittsen, és (É 588)

Ezek meg mutattyák, hogy mitsoda ereje, és hathatosága vagyon az Isten (É 594)

és jerusalemböl, és az ur erejevala azok meg gyogyitására, és imé (É 596)

oh’ Istenünk, aki benned reméllöknek. ereje vagy, tekinttsed kegyelmesen imádságinkot, és (É 608)

bé vegyék. az Isten lelkének ereje által., és a sok tsudák (É 628)

de nem vala még anyi ereje, hogy magát egészen ki nyilatkoztassa (É 664)

reád. és a magoság bélinek ereje meg árnyékoz téged (É 670)

a pokolnak minden hatalma. tsalárdsága, ereje, soha az Anyaszent egyházat fel (É 680)

mivel annak az itéletnek anyi ereje vagyon, mint ha az égböl (É 682)

mind élete, mind egéssége, mind ereje. a samaritanus visza térése jelenti (É 741)

a kristus minden hato kegyelmének ereje által szünnek meg (É 781)

és Jerusalemböl, és az ur ereje vala azok meg gyogyitására, és (É 798)

az ö bizonyság tételeknek nagyob ereje légyen (É 864)

ahalál ösztöne pedig abün, abünnek ereje pedig atörvény, az Istennek pedig (É 895)

magára forditaná: és néki anyi ereje nincsen hogy annak ellene álhasson (MN 72)

erre. hogy nem volna elegendö ereje, a melyel. ellene álhasson anyi (MN 75)

vagy is inkáb. arra anyi ereje nem volt. és abban az (MN 178)

is hogy kinek. kinek mitsodás ereje vagyon. ha szinte nyomoruságot nem (KKU 275)

az ö uroknak Isteneknek hatalmas ereje általé, miért támaszkodol magadhoz nem (KKU 287)

az az, nékünk, az Isten ereje, l {…} mire valo az a (KKU 290)

akeresztet választottam. azért hogy annak ereje által, el töröllyem az ördögnek (KKU 291)

ahaját. amelyben vala néki minden ereje. a filisteusok meg fogák. a (KKU 297)

az élet, de ate kegyelmednek ereje által. érdemet okoz, és anyi (KKU 336)

érzették hasznát, anyomoruságnak is hasonlo ereje vagyon. mert valamint hogy a (KKU 403)

hogy a külsö keresztnek nagy ereje vagyon. el üzni a belsö (KKU 404)

néki, leányom, akeresztnek. és anyomoruságnak ereje törli el avétket. a tisztittya (KKU 404)

által, mint hogy annak tsudálatos ereje vagyon, alélek sebeit meg gyogyitani (KKU 405)

hogy meg lássad, mitsoda nagy ereje vagyon. ennek az üdveség eszközének (KKU 413)

kel tudnod. hogy akeresztnek, olyan ereje vagyon, hogy mentöl inkáb terhel (KKU 443)

tsak setéttség, és az ö ereje tsak hittség, és kevélység (KG 500)

Istenhez folyamodik, a ki minden ereje, a mi gyengeséginkben mutattya meg (KG 500)

ö légyen az Istennek mindenhato ereje, mind azon által fél, és (KG 502)

Tanullyuk meg, mitsoda ereje és haszna vagyon. a szenttségeknek (KG 505)

meg mutatá nékik, hogy mitsoda ereje vagyon az hitnek, és az (KJÉ 722)

a több mártyromok a hiteknek ereje által szenvedtek martyromságot, de azok (VKT 789)

ö nagy bátorsága, vagy is ereje. gyözedelmet vétetet véle akirályokon. és (VKT 827)

melyeket ellenségi hantak eleiben; az ereje és bátorsága ki tettzik a (VKT 827)

az Istennek tiszteleti, ditsösége, és ereje, és azö lelke. rajtatok meg (VKT 837)

fosztot meg engemet. oh’ mitsoda ereje vagyon a szent olvasásnak.! hogy (IK/A 116)

hogy a példának anyi sok ereje legyen az elmén, a leg (IK/A 120)

és ha az embereken anyi ereje vagyon, az ifiakon még sokal (IK/A 120)

lészen., a példának ki mondhatatlan ereje vagyon az ifiak elméjin, a (IK/A 159)

ollyan gyermek. a kinek se ereje, se fegyvere nintsen. még is (IK/A 192)

Az ördögnek minden ereje a kisértetekben. tsak a tsalárdságban (IK/A 193)

tettzik ki az ö malaszttyának ereje, az edgyügyüeket. mert az gonoszt (IK/B 400)

szent irás elönkben adgya, micsoda ereje vagyon az rosz szokásnak., az (IK/B 418)

fosztot meg engem. oh micsoda ereje van az sz dolgokrol valo (IK/B 473)

légyen de ártalmas., és az ereje veszedelmes, mert vétket bocsát az (IK/B 511)

Az második ereje ennek az véteknek. az hogy (IK/B 519)

Harmadik ereje ennek az véteknek, az elmének (IK/B 519)

5. Az ötödik ereje ennek az véteknek, az akaratnak (IK/B 520)

irtoztato fajtalan indulat, hogy semminek ereje nincsen hogy öket attol el (IK/B 521)

ollyan gyermek az kinek se ereje, se fegyvere nincsen. még is (IK/B 540)

Minden ereje az ördögnek, az kisértetben. az (IK/B 541)

az baráttságrol., mert ennek nagy ereje van. hogy az iffiat jora (IK/B 597)

kérdettek. lészen néktek az pharao ereje szegyenetekre, és az egyiptus árnyékában (IK/B 618)

aföldnek teremtése, az Isten hatalmának ereje, az Atyának tulajdonittyák pedig mind (C/A 44)

lásuk, hogy tsak akristus keresztyének ereje által és az álhatatoság által (C/A 97)

a törvénynek nem vala anyi ereje hogy (C/A 113)

és a magoságban lakozo Istennek ereje árnyékoz meg tégedet, annak okáért (C/A 153)

a kiket ha a vallásnak ereje nem segitené. meg akarnának halni (C/A 189)

tehát, hanem tsak az igazságnak ereje. hirdetteté vélek olyan dolgot, a (C/A 189)

hogy a kristus az Istennek ereje és bölcsesége (C/A 196)

Istennek Igéje., mindenkori bölcsesége és ereje az Istennek, hanem ugyan még (C/A 197)

{…} A szent Lélek ereje által, aki hathatosá tette prédikálásokot (C/A 216)

akülömbségnek a, hogy az embernek ereje igen meg gyengült a vétek (C/A 491)

A Jesus kristus mindenhato szavainak ereje által. mellyeket a pap mond (C/A 537)

kristus Jesus, a maga vérinek ereje által. tészi érdemesé az imádságokot (C/A 672)

azt minden tudgya hogy mitsoda ereje vagyon a szokásnak, és hogy (C/A 725)

de abün botsánattyának egészen valo ereje, és haszna, függöben volt mind (C/A 741)

Istennek haragját., az kristus vérének ereje által, az uj törvényben akristus (C/A 761)

hogy tsak a kristus kereszttyének ereje által áldatnak meg, és lésznek (C/A 820)

tudgya, hogy a kristus szavainak ereje által. ez aváltozás minden bizonyal (C/A 829)

tsak a kereszten lévö áldozatnak ereje által. tiszteltetik az Isten (C/A 841)

érdeme, és az ö keresztinek ereje által áldatnak meg az Istentöl (C/A 867)

embereken munkálodot a kristus keresztinek ereje, hanem még az érzékenység nélkül (C/A 867)

akristus érdeme, és azö keresztinek ereje által szabadulhatnak meg ateremtet állatok (C/A 867)

meg tisztittassanak a szent Léleknek ereje által, erröl még bövebben fogunk (C/A 868)

ugy hogy a szent léleknek ereje által. meg nyerhesék azt, a (C/A 868)

meg tisztittassék a szent Léleknek ereje által, mind ezek az Isten (C/A 875)

Isten lelkével, hogy azö szavoknak ereje, hasonlo hasznot mivellyen lelki képen (C/A 875)

valo élet Igeinek olyan nagy ereje ne volnának hogy meg nyeresék (C/A 903)

földnek teremtetése, az Isten hatalmának ereje. az Atyának tulajdonittyák pedig mind (C/B 946)

hogy tsak a kristus kereszttyének ereje által, és az álhatatoság által (C/B 986)

a törvénynek, nem vala annyi ereje hogy meg gyogyithassa az emberi (C/B 1000)

es a magosságban lakozo Istennek ereje árnyékoz meg tégedet. annak okáért (C/B 1032)

A szenttségeknek ereje által osztogattatik a halálnak gyümölcse (C/B 1050)

hogy a kristus. az Istennek ereje. és bölcsesége (C/B 1056)

igéje, minden kori bölcsesége. és ereje az Istennek, hanem ugyan még (C/B 1056)

külömbségnek a, hogy az embernek ereje igen meg gyengült a vétek (C/B 1273)

A Jesus kristus mindenhato szavainak ereje által. mellyeket a pap mond (C/B 1306)

azt minden tudgya, hogy mitsoda ereje vagyon a szokásnak, és hogy (C/B 1442)

valo ereje es haszna. függöben volt mind (C/B 1455)

Istennek haragját, a kristus vérének ereje által, az ujj törvényben, akristus (C/B 1468)

hogy tsak a kristus keresztyének ereje által. áldatnak meg, és lesznek (C/B 1514)

tudgya. hogy a kristus. szavainak ereje által ez a változás minden (C/B 1521)

tsak a kereszten lévö áldozatnak ereje által. tiszteltetik az Isten (C/B 1530)

ház. abban nem kételkedik. hogy ereje nem volna. az ollyan meg (C/B 1549)

érdeme, és az ö kereszttyének. ereje által áldatnak meg az Istentöl (C/B 1550)

az embereken. munkálodot akristus. kereszttyének ereje, hanem még az érzékenység nélkül (C/B 1550)

érdeme, és az ö keresztének ereje által. szabadulhatnak meg ateremtet állatok (C/B 1550)

meg tisztittassanak a szent Léleknek ereje által, erröl még bövebben fogunk (C/B 1551)

ugy hogy a szent Léleknek ereje által, meg nyerhessük azt., a (C/B 1551)

meg tisztittassék. a szent léleknek ereje által, mind ezek, az Isten (C/B 1556)

lelkével, hogy az ö szavoknak ereje, hasonlo. hasznot mivellyen lelki képen (C/B 1556)

nem lészen, ahoz valo elegendö ereje, az illyen nem érdemlié meg (IJE 117)

volt sophista, hanem az Istennek ereje, és igéje, némelykor inkáb tselekedettel (KSZ 296)

nem ettek, ki ki amaga ereje szerént, spanyol országban meg tartották (KSZ 325)

vad embereknek hivunk, hogy mitsoda ereje vagyon abé vett szokásnak, alig (KSZ 458)

tsudálatosan ki tettzet az évangyéliumnak ereje. ezekben anyomorult idökben, anyi nagy (KSZ 469)

ád vala nékik. atsuda tételeknek ereje igen nagy vala az Apostolokban (SUT 506)

magoknak, és az ö tsudatételeknek ereje, meg némitták azokot a tsalárdokot (SUT 546)

Agrippának mihent az ereje meg jöve. egy hoszu levelet (SUT 584)

Bárásnak nevezik. és a melynek ereje vagyon az ördögöt ki üzni (SUT 677)

sokáig verekedének a Romai had ereje ellen. végtire visza térének. ditsekedvén (SUT 859)

elökhöz. senkinek nem vala anyi ereje hogy el temethese aholtakot, Az (SUT 861)

tettzék akoron az Isten hatalmának ereje, mivel ezek akegyetlenek. meg bódulván (SUT 887)

erejében – 27

areménségben, és a szent Lélek erejében (É 15)

az igaság igéjében. az Isten erejében, az igazság fegyvere által. jóbb (É 178)

az igaság igéjében, az Isten erejében, az Isten fegyverébe. hogy vitezkedgyenek (É 180)

karjává, vetvén minden bizodalmát amaga erejében. elméjében., és az emberek segittségében (É 286)

gyükereit, mindenkor nedveségben vagyon, és erejében marad, ugy az ollyan aki (É 287)

hogy egy ollyannak, aki maga erejében sokat bizik. hasznos némelykor hogy (É 474)

vagyon. segittségire, ne bizunk amagunk erejében, se azt ne gondollyuk, hogy (É 565)

nem bizván alázatoságbol a maga erejében. és várni akarta azt az (É 664)

meg ne esenek, aki amaga erejében bizik, ha az Anyaszent egyház (É 718)

épiteni, ha tsak a magok erejében vetették volna bizodalmokot, ha az (É 734)

kitsoda,? az, aki a maga erejében nem bizván, az Istenben veti (KKU 324)

történik, hogy a ki maga erejében bizik, a nagy kisértetekben forog (KKU 353)

magadban ne bizál, se magad erejében. hanem tsak egyedül az Isten (KKU 414)

bennem vetetted reménségedet., nem amagad erejében (KKU 445)

a midön tsak a magunk erejében bizván. nem kérjük akegyelemnek segittségit (KG 468)

környül véve, se elméjeben, se erejében nem kel néki bizni, mert (KG 500)

valoságal erös, aki nem amaga erejében bizik, hanem abban, a melyet (KG 502)

az után az embernek amaga erejében bizni,? szükséges a veszedelemben lévö (KG 502)

nélkiil, mentól kevesebet bizol amagad erejében., annál inkáb meg gyözöd azokot (IK/A 192)

ellenségivel., az olyan. aki amaga erejében bizik. még az ütközet elött (IK/A 193)

még az ö lelke egész erejében vala, az olyan embernek aki (C/A 491)

az olyannak aki maga erejében vagyon., az ártatlan embernek nem (C/A 492)

még az ö lelke egész erejében vala; az ollyan embernek aki (C/B 1273)

az ollyannak, a ki maga erejében vagyon., Az ártatlan embernek, nem (C/B 1273)

Nap nyugoton ahit maga erejében meg volt, nem is gondolkodtanak (KSZ 465)

az anyaszent egy ház iffiuságában, erejében volt, nemesi nagy jó erkölcsökel (KSZ 484)

üldözöi közöt, E már maga erejében valo ifiu volt. Ciliciában születet (SUT 513)

erejéböl – 5

{…} A mustár magnak erejéböl mit tanulhatunk (É 134)

meg változtatása, az ö mindenhatoságának erejéböl vagyon (É 592)

szerént. egész szivéböl, lelkéböl, és erejéböl szereti az Istent, nem unya (VKT 807)

nézve kel az embernek minden erejéböl. avétket el kerülni, ajó erkölcsöt (C/A 907)

nézve, kel az embernek minden erejéböl, avetket el kerülni, ajó erkölttsöt (C/B 1580)

erejéhez – 2

hogy az Isten kinek kinek erejéhez képest adgya akeresztet. 52 (KKU 249)

Hogy az Isten kinek kinek erejéhez képest adgya a keresztet (KKU 277)

erejek – 17

azt gondollyák, hogy lehetetlen., és erejek felet valo dolgot parantsolnak nékiek (É 71)

meg lehet de nem amagok erejek által, hanem akristus kegyelmével., a (É 161)

minden hatoságod által, és azö erejek romollyon meg, és tudgyák meg (É 421)

és meg nem engedi hogy erejek felet kisértessenek, tsak ö magok (É 718)

kel gondolni hogy az emberekel erejek felet valo keresztet hordoztasson. nem (KKU 277)

mivel az édes beszédeknek. töb erejek vagyon az elmén. mint sem (KKU 280)

éretted szenvedet, nem leszené anyi erejek hogy veled szeretessék ötet ? valamenyi (IK/A 190)

A szentségeknek erejek által osztogattatik leg bövebben a (C/A 179)

olyan keresztyének a kiknek elegendö erejek, bátorságok, és hitek volna, hogy (C/A 261)

hogy ezeknek volna magoktol valami erejek, hanem tsak egyedül az Isten (C/A 865)

{…} Azért hogy az imádságoknak erejek által az ördögnek ne légyen (C/A 890)

ollyan keresztények a kiknek elegendö erejek. bátorságok.. és hitek volna hogy (C/B 1098)

hogy ezeknek magoktol volna valami erejek, hanem tsak egyedül az Isten (C/B 1549)

{…} Azért hogy az imádságoknak erejek által. az ördögnek ne légyen (C/B 1567)

az után, alig vagyon anyi erejek. hogy a szájokban tegyék a (IJE 56)

hogy nem lévén anyira valo erejek hogy ellenek álhasanak. se elegendö (SUT 596)

lépésnire el szolgált. az ö erejek pedig olyan nagy volt. hogy (SUT 851)

eréjek – 1

egyház abban nem kételkedik hogy eréjek nem volna az olyan meg (C/A 865)

erejekbe – 1

renden lévö urak, akik még erejekbe lévén, oltalmazhatták volna hazájokot (SUT 827)

erejekben – 8

üsmértesse, öket meg aláza, amagok erejekben valo bizodalmaktol öket el vonnya (É 121)

azonba a rébellisek bizván amagok erejekben. nem akarák meg várni. hogy (MN 76)

végben vihetik, és a magok erejekben nem biznak (KKU 307)

a kevélyeket, és azokot, kik erejekben biznak, és sok gazdagságokban ditsekednek (IK/A 202)

erre még az te elsö erejekben lévö hajlandoságid is ingerelnek., ehez (IK/B 399)

anagy erejekben bizván, nem hogy ki ki (ISZ 191)

parantsolni, az iffiaknak ditsöségek az erejekben áll mondgya a bölcs, és (ISZ 250)

amelyek még akoron a magok erejekben valának (KSZ 450)

erejekböl – 4

{…} Egész szivekböl, és erejekböl kiáltának az Istenhez, és mint (É 406)

ur. meg foszttya öket lelki erejekböl. és az ellenség keziben adgya (KKU 297)

{…} A magok erejekböl okozáké a szenttségek. azokot a (C/A 500)

azon által, azon voltanak minden erejekböl, hogy leg kiseb botrankoztatást ne (KSZ 352)

erejekel – 3

ö házaságokban, és hogy minden erejekel. annak ellene kel állani (MN 111)

törvény bélieket, az ö tsudálatos erejekel. és hasznokal (KG 503)

segittségire jöhetne, A sidok minden erejekel azon voltak hogy el égethesék (SUT 852)

erejeket – 16

kik irigyelvén az Isten szolgainak erejeket, és böltseségeket, arosz kezdetnek tulajdonittyák (É 313)

hogy néki könyü volna minden erejeket semmivé tenni,. de vakságok miat (É 407)

erkölcs. a melyeknek nem üsmértem erejeket. fel nyitották szemeimet. hogy meg (MN 237)

az emberekre. hogy meg haladgyák erejeket? ahajos tudván, hogy menyi terhet (KKU 277)

szenvedésitöl, és halálátol veszik minden erejeket, és hasznokot (KG 503)

a fösvénység is. el vesztik erejeket. a betegségekben, anagy nyavalyák. mondgya (VKT 903)

az kisérteteken. annál inkáb fogyaztod erejeket; az Isten (IK/B 411)

ki ontatot véritöl veszik minden erejeket (C/A 183)

erdemitöl,. a melytöl veszik minden erejeket. 2. A krístushoz ragasztván a (C/A 595)

és erejeket. a kristus áldozattyátol, és keresztyétöl (C/A 748)

áldozatnak, és attol vették minden erejeket, de a Mise Aldozattya magában (C/A 761)

meg, de a szenttségek. minden erejeket a kereszten lévö Aldozattol veszik (C/A 762)

és attol is vették minden erejeket, de a Mise áldozattya. magában (C/B 1469)

botsátatnak meg, de aszenttségek minden erejeket, akereszten lévö áldozattol veszik, és (C/B 1469)

A régiek asokaságban tartották erejeket, azért is mondgya abölcs, hogy (ISZ 190)

verekedének egy másal., hanem minden erejeket a nép ellen forditták. a (SUT 830)

erejekhez – 1

viseleshez támaszkodnak, és a magok erejekhez. mint sem az Isteni segittséghez (É 177)

erején – 3

tengeri gazdagságokon. és a nemzetek erején, kik az Anyaszent egyházban fognak (É 93)

el. hogy semmi nem találtatik erején felyül valo. a mi köny (KKU 278)

tsak gyözedelmet veszen az ördög erején. az igazság. meg homályosodhatik. egy (C/A 260)

erejenek – 1

kegyelemnek, és a szent Lélek erejenek kenetét. mivel a szent Léleknek (C/B 1551)

erejének – 12

és mindeneket visel az ö erejének igéjével, meg tisztitván abünökböl. ül (É 62)

ember fiát ülni az Isten erejének jóbján, és el jöni, az (É 466)

térésünket. ne tulajdonittsuk. a magunk erejének, se annak kezdetit, se végit (É 756)

az urban. és az ö erejének hatalmaságában, öltözetek fel az Isten (É 813)

uesbinek. azonnal kezdé érezni ujjulását, erejének. és tellyeségel magához térvén, el (MN 39)

némelykor, az Isten karjának, és erejének, mert az Isten. mindeneket ö (KJÉ 610)

tselekesznek. a szent lélek láthato erejének, ugy magokot olyan káromlásal tészik (KJÉ 653)

miképen áll ellene az ördög erejének. a ki azon vagyon hogy (C/A 261)

a szent Lélek kegyelmének. és erejének le szállását. és azután keresztet (C/A 810)

kegyelemnek. és a szent Lélek erejének kenetét. mivel a szent lélek (C/A 868)

a szent lélek kegyelmének, és erejének le szállását. és azután keresztet (C/B 1506)

ötet követik vala, az Isten erejének mondgya vala magát lenni, az (SUT 514)

erejénél – 1

hogy a terhe többet nyom erejénél. meg engedném az illyen panaszt (KKU 278)

erejére – 1

Léleknek. arra a minden hato erejére, aki minket segit, és kegyelmével (É 600)

erejéröl – 8

és kérdezkedék tölle, az amurátes erejéröl, az olosz olyan nagynak mondá (MN 50)

abékeséges türés. bizonyságot nem tészen erejéröl (KKU 276)

érdeméröl. és a Kristus kegyelmének erejéröl (C/A 494)

igaságosok., és okosak, az imádsagnak erejéröl. véghetetlen példát lehet látni (C/A 675)

érdeméröl, és a kristus kegyelmének erejéröl 10 (C/A 910)

érdeméröl. és a kristus kegyelmének erejéröl (C/B 1275)

tselekedetinknek érdeméröl, és akristus kegyelmének erejéröl. 8 (C/B 1584)

valoságosab bizonyságot, az évangyélium nagy erejéröl, és a mahumet vallásának (KSZ 464)

erejét – 90

hogy sok féle és csudálatos erejét hallotta kéd amenykönek, de talám (TL 97)

az ö jelen létének hasonlo erejét. és kegyelmét fogjuk erezni szivünkben (É 38)

botsáttya mondgya az Apostol. akevélységesnek erejét. hogy higyenek ahazugságnak mert nem (É 44)

hogy magára vette gyengeséginket, közölvén erejét mi velünk, és hogy mi (É 82)

abor akegyelemnek vagy a szeretetnek erejét, a mely az Isten fiaivá (É 109)

némelyikének gyengeségét, és álhatatlanságát, másikának erejét, vették észre az elsö saeculumokban (É 135)

el oszlik. és atésztával közli erejét, ugy az ö szava is (É 135)

és az ö szent Lelkének erejét, és minden erönkel. azon legyünk (É 135)

igen vigyaznak hogy elne veszesse erejét (É 135)

mivel más képen el veszti erejét aszivben, ezért is mondgya a (É 135)

mutassa meg az ö kegyelmének erejét., és hatalmát, az embert, az (É 147)

meg az ö mindenhato karjának erejét (É 177)

{…} Ezek meg mutattyák nékünk erejét és hathatoságát az imádságoknak, amidön (É 222)

mutassa az ö mindenhato kegyelmének erejét, és azt. hogy könnyü néki (É 238)

higyük elö hittel akegyelemnek mindenhato erejét, és az Istennek véghetetlen jóságát (É 281)

folyamodgyanak, és el kerülhesek haragjának erejét, a mint is minden bizonyal (É 404)

viselni, azért hogy közölhesse velünk erejét (É 470)

az Istennek láthatatlan minden ható erejét, a ki meg gyözi az (É 483)

váltatott nép, hogy hirdesétek annak erejét a ki titeket a setéttségböl (É 533)

hatalmában helyheztetett, hanem el veszitek erejét, a felyül reátok jövö szent (É 567)

hanem még a szent léleknek erejét is el kel venni, a (É 568)

és látod külsö képen annak erejét, és munkáját, amidön látod hogy (É 666)

kerülhesük az Isten boszu állásának erejét (É 720)

szeretetnek kegyeségit, és a dorgálásnak erejét, amelyet el nem kel mulatni (É 740)

szolgálhasuk. szeretettel. szabadság. a melynek erejét. az üdveségnek ellensége igyekezik el (É 752)

meg tartoztattyák. az Isten haragjának erejét abünösökön, és függöben tarttyák iteletinek (É 766)

annak gyönyörüségeit, ameg romlot észnek erejét el veszi, hogy tsak ahit (É 809)

alélekben az ö minden hatoságának erejét. hogy ha pedig az érzéketlen (É 827)

eszerént adgya kegyelmének leg nagyob erejét akülsö, és láthato jelekben (É 827)

tudtokra. ami urunk Jesus kristusnak erejét. és jelen létét, hanem látoi (É 845)

Mint az ö hatalmának ditsöséges erejét., és ugy mint formáját. az (É 845)

valamint ök, akristus minden hatoságának erejét (É 890)

engesztelhesék, az ö bószu állásának erejét meg álithassák. és meg békéltethesék (É 900)

és hogy a portának egész erejét magára forditaná: és néki anyi (MN 72)

azon a részen, achmet minden erejét a közepére forditá az ellenségnek (MN 76)

az éhség, és a keserüség erejét el vévén, egy fának atövire (KKU 253)

a kegyelemnek gyönyörüségit, a léleknek erejét, az elmének örömét, ajó erkölcsnek (KKU 256)

méri mindenik keresztet. és annak erejét. akinek azt kell hordozni. és (KKU 278)

az ideit, atestit. és az erejét a személynek, a gyermeket, gyermekel (KKU 279)

viaskodnak., kinek, kinek. az ö erejét meg tekinti, és ugy rendeli (KKU 279)

nem vétt, hanem mindeniknek az erejét meg fontollya, ö azt által (KKU 279)

Isten én velem, noha minden erejét el vették vala a nyavalyák (KKU 321)

és ha tsak a magad erejét tekinted, egyikét sem viheted végben (KKU 324)

azt, a mi felyül haladgya erejét, hanem a reménségel táplállya magát (KKU 444)

vélek a szenttségek nagyságát. és erejét, egy Isten félö, és értelmes (KG 503)

de a sokaság szemeivel látván. erejét ezeknek a szoknak, kely fel (KJÉ 636)

hogy a sok szóban tarttsuk erejét. és erdemit imádságinknak. mint ha (KJÉ 646)

testnek gyengesége meg gyözi aléleknek erejét, hogy ha nem kéritek az (KJÉ 748)

el veszitek a szent Léleknek erejét. mely reátok fog szállani, és (KJÉ 771)

szivnek meg romlását, és akegyelemnek erejét, a mely egyedül emelheti fel (VKT 794)

az Isten fogyaszttya számát, vagy erejét. ellenségteknek. és hogy abban részetek (VKT 857)

mind a kegyelem segittségének Isteni erejét., ugy anyira. hogy ez a (VKT 859)

voltom meg ne tartoztassa jóságodnak erejét, és meg ne gátollya szent (IK/A 7)

mutassad az ifiu lelkeknek irgalmaságodnak erejét. Tempus faciendi Domine, dissipaverunt legem (IK/A 7)

Rész Hogy az ördög minden erejét arra fordittya, hogy az ifiakot (IK/A 12)

tenni a meg romlot szokásnak erejét, a melyet az ifiuságban vesznek (IK/A 55)

Rész. Hogy az ördög minden erejét arra fordittya. hogy az ifiakat (IK/A 77)

erkölcsödöt láttya ifiuságodban, és minden erejét arra fordittya, hogy tégedet, és (IK/A 77)

a mi veszedelmünket lesi, minden erejét tsak arra fordittya hogy minket (IK/A 186)

el foglallya, és a testnek erejét meg gyengitti. és gyakorta igen (IK/A 265)

lelked ellenségitöl, az ki minden erejét arra forditván, hogy tegedet az (IK/B 399)

külsö képen az ö igaságának erejét; de azt nem kel gondolni (C/A 38)

tulajdonittyák tehát az Isten szeretetének erejét, a ki is az Atya (C/A 155)

meg már nékünk hogy mitsoda erejét és hatalmát mutatá halála orájakor (C/A 176)

lenni, a kí nem érzené erejét ezeknek a meg gyözhetetlen bizonyitásoknak (C/A 190)

mint öröktöl fogva valo igéjét. erejét. és bölcseségét az Istennek (C/A 194)

végiig valo gondviselésit. mint mindenhatoságának erejét, mindenkor véle is leszen. soha (C/A 238)

természet felet valo hasznát vagy erejét várják (C/A 386)

teszik hogy a kereszttség minden erejét a kristus keresztétöl veszi. és (C/A 514)

Hogy a Mise áldozattya, minden erejét a kereszt áldozattyátol veszi, ugyan (C/A 749)

vészi a Misének áldozattya minden erejét, mivel a vétkek a kereszten (C/A 762)

azokra küldeni a szent Léleknek erejét. ugy hogy a szent léleknek (C/A 868)

hogy küldgye a szent Lélek erejét a szent olajakra, mivel midön (C/A 872)

lássuk külsö képen azö igasságának erejét, de azt nem kel gondolni (C/B 940)

tulajdonittyák tehát. az Isten szeretetének erejét. a ki is az Atya (C/B 1033)

meg már nékünk. hogy micsoda. erejét. és hatalmát mutatá halála orájakor (C/B 1047)

mint öröktöl fogva valo. igéjét., erejét, és bölcseségét az Istennek (C/B 1054)

gond viselésit., mint minden hatoságának erejét, mindenkor véle is lészen. soha (C/B 1082)

természeten kivül valo hasznát, vagy erejét várják (C/B 1194)

teszik, hogy a kereszttség. minden erejét. akristus keresztétöl veszi, és azö (C/B 1290)

Hogy a míse áldozattya. minden erejét. a kereszt áldozattyátol veszi, ugyan (C/B 1460)

akitöl vészi amisének áldozattya minden erejét. eszerént engesztelö áldozat, mivel avétkek (C/B 1469)

azokra küldeni a szent Léleknek erejét. ugy hogy a szent Léleknek (C/B 1551)

hogy küldgye a szent lélek erejét. az olajakra, mivel midön. a (C/B 1554)

hogy ha üsmérjüké jól atermészetnek erejét, szent ágoston, szava hihetö embertöl (KSZ 292)

keresztényeknek, és a meg gyözhetetlen erejét annak avallásnak, a melyet három (KSZ 447)

elegyedvén, mindenik el veszti amaga erejét, és a kettöböl, égy harmadik (KSZ 459)

és tsudálák az Isten hatalmának erejét, de meg mások tsufságal illeték (SUT 499)

meg bizonyittya az üdvezitö áldozattyának. erejét., és az ö Papságának felségét (SUT 742)

sidoknak, söt még a köveknek erejét amelyeket reájok löttenek. meg gyengitette (SUT 809)

erejétöl – 18

semmit nem vár. se amaga erejétöl, se az emberektöl, és tsak (É 76)

vár az Istentöl hanem amaga erejétöl. és érdemitöl, vagy az emberektöl (É 154)

azö mindenhatoságának külömb külömb féle erejétöl jönek, ezek igen közönségesek valának (É 724)

sokat szeretet, atsak, egyedül akegyelemnek erejétöl volt, a melyel néki nem (É 760)

semit a természettöl, se amaga erejétöl, hanem egyedül abban vesse reménségit (É 768)

volt, hanem a szent léleknek erejétöl (É 797)

ez a gyözedelem pedig ahitnek erejétöl vagyon, a mely gyözedelmesé tészen (KG 497)

minden nap imádságinkban. mivel magunk erejétöl a meg nem lehet., és (KG 518)

hini, a szent léleknek láthatatlan erejétöl fog tölle születni. és meg (KJÉ 605)

Az elsö, a rosz szokásnak erejétöl, és el hihetetlen hatalmátol. a (IK/A 55)

illyen halálok az Isten haragjának erejétöl vannak, az olyan ifiak ellen (IK/A 70)

semmit ne remély a magad erejétöl, hanem mindent az Isten kegyelmétöl (IK/A 192)

rögzöt rosz szokásnak. ki mondhatatlan erejétöl, és hatalmátol, az mely gyükeret (IK/B 418)

magunk gyarloságátol., vagy arosz szokásnak erejétöl (C/A 309)

örök életet érdemlenek akristus kegyelmének erejétöl (C/A 494)

magunk gyarloságátol. vagy arosz szokásnak erejétöl (C/B 1134)

életet érdemlenek. a kristus kegyelmének erejétöl vannak, ez igy lévén, az (C/B 1275)

élet lévén, akristus Jesus kegyelmének erejétöl függ, boldognak mondhatnám magamot. hogy (KSZ 490)

erejével – 57

elöt; meg nem indulhatok magam erejével, nem is lehet addig a (TL 244)

azt mondgya felölle, hogy asátánnak. erejével fog eljöni minden hatalomal, jelekel (É 43)

térhetünk hozája amikor akarunk, amagunk erejével, és az ö minden hato (É 194)

ivék. és annak az ételnek erejével, negyven, nap. és negyven éjjel (É 198)

midön az ö láthatatlan karjának erejével. alélek alá veti atesti indulatokot (É 216)

{…} Nem leheté szükségünkben. amagunk erejével tehettségivel, és elménkel élni, de (É 286)

akristus az ö szent Lelkének erejével (É 386)

öket. az ö kegyelmének mindenhato erejével, mert valamint az ö mesterek (É 442)

az üdveségünk ellenséginek., aki minden erejével azon lett volna hogy akadályokot (É 492)

kel lenni egy keresztyének minden erejével, akár mely állapotban találtassék (É 549)

meg segitessünk a szent Léleknek erejével, aki irgalmaságábol meg tisztitván sziveinket (É 587)

az ö minden hato lelkének erejével (É 608)

menetelt meg gátolhattyák, azon hatalomnak erejével, melyet akristus adot pásztorinak, de (É 682)

rosz hajlandoság, meg zaboláztatván kegyelmének erejével, ne légyen többé se mozgása (É 695)

valo erejével, azt is akarja, hogy szüntelen (É 698)

az embernek avétektöl fogvást, atermészetnek erejével nem lehet leg kiseb gondolattya (É 735)

magában amurates császár, hogy minden erejével boszut állyon a persiai királyon (MN 47)

hogy annak alkalmatos idejében minden erejével azon lenne, hogy a fiát (MN 68)

azt el nem érheted amagad erejével, hanem kérjed buzgoságal., hogy aki (KKU 383)

Storophila. engedelmeskedvén minden erejével kezdé akaput verni akeresztel. mondván (KKU 447)

járni az Illyés lelkével. és erejével. hogy néki utat készittsen, és (KJÉ 604)

tésztát, és jóvá tégye titkos erejével. az embernek, minden gondolatit, kivánságit (KJÉ 659)

is az Illyés lelkével. és erejével. meg elözte volt akristus elsö (KJÉ 674)

de az engedelmeségnek. és aszeretetnek erejével, meg változtatván, ezeket az indulatokot (KJÉ 748)

Rész Hogy az ördőg minden erejével azon vagyon, hogy az iffiakot (IK/B 436)

Rész. hogy az ördög minden erejével azon vagyon. hogy az iffiakot (IK/B 701)

keresztyénül nem elhetünk a magunk erejével szükségünk vagyon ezekre valo nézve (C/A 30)

tartozik, senki azt a maga erejével meg nem érdemelheti, és az (C/A 30)

oktat, int, dorgál, és minden erejével azon vagyon hogy el ragadhasa (C/A 261)

érhettyüké az örök életet magunk erejével (C/A 303)

meg érdemelyük de nem amagunk erejével mivel nem élhetünk szentül a (C/A 303)

nékünk botsánatot nyerni a magunk erejével. és erdemével. a botsanando vétekért (C/A 312)

{…} Tsak akristus vérinek erejével. és az ö kegyelmének érdeme (C/A 312)

segittsége nélkül tsak a magunk erejével jót tselekedhetünk. 2. mikor az (C/A 348)

el: a mely által menetelnek erejével akristus meg gyözte az ördögököt (C/A 445)

Kérdés. Leheté minékünk a magunk erejével. keresztyéni életet élni e földön (C/A 488)

el üze. a szent Léleknek erejével a melyet az Isten fuvallásának (C/A 514)

az ördögi kisértetekben. akristus áldásának erejével. a kinek képit viseli apüspök (C/A 612)

és tsak annak az áldozatnak erejével,. a mellyet az uj törvényben (C/A 748)

érhettyüké az örök életet. magunk erejével (C/B 1129)

meg érdemellyük., de nem amagunk. erejével. mivel nem élhetünk szentül. akristus (C/B 1129)

nékünk bocsánatot nyerni. a magunk erejével. és érdemével. a bocsánando vétekért (C/B 1136)

{…} Tsak a kristus vérinek erejével., és azö kegyelmének érdemi által (C/B 1136)

Isten segittsége nélkül. csak amagunk erejével. jót cselekedhetünk. 2. mikor az (C/B 1165)

Leheté mi nékünk a magunk erejével. keresztényi életett élni eföldön (C/B 1270)

el üze, a szent léleknek erejével., a melyet az Isten fuvallásának (C/B 1289)

az ördögi kisértetekben., akristus áldásának erejével. a kinek is képit viseli (C/B 1363)

Nem birok a kegyelmed erejével páter uram. mondá télámon, kegyelmed (IJE 154)

tsak az ö jó erkölcsének erejével szenvedte azokot a sok nyomoruságokot (KSZ 300)

tsak nem egészen. a keresztesek erejével hajtatának ki, ezen részéböl europának (KSZ 477)

anépnek, hogy nem a maga erejével gyogyitotta volna meg azt a (SUT 502)

a sántát, hanem akristus Jésusnak erejével. akit ök meg veték. pilatus (SUT 502)

hogy annak ellene ályon minden erejével, az után a követek térdre (SUT 603)

üsméretlen volt: Hogy a kristusnak erejével, tselekedte Jésus atsudákot.: Hogy Jésus (SUT 771)

tére. hogy készülhesen az egész erejével. Jérusálem ellen meni. De a (SUT 834)

ostromnak menni. ámbár Titus minden erejével arra intivala is öket, hanem (SUT 872)

Mint hogy pedig Titus minden erejével azon igyekezet hogy meg tarthasa (SUT 874)

ereji – 6

kegyelem., és ennek a titoknak ereji, nem tsak bizonyos idöket. vagy (É 785)

tsillagok le hullanak, az egek ereji meg indulnak, atengernek rettentö zugási (KJÉ 731)

a menynek és a földnek ereji, és a boldog seraphimok, egyenlö (C/A 818)

a mennyek, és a mennyeknek ereji, és a boldog seraphimok. egyenlö (C/B 1513)

valo élet igéinek ollyan nagy ereji ne volnának, hogy meg nyeresék (C/B 1578)

tartották, hogy természet felet valo ereji vannak, azokot pedig el mondattyák (SUT 678)

erejiben – 3

kisértet ellen állasz, az magad erejiben ne bizál., hanem mindent várj (IK/B 540)

nem fogsz bizni az magad erejiben. csak az Istenben vetvén reménségedet (IK/B 540)

ellenségivel. az ki az maga erejiben bizik mondgya sz. agoston meg (IK/B 540)

erejiböl – 1

kiáltásal. és rendeletlenségel, Titus minden erejiböl kialtani kezdé és a kezivel (SUT 879)

erejin – 1

nyugodgyunk az ö mindenhato karjának erejin, vessük öbenne bizodalmunkot, mert ö (É 122)

erejit – 9

fa, jelentik az ö szépségit, erejit, böségit, és a bünösökhöz valo (É 857)

bizonyos. hogy kisértetinek leg nagyob erejit azok (IK/A 186)

és boszu állásátol. a melyeknek erejit igen láttyuk tsak nem minden (IK/A 221)

rajtok el kövesse, a melynek erejit láttyuk a rosz házaságokban. akik (IK/A 346)

az iffiu lelkeken meg mutasad erejit irgalmaságodnak. leg nagyob része az (IK/B 385)

valo állapottyát, és a sidoknak erejit, egy néhány jó akarojival Tiberiádes (SUT 580)

rettentö nagyságát. és erejit, hogy mitsoda lehetetlen volna ellenek (SUT 785)

gyengittse annak arettentö kosnak az erejit. sok szalma sákot botsátata le (SUT 810)

fel tevé magában hogy az erejit forditaná ellenek. azután meg engedé (SUT 851)

erejivel – 1

az mi veszedelmünkön igyekezik, minden erejivel azon vagyon hogy abban ejtcsen (IK/B 534)

erö – 57

napig, azután egy kevesé az erö meg kezdet jöni. de ugy (TL 246)

olyan foglalatoságba gyakoroltattyák öket. amelyhez erö kivántatik, dárdát, lántsát. hajitatnak vélek (TL 264)

meg téritvén apogányokot, minden külsö erö, és hatalom nélkül (É 134)

tizen ketten lévén, alacson nemzettségböl. erö, és tudomány nélkül, még is (É 135)

az én malasztom, mert az erö, az erötlenségben végeztetik el. azért (É 145)

választa, akik alatson rendüek valának, erö, betsület, és tekéntet nélkül, ezekel (É 350)

Anyaszent egyházban küldik; és az erö a melyel ki vonták a (É 520)

ellenségit, az ö tölle vett erö által (É 538)

mi kérjük. vagy érttyük, az erö szerént, mely mi bennünk munkálodik (É 783)

és hálá adás, tisztelet, és erö, és eröség ami Istenünknek, örökkön (É 887)

és kiáltása haszontalan volt, az erö és a dühösség közt lévén (MN 83)

hogy hol vagyon az az erö. az a türés, és tekélleteség (KKU 248)

mentem által, mivel az Isteni erö segitett engemet. és azért is (KKU 269)

meg nem probál a nyomoruság. erö nélkül valo. és nem lehet (KKU 276)

lehet a, hogy az emberi erö nem lévén egy aránsu, ugy (KKU 277)

A kristus. bizonyára. az az erö nem magátol volt. hanem onnét (KKU 288)

hogy igen szükséges nekem az erö. A kristus. ugyan azért nem (KKU 308)

hogy mit tehet az emberi erö, hanyszor mondottam már azt te (KKU 341)

gondolom uram. hogy ez az erö különösön tsak a martyroknak adatot (KKU 375)

a mi töllünk lehet, az erö szerént. melyet belénk adot, és (KG 534)

tettzet annak, aki maga az erö. és böltsesége az atyának. visgállyuk (KJÉ 589)

melyeket szenvedtet velünk valamely idegen erö. mint ha mi választottuk volna (KJÉ 590)

mert én érzettem. hogy egy erö származot ki belöllem. és kezdé (KJÉ 638)

az ö köntösét, mivel olyan erö származot belölle. amely mind meg (KJÉ 643)

az apostoloknak. szükséges volt az erö, hogy végben vihessék a szolgálatot (KJÉ 770)

erösek legyünk ahitben: az illyen erö. nem áll. az ellenkezésben. se (VKT 826)

A bizonyos, hogy az erö, az okoság, és az együgyüség (VKT 827)

találkozik. szintén olyan. szükséges. az erö meg ujitására. valamint az étel (VKT 900)

ujjab eröt adnak néki,. amely erö végtire meg gyözhetetlenné tészi. ugyan (IK/A 55)

kegyelmem elegendö néked, mert az erö, az erötlenségben végeztetik el (IK/A 196)

urtol adatot néktek, és az erö a Felségestöl. ki meg kérdezi (IK/A 328)

az olyanokot el kerüllyék. seelegendö erö. hogy ellenek állyanak. a gonoszok (IK/A 358)

az dicsöség az tiszteség. az erö. és az hatalom, most és (IK/B 698)

Az okoság. a mértékleteség. az erö, az igaság (C/A 325)

ezek azok. az okoság, az erö; mértekleteség. és az igasság (C/A 364)

{…} Mitsoda a keresztyéni erö (C/A 365)

vagyon valami természet felet valo erö. mind enem ellenkeziké az elsö (C/A 382)

hogy abban valami hatalom vagy erö volna, hanem az olyan képet (C/A 382)

Igen is, de az az erö. nem egyéb hanem a kristus (C/A 500)

mint. a bölcseség. Értelem. tanáts, erö, tudomány., buzgoság. és Isteni félelem (C/A 522)

Az erö olyan ajándéka. a melyel meg (C/A 523)

a természetet; hogy ha elegendö erö és egéség leheté arra, egy (C/A 898)

az okosság. a mértékletesség., az erö, és az igasság (C/B 1147)

ezek azok, az okoság. az erö, mértékleteség. és az igasság (C/B 1177)

{…} Micsoda a keresztényi erö (C/B 1178)

vagyon valami természet felet valo erö, mind enem ellenkeziké az elsö (C/B 1191)

hogy abban valami hatalom vagy erö legyen, de az ollyan képet (C/B 1191)

mint, a bölcseség. értelem, tanács, erö., tudomány, buzgoság., és Isteni felelem (C/B 1295)

Az erö ollyan ajándéka. a melyel meg (C/B 1295)

visgálni atermészetet., hogy ha elegendö. erö, és egésség leheté arra, egy (C/B 1574)

atöb népek, avalo ahoz nagy erö kivántaték, hogy a több népeknek (ISZ 244)

nyomorusága., amidön az egyiptum béli erö el esék, és az assyriabéliek (ISZ 263)

egésséghez, és az munkához valo erö táplálására, el is kel hagyni (KSZ 326)

nem értették, nero vala, se erö, se bátorság az iffiuságban, se (KSZ 452)

mi fegyvert nem fogunk, az erö ellen. erövel nem állunk,: hanem (SUT 581)

a sidokot. hogy mitsoda nagy erö (SUT 889)

a maradékok meg láthasák, mitsoda erö kivántaték aváros meg vételihez. nap (SUT 891)

eröben – 5

észre veszem. hogy már job eröben vagyunk, nem mondottam én azt (TL 86)

ti hozátok tsak beszédben, hanem eröbenis, és a szent Lélekben, és (É 130)

jóságának hasznait., nevellye öket az eröben. és akegyelemben, és tegye öket (É 784)

el, de rothadatlanságban, ditsöségben. és eröben támad fel. {…} epedig annak az (É 825)

és atest mindenkor jó egésséges eröben vagyon. a mulattságot pedig tsak (KSZ 331)

eröböl – 2

ki szolgál, ugy mint az eröböl, melyet az Isten szolgáltat. hogy (É 574)

okáért. ollyan játékok, a melyek eröböl állanak. atudni valo hogy az (IJE 161)

eröd – 2

reménségben. és erös bizodalomban, ate eröd nevekedni fog lassanként. anyira, hogy (KKU 372)

el orczáját rollad, az te eröd és böséged szerént tegy kegyeséget (IK/B 607)

erödböl – 12

és tellyes lelkedböl, és minden erödböl, és minden (É 736)

egész lelkedböl, elmedböl, és minden erödböl, szivünkböl szeretni az Istent, a (KG 523)

telles szivedböl, tellyes lelkedböl. tellyes erödböl, és tellyes elmédböl., és felebarátodot (KJÉ 689)

lelkedböl. telyes elmédböl, és minden erödböl. az után hozája tévé, hogy (KJÉ 727)

szivedböl, tellyes lelkedböl, és minden erödböl. és faragot képeket ne tsinály (VKT 841)

tévén magadban hogy minden erödböl magadot meg jobbitod az ö (IK/A 102)

fel az Istennek, hogy minden erödböl azok ellen fogsz állani, 2 (IK/A 198)

micsoda tanácsot ád néked, minden erödböl kövesed aztot. hogy ha az (IK/B 528)

szivedböl. tellyes elmédböl. és minden erödböl, irjátok a sziveitekben ezeket a (C/A 350)

szivedböl, tellyes elmédböl, és minden erödböl (C/A 350)

szivedböl, tellyes elmédböl, és minden erödböl, irjátok a szivetekben ezeket a (C/B 1167)

szivedböl. tellyes elmédböl. és minden erödböl (C/B 1167)

erödel – 1

fényeségit. és jövel segittségünkre nagy erödel., ugy hogy a kegyelmeség amelyet (É 44)

erödet – 1

Mindenek felet hatalmadot és erödet, az vallás meg tartására kel (IK/B 653)

erödnek – 1

közöt is, kik üsmerjék ate erödnek hatalmát (KKU 404)

eröért – 2

Hálakot kel adni Istennek az eröért. és a jutalomért melyeket nékik (C/A 458)

Hálákot kel adni Istennek az eröért. és a jutalomért mellyet nékik (C/B 1248)

eröjök – 1

arra igen vigyáztanak, hogy elegendö eröjök legyen a minden kori munkára (KSZ 436)

erök – 1

hatalmaságok ellen. a 7. az erök., akikel az Isten tsudákot tétet (KG 543)

erökért – 1

gyözetetik meg könyen., az új erökért. melyeket nyer gyözedelmiért. Sámson meg (IK/A 48)

eröket – 4

Angyalokot és ahatalmaságokot. és az eröket (É 527)

profétakot, harmadszor doktorokat, az után eröket (É 860)

uraságokot, birodalmokot. aharmadikában a menyei eröket, Archangyalokot, és az Angyalokot (C/A 48)

birodalmokot. a harmadikába. a menyei eröket. Archangyalokot, es az angyalokot (C/B 948)

eröknek – 1

profétával. Mely szerelmesek ate hajlékid eröknek ura. kivánkozik, és el ájul (IK/A 133)

erökröl – 2

székekröl. uraságokrol. birodalmokrol. hatalmaságokrol., menyei erökröl, az Archangyalokrol., és az Angyalokrol (C/A 48)

székekröl, uraságokrol, birodalmokrol. hatalmaságokrol, menyei erökröl. az archangyalokrol. és az angyalokrol (C/B 948)

eröm – 8

hal. Isten hozád király az eröm fogy, és a szeretetem nem (MN 215)

uram, hogy légy az én eröm. segittségem., gondviselöm, s’ oltalmom (KKU 257)

is ígen gyenge., idövel az eröm meg nö, és akoron inkáb (KKU 316)

légyen uram. de az én eröm el fogyot, és ollyan gyenge (KKU 343)

a szenvedeshez szokhatom, addig minden eröm el ne fogyon. mivel nem (KKU 344)

valo viaskodásra. érzem hogy az eröm fogy, a pálya futásért valo (KKU 422)

én kegyelmem. mert az én eröm, erötlenség által vegeztetik el (IK/B 544)

az agarakal vadásztanak. soha anyi eröm nem volt. hogy meg ügetethessem (IJE 98)

erömel – 1

tettem volt dom sebastiennek., minden erömel azon lettem volna., és arra (MN 108)

erömet – 1

nélkül, és hivsagosan emésztettem meg erömet, azokáért az én itéletem az (É 669)

erönek – 11

kaptan pasa. a tengeren lévö erönek fö gyenerálisa,:) és a nissai (TL 169)

minden Fejdelemségeknek., és hatalmaságnak, és erönek, és uraságnak, és minden névnek (É 63)

kezdete a világoságnak, és az erönek,. és jele, az elöre adatot (É 379)

támad fel. {…} epedig annak az erönek hatalmával megyen végben, a melyel (É 825)

valamely akadalyért, ezt nevezik erönek, se semmi gyönyörüségért, ezt nevezik (C/A 366)

távozni valamely akadályért, azt nevezik erönek, se semmi gyönyörüségért., azt nevezik (C/B 1179)

hogy adá meg Apostolinak, az erönek lelkét, hogy meg vethessék a (SUT 504)

által nem tartá magát örökös erönek lenni. mint simon, hanem azal (SUT 764)

nevezték böltseségnek. a másikát felsö erönek, Azt tartották hogy azok, akiket (SUT 773)

de nem álhatának ellene az erönek, és a sokaságnak, Josef igen (SUT 808)

magokal hitetni. hogy az emberi erönek nem lehet jérusálemet meg venni (SUT 859)

erönél – 1

aki fellyeb valo a teremtö erönél, az elsöt nevezték böltseségnek. a (SUT 773)

erönk – 14

hit, a mi világoságunk és erönk. a mely azt igazgattya (É 11)

menyiben a mi rendünk, és erönk meg engedi, életünket a szüntelen (É 87)

támaszkodnak haszontalanul arra, aki ami erönk (É 443)

szerént élyünk, és hogy elegendö erönk is vagyon arra, hogy meg (É 641)

ez, nékünk más fegyverünk. se erönk nintsen, ahivek más modal nem (É 676)

kivánság fel támad, és elegendö erönk nintsen hogy az ellen ályunk (É 735)

erönk, és bátorságunk. az urnak fegyveriben (É 814)

Istenünk te vagy a mi erönk és hajlékunk, tekintsed kegyesen anyaszent (É 818)

Oh’Istenünk látod hogy semi erönk nem lévén, mi magunktol nem (É 899)

bizodalmunkot, mivel egyedül ö ami erönk, bölcseségünk, igasságunk, meg szentelönk, és (KG 501)

hogy vezesen, világoságunk, hogy világosittson, erönk, hogy segittsen. egészen nékünk adta (KJÉ 580)

Isten meg nem engedi, az erönk felet valo kisértetet, tud az (VKT 894)

is leg aláb ane légyen erönk felet valo. 2. hogy a (C/A 712)

leg aláb. a ne legyen erönk felet valo. 2. hogy a (C/B 1432)

erönkböl – 6

hanem, arra int, hogy minden erönkböl azon legyünk, hogy hová továb (É 500)

elménkböl, tellyes lelkünkböl és minden erönkböl szeretni (É 794)

erköltsök tselekedeteire fordittsuk, ötet minden erönkböl szeretni a, hogy minden külsö (É 794)

köteleséginket bé tölttsük, hogy minden erönkböl azon legyünk, hogy meg gyözhesük (KG 478)

erkölcsöknek tselekedetire, ötet szeretni minden erönkböl a, hogy az ö akarattyának (KG 523)

vigye, az Istenért teremptetvén, minden erönkböl hozája kel igyekeznünk. mivel tsak (KJÉ 585)

erönkel – 3

szent Lelkének erejét, és minden erönkel. azon legyünk. hogy ötet meg (É 135)

{…} Hogy minden erönkel azon legyünk hogy oda juthasunk (C/A 302)

{…} Hogy minden erönkel azon legyünk. hogy oda juthassunk (C/B 1127)

erönket – 5

dologhoz a mely felyül haladgya erönket. és értelmünket (É 100)

egész szivünket, lelkünket, elménket, és erönket kiványa, leheté többet kivanni, de (É 125)

minket, akitöl kel várnunk, minden erönket, és aki ollyan mindenható. hogy (É 631)

fordittsuk minden hatalmunkot, és minden erönket (KG 523)

lehet., és a mi az erönket meg haladgya, arra kérjünk segittséget (C/A 492)

erönknek – 1

ne tulajdonittsuk tehát atermészetnek, se erönknek, se munkánknak, ami tsak egyedül (É 831)

erönköt – 1

lehet; és a mi az erönköt meg haladgya. arra kérjünk segittséget (C/B 1273)

eröre – 6

és hogy szükségek vagyon az eröre., és azt az eröt. ugy (É 471)

magoknak, és szüksegek vagyon az eröre. hogy ellenek álhassanak. abékeséges türésre (É 832)

szükségünk abuzgo Isteni szeretetre. az eröre, és az álhatatos jó erkölcsre (É 836)

tisztaságot veszed, szükseged vagyon az eröre hogy meg tarthasad ez élet (IK/A 102)

tisztaságot vészed. vagyoné szükséged az eröre, hogy meg tarthassad ez életben (IK/B 460)

visellyünk az egésségre, és az eröre, a mulattság erre jó orvoság (IJE 160)

eröröl – 2

számot adni az egéségröl, atesti eröröl, a jó gondolatokrol, a maga (É 711)

17 Az okoságrol. eröröl. és együgyüségröl. 68 (VKT 927)

eröt – 153

azután. az okoság is ád eröt a türésre. nem probáltam., de (TL 139)

és még azokon kivül. uj eröt. asok levél irásra., épen tegnap (TL 140)

biznunk, kivánságokot bé nem tölti, eröt, és értelmet ád, annak a (TL 206)

reménlem. hogy aki reám adta, eröt is ád ahordozására. itéld el (TL 206)

a népnek kedvit talállya, nagy eröt vévén magán. lora ült, és (TL 287)

{…} Mikor kel eröt venni magunkon hogy fel ébredgyünk (É 10)

vinne, hogy ha szüntelen valo eröt nem vennénk magunkon, hogy abbol (É 10)

továbrá onnét felyül segittséget és eröt adni nékünk, ugy hogy azok (É 28)

de tsak azoknak, akik magokon eröt nem akarnak venni, és rosz (É 71)

forgunk, adgy lelki és testi eröt nékünk ugy hogy segittségedel. meg (É 117)

tériti, amásika pedig az érzékenységeken eröt veszen, a földi dolgokot az (É 134)

fut, mivel tsak ö ád eröt afutásra, és ö nála nélkül (É 137)

mely minket arra kötelez hogy eröt vegyünk rosz kivánságinkon az Isteni (É 169)

lelki eledelét, a mely nagy eröt ád azoknak. kik azt méltán (É 199)

ennek a szenttségnek azt az eröt, hogy meg tisztittsa, és gyógyittsa (É 213)

büneinknek bocsánattyát, lelki vigasztalást, és eröt nyerhessünk, menyünk oda. könyörögni imádni (É 248)

mely alá vetettük magunkot ujab eröt adgyon lelkünknek, ami urunk (É 299)

szivében adá. az ö néki eröt is ada. azoknak végben vitelére (É 306)

a saruk jelentik az Isteni eröt, a mely tarttya a meg (É 307)

tilttya. hogy azokban higyünk valamely eröt lenni, hogy ha a képeket (É 329)

magára, azért hogy mi nékunk, eröt, és kegyelmet érdemlene., hogy békeséges (É 340)

hogy minket táplállyon igéjével, hogy eröt adgyon arosznak el kerülésére, és (É 397)

olyan nagy, hogy akin egyszer eröt vehet, a fel áldozza joszágát (É 430)

segittségit adván néki, hogy szenvedési eröt ne vegyenek rajta, eszerént nem (É 442)

a melyre szükség vagyon hogy eröt adgyon az uton, a melyen (É 462)

nélkül., az Isten pedig nékünk eröt ád. hogy ellene álhassunk, tsak (É 469)

kérjük azt az eröt, akisértetben pedig ugy esünk, mert (É 470)

az eröre., és azt az eröt. ugy nyerik meg. ha azt (É 471)

a mely véle meg egyesül, eröt, és egésséget ád atestnek, a (É 486)

adgyon akarattyának meg üsmérésire, és eröt., annak végben vitelére, az ollyan (É 494)

mert ha tölle várjuk az eröt, és a segittséget, meg gyözük (É 538)

nem veszik a felyül valo eröt (É 568)

orát, a melyben teltzik Istennek eröt küldeni. mert a, mondgya szent (É 569)

nem pirulván az Évangyéliumért, és eröt adgyon hogy vallást tegyünk szonkal (É 589)

gyogyitot, ha az Isten anyi eröt adot. egy halando ember árnyékának (É 593)

{…} Mert, az Isteni kegyelem, eröt ád, hogy erö szakot vehessünk (É 594)

a kegyelemnek hasznát., és az eröt melyet veszünk, Istentöl, meg üsmervén (É 600)

és magánoson éllyenek, hogy ujjab eröt vévén magokban. nagyob buzgoságal térjenek (É 602)

egyházamot. és a pokol kapui eröt nem vesznek rajta, és néked (É 678)

mely meg szenteli, és az eröt, mely meg tarttya, és gyözhetetlenné (É 680)

tette az után, adván néki eröt, és állandoságot, mely szükséges volt (É 680)

ezek a szók, apokol kapui eröt nem vesznek rajta (É 680)

szent Anyának, de mind soha eröt nem vesznek rajta, mert a (É 680)

élni, és Istentöl várni, minden eröt, meg. hagyván magát vezetetni, valamint (É 740)

hogy némellyek azok közül lassanként eröt vegyenek rajtunk, és egyszers mind (É 769)

enged meg népednek. azt az eröt hogy el kerülhesse ahamiságnak lelkét (É 789)

viszi az embert, 3. mert eröt ád atestnek, alélek ellen valo (É 809)

mértékletes bátorságot, atest ellen valo eröt. avilágot el felejteti. és annak (É 809)

kel kelni avilági romlásbol, és eröt kel venni magunkon fellyeb emelkedvén (É 835)

kérünk tégedet, adgyad azt az eröt nékünk, hogy rosz kivánsaginknak tüzét (É 849)

akar szenvedni. se magán valami eröt venni, az ollyan örökösön el (É 853)

Isten szolgainak homlokjokot. a kiknek eröt, és bátorságot ád hogy élettyek (É 888)

a feleletre. mind azon által. eröt vévén magán., ate hozám valo (MN 31)

nem érezvén még magában anyi eröt. hogy eleiben mehessen. és arra (MN 37)

hanem hogy a menyektöl anyi eröt kérjen. hogy el viselhese kegyetlen (MN 85)

ezekre a hathato szokra. de eröt vévén magán. mondá néki. kely (MN 90)

el az éttzakát, aszerelem ujjab eröt vett szivében. a természet., a (MN 93)

dona Elvir. aki magán nagy eröt vett volt. az, aszivét anyira (MN 121)

is azt meg tselekszem, hogy eröt veszek magamon éretted; egy kis (MN 132)

mint ha már a nyavalya eröt vett volna rajta., az ágyra (MN 149)

sokáig nem felelhete néki, végtire eröt vévén magán hogy meg gyözhesse (MN 164)

Ez a fejdelem eröt vévén szomoruságán. az ágya mellé (MN 209)

és ki ád nékem anyi eröt. hogy meg ne tántorittson a (KKU 264)

kezde sirni. mind azon által eröt vévén magán. ezeket mondá a (KKU 267)

nehány féle nyomoruságokal. hogy ujjab eröt, és bátorságot adgyon nékiek, valamint (KKU 276)

ki nem tudná. hogy mitsoda eröt ád az Isten annak a (KKU 278)

emberek honnét vették azt az eröt és bátorságot., de én fel (KKU 287)

akristusnak, meg kezdék bátorodni, és eröt vévén magán, fel kiálta, kész (KKU 347)

tehát, akinek is segittséget, és eröt adok, azért hogy a kereszt (KKU 432)

a többit is. a melyeknek eröt adtam arra (KKU 440)

feje. te adtal uram nékem eröt, te vezettél tiszta uton engemet (KKU 445)

kereset hogy el veszesse, végtire eröt vén a herodes elméjin. és (KJÉ 626)

évangyélium mondgya. meg üsmérvén az eröt mely ö belölle származot. viszá (KJÉ 638)

le szállása, aki egyedül ada eröt az apostoloknak: mind ezek olyan (VKT 789)

egyeztetni az értelmet és az eröt, az együgyüségel (VKT 826)

pedig lenni, el veszti az eröt, és az értelmet; akristus arra (VKT 826)

egyeztetik meg avaloságos keresztyének, az eröt és az értelmet., az együgyüségel (VKT 827)

Ez a nagy igéret eröt ád avaloságos keresztyénnek, hogy soha (VKT 835)

a munkáért valo el vesztet eröt. a kényes emberek fö gyönyörüségeknek (VKT 898)

tartván attol. hogy a vétek eröt ne venne rajta, lelki suhajtásal (VKT 901)

magát husal. noha az ád eröt. és a táplállya atestet. egésséges (VKT 907)

erösebbek, és leg nehezeb azokon eröt venni. mert az indulatok, eszközi (IK/A 55)

szaporittyák. és minden nap ujjab eröt adnak néki,. amely erö végtire (IK/A 55)

személyekel társalkodgyál. mivel semmi anyira eröt nem veszen az elmén, mint (IK/A 119)

sereg, hogy az Istenen Szent eröt vegyenek., amely eröszak, ö elötte (IK/A 135)

egy halálos vétektöl, a midön eröt veszen rajta. eza fajtalan indulat (IK/A 169)

kezdetekor, és igen nehéz azon eröt venni, a midön már egyszer (IK/A 178)

hogy ilyen gondolatban lévén, semi eröt magokon nevegyenek. és minden tartalék (IK/A 194)

hajlandoságokot. külömbözö elmét, és testi eröt, külömbözö képen osztogattya is nékik (IK/A 280)

nem sanyargatta rosz kivánságit. és eröt nem vett rosz hajlandoságin, az (IK/A 309)

belsö képen magadot hogy uj eröt vehess az Isten szolgálattyára, olvasad (IK/A 381)

mert az ö gyözedelmi ujab eröt adnak néki. david iffiu korában (IK/B 412)

szaporittyák. és minden nap uj eröt is adnak néki, ugy annyira (IK/B 418)

jó erkölcsüekel társalkodgyál. semmi ugy eröt nem vészen az elmén, mint (IK/B 474)

nincsen az ördögnek job modgya eröt venni az lelken. niint mikor (IK/B 491)

az üdveségre, holot némelykor oly eröt veszen rajtok azszégyen. hogy nem (IK/B 506)

fiam ha ezen veszedelmes szégyen eröt vett elméden, azt ugy tarttsad (IK/B 506)

öket ostromlani, elméjekben lopja magát, eröt veszen kivánságokon. el foglallya gondolatokot (IK/B 516)

nevekedvén az idövel. ugy anyira eröt vészen, hogy nehéz azt el (IK/B 517)

az tisztátalan szeretet igen könnyen eröt veszen az iffiu elmén, az (IK/B 529)

az, hogy, midön egyszer történetböl eröt veszen (IK/B 544)

most is roszamot kivánnya. erre eröt nem vehetek magamon (IK/B 590)

életet ád, a Bérmálás, lelki eröt ád, Az Eucharistia. táplál, és (C/A 31)

az ördögöt, a kereszt fán, eröt is veszen rajta mi bennünk (C/A 63)

utra indulniok, és enniek. hogy eröt vegyenek magoknak, és mint hogy (C/A 90)

nékünk a kegyelmet és az eröt, hogy mi is meg gyözhesük (C/A 164)

meg magát Judéában, és olyan eröt adhatot volna tsuda tételeinek, hogy (C/A 169)

tanitása, hatalma, tsuda tételei anyi eröt adhattanak volna nekik, kemények, és (C/A 189)

addig még a menyböl valo eröt nem vennék magokban (C/A 192)

szivekben, valamint az Apostolokéban, buzgoságot, eröt, és jó erkölcsöt ólt beléjek (C/A 210)

fel állitani. de mindenüt vett eröt, az emberi hatalmon. ugyan ez (C/A 217)

a jó erkölcsök. melyek az eröt követik (C/A 367)

tartunk lenni. semi Istenséget. se eröt. 2. nem nékik imádkozunk hanem (C/A 382)

ugy mint az egéséget, atesti. eröt, ajó elmét, és értelmet, és (C/A 489)

mely minket a jora indit. eröt is ád. annak meg tselekedetire (C/A 490)

által. a melyel a kegyelem eröt vétet velünk rosz hajlandoságinkon., egy (C/A 518)

ennek a szenttségnek anyira valo eröt kel nékünk adni, hogy a (C/A 526)

a rosz kivánságoknak buzgoságát. és eröt ád nékünk hogy elö mehesünk (C/A 540)

{…} olyankor nagy eröt kel magunkon venni. nagy vigyázásban (C/A 562)

tegye azokot akezeket, és azoknak eröt adgyon azáldásra, és meg szentelésre (C/A 640)

erkölcsöknek tselekedetiben eléb megyünk. 3. Eröt veszünk arra, hogy a kisértetek (C/A 675)

nékünk ártalmas volna, hanem adgyon eröt. rosz kivánságunk meg gyözésére. 4 (C/A 712)

boldogság veszedelmünkre lehetne. 5 hogy eröt adgyon a világ meg gyözésére (C/A 712)

természet felet valo hasznot vagy eröt adhatnak, az Isteni hatalom nélkül (C/A 865)

a többinek, tsak anyiban tulajdonit eröt, amenyiben az Istennek tettzik azoknak (C/A 866)

utánna meg gyözte volna apokolbéli eröt (C/A 886)

a képben valamely el rejtet eröt tartana lenni., vagy valamely babonaságal (C/A 902)

keresztfán. eröt is veszen rajta mi bennünk (C/B 960)

utra indulniok, és enniek. hogy eröt vegyenek magoknak. és mint hogy (C/B 981)

szivekben. valamint az apostolokban. buzgoságot., eröt, és jó erkölcsöt ólt beléjek (C/B 1067)

tartunk lenni semmi Istenséget; se eröt, 2. nem nékik imádkozunk hanem (C/B 1191)

ugy mint, az egésséget, atesti eröt. a jó elmét. és értelmet (C/B 1270)

azokot, a kezeket. és azoknak eröt adgyon. a meg áldására. és (C/B 1383)

nékünk ártalmas volna. hanem adgyon eröt, rosz kivánságunk, meg gyözésére. 4 (C/B 1432)

5. hogy eröt adgyon a világ meg gyözésére (C/B 1433)

természet felet valo hasznot vagy eröt tulajdonittanak (C/B 1549)

természet felet valo hasznot vagy eröt adhatnak, az Isteni hatalom nélkül (C/B 1549)

akézi munka, fogyaszttya el az eröt, mivel atanulás. vagy a más (IJE 27)

miveli. azért kételenek valának resttségeken eröt venni, és olajat vásárlani, az (IJE 33)

a melyen kell járnunk. és eröt is ád arra az jó (IJE 67)

Isten igéjétöl szarmazik, de még eröt is ad annak végben vitelére (IJE 68)

élés, mert ha atermészet anyi eröt adot azaszszonyoknak. akár mely gyengék (IJE 75)

betsüllik az egésséget, és az eröt, agyönyörüségnél; az ollyan országban tehát (ISZ 184)

és vevének magoknak olyan nagy eröt, a melyel idövel, az egész (ISZ 185)

énekjek, amusikájoknak természet felet valo eröt tulajdonit az irás, azt láttyuk (ISZ 218)

meg veretetések után, a párthusok eröt vévén marcus antoniuson, meg vevék (ISZ 276)

ékes beszéde, és buzgosága., új eröt adnak vala beszédinek. és igen (SUT 527)

mindeneket ki küldének aházbol. hogy eröt adhassanak néki a feredö, vagy (SUT 584)

arra intelek hogy egyetek, és eröt vehesetek, mivel tsak egy haj (SUT 725)

az Isten adgyon néki bátorságot. eröt. és szabadságot, az Évangyélium prédikálására (SUT 761)

ágát A Nicolaiták, egy olyan eröt vallottak, aki fellyeb valo a (SUT 773)

mind esze gyüjté a Romai eröt. és az Auxiliáris hadakot. a (SUT 806)

és hadakozni akarnak, küldgyenek néki eröt, a melyel ellene álhason az (SUT 807)

erötök – 1

ti azt gondollyátok hogy elegendö erötök vagyon arra hogy a halált (KJÉ 748)

erötöl – 1

látod, hogy mi magunktol. minden erötöl meg vagyunk fosztatva. nyujttsad, külsö (É 265)

erött – 41

mindent véghez vihetek abban. aki erött adhat. itt mi már ugy (TL 82)

Isten vigasztal. és ö ád erött. a kereszt hordozásra. magamban kel (TL 213)

szent Léleknek tüze, az ujjab erött is adnéki, a nyomoruságok, és (É 135)

vit aprofétának, és amely nagy erött ada néki az igen hoszu (É 199)

ágy el vitele a, hogy erött vegyen rosz kivánságin. és szokásin (É 213)

a népnek természet felet valo erött adot volna, és ezekel amodokal (É 358)

által is veszik azt az erött. a kereszttségben. és a bérmálásban (É 502)

a te egésséged anyira valo erött adhasson néked. hogy segittségedre hihassad (MN 43)

látá a veszedelmet, annal nagyob erött, és bátorságót mutatá., meg annak (MN 75)

tsak a tolvajokon szokot volt erött venni. ki tekeré kezéböl a (MN 83)

a szeretet és az ijedség erött adot volt neki (MN 131)

azt. abban annak hite ujab erött talál, a mit az Istentelenek (KKU 292)

veted reménségedet, onnét felyül mind erött, mind tehettséget fogsz venni (KKU 324)

az ur elött, és ditsöséges erött venni rosz gondolatidon, ellene mondani (KKU 390)

és a mutattya ki az erött, és a tekélletességet, gondolkodgyál tehát (KKU 428)

Istennek azt a kegyelmét, hogy erött vehessünk magunkon, hogy ellene mondgyunk (KG 478)

tudgya honnét kel venni az erött, és ugyan azért is vigyázo (KG 500)

melyeket okozot avétek, atermészetnek, az erött ád, és fellyeb emeli az (KG 508)

a pokolnak kapui azon soha erött nem fognak venni, kezedben adom (KJÉ 672)

ötet, de végtire a sidok erött vevének ezen a lágy birón (KJÉ 756)

ujontában. én Istenem. mostanában adgy erött nékem. Ez olyan tsudálatos példa (VKT 805)

azután a tisztátalan kivánságok, annyira erött vévének az szivin. hogy azt (IK/B 421)

ö adhat aláthato jelnek. olyan erött. hogy természet felet valo kegyelmet (C/A 501)

ád nékünk a szent Lélek erött. hogy ellene álhasunk ezen kisérteteknek (C/A 522)

meg botsáttya 2 kegyelmet és erött ad hogy békeségel szenvedhesük abetegségben (C/A 613)

természet felet valo hasznot. vagy erött tulajdonitanak (C/A 865)

nékünk. a kegyelmet és az erött. hogy mi is meg gyözhesük (C/B 1039)

meg magát judéában, és ollyan erött adhatot volna csuda tételeinek., hogy (C/B 1043)

a jó erkölcsök. akik az erött követik (C/B 1179)

mely minket a jora indit. erött is ád annak meg tselekedésére (C/B 1272)

ád nékünk a szent lélek erött. hogy ellene álhassunk ezen kisérteteknek (C/B 1295)

a rosz kivánságoknak buzgoságát., és erött ád nékünk., hogy elö mehessünk (C/B 1309)

{…} Ollyankor nagy erött kell magunkon venni: nagy vigyázásban (C/B 1325)

meg botsáttya. 2. kegyelmet és erött ád hogy békével szenvedhessük a (C/B 1364)

többinek. tsak annyiban tulajdonit valamely erött. a mennyiben az Istennek tettzik (C/B 1549)

utanna meg gyözte volna. apokolbéli erött (C/B 1565)

a képben valamely el rejtet erött tartana lenni, vagy valamely babonaságal (C/B 1577)

nagy baj, és sokal több erött és egésséget kiván, mint sem (IJE 78)

olvasásban, és a musikában, atesti erött nagyon betsülték, amint is azirás (ISZ 215)

egésséget, atesti ékességet, és az erött meg tarttsák, és nevellyék, azután (ISZ 240)

mind azon által a szokás erött vett a tilalman, {…}IV. 1317 (KSZ 486)

erövel – 83

hanem kemény fekete sár., amelyben erövel kel le menni, a lakosok (TL 59)

és alengyel aszszonyra igen vágyván, erövelé; vagy jó kedviböl, nem tudom (TL 64)

vétket., a mely ellen minden erövel ellene kell állanunk., de azt (TL 184)

mi csendesen aluszunk. másut meg. erövel fektetik le, arra a hoszu (TL 195)

hajtottanak volna, és ha csak erövel is labkovicshoz vittek volna. ebédre (TL 240)

napokban István tellyes kegyelemel és erövel nagy tsudákot és jeleket tselekeszik (É 69)

az élete jóval és gonoszal; erövel és gyengeségel. és ugyan ajó (É 176)

ki hoztál Egyiptus földéböl. nagy erövel. és vastag kézel. kérlek, ne (É 366)

Azok akik mindgyárt a kezdetin erövel, és szomoruságal veszik a kereszteket (É 476)

az Isten szent Lélekel., és erövel. ki széllyel járt. jól tévén (É 502)

bé tölté öket világoságal, és erövel, hogy szent bátorságal. és szabadságal (É 539)

se nevezetek nem lévén, mitsoda erövel. vétethették volna bé az emberekel (É 571)

szeretik, és a melyet tölle erövel el nem vehetik. hogy ha (É 582)

Az Isteni kegyelemnek vonása. tellyes erövel, és hathatoságal, de ö nem (É 594)

gyakorta, hogy az Isten némelyeket erövel térit magokhoz, és arosz indulatyok (É 628)

vagyon, mely jelenti, hogy gyözhetetlen erövel viszik végben. az urok parantsolattyát (É 650)

hogy az embert mint egy erövel viszi aföldi dolgok felé, aki (É 699)

ollyan. hogy az el ragadgya erövel gondolatlanul. és szabadság nélkül (É 699)

bizodalmat, és bátorságot, hogy ollyan erövel, és hatalomal. munkálodgyanak. még mostanában (É 734)

meg tisztittsa, és bé tölttse erövel, és mint hogy nálad nélkül (É 774)

minket igen felyül haladnak, mind erövel. mind elmével, mind mesterségel., az (É 814)

nevekedvén, az Isteni tudományban, minden erövel meg erösittetvén, azö ditsöséges hatalma (É 830)

kéri nékik hogy tellyesek legyenek erövel. az ö ditsöséges hatalma szerént (É 832)

mely jelenti, hogy meg gyözhetetlen erövel viszik végben az urok parantsolattyát (É 873)

érkezvén. amurates vini kezdé nagy erövel, és ötven két nap mulva (MN 55)

a kapitán basa. a tengeri erövel. a mufti. a kadi leskerek (MN 71)

tisztelete. reménlteté velem. mint hogy erövel nem akarna maga akarattya alá (MN 98)

te társadot., és aki az erövel valo tiszteletivel., szüntelen a szemedre (MN 114)

és minden késedelem nelkül. nagy erövel hajokra üle. és 1013. dikban (MN 213)

bánom kerese. akár ki nagyságát, erövel, vagy másként. udvar méltoságát, Én (KKU 303)

el végezék magokban. hogy némelykor erövel mennyenek reaja. másodszor a lesre (KKU 400)

ország eröszakot kiván, és tsak erövel kell azt meg venni, tusakodván (KG 472)

és ne ugy mint ha erövel vonnák ki a fösvénységtöl, másodszor (KG 490)

országában, mind azon által, nem erövel akarta követetni ezt ajó erkölcsöt (KJÉ 584)

az Isten kénszeritti mint egy erövel. hogy hozája menyenek.. illyenek. az (KJÉ 699)

tehetetlenek. meg mások. olyanok. akiket erövel tették tehetetleneké, meg ollyanok vannak (KJÉ 704)

öltözteti öket, a magosság béli erövel. a szent lélek által, a (KJÉ 771)

állapottya szerént ruházta fel ötet erövel. számlált napokat és idöt adot (VKT 895)

gonosztol. amelyet tselekednék. ha azt erövel venné el tölünk. az Isten (VKT 918)

idökben lévö kisérteteket is keveseb erövel meg fogják gyözni. mivel az (IK/A 47)

nem akarja hogy az imádság erövel, és imel ámal legyen hanem (IK/A 106)

kel engedelmeskedni, akedvetlen. félelemböl, és erövel valo engedelmeség, rabhoz illendö engedelmeség (IK/A 225)

és a keménységre fokadnak, hogy erövel tselekedgyék. a mit szépen nem (IK/A 298)

akarnának tartani, a ki tsak erövel szolgálná öket, és a ki (IK/A 298)

munka után. és egy olyan erövel valo munka után mint a (IK/A 359)

bölcs adgya elödben. mivel nem erövel kel lenni imádságodnak. és mint (IK/B 464)

áldozattyában. sokal nagyob. és szenteb erövel, és hatalomal. {…} ezek valának az (IK/B 467)

is kel engedelmeskedni az kedvetlen. erövel, félelemel valo engedelmeség, szolgát illet (IK/B 569)

valamely ellenség szemben áll, arra erövel mennek, irgalmasságal kel lenni ahoz (IK/B 667)

buzgoságal várta, és ö Isteni erövel birt (C/A 171)

ujj világoságal. Isteni szeretettel. buzgoságal., erövel, és jó erkölcsel. bé tölté (C/A 210)

a mely természet felet valo erövel égeti a lelkeket. és a (C/A 302)

meg gondolván azt, hogy ahalál erövel el fogja venni töllünk azt (C/A 318)

{…} Mitsoda vétkek ellenkeznek az erövel (C/A 367)

is várta. és ö Isteni erövel birt (C/B 1044)

szeretettel. buzgosagal. erövel, és jó erkölcsel. tölté bé (C/B 1067)

és amely természet felet valo erövel égeti a lelkeket, és a (C/B 1128)

gondolván azt. hogy a halál. erövel el fogja venni töllünk azt (C/B 1141)

{…} Micsoda vétkek ellenkeznek az erövel (C/B 1180)

veszteni. mert a kevélység mindent erövel tselekeszik., és igy magát meg (IJE 17)

eszet nem ád. és midön erövel akarnak valamely jót tselekedtetni. a (IJE 94)

kinek a mentéje hoszu volt. erövel el vevé tölle mentéjit, és (IJE 97)

itélni a mentét, aki azt erövel vette ell, vagy annak, aki (IJE 97)

vitetni, inkáb okoságal mint sem erövel, és aki azt végbe tudgya (IJE 116)

az ö lelke fel ékesitetett erövel. szépségel. és örömmel, a böltseség (IJE 154)

város magát fel adta, vagy erövel vették meg, mind ezek agyözedelmesnek (ISZ 264)

étethessék öket, de söt még erövel fel is tátatták szájokot, és (KSZ 352)

mert a sidók védelmeszték, azokban erövel bálványokot tevének (SUT 569)

bé töltthese az Császár akarattyát erövel is. ha a sidok nem (SUT 577)

nem fogunk, az erö ellen. erövel nem állunk,: hanem meg hadgyuk (SUT 581)

sajditá, ezt Gratusnak hitták. onnét erövel ki voná, és meg üsmérvén (SUT 603)

a hol abuzát tsépelték., és erövel veszik vala el. apapoknak valo (SUT 744)

Ezel az erövel vespásiánus. Galiléába érkezék, ezen a (SUT 807)

igy lévén el végezék. hogy erövel kellene meg venni avárost (SUT 809)

Jérusálem meg szálásához kezdhesen nagyob erövel, mivel abban nem kételkedék. hogy (SUT 821)

mulva simon viszá tére nagyob erövel, és táborba szála. Thékué város (SUT 835)

negyedik napon Titus olyan nagy erövel ostromoltatá., hogy végtire másodszor viszá (SUT 854)

mit várhatnak magokra. ha avárost erövel veszik meg, Ha szint elegen (SUT 856)

botsásák az olyanokot a kiket erövel fogtanak meg, azis nehéz vala (SUT 857)

pedig már buza nem vala, erövel mennek vala bé aházakba, buzát (SUT 861)

rontatá. ugy hogy onnét nagyob erövel ostromolhasa atemplomot. a rontásra hét (SUT 873)

lének, Titus pedig látván hogy erövel kellene vélek bánni, ahadának egy (SUT 875)

ezekböl atornyokbol, mivel se emberi erövel, se más egyéb eszközökel öket (SUT 888)