atya – 637
atya
atya – 86

ülne a királyi székiben, az atya pedig arra kére a fiát (TL 88)

gyözetetnek. dicsöségekre fordula. végtire, az atya. a fia sok kérésére, és (TL 88)

lehet itélni hogy egy ollyan atya. mint a mi urunk. huszon (TL 149)

köszöntötte az atyát mint az atya afiát, talám természet szerént nem (TL 149)

történik, hogy a kit az atya. szeretet. azt a fia nem (TL 207)

az Attya hamiságát. és az atya nem viseli a fia hamiságát (É 209)

testámentum angyalának neveztetik, mert az atya Isten azért küldé ell, hogy (É 244)

{…} az atya Isten. azokot fel magasztalá. sok (É 247)

{…} Hogy ha. egy atya, vagy anya, több szeretetet mutat (É 294)

egy biro, egy gazda, egy atya, vétekben lévén. meg ne büntethesse (É 353)

másokon., azért egy fejdelem, egy atya, egy biró. egy gazda, meg (É 353)

mutatni hogy mitsoda veszedelmes az atya fiak tanátsokot követni, fö képen (É 413)

töltik, példának okáért egy olyan atya. vagy anya, kik roszul nevelik (É 455)

és valamég egy okos gyontato atya nem itéli. hogy meg egyezik (É 456)

is szeret minket, mint az atya azö gyermekét. és ezért a (É 566)

kivánsága szerént, egy atya, egy anya, példának okáért, tartoznak (É 576)

ki felöl mondatik. hogy az atya annak kezdete és feje. magában (É 784)

igen nagy oktatásokra lehet, egy atya, és anya, egyedül nem üdvezülhet (É 812)

hogy köteleségekre inttse. valamint az atya inti a fiát szeretettel, ezen (É 842)

törvény azt parantsolta hogy egy atya fi, vegye el a testvér (É 870)

feleletre. meg vallá hogy az atya kezéböl kedvesen el venné. és (MN 81)

ugy tekinteném. mint egy olyan atya. aki egész életét tsak arra (MN 95)

és hogy mint szeretitek gyermekeiteket, atya nem vagyok. de atyai szivem (MN 219)

az égig magasztalák. a két atya finak egymáshoz valo nemesi baráttságokot (MN 242)

atyátol jönek. gondolodé. hogy illyen atya. el hagya magát ragadtatni ahirtelen (KKU 279)

azoknak számok akiknek a menyei atya adgya országát, igen kevés (KKU 287)

tselekedetet. azért, hogy a menyei atya ditsöitessék, mivel övé a tisztelet (KKU 354)

mint egy jó és kegyes atya, aki nem akarja meg engedni (KKU 357)

Storophila. A valo uram. hogy atya vagy, de olyan atya. a (KKU 362)

hogy atya vagy, de olyan atya. a ki minket meg feddesz (KKU 362)

a pohárt. a melyet az atya adot én nekem, {…} én arra (KKU 364)

azt., az örökös, ur, és atya nyujttya néked, avalo hogy a (KKU 375)

azok, a kiknek a menyei atya osztogattya kegyelmét, mivel akeresztnek tudománya (KKU 386)

nem nyilatkoztatot, hanem a menyei atya érteti azt meg azokal. akiknek (KKU 387)

az Évangyéliumban. hogy a menyei atya, hasonlo akertészhez, a ki meg (KKU 406)

ez az irgalmaságal valo kemény atya meg tisztittya, meg büntetvén benne (KKU 406)

a keresztel. és a menyei atya a munkás. aki kedves gyümölcsöt (KKU 409)

pedig annak a hajonak az atya Isten, én pediglen mint fia (KKU 435)

a fák. melyeket a menyei atya plántált kezeivel. azt az épületet (KG 457)

hogy mondhattyuk néki, mindenhato atya, kételkedelé az ö joságában? miért (KG 520)

mondodé azt hogy a mindenhato atya teremtette a menyet és aföldet (KG 520)

ö benne is helyheztette az atya Isten minden gyönyörüségit, ö minket (KG 526)

nem ugy mint egy olyan atya. a kinek. jelen valo léte (KJÉ 573)

ellene fel támadot emberekhez, az atya, az ö egyetlen egy fiát (KJÉ 575)

vak gyülölségek, mondgya ez az atya, amelyek nem engedék nekik hogy (KJÉ 586)

se a fiat, akit az atya küldötte volt el, mind ezeket (KJÉ 744)

szenteket egy másal. valamint az atya a fiuban lévén, és a (KJÉ 747)

magokon láttak volt, Az az atya, elejekben adgya testámentumát. a melyel (VKT 795)

enékünk meg vagyon hagyva. az atya fiai intésnek parantsolattyában (VKT 825)

ugy tselekszik, valamint a menyei atya dorgállya fiáit., azaz, mindenkor atyai (VKT 854)

bünös volt, az a menyei atya. ugy hoza. fel. azö napját (VKT 894)

alkalmatos, vagy nem., 4. gyontato atya, meg üsmervén természetedet, jobban vezérelhet (IK/A 291)

irgalmas légy az árvákhoz. mint atya, és anyoknak férje helyet légy (IK/A 333)

képpen valo kénszerittésnek, midön az atya kérelemel. és igérettel tészi valamely (IK/B 633)

is tarttyák. hogy ha egy atya, vagy anya a kereszt viz (C/A 513)

{…} Az atya származotté valamelyik személytöl (C/B 944)

{…} Nem, mert az atya eredete amás két személynek (C/B 944)

a mely annyit tészen, mint atya, vagy egy familiának feje (C/B 976)

öleté meg. ahét egy testvér atya fiakot. együt az anyokal., és (C/B 1016)

emberek is közöttök. {…} ez az atya mondgya. hogy akoron a sidok (C/B 1019)

tagadhatni mondgya ez a sz atya. hogy ne let volna valaki (C/B 1022)

valamint magais mondgya. hogy az atya és én, egyek vagyunk, ez (C/B 1030)

hogy öröktöl fogva szülte. az atya az igét a ki is (C/B 1056)

öröktöl fogva valo,. valamint az atya Isten (C/B 1056)

meg itéllye az embereket. Az atya Isten. az ö fiát. birájává (C/B 1062)

a kristust, a kit az atya küldöt el. a szentek boldogsága (C/B 1063)

attyokat. a sido nyelven. az atya név. a gazdákra. mesterekre is (C/B 1203)

{…} Edgy atya. vagy anya; meg keresztelhetié a (C/B 1285)

annyával. hogy ha pedig az atya, vagy annya nagy szükség nélkül (C/B 1285)

{…} Miért hogy az atya. és az anya, nem lehet (C/B 1288)

is tarttyák., hogy ha edgy atya, vagy anya. a kereszt viz (C/B 1288)

kezét, a ki mint jó atya. meg akar minket jobbitani. 3 (C/B 1427)

irás ugy adgya elönkben, mint atya. anya, és nemzettség nélkül valot (C/B 1456)

ditsöségedért, uram Isten menybéli király, atya minden hato Isten, uram jesus (C/B 1496)

is. kedves légyen a mindenhato atya Isten elött (C/B 1510)

és ditsöség, óh minden hato atya Isten a szent lélekel egyetemben (C/B 1528)

ditsöség tegedet illet ó mindenhato atya Isten. a szent lélekel együt (C/B 1529)

élö Istennek fia, ki az atya akarattyábol, a szent lélek munkája (C/B 1538)

Gyakorta. az atya nevét. a fia nevéhez adták (ISZ 181)

dávidal, némelykor pediglen. ha az atya neve nem volt elegendö ameg (ISZ 182)

ditséretre mélto volt az ollyan atya, akinek sok gyermekei valának, ditséretnek (ISZ 212)

gyermekeket ölének meg, gyakorta, az atya, a magáét aldozta fel, valamint (ISZ 242)

életet, nem találkozhatik ollyan kegyetlen atya, aki gyermekét meg ölesse. ha (ISZ 249)

tselekedhetem, mondgya szent jánosnál, az atya a ki bennem vagyon, atselekeszik (KSZ 294)

hogy ugy beszéllyenek, mint az atya a gyermekinek, és a mester (KSZ 407)

keserves orvosághoz, valamint az ollyan atya, aki hogy meg menthesse. fiának (KSZ 455)

atyadal – 2

meg értetvén jól azokot agyontato atyadal; sokan vannak olyanok akik tsak (IK/A 101)

hogy fö képpen az gyontato atyadal kel ezt az dolgot közölni (IK/B 626)

atyadnak – 1

itéletet sem tehetz. se az atyadnak. se a szeretödnek szeretetekröl, az (MN 18)

atyadot – 2

Tellyes szivedböl tisztellyed az atyadot, és az anyád fájdalmirol el (IK/A 222)

essenek is, fiam, segéllyed vénségében atyadot, és bánattal ne illessed ötet (IJE 104)

atyak – 1

olyan büntetés a melyet az atyak magokra ne várhatnák., a midön (IK/A 299)

atyaknak – 2

{…} szabadé az atyaknak. papi rendre szánni az ö (C/B 1369)

arra ád vala engedelmet az atyaknak, és anyáknak, hogy ha az (ISZ 249)

atyankot – 2

a kik csak a mi atyankot sem engedték volna. hogy magyarul (TL 161)

az mi édes urunkot és atyankot, három ora után reggel, ma (TL 202)

atyában – 2

lévén, és a fiu az atyában. egyek természetekben., Atyám, mondá ismét (KJÉ 747)

Hiszek egy Istenben mindenhato atyában, menynek földnek, és minden láthato (C/B 1500)

atyád – 54

reád bizom, nevellyed, táplállyad mint atyád fiait., viselvén gondot reájok Istenesen (TL 166)

ki rejtékben vagyon. és az atyád aki láttya arejtékben, meg fizet (É 162)

és az anyád, és az atyád fiai imádunk téged eföldön, irigykednek (É 293)

a nemzettségek, urok légy ate atyád fiainak, és meg halyollyanak elötted (É 301)

az ötséd jött meg, és atyád a hizlalt borjut ölette meg (É 304)

Ha pedig vétkezik ellened az atyád fia, meny el és fedd (É 322)

meg halgat, meg nyerted az atyád fiát, ha pedig meg nem (É 322)

téged meg halgat. meg nyerted atyád fiát (É 324)

az ur, ne gyülöllyed ate atyád fiadot szivedben hanem nyilván meg (É 415)

ronttya, mondván, ne gyülöllyed az atyád fiát szivedben. ugy kel tekéntenünk (É 416)

eszedbe, avagy mint mondhatod az atyád fiának, atyám fia had vessem (É 615)

ki vegyed a szálkát az atyád fia szeméböl (É 615)

meny elöször meg békélleni az atyád fiával, és az után el (É 646)

se a szeretödnek szeretetekröl, az atyád halgatása, meg mentheti elötted. adom (MN 18)

illendöb azt gondolni, hogy mind azatyád, mind a szeretöd. hozád valo (MN 18)

elötted mind azt. valamit az atyád. és a szeretöd tselekesznek éretted (MN 18)

akarod. és mind parancsolom. mint atyád. és urad, ély az alkalmatoságal (MN 86)

utánna ugy bántam volna. mint atyád. ugy ne bánnyam veled mint (MN 86)

egy leányod vagyon. és egy atyád fia mellette. akiket jol nevelted (MN 175)

parancsolta hogy oda vezeselek., az atyád veled lészen. ugy a szép (MN 181)

verik, eszerént bánik ate menyei atyád az emberekel. gyengében bánik azokal (KKU 279)

ha példának okáért. látnád egy atyád fiát. egy szolgádot. hogy meg (KKU 311)

mondák nékem. imé ateanyád, és atyád fiai. kün állanak keresvén tégedet (KKU 311)

más felé; és ha az atyád fia., a jó akaroid, valamely (KKU 312)

tészi, hogy nem tsak ate atyád fia, de még a leg (KKU 354)

tehát azt magadal., hogy az atyád adta reád a keresztet, azért (KKU 362)

adgyák reád, akár idegen. akár atyád fia, de azt örömel vegyed (KKU 364)

Botsás meg atyád fiának, nem mondom tsak hétszer (KG 535)

meg fogsz térni, erösisd meg atyád fiait, az utan mindnyájokhoz szolván (KJÉ 741)

és az itéletben. melyet tész atyád fia ellen (VKT 845)

atyád fia szemiben láttál, a tsak (VKT 846)

oltár elött. eszedben jut hogy atyád fiát meg bántottad. hagyad az (VKT 856)

népnek mondván, Ha valaki az atyád fia közül szegénységre jut, meg (VKT 884)

fel nyisd kezedet a szükölködö atyád fiának. és szegénynek. mind (VKT 884)

örökség a melyet ate menyei atyád. készitet néked. erre a végre (IK/A 23)

soha is magadot a gyontato atyád elöt, és akár mely állapotban (IK/A 93)

azokot a miket a gyontato atyád hagyot néked. vagy a vétkeidért (IK/A 97)

de leg inkáb a gyontato atyád. azt ved jó neven töllök (IK/A 115)

fiam. mondgya a bölcs, az atyád oktatásit, és elne hadd az (IK/A 222)

kiknek gondgyok vagyon reád. ezek atyád helyet vannak néked. és a (IK/A 223)

meg nem akarsz botsátani az atyád fiának, és magadhoz hasonlonak. ! te (IK/A 252)

voltál.,te pedig nem akarod atyád fiát szeretni hogy ha nem (IK/A 253)

ugy tekints minden embereket mint atyád fiait, és ugy mint atyád (IK/A 255)

atyád fiait, és ugy mint atyád fiainak., kiványad jóvókat, légy jól (IK/A 255)

Ha ate atyád fia mondgya szent Agoston, valamely (IK/A 260)

ne bántodgyék. a lakadalomra hiván atyád fiait, és jó akaroidot, figyelmeteségel (IK/A 347)

elöször magadért. másodszor az gyontato atyád iránt, harmadszor. az Istenre valo (IK/B 453)

2.szor. Az gyontato atyád iránt. mert az által meg (IK/B 454)

de mindenek felet az gyontato atyád, az intést pedig jó néven (IK/B 472)

inkáb kel becsülni ezeket hogy atyád hellyet vannak. ezektöl ollyan jót (IK/B 567)

magadot arra, hogy minden embert atyád fiának tarcs, annak okáért mindennek (IK/B 591)

mely által ki ontod az atyád fia vérit. el rontván az (IK/B 665)

bántodgyék, minek elötte el hinád atyád fiait, és jó akaroidot. hid (IK/B 673)

mondgya a kristus. erösisd meg atyád fiait (C/B 1092)

atyádal – 3

minden gondolatodot közöllyed a gyontato atyádal. eleiben adván. hogy mitsoda hajlandoságal (IK/A 293)

mind ezeket közöllyed az gyontato atyádal. és más értelmes embereknek is (IK/B 625)

emberel. fö képen az gyontato atyádal (IK/B 647)

atyádá – 1

váltonak tanitványává lettél, az Isten atyádá lett. és az jesus kristus (IK/B 393)

atyádhoz – 3

által nagy engedelmeségedet mutattad az atyádhoz, az igasságos hogy én nyomorult (KKU 336)

ugy, szükséges hogy a gyontato atyádhoz olyan bizodalomal légy mint egy (IK/A 93)

a rend szerént valo gyontato atyádhoz. gyonyál, mind azon által. ha (IK/A 100)

atyádnak – 7

hogy azokbol étkeket tsinállyak az atyádnak, a mi némüeket örömest eszik (É 300)

egyiket sem fogadod bé az atyádnak országában. hogy ha nem viselik (KKU 272)

ö joságában? miért hivod tehát atyádnak? ö nem önnön magaé a (KG 520)

volna., fogad fel a gyontato atyádnak, hogy azokot utalni fogod; főképen (IK/A 97)

ekképpen cselekedvén, haszontalaná tennéd gyontato atyádnak. reád valo gondviselésit. és ollyan (IK/B 451)

mondván büneidet, tégy fogadást gyontato atyádnak., hogy büneidet tellyes szivedböl utálod (IK/B 455)

és mindenek felet az gyontato atyádnak ad eleiben lelked üsméretit, mert (IK/B 678)

atyádon – 2

Atyád, és a földön lévö atyádon kivül, vagyon olyan más Atyád (IK/A 22)

attyád. és az földön lévö atyádon kivül vagyon még egy az (IK/B 390)

atyádot – 8

a fiának Jákobnak, hallám az atyádot Ésauval. a batyádal szollani, és (É 300)

timánthoz., tekinttsed ötet ugy mint atyádot. igyekezél. szorgalmatoságodal, engedelmeségedel. és kedv (MN 222)

senkit meg ne tsaly, tisztellyed, atyádot, anyádot. és szeresed felebarátodot. mint (KJÉ 706)

uram mutasd meg nékünk az atyádot. és a nékünk elég lesz (KJÉ 742)

kérjed az után a gyontato atyádot, hogy a vétek ellen valo (IK/A 97)

oktatnak, fö képen a gyontato atyádot. ehez igen nagy tisztelettel légy (IK/A 224)

ötet valahameg bántani. az gyontato atyádot pedig kérjed, adgyon néked ollyan (IK/B 455)

3. tisztellyed lelki atyádot, mint pasztorodot. és mind azokot (IK/B 567)

atyádra – 2

nézve. a második a gyontato atyádra valo nézve, a harmadik. a (IK/A 95)

2. A gyontato atyádra valo nézve, abban egészen meg (IK/A 95)

atyádtol – 1

és ha egy kevés pirongatást atyádtol nem szenvedhetnél. azal meg mutatnád (KKU 314)

atyáért – 1

érettem, valamint én élek az atyáért, aki engemet küldött (KJÉ 667)

atyához – 3

törvény, a mely ötet az atyához valo. engedelmeség alol. ki vehesse (MN 19)

viselted magadot egy olyan jó atyához, siratván egesz szivedböl háláadatlanságodot. és (IK/A 82)

a fiat követvén, hasonlitanak az atyához, hogy minden idöben, és minden (KSZ 400)

atyáink – 7

nagy dolgot, eztet a mi atyáink meg nem érték, micsoda nagy (TL 251)

tudgyatok atyam fiai, hogy az atyáink, minnyájan a felyhö alat voltak (É 136)

proféta vagy te. a mi atyáink ehegyen imádkoztak, és ti azt (É 339)

hogy ne tudgyátok, hogy az atyáink minnyájan a felhö alat voltak (É 714)

meg nem szegyenült. a mi atyáink te benned biztak. mondgya a (KG 519)

hogy proféta vagy, a mi atyáink. ezen a hegyen imádták az (KJÉ 627)

melyért benned hihesünk.? a mi atyáink mannát ettek apusztában, a melyet (KJÉ 666)

atyáinknak – 4

mind a mennyei. mind aföldi. atyáinknak, halálokot. kel siratnunk, az Isten (TL 202)

légyen áldot ate neved oh atyáinknak. Istene. aki haragod, után, irgalmaságot (KKU 404)

A mi elsö atyáinknak vétke, két nagy sebet okozot (KG 480)

embereknek, azt tudgyuk, hogy ami atyáinknak Istene. fel támasztotta azt a (SUT 507)

atyáinktol – 1

az állapotban. amelyben, azt vettük atyáinktol. anyi saeculumoktol fogvást. hogy ha (SUT 579)

atyáinktöl – 1

az atyai joszágot, a melyet atyáinktöl vettük, vagy ha azoknak nem (IJE 120)

atyáitok – 5

nem ugy a mint ati atyáitok mannát ettek, és meg holtak (É 620)

vére. a melyeket a ti atyáitok ki ontottak, mert számot kérnek (KJÉ 692)

mennyekböl jött ala, A ti atyáitok mannát ettenek. és meg holtak (C/A 531)

menyekböl jött alá., A ti atyáitok mannát ettenek, és meg holtak (C/B 1302)

és ollyanok vagytok, valamínt az atyáitok voltak, melyik proféta az, akit (SUT 511)

atyáitoknak – 1

ehellyen, a földön melyet az atyáitoknak adtam örökkön örökké (É 334)

atyáítok – 1

proféta az, akit a tí atyáítok nem üldözték volna, meg ölték (SUT 511)

atyák – 81

nem is kivánok. de az atyák nagy számot adnak azért hogy (TL 109)

meg nem változtattyák. se az atyák. az asztalnál valo régi bé (TL 109)

séléucus királyt követni. talám más atyák sem követnék. mert ennek az (TL 128)

hogy micsoda szeretetet éreznek az atyák a fiokhoz, azért atyának kel (TL 149)

a nagy szeretetet., mint az atyák, vagy pediglen. a fiakban is (TL 149)

ez a példa beszéd az atyák ettek savanyu szöllöt, a fioknak (É 205)

hasonlo vétkeket tselekedtek., hogy az atyák rosz példákot adtak nékik. és (É 205)

{…} Az atyák követhetiké jákóbót, josefhez valo különös (É 294)

a predikátorok. a superiorok, az atyák, és anyák. és mind azok (É 634)

elsöb, és legg jóbb az atyák közöt, hozája kel leg inkáb (É 784)

ezért is vagyon. hogy az atyák. eleget nem sirathattyák rendeletlenségeit gyermekeknek (É 812)

dolog, hogy leg gyakortáb az atyák és az anyák adgyák leányokot (É 829)

állapottyokban. ö hozája. fordullyanak, az atyák. és az anyák. kik agyermekeket (KKU 368)

olyan igéret. a mely az atyák szerént. minden fogadásoknál nagyob. és (KG 496)

vágd el azokot, ezt az atyák. avétekre valo alkalmatoságra magyarázák. és (KG 549)

az értelmeket, amelyeket adnak. az atyák és adoktorok. a három példa (KJÉ 658)

amely irtoztatonak kel lenni, az atyák szerént azoknak, a kik ez (KJÉ 733)

kel. azt gondolni, mondgyák az atyák., hogy a bünösököt meg ne (KJÉ 734)

anyád, azon naptol fogvást., az atyák szerént, eza szent szüz, ezel (KJÉ 759)

az olyanok akik közönségesen valo atyák, azok, a kik le tett (VKT 917)

hogy joszágodot el vegyek.? az atyák mindnyájan. azt mondották. magyarázván ezt (VKT 918)

volnának., az atyák nem látnának anyi hálá adatlan (VKT 923)

ékesen szólló legyen, valamint sok atyák tselekesznek (IK/A 60)

bizonyos. hogy arosz ifiakbol rosz atyák lesznek. és hogy az rosz (IK/A 75)

és hogy az rosz életü atyák. rosz erkölcsüeké tészik gyermekeket, mint (IK/A 75)

fiokot. hogy meg ölik, vak atyák. nem láttyátoké hogy az a (IK/A 145)

Az atyák, és az anyák után, meg (IK/A 223)

fiakot akarom oktatni, talám az atyák rosz neven nem veszik, hogy (IK/A 296)

hamar észre veheti, hogy az atyák mitsoda roszul igazgattyák gyermekeket ebben (IK/A 297)

magokot lenni, az olyan jó atyák. kik valoságal szeretik fiokot. az (IK/A 297)

ezt könnyen meg üsmernék az atyák, hogy ha mind egyikét, mind (IK/A 298)

meg mutatná még nékik, hogy atyák. lévén, tartoznak a természet törvénye (IK/A 298)

tanittya öket arra, hogy az atyák, nem tsak azal tartoznak, hogy (IK/A 298)

a gyermekek adgyák magokot, az atyák számot adnak az Istennek. a (IK/A 299)

oh vakságban lévö atyák, kik oly világosan láttok avilági (IK/A 299)

fogjuk mutatni, és hogy az atyák kik ebben a rendben teszik (IK/A 300)

Elöször., hogy az atyák nem olyan tellyeségel valo urok (IK/A 301)

második tudomány a, hogy az atyák. valamely hivatalra rendelvén gyermekeket, vagy (IK/A 301)

jová nem hagya hogy az atyák külömböztetést tesznek gyermekek közöt. holot (IK/A 302)

és ékesen szólló lenne. sok atyák cselekesznek illyen formán (IK/B 422)

igaz, hogy az gyermekekböl, rosz atyák válnak. az atyák pedig kik (IK/B 435)

gyermekekböl, rosz atyák válnak. az atyák pedig kik rosz életet élnek (IK/B 435)

miat vész el, mivel az atyák el mulattyák gyermekeket az Isteni (IK/B 495)

{…} Igazé az, hogy az atyák kegyetlenek, midön kedvezésben nevelik az (IK/B 496)

gyakraban az gyermekeknek veszedelmeket, az atyák okozák., nem tévén eleget annak (IK/B 496)

Boldogtalanok az ollyan atyák., kik illyen együgyü kedvezésel az (IK/B 497)

hogy meg ölik. meg vakult atyák. ? nem láttyátoké, hogy nem lehettek (IK/B 497)

tészem. hogy nem csak az atyák, hanem még az gyontato papok (IK/B 499)

öket tenni. noha a jo atyák az kik igazán szeretik gyermekeket (IK/B 629)

ezt könnyen által láthatnák az atyák. hamagokban akarnának szállani (IK/B 630)

valo. meg valhatnák azt az atyák, hogy nem akarták volna, ha (IK/B 630)

gyermekeket. számot is adnak az atyák, az gyermekek üdveségekért. ha ollyan (IK/B 631)

Elöször hogy az atyák nem tellyeségel valo urok az (IK/B 633)

Másodszor: hogy az atyák midön valamely hivatalra szánnyák, az (IK/B 633)

nem hadgya jová, hogy az atyák egynek inkáb kedveznek. mint az (IK/B 634)

menni, amelyekért rettegjenek az olyan atyák. akik az Isten rendelése ellen (C/A 624)

{…} a sz. atyák, ugy tekintették liát. az ö (C/B 977)

micsoda mesterséget üzöt. sokan az atyák közül azt tarttyák, hogy áts (C/B 1034)

{…} Mert az atyák, és az anyák nevek alat (C/B 1203)

{…} Hogy ha az atyák, vagy anyák. vagy más fellyeb (C/B 1203)

vétkeket, a melyekben esnek sok atyák (C/B 1370)

a melyekért rettegjenek az ollyan atyák. akik az Isten rendelése ellen (C/B 1370)

{…} Mivel tartoznak az atyák. és anyák gyermekeknek. mihent születnek (C/B 1401)

{…} Mivel tartoznak az atyák, és anyák. az ö fiokhoz (C/B 1402)

közönségesen tartot Conciliumban vették az atyák rendben tsak nem egészen ezt (C/B 1502)

Azt mondám. hogy az atyák vették rendben. tsak nem egészen (C/B 1502)

azt nem értem. hogy az atyák mentek legyenek. a gyermekek gondviselésetöl (IJE 81)

is azt mondgya. ti is atyák, ne ingerellyétek haragra magzatitokat. hanem (IJE 81)

tehát azt mondanám. hogy az atyák nem tartoznak erre a köteleségre (IJE 81)

mesterségét. jobban meg tanulhattya, az atyák. és az anyák. ha szinte (IJE 104)

pedig ajó erkolcsöket illeti, alelki atyák. atorkoságot mindenkor ollyan gonosznak tartották (ISZ 206)

azt láttyuk Isaiásnál, hogy az atyák adoságban adták gyermekeket. néhemiás idejében (ISZ 249)

közül választottanak., innét neveztetének romában azatyák, és atanáts urak, ezért is (ISZ 250)

jele pedig a, hogy az atyák, és az anyák nagy gondal (KSZ 321)

más féle gondolatban voltanak az atyák predikacioi iránt, mivel az ö (KSZ 407)

A Görög atyák, nem annyira külömböznek arégí auctoroktol (KSZ 408)

az elsö sorban ültenek, az atyák, és az anyák, a kis (KSZ 408)

kell tudnunk, hogy ezek az atyák, görök, vagy romaiak valának (KSZ 411)

sokáig éltenek betegség nélkül, az atyák életében láttyuk, hogy szamtalan elt (KSZ 436)

talaltattak fel. ót voltanak az atyák irási, és a Conciliumok szabot (KSZ 446)

akeresztényekben lévö buzgoságnak fogyatkozása, az atyák arrol eleget panaszolkodtanak, és a (KSZ 448)

atyákal – 1

Constantinus a nicaeai gyülésben lévö atyákal, minden féle alkalmatoságot rendeltete nékik (KSZ 393)

atyákét – 1

szeretet kötelez arrais. hogy az atyákét el ne mulasam. a mely (IK/A 296)

atyákhoz – 3

4 Rész az atyákhoz valo szeretetröl pag. 171 (IK/B 704)

szeretettel kell tehát lenni az atyákhoz, és az anyákhoz, akár mely (IJE 104)

Constantinus a Nicaeai gyülésben lévö atyákhoz, maximus Császár, magával éteté szent (KSZ 424)

atyáknak – 18

aszszonynak tselekedete kárhoztattya az ollyan atyáknak, és Anyáknak gond viseletlenségeket. és (É 383)

volta miat, a pásztoroknak, az atyáknak, anyáknak, nagy szorgalmatoságal kellene azt (É 665)

rendeletlen indulatokra adgyák magokot, az atyáknak, az anyáknak, és azoknak, kik (É 674)

kelene, azt tarttyák, hogy az atyáknak kel rendet választani a fioknak (IK/A 297)

Apostol tanitása szerént, tilttya az atyáknak. a gyermekekel valo kemény bánást (IK/A 299)

kellene tsak tekénteni is az atyáknak és az anyáknak ezeket a (IK/A 300)

erröl mondottam, az, elegendö az atyáknak., kik ezt figyelmetesen akarják olvasni (IK/A 301)

közönségesen azt tarttyák, hogy az atyáknak kel az fioknak hivatalt választani (IK/B 629)

mi az házaságot illeti. az atyáknak nincsen arra hatalmok. hogy arra (IK/B 632)

8 Rész hogy az atyáknak, es az atyafiaknak tanacsokot bé (IK/B 706)

el fodgyanak. 3. ha az atyáknak büntetésit. a más életre halaszttya (C/A 624)

szolgáknak. a mester embereknek. az atyáknak. és anyáknak. a gyermekeknek., a (C/B 1065)

igen kell tehát. a gyontato atyáknak ezekre vigyázni (C/B 1317)

anyáktol, de söt még, az atyáknak, és az anyáknak, jovokra (IJE 92)

az illyen tunya, és henyélö atyáknak, és anyáknak agyermekei ajoszágba szálnak (IJE 106)

Nem tsak az atyáknak. de sött még az öreg (ISZ 250)

a mostani humanisták tulajdonittanak az atyáknak, tudni illik, hogy tisztán nem (KSZ 407)

meg tartattak vala, ezeknek az atyáknak irások, mind fontos, mind kedves (KSZ 408)

atyákot – 10

az Isten meg bünteti az atyákot a fiokban harmadik és negyedik (É 205)

kivánnya., hogy meg büntesse az atyákot a fiakban, mert ha ezek (É 205)

belsö képen meg vakittya az atyákot., hogy ne lássák. vagy ne (IK/A 78)

Kérem az atyákot, és az anyákot. kik ezt (IK/A 302)

vallás pedig meg tanyittaná az atyákot arra. hogy nemcsak az világi (IK/B 630)

ollyan keményen meg bünteti az atyákot, midön el mulattyák vétkekröl meg (IK/B 631)

akarják olvasni. kérem azért az atyákot. hogy arrol meg emlékezenek., hogy (IK/B 633)

kik fellyeb valok másnál. az atyákot, anyákot, az edgy házi pásztorokot (C/B 1203)

illetié a neveltetés. és az atyákot nem.? holot én azt tartottam (IJE 81)

inkáb olvasák. mint sem az atyákot, az irásba inkáb keresék a (KSZ 480)

atyákra – 1

az Isten átkát okozák az atyákra, és az anyákra (IK/A 301)

atyákrol – 2

romlás el terjed, és az atyákrol, a fiakra szál (IK/A 75)

{…} Miért szól csak az atyákrol, és az anyákról (C/B 1203)

atyákról – 1

igy, az meg romlás. az atyákról, az fiakra száll (IK/B 435)

atyáktol – 5

azegyházi rendröl vagyon akérdés, alelki atyáktol kel tanátsot kérni, akik okosak (É 228)

hogy Mojsestöl volna. hanem az atyáktol.) és szombaton környül metélitek az (É 368)

vagy hivatalban áll adolog. az atyáktol, és anyáktol kel tanátsot kérni (É 640)

kel kérni. az okos gyontato atyáktol. valamiket mondottunk. meg egyezik a (C/B 1196)

a gyermek jóva kivánnya az atyáktol, és az anyáktol, de söt (IJE 92)

atyámhoz – 1

hozám a porta. mint az atyámhoz volt; ma ebéd után azt (TL 231)

atyának – 2

az atyák a fiokhoz, azért atyának kel lenni, azt pedig vettem (TL 149)

meg nem engedi hogy az atyának gazdagsága a fiára szállyon, minden (TL 267)

atyánk – 1

hogy jobban tudgya a mi atyánk (TL 199)

atyánkot – 3

tudgya kéd, mint a mi atyánkot, hogy rend szerént amikor a (TL 43)

de ne azt a jo atyánkot sirassuk. mert ötet az Isten (TL 202)

jobban észre veszük. hogy micsoda atyánkot vesztettük el. és hogy micsoda (TL 204)

atyánkra – 1

mint lesz. hadgyuk a jó atyánkra, és mondgyuk azt. hogy nem (TL 118)

atyánktol – 1

bé sziveinket. el hagyatattunk., jó atyánktol, és könyhullatásal. vigasztallyuk. árvaságban valo (TL 205)

atyát – 2

nagy örömmel áldván mind az atyát. mind a fiat. édes néném (TL 88)

szivbéli indulatu örömel köszöntötte az atyát mint az atya afiát, talám (TL 149)

attya
attya – 16

el ment, akinek is az attya már egynehány holnapja hogy itt (TL 64)

érdemesnek tette magát. azonal az attya, és a fiu közöt, kegyes (TL 88)

franczia királyné lehessen, ha az attya lengyel ország közepiben lett volna (TL 121)

tud, ha roszul is, az attya, a ki által. lát mindgyárt (TL 150)

is ollyan hires vala. az attya halála után, sulimán. igen kedvesen (TL 179)

ki tudgya micsoda természetü. az attya ugyon nagy reménségel volt felölle (TL 209)

menthetem a fiat, hogy az attya szolgait nem üsméri, bonvált. pedig (TL 211)

szép rend tartást amelyet az attya szabot volt közöttünk, és a (TL 215)

mert szomoruán kel néznünk az attya, és a fia közöt valo (TL 216)

volna kivánatos dolog. hogy az attya nyomdokát követné, meg mert a (TL 216)

testamentumban azt hagyta. hogy az attya mellé temesék, de nem hiszem (TL 234)

másokal., egy szoval, ha az attya nevelhette. volna, mind más természetü (TL 235)

az annya. hogy ha az attya fel nem szabadittya (TL 278)

napján vendégséget készit a gyermek attya házánál, agyermeket pedig fel öltöztetik (TL 279)

viszik a gyermeket Ceremoniával az attya házához, a hol harmad napíg (TL 280)

egy rendes ifiu anglus az attya kereskedö volt. és gazdag. de (TL 289)

attyák – 2

nevelni az iffiakot, ha az attyák. arrol jobban gondolkodnának, noha közüllök (TL 106)

franczia országban bécsben., az egész attyák azt itélék. hogy az egész (TL 126)

attyának – 3

is mihent meg hallotta az attyának viszá valo térését, azonnal eleiben (TL 87)

vagyunk, mihent ide érkezet az attyának minden joszágát hiven kezében adtam (TL 216)

apja adtavolt, a mostani császár attyának, ez a csaszárné most hetven (TL 287)

attyárol – 1

termetü. helyiben oszmánt tették. az attyárol valo testvér ottsét, a pedig (TL 287)

attyát – 1

fiu arra kénszeritti vala az attyát. hogy ülne a királyi székiben (TL 88)

attyával – 1

akar meg házasodni, a leány attyával és anyával végez arrol. a (TL 277)

attyoktol – 1

szokást igy vették volt az attyoktol, a kik is pápisták voltanak (TL 157)

Atya
Atya – 143

némü szeretetet adot minékünk az Atya, tudni illik, hogy az Isten (É 58)

{…} Miért neveztetik az Atya Ditsösége fényeségének (É 63)

{…} Mert ötet az Atya nemzé, és tölle származék., valamint (É 63)

szivetekben, ki azt kiálttya, Abba, Atya, azért már nem szolga, hanem (É 83)

{…} A tselédes gazda az Atya Isten, a szöllö az Anyaszent (É 140)

tészen az öröktöl fogva valo Atya. az ö Fiárol, szine változásakor (É 220)

{…} Azt tészik, hogy az Atya mindeneket az ö böltsesége által (É 230)

üsméri a Fiat, hanem az Atya. az Atyát sem üsmeri senki (É 259)

{…} valamint egy szerelmes Atya, arra kéri és kénszeritti öket (É 266)

vannak, aszeretetem mondgya ez az Atya, az én mértékem, és hajlandoságom (É 266)

nagy vétek mondgya egy régi Atya, akeresztyén nevet víselni, és annak (É 267)

a mint tanitott engem az Atya, azokot szolom. és aki engem (É 270)

jelentí akristust. akit a Menyei Atya el küldé hogy fel keresné (É 295)

{…} A tselédes gazda, az Atya Isten. a szöllöt melyet ültetet (É 297)

{…} Az Atya, akinek két fia vala, az (É 304)

azt, hogy az Isten mindenkor Atya. és ötet szereti, borullyon öliben (É 308)

lélekben és igazságban, mert az Atya (É 339)

szükséges, az Isten olyan jó Atya, aki meg nem engedi, hogy (É 357)

ugy tselekeszik mint egy jó Atya, aki fel kél hogy meg (É 367)

toja, annak toja, akit az Atya elküldöt, hogy meg mosogason minket (É 378)

végben vitelére, minden aki az Atya szavát hallotta. és meg tanulta (É 386)

jele, a midön ostoroz, ollyan Atya aki meg bünteti fiait hogy (É 391)

elsö el jövetelének ideje, az Atya Isten meg segitette ötet ugy (É 394)

az egész nemzeteket, akiket az Atya. örökségül adta néki, el valának (É 394)

és aki engem küldött, az Atya. és ati törvényetekben irva vagyon (É 395)

a ki engem küldöt az Atya, mondának azért néki, hol vagyon (É 395)

Fiat, mondá akristus. {…} hanem az Atya, az Atyát sem üsmeri senki (É 396)

kristus. {…} azt parantsollya nékünk az Atya, hogy ötet halgasuk, azért ha (É 396)

{…} Az Atya. miképen ditsöiti az kristust (É 403)

Atyám kezéböl. Én. és az Atya. egy vagyunk, köveket vönek a (É 417)

fel nem bontathatik, akit az Atya meg szentelt. és a világra (É 417)

üsmérjétek, és hidgyétek hogy az Atya én bennem vagyon. és én (É 417)

az ö Istenségit, de az Atya fel támasztván ötet, ki nyilatkoztatá (É 441)

bizonyos hogy abban, mind az Atya, mint a Fiu egy aránt (É 487)

akik bizonyságot tesznek menyben, az Atya, az Ige, és a szent (É 537)

{…} Az Atya bizonyságot tett Istenségéröl. maga Fiának (É 539)

mint engem el küldöt az Atya, én is elküldelek titeket. ezeket (É 540)

érdemlettük, hogy ha pedig az Atya igasságosnak itélé halálra adni a (É 542)

enyimek, a mint engem az Atya üsmér, én is üsmérem az (É 543)

tisztelet, az Isten s’ az Atya elött, ez, meg látogatni az (É 556)

érettetek, mert ö maga az Atya szeret titeket, mivel hogy ti (É 558)

mennének, hanem meg várnák az Atya ígéretit. melyet hallottátok. (ugy mond (É 567)

vagy az alkalmatoságokot, melyeket az Atya, a maga önnön hatalmában helyheztetett (É 567)

szent lélek pedig, kit az Atya az én nevemben küld., atiteket (É 580)

az Atyához megyek, mert az Atya nagyob nálamnál. és most meg (É 580)

amint parantsolatot adot nékem az Atya, ugy tselekeszem. kellyetek fel. mennyünk (É 580)

szenttséges Háromságnak ami lelkünket, az Atya fogadot fiává tészen. a Fiu (É 580)

mondgya az ur. hogy az Atya nagyob nálánál nem egyenlöé hozája (É 582)

én hozzám, hanem ha az Atya aki engem küldöt, vonsza ötet (É 593)

ha ugy tekinttyük mint az Atya, és a Fiu közöt valo (É 605)

és bizonyságot teszünk, hogy az Atya, elküldötte az ö Fiát, evilág (É 609)

és bizonyságot teszen hogy az Atya, el küldötte az ö Fiát (É 611)

engem el küldöt az élö Atya, én is élek az Atyáért (É 620)

ember aki vatsorát szerzet, az Atya Isten. a vatsora, aboldog élet (É 625)

én az Atyában. és az Atya én bennem vagyon, az ígéket (É 658)

szollok, magamtol nem szollom. az Atya pedig én bennem lakván, ö (É 658)

én az Atyában, és az Atya én bennem vagyon. ha külömben (É 658)

azt tselekeszem, hogy ditsoittessék az Atya, aFiuban (É 658)

az Atyában vagyok, és az Atya én bennem (É 660)

nem avér, hanem a mennyei Atya, maga jelentette meg néki ezt (É 679)

is egyaránt jönek attol., az Atya, a Fiu, és a szent (É 724)

ahárom személyt illetö dologban, az Atya egyedül szülte a Fiat, a (É 724)

a Fiu születet egyedül, az Atya, és a Fiu. kezdete a (É 724)

lévén, köz nem adatik, az Atya, és a Fiu közöt (É 744)

a szent szemérmetlenség, valamint egy Atya mondgya, a melyel nem tarta (É 758)

olyan vétek, mondgya ez az Atya, melyet egy ember tselekeszi, hogy (É 760)

{…} Arra tanyit, hogy az Atya kezdete lévén atöbb Háromság béli (É 784)

{…} Az öröktöl fogva Atya evilágra küldvén Fiát, eleiben adgya (É 855)

egyikel sem ellenkezik, l. az Atya kebeléböl valo Igének, öröktöl fogva (É 870)

{…} Mert valamint hogy az Atya kezdete az életnek., ugy a (É 898)

ellen a véghetetlen, és bölcseségü Atya ellen.? azt meg engedem néked (KKU 343)

az mi urunk Jesus kristusnak Atya elött, hogy meg tudhassátok minden (KKU 444)

nékik, békeség néktek, valamint az Atya el küldött engemet, én is (KJÉ 767)

meg másut azt mondgya., az Atya ugy szerette a világot. hogy (VKT 801)

szükséges tehát. hogy a menyei Atya. a világoságnak attya. tegye öket (VKT 804)

ád néktek, mert ezt az Atya Isten meg jegyezte. mitsoda reménsége (VKT 894)

{…} Elsö Az Atya. második a Fiu. harmadik a (C/A 42)

{…} Igen is mert az Atya, nem a Fiu, a Fiu (C/A 42)

Fiu, a Fiu nem az Atya, az Atya, és a Fiu (C/A 42)

Fiu nem az Atya, az Atya, és a Fiu nem a (C/A 42)

{…} Igen is: az Atya Isten. a Fiu Isten. a (C/A 42)

{…} Az Atya, és a Fiu szeretiké egy (C/A 43)

{…} Az Atya származotté valamelyik személytöl (C/A 43)

{…} Nem mert. az Atya eredete a más két személynek (C/A 43)

{…} Az Atya régib tehát a Fiunál, és (C/A 43)

a más kettönél, mert az Atya nem volt soha egy szem (C/A 43)

is a Fiu nélkül, az Atya. és a Fiu nem voltak (C/A 43)

{…} Az Atya nem lehet egy szem pillantásig (C/A 43)

fogva valo Igét szülte. az Atya és a Fiu nem lehet (C/A 43)

{…} A szent Háromság az Atya, a Fiu, és a szent (C/A 44)

szent Lélek. mert valamit az Atya tselekeszik. a Fiu, és a (C/A 44)

a mely anyit tészen mint Atya, vagy egy familiának feje (C/A 83)

illeti, ö egy Isten az Atya. és a szent Lélek Istenel (C/A 151)

valamint maga is mondgya, Az Atya és Én egyek vagyunk, ez (C/A 151)

az Isteni természetet illeti, Az Atya nagyob én nálam. ezis nintsen (C/A 151)

El lehete mondani hogy az Atya, és a szent Lélek testet (C/A 152)

lett emberé. és nem az Atya. vagy a szent Lélek (C/A 152)

ne lehesen mondani hogy az Atya. és a szent lélek emberi (C/A 152)

erejét, a ki is az Atya, és a Fiu véghetetlen szeretetiböl (C/A 155)

és a melyeket közli az Atya a Fiával, egy mind az (C/A 196)

belsö képen valo szava az Atya Isten gondolattyának. és üsmerettségének,, a (C/A 196)

hogy öröktöl fogva szülte az Atya az igét, aki is születet (C/A 197)

öröktöl fogva valo valamint az Atya Isten (C/A 197)

meg itéllye az embereket., Az Atya Isten, az ö Fiát birájává (C/A 205)

és a kristust, akit az Atya küldötte el. A szentek boldogsága (C/A 205)

Attyokat. a sidó nyelven az Atya név, a gazdákra, mesterekreis illik (C/A 398)

{…} Egy Atya. vagy Anya meg keresztelhetié a (C/A 508)

Attyával., hogy ha pedíg az Atya, vagy Anya, nagy szükség nélkül (C/A 508)

{…} Míért hogy az Atya. vagy Anya, nem lehet kereszt (C/A 513)

Isten kezét, aki mint jó Atya, meg akar minket jóbbitani. 3 (C/A 704)

irás ugy adgya elönkben, mint Atya, Anya, és nemzettség nélkül valot (C/A 742)

ditsöségedért, uram Isten menybéli király, Atya, minden hato Isten uram Jesus (C/A 797)

kedves légyen a minden hato Atya Isten elött (C/A 815)

Alázatoságal kérünk tegedet irgalmas Atya, a te Fiad ami urunk (C/A 819)

és ditsöség. oh’ mindenhato Atya Isten. a szent lélekel egyetemben (C/A 839)

tégedet illet, óh’ minden hato Atya Isten. a szent Lélekel. együt (C/A 840)

élö Istennek Fia, ki az Atya akarattyábol. a szent Lélek munkája (C/A 852)

kel halgatni, imádni kel az Atya kebelében lévö öröktöl fogva valo (C/A 862)

{…} Elsö az Atya. második a Fiu, harmadik a (C/B 944)

Igen is meg,. mert az Atya. nem a Fiu, a Fiu (C/B 944)

Fiu, a Fiu nem az Atya. az Atya. és a Fiu (C/B 944)

Fiu nem az Atya. az Atya. és a Fiu. nem a (C/B 944)

{…} Igen is. az Atya Isten. a Fiu Isten. a (C/B 944)

{…} Az Atya és a Fiu szeretiké egy (C/B 944)

{…} Az Atya régibb hát a Fiunál. és (C/B 945)

a más kettönél. mert az Atya nem volt soha egy szem (C/B 945)

a fiu nélkül. és az Atya és a Fiu nem voltak (C/B 945)

{…} Az Atya nem lehet egy szem pillantásíg (C/B 945)

fogva valo igét szülte. Az Atya és a Fiu. nem lehet (C/B 945)

{…} A szent háromság., az Atya. a Fiu. és a szent (C/B 945)

szent lélek, mert valamit az Atya cselekeszik., a Fiu, és a (C/B 945)

illeti. ö egy Isten az Atya. és a szent lélek Istenel (C/B 1030)

az Isteni természetet illeti, Az Atya nagyob én nálam, ez is (C/B 1030)

El leheté mondani hogy az Atya, és a szent lélek testett (C/B 1031)

lett emberré. és nem az Atya. senem a szent lélek (C/B 1031)

ne lehesen mondani hogy az Atya, és a szent Lélek emberi (C/B 1031)

erejét. a ki is az Atya, és a Fiu véghetetlen szeretetéből (C/B 1033)

belsö képpen valo szava. az Atya Isten gondolattyának. és üsmerettségének. a (C/B 1056)

A kristus Jésus., akinek az Atya. hatalmat adot az itélésre., és (C/B 1117)

Alázatoságal kérünk tégedet irgalmas Atya, ate fiad, ami urunk jesus (C/B 1514)

kell halgatni. imádni kell az Atya kebelében lévö öröktöl fogva valo (C/B 1546)

Lélek, a kivel egy az Atya, és a fiu, önti azt (IJE 68)

az Istenben három személy vagyon, Atya, a Fiu, és a szent (ISZ 228)

Atyaé – 2

{…} Az Atyaé, a Fiué, vagy a szent (C/A 44)

{…} Az Atyaé, a Fiué, vagy a szent (C/B 945)

Atyainknak – 2

szolván az Isten régenten az Atyainknak, aproféták által, végezetre enapokban szolla (É 62)

elött az Isten a mi Atyainknak sok féle képen szollot., de (É 683)

Atyak – 1

az Izrael földében. mondván. az Atyak ettek savanyu szöllöt, és a (É 204)

Atyaknak – 2

veszedelmes ne légyen. vagy az Atyaknak, kik gyermekeket abban teszik, vagy (É 103)

vesztenek el, nagyob része, az Atyaknak. és az Anyaknak, oly vak (IK/A 144)

Atyában – 16

bennem vagyon. és én az Atyában, keresik vala azért ötet meg (É 417)

nem hisziteké hogy én az Atyában. és az Atya én bennem (É 658)

nem hisziteké hogy én az Atyában. és az Atya én bennem (É 658)

mondá nékik, hogy ha az Atyában hisznek, ö benne is higyenek (É 658)

egy az Atyával, ha az Atyában vetik reménségeket, ö benne is (É 658)

ezek a szók, én az Atyában vagyok, és az Atya én (É 660)

életnek kut feje, valamint az Atyában, ö azt magában, és magátol (É 898)

kérdette tölled: hiszé az Atyában, a Fiuban. a mi urunkban (IK/A 28)

kérdezvén az pap. ha hiszelé. Atyában, fiuban, és szent lélek Istenben (IK/B 395)

vagyon Hiszek egy Istenben, mindenhato Atyában menynek és földnek teremtöjében (C/A 44)

Hiszek egy Istenben. Mindenhato Atyában. menynek (C/A 480)

Hiszek egy Istenben, mindenhato Atyában, menynek és földnek teremtöjében,. és (C/A 517)

Hiszek egy Istenben. minden hato Atyában, menynek, földnek, és minden láthato (C/A 803)

hiszek egy Istenben minden hato Atyában. menynek és földnek teremtöjében (C/B 945)

Hiszek egy Istenben. mindenhato Atyában. menynek, földnek, és minden láthato (C/B 1265)

Hiszek egy Istenben. minden hato Atyában. menynek. és földnek teremptöjében. és (C/B 1292)

Atyád – 10

tselekedtél igy velünk. imé az Atyád. és én bánkodva keresünk vala (É 101)

alamisnád rejtékben legyen, és az Atyád ki a rejtékbe láttya. meg (É 168)

és étetlek téged a jákob Atyád örökségéböl, mert az ur szája (É 172)

néki, imé az Anyád, és Atyád fiai kinn állanak, keresvén téged (É 201)

azért néki, hol vagyon ate Atyád, felelé Jesus, sem engem nem (É 395)

nézed pedig a szálkát az Atyád fia szemében, a gerendát, pedig (É 615)

vagy munkája, egy Isten ate Atyád, és a földön lévö atyádon (IK/A 22)

atyádon kivül, vagyon olyan más Atyád a menyben, akinek magadal tartozol (IK/A 22)

más ellen hanem ate menyei Atyád ellen., akitöl vetted létedet, aki (IK/A 189)

elönkben. Ha vetkezik ellened az Atyád fia. meny el és fed ()

Atyádá – 1

meg váltodnak tanitványa. az Isten Atyádá let, akristus mesteredé; és például (IK/A 26)

Atyádot – 9

Atyádot, és anyádot tisztellyed. hogy hoszu (É 326)

hagyományotokért, mert az Isten mondotta, Atyádot és anyádot tisztellyed, és aki (É 330)

ugyan ezt is parantsollya tisztellyed Atyádot,. és Anyádot., és ha öket (IK/A 220)

4. Tisztellyed ate Atyádot. és Anyádot, hogy hoszu életü (C/A 370)

4. Betsüllyed Atyádot Anyádot öregségben láthasad magadot (C/A 370)

{…} Tisztelyed Atyádot és Anyádot., hogy hoszu eletü (C/A 397)

4. Tisztellyed ate Atyádot. és Anyádot. hogy hoszu életü (C/B 1182)

azon el kerüllyed. 4. Becsüllyed Atyádot, Anyádot. Öregségben láthassad magadot. 5 (C/B 1182)

{…} Tisztellyed Atyádot, és Anyádot. hogy hoszszu életü (C/B 1203)

Atyádtol – 1

az emberektöl böjtölni, hanem ate Atyádtol. a ki rejtékben vagyon. és (É 162)

Atyáé – 2

azé, aki engem küldöt, az Atyáé, ezeket szollottam néktek, nállatok lévén (É 580)

el terjed. valamint a mennyei Atyáé, akit például ád nékünk az (É 779)

Atyáéban – 1

szeretetiben valamint ö marad az Atyáéban., az aki az én testemet (É 231)

Atyáért – 2

Atya, én is élek az Atyáért, és a ki észen engem (É 620)

a mint én élek az Atyáért, aki észen engem. ö is (É 621)

Atyához – 11

ezt a nagy kegyelmet, az Atyához valo fiui engedelmeségel, a Fiuhoz (É 389)

meg láttok engem, mert az Atyához megyek, Mondának azért az ö (É 548)

láttok engem. és mert az Atyához megyek. mondának azért, mitsoda ez (É 548)

az igazságrol pedig mert az Atyához megyek, és már nem láttok (É 553)

el hagyom evilágot, és az Atyához mégyek, mondák néki az ö (É 558)

{…} Az Istent ollyan Atyához hasonlittya, aki az ö Fiához (É 566)

szeretnétek. örülnétek azon, hogy az Atyához megyek, mert az Atya nagyob (É 580)

és az élet, senki az Atyához nem mégyen, hanem tsak én (É 658)

tselekeszik ezeknél, mert én az Atyához megyek, és valamit az Atyátol (É 658)

Isten Fia lévén, hasonlo az Atyához, mondgya tehát az irás, hogy (É 898)

fel szemeimet egy ollyan jó Atyához. én, a ki oly rosz (IK/A 82)

Atyáink – 4

a mi büneinkért, és az Atyáink hamiságiért, jerusálem, és ate néped (É 268)

és Jákobnak Istene. a mi Atyáink Istene, meg ditsöitette az ö (É 516)

szolgálattyát fel állitották., A mi Atyáink bálványozok voltanak., mi pedig keresztyének (C/A 216)

se mi, se a mi Atyáink nem viselhettük. Es mi azt (SUT 645)

Atyáinkal – 1

hiteti el, valamint ami elsö Atyáinkal, hogy ollyanok lésznek mint az (É 183)

Atyáinkhoz – 1

ígéretett hirdettyük néktek,, mely az Atyáinkhoz lött, mert ezt az Isten (É 509)

Atyáinknak – 1

a nép ellen, se ami Atyáinknak szokási ellen. de Jérusalemben meg (SUT 729)

Atyáitok – 1

vagyok az életnek kenyere. az Atyáitok mannát ettek a pusztában, és (É 593)

Atyák – 41

tselekesznek, példának okáért, az ollyan Atyák, vagy Anyák. kik köteleségen kivül (É 139)

Isteni szeretet, tekélletes igaság, az Atyák. ezeket a szavait az urnak (É 150)

metélkedésnek az Isten igaságáért, az Atyák igeretinek meg erösitésére, apogányok pedig (É 15)

{…} Ebböl azt tanulhattyák. azAtyák. és Anyák. hogy mitsoda szorgalmatoságal (É 82)

{…} Ebböl meg tanulhattyák. az Atyák, és Anyák, hogy mitsoda vigyázásal (É 102)

estenek, az illyen állapotban az Atyák lomhaságok vétek, és rettentö számot (É 102)

öket azokra, vagy sem, az Atyák az illyen állapotban. igen nagy (É 102)

akristus azt meg engedé az Atyák, és az anyák oktatásokra, akik (É 283)

hogy jó munkásokot küldgyön, az Atyák, az Anyák., és közönségesen atseledes (É 864)

az oktatásnak fogyátkozásátol jö, az Atyák el mulattyák a valoságos áitatoságra (IK/A 142)

Nyomorult Atyák ! kik azal az esztelen kedvezésel (IK/A 145)

azt jól mondgya egy az Atyák közül. hogy mit használ. nagy (IK/A 206)

szép ditséret, a melyet az Atyák adnak a tisztaságnak. mondván, hogy (IK/A 226)

mitsoda mesterséget üzöt. sokan az Atyák közül azt tarttyák hogy áts (C/A 156)

{…} Mert az Atyák. és Anyák nevek alat. minden (C/A 398)

{…} Hogy ha az Atyák, vagy Anyák. vagy más fellyeb (C/A 398)

{…} Az Atyák. és Anyák mivel tartoznak agyermekeknek (C/A 400)

A régi Atyák irásibol. Tertullianus, és {…} Cypriánus azt (C/A 591)

vétkeket. a melyekben esnek sok Atyák (C/A 623)

{…} Mivel tartoznak az Atyák és Anyák gyermekeknek mihent születnek (C/A 665)

{…} Mivel tartoznak az Atyák, és Anyák az ö fiokhoz (C/A 666)

közönségesen tartot Conciliumban vették az Atyák rendben tsak nem egészen ezt (C/A 805)

Azt mondám hogy az Atyák vették rendben tsak nem egészen (C/A 805)

{…} Az Atyák. és Anyák. mivel tartoznak a (C/B 1204)

Az Atyák tartoztanak afiokot meg tanyitani mind (ISZ 219)

magyarázták, az iskolákban, hanem az Atyák traditioi szerént, a hitnek erösitésére (KSZ 407)

vagy tsak álnokságbol. valamint az Atyák tarttyák., elég ahogy filip mellé (SUT 514)

hogy azokot, a melyeket az Atyák láttak, valamely keresztyének gondolták volt (SUT 520)

meg térésinek historiáját. némellyek az Atyák közül azt tarttyák. hogy vette (SUT 524)

ö el oszlások, Hanem az Atyák azt irják. hogy tsak akor (SUT 529)

valamint ezt mondgyák sokan az Atyák közül. azért nem is volt (SUT 530)

helyel. és különös idökben. Az Atyák azt tarttyák, hogy amidön az (SUT 547)

szeretetének. és kedvezésinek, sokan az Atyák közül azt tarttyák, hogy az (SUT 553)

árulná el ötet, némellyek az Atyák közül azt tartották hogy szent (SUT 553)

leveléböl. A kalcédoniai gyülésben valo Atyák azt mondgyák, hogy Timothéus volt (SUT 554)

szenvedet volna, ezen sokan az Atyák közül meg alkusznak Némely régi (SUT 559)

bé botsása szent pálhoz, Az Atyák igen nagy Ditséreteket adtanak ennek (SUT 627)

ellenzi, és a melyet az Atyák mind helyben hagyták, szent pál (SUT 627)

hogy ezeket tanittsák, némellyek az Atyák közül azt tarttyák, hogy az (SUT 643)

tévelygéseket meg erösittsék. némellyek az Atyák közül kételkedtek abban hogy ez (SUT 758)

külömbözöt az Igétöl., sokan az Atyák közül. Tertullianus. szent Epifánus. szent (SUT 770)

Atyáknak – 9

{…} Az Atyáknak, Anyáknak, agyontato Atyoknak, ezekhez nagy (É 103)

hivatallyához, példának okáért, más az Atyáknak, és az Anyaknak jó tselekedetek (É 831)

az ö Évangyéliumával, az ollyan Atyáknak, és anyáknak szándekjok, kik az (É 843)

szolgáknak, a mester embereknek, az Atyáknak, és Anyáknak, a gyermekeknek, aszegényeknek (C/A 208)

Mit kel el távoztatni az Atyáknak. és Anyáknak, a gyermekek iránt (C/A 400)

igen kel tehát a gyontato Atyáknak ezekre vigyázni (C/A 551)

{…} Szabadé az Atyáknak. a papi rendre szánni azö (C/A 623)

{…} Mire kel vigyázni az Atyáknak. és Anyáknak hogy keresztyéni képen (C/A 666)

{…} Mire kell vigyázni az Atyáknak, és anyáknak hogy keresztényi képpen (C/B 1402)

Atyákot, – 1

kik felyeb valok másoknál., az Atyákot, Anyákot. az egy házi pasztorokot (C/A 398)

Atyákra – 1

ezek a szók az ollyan Atyákra esnek,. kik a gyermekeket, ollyan (É 102)

Atyákrol – 1

{…} Miért szól tsak az Atyákrol. és Anyákrol (C/A 397)

Atyáktol – 1

kel kérni az okos gyontato Atyáktol. valamiket mondottunk meg egyezik a (C/A 389)

Atyám – 1

öreg fejdelmet, noha a menyei Atyám elött. más okbol kelletet el (TL 235)

Atyámot – 1

vagy is az édes lelki Atyámot az Isten őrőkősőn nyugosztalya, szent (ML 311)

Atyánk – 2

imádság mint nálunk a mi Atyánk, ( Az Istennek nevében aki tellyes (TL 281)

ki ne rekeszen a’ Szentséges Atyánk tartsa meg Kedet Kedves Familiájával (ML 325)

Atyánkba – 1

drága orvosságot adot a’ mi Atyánkba az unadalom ellen, ahoz kel (ML 308)

Atyoknak – 1

mind a’ kettőt, és légyenek Atyoknak őrőmére, Josef Ötsémet is kőszőntőm (ML 310)

Attya
Attya – 1

kőnyhullatásimmal, adgya Isten hogy az Attya nyomdokát követhesse Ked, Kérem arra (ML 325)

Attyának – 1

lehessen kővetője mind Patronussának, mind Attyának, Kriska és Susi édes Hugaimat (ML 310)

Attyárol – 1

beszéleni kezd az eleiröl, az Attyárol, hogy mitsoda Nemes ember volt (ML 322)

Attyát – 1

Nagyságos Uram, hogy a’ Nagyságod Attyát az egész falu tudta, hogy (ML 322)