[bűnös] – 555
bunös [!]
bunös [!] – 1

keresztyén meg vallya hogy ö bunös. és vannak mindenkor olyan bünei (VKT 830)

bünos [!]
bünos [!] – 1

több részeit is ennek a bünos aszszony penitentzia tartásának (É 758)

bünosök [!] – 2

házban, imé sok publikánusok, és bünosök (É 874)

az egyházi szolgának munkálodni, a bünosök meg térésin, és hogy a (É 875)

bünost [!] – 1

keresni. egy szegény., és goromba bünost, egy ollyan embernél. aki nagy (C/B 1065)

bünös
bünös – 151

kerülni mely oly természete a bünös embernek, tellyeségel szükséges hogy magát (É 27)

{…} Példának okáért valamely bünös a világot egy kevesé meg (É 47)

egyház, szükséges azért hogy a bünös a köny hullatások, és a (É 49)

abel poklos meg gyogyulása jelenti, abünös térésit (É 114)

szünni. szükséges még hogy a bünös sirasa tett vétkeit. avétekért penitentziát (É 160)

nagy háláadásal kel lennünk, a bünös ember az ö igasságának keménységit (É 160)

el ne felejttsük, szükséges hogy abünös. az Isten helyet, avétekhez hasonlo (É 210)

szerént mentöl nagyob keménységel banik abünös magával., az Isten annál nagyob (É 210)

el mosa avétket, amelyek nélkül abünös meg nem gyogyulhatna lelki betegségéböl (É 212)

mondván. meny ki tölem, mert bünös ember vagyok uram., mert az (É 224)

amely meg hattya láthatatlan képen. abünös szivét, és fel nyittya az (É 238)

akinek. drága vére. meg tisztittá abünös embereket (É 246)

kristust, ki ami vétkeinket, és abünös testnek formáját magára vette, hogy (É 302)

ajándéki. a melyekel viszá éll abünös, hogy senkitöl ne fügjön, és (É 304)

után ez a meg térö bünös (É 306)

magára vészen a meg tért bünös, apenitentzia tartásnak szenttségiben., le vetvén (É 307)

vériben valo reszesülés, amely bélyege, abünös valoságos meg térésinek, amusika szó (É 307)

melyben vagyon az Anyaszent egyház. abünös meg térésin. és aháláadásokot melyeket (É 307)

még nagyob vétekben lévök, egyik bünös a másikát nem itélheti, illyen (É 352)

Miképpen szünik meg tehát egy bünös arosz tselekedetöl (É 373)

{…} Egy bünös meg szünik a rosztol., a (É 373)

némellyek pedig mondának, hogy tselekedheti abünös ember a jeleket, és szakadás (É 375)

mi tudgyuk hogy ez ember bünös; ö azért mondá nékik, ha (É 375)

ö azért mondá nékik, ha bünös nem. tudom, egyet tudok, hogy (É 375)

ne tarttsa tehát azt a bünös ember maga felöl, hogy elegendö (É 379)

kegyelméböl. a mely nélkül a bünös magátol hozzája nem térhetne. a (É 385)

melyet nyert a meg tért bünös. az Anyaszent egyház kérésire, arra (É 386)

tavozzál el tölem. mert én bünös vagyok (É 388)

nem akor, a midön még abünös, a vétkeihez vagyon ragaszkodva. és (É 393)

egy aszszony állat, ki avarosban bünös vala, hogy meg érté. hogy (É 422)

a ki ötet illeti, mert bünös., és felelvén Jésus mondá néki (É 423)

{…} Ennek a bünös Aszszonynak meg térésében, a valoságos (É 423)

irgalmaságához, mivel egy penitentzia tarto bünös, akiben több szeretett vagyon eléb (É 426)

{…} A bünös emberek hogy érezhetik azt a (É 440)

aláb valora tenni magát, de bünös lévén, még is kevélységböl magát (É 440)

és kegyelmeségében viszá vétesse az bünös embert, ugyan ezért is vevé (É 451)

szent péter, {…} az Istentelen. és abünös, hol álhat elö (É 472)

{…} Azt jelentik. hogy a bünös addig valoságosan fel nem támadot (É 483)

valo meg gyonására, a midön abünös. valoságos töredelmes. és penitentzia tarto (É 513)

fel ne óldoza büneiböl., valamég abünös valoságos jelit nem adgya, ne (É 513)

a mellyet a pap., a bünös meg vallására, és vádolására mondgya (É 514)

akereszttségnek vizében ugy megyen mint bünös, és abbol meg igazulva és (É 528)

mutatni, hogy a midön a bünös valoságal fel támadot akristusal. és (É 536)

meg mutatni, hogy a mely bünös meg akar térni, annak ellene (É 536)

elönkben adot, meg szentelésünkre, egy bünös, példanak okáért, tartozik a penitentiának (É 584)

lelkek üsméretit. és meg láthassak bünös voltokot (É 587)

el tévelyedet júh. az ollyan bünös. aki rendeletlenségiért. és tévelygésiért, el (É 633)

mondván. meny ki töllem, mert bünös ember vagyok uram. mert az (É 637)

meny ki töllem uram, mert bünös ember vagyok (É 638)

kel járulnunk akristushoz, meg üsmervén, bünös és méltatlan voltunkot., ez az (É 638)

magában szálván, és meg valván bünös voltát,. magát érdemetlennek tarttya (É 638)

{…} Hogy lehesen abünös embereknek azt érezni, amit a (É 661)

de mint hogy abban a bünös voltaban is, kevélységböl sokal nagyobnak (É 662)

penitentzia tartásnak székiben. a midön abünös meg nem változtattya szokásit, és (É 681)

tehát a kristusal, aki is abünös testhez. hasonlo testet vévén magára (É 695)

halál, egy valoságos meg tért bünös, szégyenli ha esziben jut, vétkeinek (É 701)

félni, de a nem elegendö abünös meg igazulására. az Isten. és (É 709)

uram távozál töllem, mert én bünös vagyok (É 727)

magokot, sanyargassák, és meg büntessék. abünös testet. mint ollyan ezközt, a (É 754)

azért, ö azt akarja, hogy abünös meg alázván magát. meg vallya (É 755)

meg értetni, hogy az ollyan bünös, a ki nem kezd az (É 755)

egy aszszony állat. ki avárosban bünös vala, hogy meg érté hogy (É 756)

állat aki ötet illeti, mert bünös, és felelvén Jesus mondá néki (É 757)

dolgot nem tselekedhetik egy olyan bünös. aki penitentziát akar tartani, mint (É 759)

ö véghetetlen jóságának, egy ollyan bünös, aki inkáb szereti ötet, eléb (É 760)

és kivánságinkot, ateremtet állathoz hajlot bünös, nem gondolkodnék sohais az Istenhez (É 766)

mehessen eleiben az utolso napon. abünös pediglen, meg térésinek, meg betsülhetetlen (É 782)

a gyalázat és az alázatoság., abünös része, és ö magátol (É 788)

rendi hoza magával hogy a bünös érezze azoknak sulyát, és suhajttsa (É 800)

{…} A midön valamely bünös abban avaloságos szándékban vagyon. hogy (É 817)

és azonal engedelmeskedik. abünös fel kél; és meg mutattya (É 829)

kristus. enagy példa lehet egy bünös elöt, akinek tsak a meg (É 839)

térésre, és igy irgalmaságát kérvén abünös, az üdveségit keresi (É 898)

A bünös. sok féle büntetés alá vettetik (KKU 294)

A bünös, sok féle büntetés alá vettetik (KKU 294)

a szemét. ugy az ollyan bünös. akit a vétek meg vakitot (KKU 297)

bövségel meg volt. én pedig bünös, és iffiu, még attol távul (KKU 322)

vétket nem tselekedtem., még is, abünös testnek hasonlatoságában öltöztem abünért. {…} nem (KKU 326)

az igasságos hogy én nyomorult bünös, szenvedgyek én is azért. hogy (KKU 336)

okozot volna, ugy a mely bünös meg nem büntetödik, annak leg (KKU 405)

tselekedetek. követik öket, a menyiben abünös el akarná távoztatni a halálra (KG 461)

üdvezülhet, hát hogy ne félne abünös aki arol oly keveset gondolkodik (KG 464)

el vesztek, mondgya akristus., szükséges abünös embernek vagy magát meg büntetni (KG 482)

Hagya el abünös az ö uttyát, és térjen (KG 484)

Egy botránkoztato bünös vétkes lészen. mind azokért avétkekért (KG 516)

kelleték azért néki egy olyan bünös embert követni mint maga, mivel (KG 527)

az egész háza népével, a bünös aszony semmi emberi tekéntetre nem (KG 536)

fordisd hozánk kegyelmedet. És ate bünös népedet. oltalmazad hiveidet. oh’ édes (KG 555)

aki ötet meg fogja itélni, abünös ember nem gondolhatta azt, hogy (KJÉ 578)

A bünös embernek. állapottyát nem tsak olyan (KJÉ 585)

légy ebben ahajoban velem, mert bünös ember vagyok, a kristus mondá (KJÉ 630)

Vala pedig avárosban egy bünös aszony, aki is meg tudván (KJÉ 651)

@: XXII egy bünös aszonynak meg térése (KJÉ 651)

tudgyuk. hogy az az ember bünös és gonosz ember, ö pedig (KJÉ 686)

pedig mások zugolodva mondák. egy bünös publicanushoz ment szállani. de jésus (KJÉ 714)

71 XXII Egy bünös aszonynak meg térése 72 XXIII (KJÉ 778)

elött, valamint egy halálra itéltetet bünös egy király elött. akitöl várja (VKT 811)

Mind azon által. az abünös talám náladnál inkáb tettzik Isten (VKT 845)

vetettem a számnak. mikor a bünös ellenem állana. mondá dávid. meg (VKT 846)

türésel, és kegyeségel várja. a bünös meg térését. három esztendeig szenvedte (VKT 854)

törésben eset aszszonyal, a samaritánával, abünös aszszonyal. a fö pap szolgájával (VKT 855)

hagyá magát itéltetni. valamint egy bünös. zugolodás nélkül. tsak a magához (VKT 877)

valamint Ágárt. a ki is bünös volt, az a menyei atya (VKT 894)

sok békeségben lévöket meg háborit. abünös férfiu meg háborittya barátit. és (IK/A 238)

az itéletkor., ha azon ártatlanságot bünös életeddel meg mocskolod. ugyan is (IK/B 397)

4 Mert az bünös meg valván büneit és kisertetit (IK/B 456)

békeségben lévöket el vesztettenek. az bünös ember barátit meg háborittya, és (IK/B 577)

hasonlonak ? te az ki hasonlo bünös vagy hozája, és hasonlo szükséged (IK/B 589)

az ki meg téritette az bünös embert. az ö tévelygö utárol (IK/B 597)

ö egy Fiát adta a bünös emberek meg váltására (C/A 63)

ebben is tére meg a bünös aszony, aki felöl azt tarttyák (C/A 166)

által., De ha az a bünös tellyeségel el vettetet az Anyaszent (C/A 233)

a melyben lészen akoron a bünös. minden segittség menttség. és vigasztalás (C/A 289)

ád a kristus által a bünös embernek (C/A 491)

Nem, mert a mely kegyelemre abünös embernek vagyon szüksége, és a (C/A 491)

kegyelemnek szükséges voltárol; és a bünös embernek szabadságárol (C/A 492)

nem erdemletteé meg azt a bünös (C/A 495)

az emberekért, szükséges azért. hogy abünös emberek is szenvedgyenek a fejeknek (C/A 574)

Midön valamely bünös magában szálván penitentziát akart tartani (C/A 575)

kellene kötözni. erre valo nézve abünös meg elégedvén (C/A 601)

vezetheti öket, ez igy lévén abünös. aki alázatoságal, és bünéhez valamely (C/A 676)

nyomoruságos voltát, de az olyan bünös, aki alázatoság és töredelmeség nélkül (C/A 677)

veszi észre hogy az illyen bünös még imádságával is ingerli. az (C/A 677)

valo imádság. peldának okáért egy bünös töredelmeségel lévén, az Istentöl büneinek (C/A 693)

ki irtassanak 4. hogy minden bünös valoságos penitentziát tarttson. 5 hogy (C/A 700)

{…} Az olyan bünös a kinek még apenitentzia tartásra (C/A 782)

Minékünk is bünös szolgaidnak kik ate irgalmaságodnak sokaságaban (C/A 838)

midön azt mondgya minékünk is bünös szolgaidnak (C/A 839)

a kegyelemnek szükséges voltárol és abünös embernek szabadságarol. 7 (C/A 910)

ö edgy fiát adta. a bünös emberek meg váltására. Az Ige (C/B 959)

ebben is tére meg a bünös aszszony. a ki felöl azt (C/B 1041)

a melyben lészen akoron a bünös, minden segittség, menttség. és vígasztalás (C/B 1117)

mellyet ád akristus által. a bünös embereknek (C/B 1273)

mert a mely kegyelemre a bünös embernek vagyon szüksége., és amelyet (C/B 1273)

kegyelemnek szükséges voltárol. és a bünös embernek. szabadságárol (C/B 1273)

nem érdemletteé meg azt a bünös (C/B 1275)

emberekért, szükséges azért hogy a bünös emberekis szenvedgyenek a fejeknek példájára (C/B 1334)

Midön valamely bünös. magában szálván., penitentziát akart tartani (C/B 1335)

kellene kötozni, erre valo nézve abünös meg elégedvén minden kételkedés nélkül (C/B 1355)

is történt. hogy egy ollyan bünös. aki avetket szereti, az Istent (C/B 1409)

maradgyon., a midön tehát valamely bünös illyen szándékban imádkozik. az ö (C/B 1409)

öket. Ez igy lévén, a bünös, aki alázatosságal, és bünéhez valamely (C/B 1409)

nyomoruságos állapottyát, de az ollyan bünös a ki alázatoság, és töredelmeség (C/B 1409)

veszi észre, hogy az illyen bünös még imádságával is ingerli az (C/B 1409)

valo imádság., példának okáért. egy bünös, töredelmeségel lévén, az Istentöl büneinek (C/B 1419)

ki irtassanak, 4. hogy minden bünös, valoságos penitentziát tarttson. 5. hogy (C/B 1424)

{…} Az ollyan bünös, a kinek még a penitentzia (C/B 1485)

Minékünk is bünös szolgaidnak, kik ate irgalmaságodnak sokaságában (C/B 1527)

midön azt mondgya. minekünk is bünös szolgaidnak (C/B 1528)

a kegyelemnek szükséges voltárol. és abünös embernek szabadságárol. 6 (C/B 1584)

szent Cyprianus, azt akarja, hogy abünös ugy sirasa alelki halálát, valamint (KSZ 326)

bünösben – 3

agyogyitásra, az aszent Lélek, aki abünösben üdveséges fel haboritást indit, a (É 212)

ebböl ki tettzik hogy egy bünösben nem lévén semmi is a (É 422)

tselekszik láthatatlan képen. az ollyan bünösben, kit meg akar téríteni, meg (É 828)

bünösböl – 1

az Istennek szenteli mind akettöt. abünösböl egy igazat tsinál, az ördög (É 665)

bünösebbé – 1

amely magában oly foganatos, még bünösebbé tészi. aki illyen formában halgattya (IJE 33)

bünösel – 10

havéle ugy bánnak, mint olyan bünösel a ki méltatlan a kedvezésre (É 440)

ugy bánnyanak., mint egy méltatlan bünösel, aki nem érdemli hogy tekinttsék (É 662)

azok a szók. a melyeket abünösel mondattya a proféta, nem várunk (É 755)

kegyelmét Istennek melyet tészen valamely bünösel hogy ki vegye abbol az (C/A 495)

tselekeszik apap azután hogy a bünösel mondotta volna a köz gyonást (C/A 570)

tészen az Anyaszent egy ház abünösel, el engedvén néki egy részit (C/A 589)

tészen az Anyaszent egy ház abünösel., mert minden {…} fel teszi a (C/A 589)

az Istennek., melyet tészen valamely bünösel. hogy ki végye abbol az (C/B 1275)

az anyaszent egy ház, a bünösel. el engedvén néki egy részit (C/B 1346)

az anyaszent egy ház, egy bünösel, mert minden {…} mivel, ha vétkünk (C/B 1346)

bünösért – 3

ö meg büntetné az ártatlant, abünösért, mostanában is eszerént tselekesznek akevélyek (É 205)

a kilentzven kilentz igazakot, egy bünösért, aki el tévelyedet (É 633)

a halálra adván fiát. oly bünösért, mint én vagyok (KG 526)

bünöshöz – 8

{…} Azok a meg tért bünöshöz, meg engesztelödésre valo jelek, a (É 307)

akarja nékünk meg mutatni. hogy abünöshöz az ö szeretete, és szorgalmatosága (É 633)

{…} Mert 1. minek utánna abünöshöz járult volna, kegyelme által, annak (É 781)

minden hato kegyelme által a bünöshöz. akit meg akar téritteni., a (É 781)

tiszteletet, amelyekel vagyon az olyan bünöshöz, aki valoságal meg tér hozzája (É 816)

a midön haragját nem mutattya abünöshöz, ditséreteket kel adnunk. az Istennek (KKU 407)

leg elsö kegyelme Istennek valamely bünöshöz a. hogy fel nyittya elméjének (C/A 495)

leg elsö kegyelme Istennek valamely bünöshöz. a, hogy fel nyittya elméjének (C/B 1275)

bünösnek – 64

meg üti, és meg öli abünösnek szivében, mind azt, valami a (É 36)

{…} Mit kel tselekedni abünösnek, hogy meg nyerhese meg térésit (É 114)

után. ez a tartalék hasznos abünösnek, hogy az alázatoságban maradgyon (É 161)

nem engedvén meg nékik hogy bünösnek üsmerjék magokot azt hitetik el (É 205)

{…} A bünösnek., vagyoné olyan szüksége másra mint (É 213)

sem kel kéttségben esni a bünösnek meg térése felöl. akár mely (É 238)

Isten mindenhato, ö meg adhattya abünösnek a meg térésire valo kegyelmit (É 272)

Mit kel tselekedni egy olyan bünösnek, aki atékozlo fiat követte tévelygésiben (É 307)

kellesék azután tselekedni ennek anagy bünösnek példájára, akinek szivit az Isten (É 308)

mutassa mitsoda szükséges hogy a bünösnek meg romlot szivét meg illesse (É 385)

szozattyát. aki is beszél a bünösnek szivében, aki fel nyittya füleit (É 386)

nehéz a vétekben meg rögzöt. bünösnek meg térése, és hogy mitsoda (É 392)

kiáltása az üdvezitönek, jelenti azon bünösnek az Istentöl valo távul létit (É 392)

kegyelme által. valoságos töredelmeségit a bünösnek, és nem akor, a midön (É 393)

értelemel mondgyák ki, az az, abünösnek igazán valo meg gyonására, a (É 513)

a pap meg mondgya a bünösnek. hogy a vétkei meg bótsátattak (É 513)

kristusról., e szerént kel egy bünösnek kesergeni, ha akarja hogy ötet (É 525)

nagy példa egy penitentzia tarto bünösnek, a melyböl meg tanulhattya, hogy (É 525)

a mit tölle kérünk, egy bünösnek nintsen magátol semmi ollyan érdeme (É 560)

{…} következiké ebböl, hogy a bünösnek nem kel imádkozni (É 564)

értetni, az ur Nicodémusal, hogy abünösnek meg ujulása, és meg igazulása (É 666)

mitsoda könnyen munkoálgdya akegyelem valamely bünösnek meg térésit, el távoztatván rendeletlen (É 677)

eszerén kel egy meg tért bünösnek tsudálni hogy az Isten mi (É 678)

meg kel tekénteni, meg kel abünösnek maga viselésit, és igyekezetét különösön (É 682)

meg nem botsát az olyan bünösnek, aki nem akar penitentziát tartani (É 712)

mondván, Isten légy kegyelmes nékem bünösnek, mondom néktek alá mene ez (É 726)

mondhatá, Isten légy kegyelmes nékem bünösnek, de elegendök valának ezek, az (É 728)

Azt tanulhattyuk, l. hogy egy bünösnek, tsak egy szem pillantásig sem (É 758)

alázatoságal, meg mutattya az olyan bünösnek, aki az Istenhez akar térni (É 758)

akará nékünk világosan mutatni., hogy abünösnek viszá adhassa akegyelemnek életét, szükséges (É 781)

akristustol tudakozodék. akristusrol. eszerént kel abünösnek keresni ötet. fohászkodván, és siránkozván (É 839)

által a bünösnek halgatni apredikátorokot, akik arra rendeltettek (É 898)

tekinsd meg kérlek életét egy bünösnek. és meg látod hogy hasonlit (KKU 297)

szemei elött vannak, ellenben pedig abünösnek utai mindenkor vétkesek mert az (KG 464)

igazságit el nem üzte magátol; abünösnek pedig meg ferteztettek utai, minden (KG 473)

vala, Istenem légy kegyelmes nékem bünösnek, azt mondom néktek mondá Jesus (KJÉ 705)

szerént. hogy aditséret nem kedves abünösnek szájában. miképen bizonyithatod azt meg (VKT 867)

leg elöbször is az Isten abünösnek azt hánya szemére. hogy háláadatlan (VKT 871)

meg nyerte amenyet, és a bünösnek hoszu élete nem egyébre szolgált (IK/A 69)

azt követik. Utálatoság pedig a bünösnek az Isteni szolgálat. mondgya a (IK/A 155)

meg az bünösnek hogy reménlik meg térésit. és (IK/B 656)

halálnak gyümölcse, mivel aszenttségekböl ered abünösnek ujonnan valo születése. meg igazulása (C/A 179)

Hogy az Angyalok örülnek a bünösnek meg térésin, és hogy a (C/A 378)

Istennek ajánlyák könyörgésinket, hogy a bünösnek meg térésin örülnek. hogy a (C/A 378)

nem egyéb. hanem egy olyan bünösnek meg változasa, aki el hagya (C/A 559)

{…} A pap a bünösnek szükséges oktatásokot ád, penitentziát ád (C/A 570)

a melyeken által kelletet menni abünösnek., A kik az elsö rendben (C/A 575)

az illyen szent keménysége által abünösnek ismét viszá térni avétekre. 6 (C/A 577)

az Anyaszent egy ház penitentziát abünösnek, ennek a penitentziának pedig végben (C/A 590)

kegyelmet kérték valamely penitentzia tarto bünösnek, eki tettzik a szent Cyprianus (C/A 595)

avétket jelentette., szükséges tehát a bünösnek vétkeit meg mutatni apapnak, agyonásban (C/A 598)

lelki szükségiben. valamint aleg nagyob bünösnek. 4. hogy mind ezekre az (C/A 705)

ezt is kellene tselekedni minden bünösnek, aki amisére mégyen, erre is (C/A 782)

mivel a szenttségekböl ered. a bünösnek ujonnan valo születése., meg igazulása (C/B 1050)

Mitöl kel leg inkáb rettegni abünösnek, hameg tekénti azt az utolso (C/B 1117)

hogy az Angyalok örülnek a bünösnek. meg térésin. és hogy a (C/B 1188)

Istennek ajánlyák könyörgésinket. hogy a bünösnek meg térésin örülnek., hogy a (C/B 1188)

nem egyéb, hanem egy ollyan bünösnek meg változása., a ki el (C/B 1323)

melyeken által kelletet menni a bünösnek, a kik az elsö rendben (C/B 1335)

az illyen szent keménysége által. abünösnek, ismét viszá térni avétekre. 6 (C/B 1337)

az anyaszent egy ház penitentiát abünösnek. ennek apenitentziának pedíg végben vitele (C/B 1346)

a vétket jelentette. szükséges tehát abünösnek vétkit meg mutatni apapnak a (C/B 1352)

lelki szükségében., valamint aleg nagyob bünösnek. 4. hogy mind ezekre az (C/B 1428)

azt is kellene tselekedni minden bünösnek, a ki a misére megyen (C/B 1485)

bünösok [!] – 1

hirdetik akristus lelke által, a bünösok azokon fel háborodnak, némellyek azok (É 196)

bünösokbe [!] – 1

aránt nevekedgyék mind ajokban. mind abünösokbe (KG 551)

bünösokért [!] – 2

sokaknak bünököt viselte. és a bünösokért könyörgöt (C/A 175)

mária, Istennek annya, könyörögj érettünk bünösokért, most, és halálunknak oráján amen (C/B 1435)

bünösoket [!] – 1

XXXVI A meg térö bünösoket magához fogadgya 147 XXXVII Az (KJÉ 780)

bünösoktöl [!] – 1

Ez az el távozás. a bünösoktöl. amelyet tsak azért parantsollyák. hogy (VKT 825)

bünösök – 99

avizben sipadoztak alábai. hát mi bünösök. hogy ne félnénk amidön a (TL 7)

és munkájokért valo jutalmit,. a bünösök készülettel fogadgyák tehát ötet. és (É 13)

Istenben tekélleteségel valo bizodalomban legyenek, abünösök pedig az Isten itéletitöl valo (É 14)

járullyunk akristus eleiben. és hogy bünösök lévén., semi kegyelmet nem érdemlünk (É 116)

kristusnak az az alázatosága, amelyel abünösök közi elegyitette magát,. és azok (É 247)

vagy is az igazak. és abünösök. aziffiabik hagyá el az attya (É 304)

valo feledékenységet. a melybe élnek abünösök. mivel nem ahely tselekeszi azt (É 305)

igazaknak szenvedni alázatoságal ha. a bünösök melléjek. vagy elejekben tétetnek. és (É 309)

Meg akará mutatni azoknak, kik abünösök meg téréseken munkálodnak, hogy siratniok (É 392)

anyi tsudák, és meg tért bünösök tettek bizonyságot. ezeknek apogányoknak penitentziájok (É 405)

lehetnek, valamint ellenben., a nagy bünösök. a penitentzia tartásnak kegyelme által (É 419)

rendelése Istennek, az emberen. 1 bünösök lévén, meg érdemlik igaságal. hogy (É 419)

hogy halálra adta lelkét, és abünösök közzé számláltatott, és ö sokaknak (É 450)

{…} Mert minnyájan bünösök lévén., addig az Isten kegyelmeségében (É 451)

és az ember fia, a bünösök kezébe adatik kellyetek fel. mennyünk (É 464)

támadása., jele és formája a bünösök meg té- résinek, és meg (É 483)

melyeket az Isten adgya a bünösök szivében., hogy magokban térjenek, 5 (É 483)

pásztorokra, és papokra, kik a bünösök meg térésekben, tsak a kristus (É 483)

hozánk valo nagy szeretetéböl. noha bünösök vagyunk, és noha ö légyen (É 527)

engedhetié azt meg, hogy ugyan abünösök magok halálra itéltessenek az emberektöl (É 542)

{…} Mind azok abünösök kik rendeletlen élettyekel. az Isten (É 542)

vagyunk, örüllyünk, az eretnekek és bünösök meg téréseken., látván az Anyaszent (É 584)

mint Ádám fiai, és mint bünösök, az eredendö bün által. nintsen (É 586)

{…} A, hogy a bünösök meg téréseknek ditsösége, tsak egyedül (É 592)

néha példákot látunk, vannak ollyan bünösök, a kik sebeségel futnak a (É 628)

pedig hozája apublikánusok, és a bünösök, hogy halgatnák ötet, és morgolodnak (É 631)

Angyalok példáját a kik örülnek. abünösök meg térésin (É 633)

is nyeri meg tölle a bünösök meg terésit, ki ki tartozik (É 780)

valoságal meg visgálni, hogy a bünösök mitsoda állapotban vannak, meg tekintvén (É 780)

Mint hogy mások is ollyan bünösök valamint mi, nem kellé nekik (É 789)

meg enged nékik, tsak a bünösökis meg engedgyenek atyok fiainak., a (É 816)

nem kel kéttségben esni. a bünösök meg térésiért, mert a mint (É 875)

hagyhaták, azt egyedül tsak a bünösök meg térésiért tselekedte, és ha (É 876)

mivel mi minnyájan gyengék és bünösök vagyunk, és a vendégségek sok (É 876)

embereknek orvosa légyen mivel minnyájan bünösök, és nyavalyások, és mindennek. vagyon (É 877)

Storophila. valo hogy a bünösök eszerént tselekednek, de ate hiv (KKU 281)

veszedelmes eséseket okoz. de a bünösök, nem tarttyák azt keresztnek, hanem (KKU 296)

homályával, {…} a bizonyos hogy a bünösök kemény utakon járnak, és nem (KKU 297)

Storophila. látom uram hogy a bünösök elég keresztet, és nyomoruságot viselnek (KKU 297)

mely nagy nyomoruságal jár a bünösök kereszttye.! könyörüly uram rajtam. mivel (KKU 298)

A kristus nem tsak egyedül abünösök hordozák a kereszteket, hanem mindnyájan (KKU 298)

hogy vagyon a, hogy a bünösök. kik minden nap ujjab vétkekben (KKU 363)

sok ideig nem engedni hogy abünösök akarattyok szerént járjanak, mondgya az (KKU 379)

tulajdonittom édes Jesusom. hogy a bünösök uttyára nem tértem, hogy ha (KKU 401)

mind azon által vagynak olyan bünösök, akik nem hogy magokot meg (KKU 411)

II A bünösök halála igen rosz, mert arosz (KG 460)

az Istennek kegyelmét viszá nyerni, bünösök mondgya az apostol. tisztíttsátok meg (KG 483)

Ha szinte bünösök nem vománk is, a kristus (KG 484)

vétkes, és mindnyájan olyan nagy bünösök vagyunk, hogy meg érdemelyük abüntetést (KG 492)

valamit szenvedünk ez életben, akár bünösök lévén, akár igazak. de azt (KG 493)

a hová sok publikánusok. és bünösök menének. és egy asztalhoz ülének (KJÉ 636)

meg öletet emberek. leg nagyob bünösök lettek volna. az egész galiléában (KJÉ 694)

jésus körül valának publikánusok, és bünösök is valának, kik örömest halgaták (KJÉ 700)

volna, hogy az embernek fia abünösök kezében adassék. kellyetek fel tehát (KJÉ 748)

ártatlanal így bánnak, hát abünösök mit nem várhatnak magokra.? azt (KJÉ 757)

szükséges hogy az ember fia abünösök kezében adatassék. hogy fel feszitessék (KJÉ 764)

magunknak, magunk viselésivel, ugy mint bünösök, ugy mint Istenhez valo háláadatlanok (VKT 867)

noha bünösök vagyunk. valamint Ágárt. a ki (VKT 894)

nékünk, efféleket mondanak tehát a bünösök pokolban. mondgya a bölcs (VKT 925)

ki vétesék evilágbol ahol a bünösök közöt élt. az Isten idején (IK/A 68)

azt is hogy vannak olyan bünösök kik sokáig élnek, és akik (IK/A 69)

akit daniel eszerént nevezi. {…} olyan bünösök, akiknek öregségek. tsak a rosz (IK/A 69)

Fiam ha hitegetnek tegedet a bünösök ne engedgy nékik, ha mondgyák (IK/A 158)

David azt mondgya hogy a bünösök szája olyan mint a meg (IK/A 159)

haragjának tüze fel gerjed a bünösök gyülekezetek ellen., és azok ellen (IK/A 161)

nem akarnak engedelmeskedni parantsolatinak. A bünösök uta kövekel egyenesitetet meg, de (IK/A 161)

valoságal el mondhatnád Davidal. A bünösök kötelei környül fogtak engem. és (IK/A 359)

és szerelmiben lévén. láttya az bünösök közöt valo lakását. kivészi az (IK/B 429)

téged. szerelmes fiam ha az bünösök el akarnak hitetni téged, ne (IK/B 509)

el veszet, az özön vizben bünösök el veszének, minden vétkeink el (C/A 75)

halálra adta lelkét, és a bünösök közzé számláltatott, és ö sokaknak (C/A 175)

valo nézve. eleinte mindgyárt sok bünösök meg térnek vala. de vegtire (C/A 274)

örömel és vigasztalásal követik a bünösök. meg romlot hajlandoságokot. szent Agoston (C/A 354)

{…} Nem., mert az olyan bünösök. a szent léleknek indulattyábol kezdenek (C/A 586)

mikor éll az illyen Censurákal abünösök iránt (C/A 603)

láttya hogy minden intési. kérési. abünösök elöt haszontalanok (C/A 604)

igazak imadságira adatik meg a bünösök meg térések, de mind azok (C/A 674)

meg térések, de mind azok abünösök akikért az igazak könyörögnek. meg (C/A 674)

Istent. hát menyi sok számtalan bünösök tselekesznek eképen minden nap. akik (C/A 677)

hogy sok számu hozánk hasonlo bünösök. meg halgattattak, és irgalmaságot nyertenek (C/A 682)

Az Isten nem halgattyaé meg abünösök kérését, amit tölle kérnek rosz (C/A 684)

{…} A penitentziát nem tarto bünösök mitsoda ortzával. mondhattyák el ezt (C/A 701)

mondgyuk azt néki hogy mi bünösök vagyunk (C/A 717)

{…} A hogy a bünösök meg téréseket kérje az Istentöl (C/A 765)

kivül, mindenek el veszet, minden bünösök el veszének az özön vizben (C/B 969)

valo nézve. elinte mindgyárt sok bünösök meg térnek vala., de vígtire (C/B 1107)

örömel és vigasztalásal követik a bünösök meg romlot hajlandoságokot sz.agoston (C/B 1170)

éll. az illyen Censurákal. a bünösök iránt (C/B 1356)

láttya. hogy minden intési, kérési. abünösök elött haszontalanok (C/B 1356)

Istent., hát mennyi sok számtalan bünösök tselekesznek ekképpen minden nap, akik (C/B 1409)

hogy sok számu hozánk hasonlo bünösök. meg halgatattak, és irgalmaságot nyertenek (C/B 1413)

Isten nem halgattyaé meg a bünösök kérését. a mit tölle kérnek (C/B 1414)

mondgyuk azt néki hogy mi bünösök vagyunk (C/B 1437)

{…} A hogy abünösök meg téréseket kérje Istentöl, az (C/B 1472)

érhessék, vagy hogy, ameg tért bünösök, apenitentzia tartás által, meg tisztulhassanak (KSZ 440)

legyen, de akik leg nagyob bünösök valanak, azoknak fegyver vala kezekben (KSZ 474)

igen jó orvoság vala, a bünösök, magok meg jóbbitásokra, a töredelmeség (KSZ 478)

vala., az eretnekek, és a bünösök meg téritésekre, a munkájok hasznos (KSZ 480)

volt meg, és hogy mi bünösök vagyunk az ö haláláért, Péter (SUT 507)

bünösökben – 2

{…} kéttség nélkül kel abünösökben félelmet inditani, azért hogy magokban (É 13)

sok sugarlásival melyeket munkálodot a bünösökben. és az elsö keresztyénekben (É 539)

bünösöké – 1

idegen., mert az emberek minnyájan bünösöké lettek egyben, és mind egyikének (É 275)

bünösökel – 12

{…} Meg akarja értetni abünösökel, hogy tsak az után várják (É 269)

Szabad egy tekélletes keresztyének társalkodni abünösökel, valamint akristus tselekedet, ugyan azon (É 632)

gyogyithasa. eszerént bánik akristus a bünösökel, akiket meg akar tériteni, fel (É 753)

miért eszik a publikánusokal, és abünösökel a ti Mesteretek, Jesus pedig (É 875)

aki a publikánusokal, és a bünösökel ül egy asztalhoz (É 875)

azt vélek értetni. hogy ha abünösökel társalkodik. azért tselekeszi, mert ö (É 877)

sokal nehezeb keresztet viseltet azördög abünösökel. 85 (KKU 249)

keresztet viseltet az ördög a bünösökel (KKU 294)

ne gondolhatná azt. hogy a bünösökel. kegyelemel, és kedvezésel bannak, a (KKU 407)

az alázatoságra tanittson. ö a bünösökel eszik, ennek a tselekedetnek szándéka (KJÉ 597)

és tsak a publikánusokal, és abünösökel. barátkozik (KJÉ 651)

A kristus társalkodot. és ett. abünösökel, és a publikánusokal. mert, mondgya (VKT 825)

bünösökért – 13

ö irgalmasága ollyan, hogy kedvelli abünösökért valo esedezést. azért hogy a (É 367)

sokaknak bünököt viselte. és a bünösökért konyörgöt (É 450)

maga Fiát, az ártatlant, a bünösökért, mert szabad akarattyábol magára vette (É 542)

az ö szolgait a midön abünösökért könyörögnek (É 561)

halgattyais mindenkor, a midön a bünösökért könyörögnek, nem azért, hogy könyörgések (É 562)

{…} A kristus tsak a bünösökért jötté el (É 877)

és intik aroszul tévöket. könyörögnek abünösökért. az illyenek sokal. nagyob irgalmaságot (É 893)

drágalatos halálával, a melyet szenvedet abünösökért, az a halál bövön elegendö (C/A 180)

Maria Istennek Anya könyorögj érettünk bünösökért, most és halálunknak oráján Amen (C/A 716)

apapok ajánlhattyák azoltári áldozatot a bünösökért, de ezeknek meg kel békélleni (C/A 745)

halálával, a melyet szenvedet a bünösökért., az a halál. bövön elegendö (C/B 1051)

ajánlhattyák. az oltári áldozatot a bünösökért, de ezeknek meg kell békélleni (C/B 1458)

az ártatlanokot ne büntetné meg. abünösökért Agrippais a kié volt aváros (SUT 816)

bünösöket – 4

meg itélni avétekben meg holt bünösöket, akinoktol valo félelem pedig oly (É 13)

azt is mondgya, hogy tsak bünösöket jött hini. és hogy azok (VKT 825)

meg mutattuk: Az Isten utállya abünösöket, a mint maga mondgya {…} utálom (IK/A 39)

vetik. az Isten utállya az bünösöket. {…} azok ellen pedig jobban meg (IK/B 407)

bünösökhöz – 6

szépségit, erejit, böségit, és a bünösökhöz valo irgalmaságát, a fa héj (É 857)

el mondhassák. hogy kegyetlen a bünösökhöz, ha azt tanátsollya. hogy meg (KJÉ 682)

oly kegyeségel volt. minden féle bünösökhöz. fel gerjed. és fel indul (VKT 851)

vitetni. zugolodás nélkül, aleg nagyob bünösökhöz is kegyeségit mutatta, tekéntsük meg (VKT 854)

16 A bünösökhöz valo kegyeségröl. 66 (VKT 927)

és annyira meg alázta magát. abünösökhöz, hogy ett vélek. és hozzájok (KSZ 296)

bünösöknek – 30

erröl avétkes álomrol beszéllé a bünösöknek (É 10)

néki, azért, hogy nékünk érdemetlen bünösöknek, vére ki ontása által akart (É 91)

azt is meg akará mutatni abünösöknek, hogy ne mondgyák azt, hogy (É 269)

nem a meg téresit a bünösöknek, hanem az Istennek rajtok valo (É 308)

valo létit., meg mutattya a bünösöknek, hogy ne halogasák. meg téréseket (É 423)

jó latornak példája, bizodalmat adhat. abünösöknek. kik az Istenhez akarnak térni (É 478)

egyszers mind, meg is mutattya abünösöknek, hogy nem kel meg haborodniok (É 518)

{…} A bünösöknek mitsoda hasznot szerez. akristus halálának (É 668)

rettegni kel azért, az olyan bünösöknek, kik ellene nem mondanak vétkeknek (É 682)

mondgya hogy kiálttyuk, mert a bünösöknek imádságok, akik érzik terheket, és (É 709)

képen abban hogy meg botsátasz abünösöknek, és meg vigasztalod a keseredetteket (É 722)

Isten törvénye parantsol, magokot nagy bünösöknek tartanák. mert nagy bünököt botsátot (É 726)

jóságát, a ki viseli a bünösöknek gyengeségit, és fogyatkozásit, meg téréseknek (É 740)

támasztot halottak, képei ahárom féle bünösöknek, akiket az üdvezitö tamaszt fel (É 782)

érettek imádkozni, kérvén az Istentöl abünösöknek meg téréseket, és hogy ajókót (É 830)

elöt. és szent Agoston szerént. abünösöknek lelki fel támadásokrol. akikel meg (É 897)

mint olyan dolgot, amely jelentette. abünösöknek lelki fel támadásokot, akiket meg (É 897)

és részeges vagyok. baráttya a bünösöknek, hogy karomló és tsalárd vagyok (KKU 266)

kisértetinkben, ö gyámola az olyan bünösöknek kik valoságal igyekeznek az Istenhez (KG 540)

kel penitentziát tartani. ugy mint bünösöknek (VKT 830)

tsak a tekélleteseknek adta, hanem abünösöknek is, minek utánna arra tanyitana (VKT 830)

esztelenek számok. véghetetlen az az. abünösöknek számok (IK/A 55)

a szent szüz oltalma a bünösöknek, és az igazaknak. tsak valoságos (IK/A 123)

ö az oltalma, mind az bünösöknek, mind az igazaknak,, csak igazán (IK/B 477)

fel. * meg másut. hogy az bünösöknek utok jóllehet kövel rakot meg (IK/B 512)

Mitöl kel leg inkáb rettegni abünösöknek ha meg tekéntik az utolso (C/A 289)

hogy a hitetleneknek., vagy más bünösöknek. meg térésekre forditassanak, a hiveknek (C/A 490)

fogságban lévö Martyrok kérésekre a bünösöknek indulgentiát adtanak., a melyre valo (C/A 591)

hogy a hitetleneknek, vagy más bünösöknek. meg térésekre fordittassanak., a hiveknek (C/B 1271)

fogságban lévö martyrumok kérésekre. a bünösöknek indulgentiát adtanak a melyre valo (C/B 1347)

bünösökön – 4

rettentö az Isten itélete a bünösökön és hogy mely igen kel (É 14)

kel a szent lelkeknek a bünösökön, és siránkazni nyomoruságokon, ajánlyák Istennek (É 719)

tartoztattyák. az Isten haragjának erejét abünösökön, és függöben tarttyák iteletinek végben (É 766)

tengernek, és boszut állyanak a bünösökön, ez az Angyal pedig hozájok (É 888)

bünösököt – 49

mint egy meg lopja a bünösököt hogy lehet tehát igaz ez (É 13)

eleiben menni, akristus is kénszeriti abünösököt kik meg akarnak térni, hogy (É 115)

azon igyekezik hogy meg gyogyittsa abünösököt, akik az Istenhez akarnak térni (É 186)

akarta nékünk mutatni, hogy akristus abünösököt jött el meg váltani, és (É 233)

{…} a kristus a bünösököt hija magához, és azokot akik (É 252)

ha pedig az ifiabikon a bünösököt érttyük, az idösbik az igazakot (É 308)

szemeimet, tudgyuk pedig hogy a bünösököt az Isten meg nem halgatya (É 376)

{…} Jelentenek három féle bünösököt., kiket kegyelme által támasztotta fel (É 386)

a vétkeket, és fel oldgyák abünösököt, a szenttség szerént valo fel (É 393)

azokot anyomoruságokot. a melyekel fenyegeti abünösököt hogy ha meg nem térnek (É 429)

amelyekel azon voltunk hogy a bünösököt magokban szálittsuk, de azért kéttségben (É 472)

erröl is fenyegeti Isten a bünösököt sok helyt, a szent irásban (É 478)

az ollyan pásztorokot, akik a bünösököt mennek fel keresni. a kik (É 483)

gyontato papoknak. tehetetlenségeket hogy a bünösököt meg térithesék. hogy ha tsak (É 483)

a mely el borittá a bünösököt. és meg tisztittá avilágot., ugy (É 528)

mondván. hogy ez. abünösököt bé fogadgya. és vélek eszik (É 632)

és hangos szoval, és rettegtetvén abünösököt, elejekben adván az Isten itéletit (É 652)

az igazán meg tért alázatos bünösököt, a fel oldoztatásokért, de más (É 682)

és ugy tekéntik másokot, mint bünösököt, ök magokban tsak jó erköltsöt (É 726)

minek utánna el téritették volna abünösököt, a veszedelemnek uttyárol, és az (É 739)

mondhatni, hogy jelentik az ollyan bünösököt, akik egy társaságra adgyák magokot (É 745)

társalkodhatának. ezek jelentik az olyan bünösököt, kik valoságal meg bánván rendeletlenségeket (É 745)

magunkot ugy kel tekéntenünk mint bünösököt, mert érezük a magunk nyomoruságát (É 789)

nékünk mutatni. hogy akristus a bünösököt jöt meg váltani, és hogy (É 871)

hangos szoval; és rettegtetvén a bünösököt. elejekben adták az Isten itéletit (É 874)

jöttem az igazakot hini, hanem abünösököt (É 875)

el hivá apublikánusokot és. a bünösököt, azt el kel hinnünk hogy (É 876)

álithassák. és meg békéltethesék véle abünösököt (É 900)

hogy az igazakot hijam. hanem abünösököt. tanullyátok meg mit tésznek azirásnak (KJÉ 637)

@: XXXVI a meg térö bünösököt magához fogadgya (KJÉ 700)

hogy kegyeségel fogadgya vala a bünösököt. ö pedig az ö üdveségekért (KJÉ 701)

elsö jelenté apublikánusokot, és a bünösököt, kik penitentziát tartottanak a jános (KJÉ 723)

mondgyák az atyák., hogy a bünösököt meg ne büntessék. még atöbb (KJÉ 734)

ördögnek, aki maga után vonnya abünösököt, és aki azt keresi szüntelen (VKT 794)

vétkiért, nem következiké abbol. hogy abünösököt nem kellene azután. az örök (C/A 179)

valo versek. tekentiké azokot a bünösököt. a kik még bünökért nem (C/A 586)

hogy üdveséges gyalázattal. büntessék meg abünösököt. akiknek a felyeb valok eleiben (C/A 603)

áldozatok meg nem tisztithatták a bünösököt, és abün alat maradtak az (C/A 745)

tehát az Anyaszent egyház a bünösököt hogy a Misére menyenek (C/A 782)

nem következiké abbol., hogy a bünösököt nem kellene azután az örök (C/B 1050)

hogy meg büntessék. üdveséges gyalázattal abünösököt. akiknek a fellyeb valok eleiben (C/B 1356)

áldozatok. meg nem tisztíthatták a bünösököt, és abün alat maradtak. az (C/B 1458)

tehát az anyaszent egyház. a bünösököt hogy a misére mennyenek (C/B 1484)

tsak apogányokot, és anyilván valo bünösököt., de söt még azokot is (ISZ 281)

a keménységel. kéttségben ne ejttsék abünösököt, ne hogy viszá térjenek a (KSZ 364)

bé vették a más féle bünösököt, mind azáltal, nem igen tartották (KSZ 366)

mondani, hogy a penitentziára indittsák abünösököt, valamint tselekesznek mostanában is septuagesimátol (KSZ 421)

nem tilttyák vala. az ollyan bünösököt, akiket látták hogy oly hatalmasok (KSZ 454)

igazakot jöt volna hini. hanem abünösököt apenitentziára. szent Máté, az ö (SUT 557)

bünösökre – 4

büntetéseknek, melyeket az Isten küld abünösökre, és mind azoknak alett, vagy (É 530)

aszonyra, és anyi sok mas bünösökre, akikért még imádkozot., noha akeresztre (VKT 826)

esik a sidokra, és atöbb bünösökre kik azt haszontalanná teszik meg (C/A 72)

esik az sidokra, és atöb bünösökre, kik aztot haszontalaná, tészik. meg (C/B 967)

bünösökröl – 1

véghetetlen adoságal, hanem szóllokis anagy bünösökröl. de még azokis kik ártatlanabbaknak (É 817)

bünösöktöl – 1

ellene valo szidalmazásokot szenvedet a bünösöktöl, hogy elmédben el fogyatkozván. el (KKU 267)

bünösön – 5

lészen, menyben, egy penitentzia tarto bünösön, inkáb, hogy sem kilentzven kilentz (É 632)

Angyali elött, egy penitentzia tarto bünösön (É 632)

az ember is akereszttségnek vizében, bünösön mégyen, és abbol ki kél (É 694)

angyali elött. egy penitentzia tarto bünösön. Kimenvén pedig péter. keservesen sira (KG 484)

lészen menyekben. a meg térö bünösön (KJÉ 700)

bünösre – 3

a melyek akoron szállanak a bünösre, és hogy bizodalomal mehesetek akristus (KG 463)

olyan sententia. amelyet apap mond abünösre akristus nevében, a mely által (C/A 597)

sententia. amelyet apap mond a bünösre akristus nevében. a mely által (C/B 1351)

bünössé – 1

s’ szelidek jelesse. ne legyünk bünössé, tégy szenté, s’ kegyessé. Éltünk (KG 556)

bünöst – 62

irgalmaságot akar tenni. igasságával fenyegeti abünöst, hogy magában térjen, üdveséges félelemel (É 160)

{…} Jelenti az ollyan bünöst, aki már meg rögzöt vétkes (É 212)

{…} Mert ez, az ollyan bünöst jelenti, aki meg nem térhet (É 213)

hogy könnyü néki, mikor tettzik. abünöst. ki venni arosz indulatoknak mélységéböl (É 238)

mely tarttya a meg tért bünöst, és amely meg erösitti lépésit (É 307)

mely nagy tzégéres vétekben élö bünöst, példának okáért, egy maga hit (É 353)

Azért, mert amidön akristus egy bünöst meg terit, viszá adgya ötet (É 386)

kötözék. és fel oldozák a bünöst, mind azon által. a szent (É 393)

magához akarja hini. az ollyan bünöst, ki ötet el hagyta, annak (É 425)

kogy nem kel. gyalázattal illetni abünöst, de söt még vigasztalni kel (É 517)

hogy a ki meg téritteti abünöst, azö tévelygö utyárol, meg szabadittya (É 561)

hogy aki meg téritti a bünöst, és ki veszi tévelygéséböl., meg (É 562)

el nem mulatunk. hogy a bünöst magában szálittsuk, és a rosz (É 563)

tsalárd békeség keményiti meg a bünöst tevelygésiben, és rendeletlenségiben. az is (É 581)

illyen félelem magában téritti a bünöst., abölts azt mondgya, hogy a (É 612)

azt az Isteni szeretetet, a bünöst, arra indittya a büntetéstöl valo (É 613)

az Isten türésel várja a bünöst apenitentziára. a sas ábrázat jelenti (É 650)

ez igy lévén, alkalmatosá tészi, abünöst. hogy az ö parantsolatinak uttyain (É 677)

aki fel óldozhason egy olyan bünöst, aki vétkiben meg marad, aki (É 682)

a kristus a penitentzia tarto bünöst, az Anyaszent egyház kezében adgya (É 740)

kivánságokot. a melyek aroszra vivén abünöst, azok az után a sirban (É 781)

a midön a meg tért bünöst, viszá adgya az Anyaszent egyháznak (É 782)

támaszt fel. ilyen három féle bünöst. kegyelmének láthatatlan munkája által,. de (É 782)

pedig az ördögök, akiknek adgya abünöst holtakor, hogy kinozák mind addig (É 818)

midön az Isten türésel várja abünöst apenitentziára, a sas ábrázat jelenti (É 873)

szoktál, de vétekben meg rögzöt bünöst, apenitentzia alá vetni, ollyan mint (KKU 318)

hogy az Isten igasságábol kesergeti abünöst, és leg gyakortáb joságábol. azért (KKU 411)

örökké valo nyomorultá tészi a bünöst (KG 482)

uram., és ne kimély engemet bünöst, boldog lészek, hogy ha az (KG 493)

azt is akarná. hogy a bünöst üdvezittse. nem kénszeritvén arra hogy (KJÉ 581)

elmét, meg tekintvén magunkot mint bünöst, és a kristust, mint ártatlant (KJÉ 598)

világosagot; de siratni kel a bünöst, mert el vesztette az értelmét (IK/A 70)

az az. kevés ideig. de abünöst siratni kel egész életében. mert (IK/A 70)

ebben az ifiuban. egy nagy bünöst nevelt a pokol számára mondgya (IK/A 235)

az gyontato papnak intése, az bünöst fel emeli vétkiböl, és uj (IK/B 456)

fel keresni egy szegény goromba bünöst, egy olyan embernél. a ki (C/A 208)

is meg neveti az olyan bünöst halála oráján., aki életében övéle (C/A 552)

Az atritio. tsak magátol. vihetié abünöst a meg igazulásra. a penitentzia (C/A 557)

az atritio. tsak készitti arra abünöst. hogy a meg igazulásnak kegyelmét (C/A 557)

mint biró. meg bünteti a bünöst. és a kristus nevében sentenciát (C/A 571)

valot nem mindenkor, és a bünöst köteledzi abüneiért valo elég tételre (C/A 572)

állapotban apap nem hogy a bünöst fel oldozná, de magát kötözi (C/A 578)

nem engedi és meg oltalmaza abünöst avétekben valo eséstöl. ugy mint (C/A 579)

vitele, tsak akor menti meg abünöst az Istennek valo elég tételtöl (C/A 590)

ház azal hogy indulgentiát ád, abünöst fel nem szabadittya a penitentzia (C/A 590)

valoságal meg gyogyittyák alelki belpokloságbol abünöst. a bünnek botsánattya által. mondgya (C/A 599)

papok. a kik fel oldozák abünöst, midön meg kellene kötözni. erre (C/A 601)

minor) az elsö eltilttya a bünöst. aközönséges joban valo részesülestöl. minden (C/A 604)

semi ugy fel nem indithattya abünöst abizodalomra mint a, hogy láttya (C/A 781)

is meg neveti az ollyan bünöst halála oráján, aki életében ö (C/B 1318)

valot nem mindenkor, és a bünöst köteledzi. a büneiért valo elég (C/B 1333)

állapotban a pap. nem hogy abünöst fel oldozná, de magat kötözi (C/B 1338)

engedi, és meg oltalmaza. a bünöst, a vétekben valo eséstöl, ugy (C/B 1338)

tsak akor menti meg a bünöst az Istennek valo elégtételtöl., amidön (C/B 1346)

azal hogy indulgentiát ád, a bünöst fel nem szabadittya a penitentia (C/B 1346)

gyogyittyák. a lelkí bélpokloságbol a bünöst, a bünnek botsánattya által, mondgya (C/B 1352)

akik fel oldozák abünöst, midön meg kellene kötozni, erre (C/B 1355)

az elsö. el tilttya a bünöst a közönséges joban valo részesüléstöl (C/B 1357)

lassanként a meg térésre vezeti abünöst, nem kell azért tehát., hogy (C/B 1409)

semmi nem índithattya jobban a bünöst a bizodalomra, mint a, hogy (C/B 1483)

ha bé kellé venni a bünöst penitentziára, menyi ideig kel annak (KSZ 360)

a büntetéseket, a melyekre kötelezték abünöst. a szabot rend szerént valo (KSZ 477)

bünöstöl – 4

hogy a vétek meg büntetödgyék abünöstöl magátol ezen a világon. vagy (É 49)

nékünk keserüségünkre lehetne, mi töllünk bünöstöl, nagy igaságtalanság volna, ha azt (É 542)

14 art. hogy az Isten abünöstöl azt kiványa, hogy az ideig (C/A 589)

az Isten. kivánnya azt a bünöstöl. hogy az ideig tarto szenvedésekel (C/B 1346)

bünős
bünőst – 1

a ki meg teriteti a bünőst, az ö tévelygö utárol. meg (IK/A 262)

bűnős
bűnős – 1

úgy mint az betegségeket, a bűnős meg rőgzőtt szokásokat a világi (IK/B 405)